Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • crysty12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sal..am si eu o problema.azi am mers ceva timp cu masina prin oras si cand am ajuns acasa vasul de expansiune era plin cu lichid pana sus la buson.am desfacut busonul si imediat nivelul a scazut la normal,la jumatatea vasului cum il am de obicei.mentionez ca apa la bord nu a depasit 95 de grade ca de obicei cand imi porneste termocupla. E normal sa se intample asa? apa la bord e normal sa ajunga pana la 95? Sad multumesc!
Skip ads

  • lexick

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1999 1.6 16V x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2007

  • Mesaj Privat
crysty12 a scris:sal..am si eu o problema.azi am mers ceva timp cu masina prin oras si cand am ajuns acasa vasul de expansiune era plin cu lichid pana sus la buson.am desfacut busonul si imediat nivelul a scazut la normal,la jumatatea vasului cum il am de obicei.mentionez ca apa la bord nu a depasit 95 de grade ca de obicei cand imi porneste termocupla. E normal sa se intample asa? apa la bord e normal sa ajunga pana la 95? Sad multumesc!

Mai ai probleme colega? ...ai rezolvat`o? te`ai lamurit? Mai e cazul sa iti raspund?
  • outsider

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2008

  • Mesaj Privat
crysty12 a scris:sal..am si eu o problema.azi am mers ceva timp cu masina prin oras si cand am ajuns acasa vasul de expansiune era plin cu lichid pana sus la buson.am desfacut busonul si imediat nivelul a scazut la normal,la jumatatea vasului cum il am de obicei.mentionez ca apa la bord nu a depasit 95 de grade ca de obicei cand imi porneste termocupla. E normal sa se intample asa? apa la bord e normal sa ajunga pana la 95? Sad multumesc!



Aceeasi problema o am si eu acum ... Pina saptamana trecuta am avut doar apa in masina si temperatura nu urca mai mult de 95 si asta ff greu [si afara erau peste 35 grade ].. Am pus antigel albastru [de la OMV] insa acum se incalzeste foarte repede [in conditiile in care acum afara sunt 15-20 grade ]... in 20 min de mers prin oras trece de 95 si se opreste undeva la 99 grade ... Am deschis ieri capota si surpriza ... vasul de expansiune plin ochi... temperatura era undeva la 97-98 in acel moment .... imediat ce s-a racit a scazut nivelul putin sub 50% din vas .... e normal un astfel de comportament ?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@outsider
La masina ta, ca la mai toate de dupa 2000, antigelul trebuie sa fie din cel portocaliu. Datorita compozitiei chimice, cel albastru distruge garniturile de etansare a sistemului de racire la masinile concepute sa functioneze cu antigel portocaliu.
Cresterea in volum a lichidului de racire se datoreaza vaporilor de apa produsi in blocul motor la temperaturi mari.
Skip ads

  • outsider

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2008

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:@outsider
La masina ta, ca la mai toate de dupa 2000, antigelul trebuie sa fie din cel portocaliu. Datorita compozitiei chimice, cel albastru distruge garniturile de etansare a sistemului de racire la masinile concepute sa functioneze cu antigel portocaliu.
Cresterea in volum a lichidului de racire se datoreaza vaporilor de apa produsi in blocul motor la temperaturi mari.



Salut,

Masina e din 95 Tigra A motor X14XE .... trebuie sa inlocuiesc antigelul ?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
1. Semnatura ar trebui sa contina tipul masinii, motorizarea etc. Intrucat esti bebe, inca nu ai dreptul la semnatura dar puteai sa specifici in mesaj despre ce vorbest.
2. In profil ai editat vectra b 2001 benzina ceea ce m-a indus in eroare.
3. Nu stiu cum trebuie sa fie la tigra 95 cu X14XE dar daca vrei ajutor, in primul rand trebuie sa-l ceri corect.
  • lexick

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1999 1.6 16V x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Subscriu la opel tigra 1,6 16 V X16Xe ... ce antigel trebuie sa nu imi distrug dracu garnituri si chestii.
Cu respect.
  • Black Pearl

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Tigra 1999 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cel rosu (portocaliu).
Skip ads

  • outsider

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Black Pearl a scris:Cel rosu (portocaliu).


Sigur ROSU ? Din ceea ce am mai citit pe aici pe forum am inteles ca pentru motoare mai vechi [inainte de 2000] se foloseste antigel Albastru [cu silicati] ceea ce am si facut ..... Trebuie sa-l schimb ?

Multumesc.
  • Black Pearl

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Tigra 1999 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mai este un topic asemanator aici
Mie acest tip de antigel mi l-a recomandat mecanicul, masina mea este din 1999. (Acest tip de antigel era in masina in momentul achizitionarii).
Acesta e tipul de antigel folosit (ca e roz, rosu sau portocaliu... Rolling Eyes, sper sa se vada mai bine in poze)
In concluzie: ma abtin sa mai dau sfaturi, chiar daca mai sus am recomandat culoarea rosie. O sa ma mai documentez si eu cum e cu culorile la antigel, ca acum chiar ca vreau sa inteleg cum e corect sa se utilizeze.


  • outsider

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Daca tot veni vorba de antigel ..... De cind l-am pus [a mers 6 luni cu apa ] se incinge tare de tot motorul Azi am facut un drum scurt prin oras aprox 15Km mai mult cu treapta a II-a si din cind in cind a III-a si mi-a ajuns motorul in 95 grade desi afara erau doar 4 grade .... hai ca acum ma descurc dar la vara ce ma fac ?.... Asa e si la voi ? Cind sunt peste 10 -12 grade ajunge destul de des in 100 Grade si abia atunci pleca ventilatorul ... E normal asa ? eu cred ca nu ..
  • Ciufy22

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
la tigrutele astea e o treaba normala, temperatura la a mea statea pe la 97 98...si aproape de 100 pornea ventilatorul...si nu a patit nimic....la fel si celelalte care le-am mai vazut...deci stai fara griji...chiar is un picut socat ca sta la 95:) ...dar sa zicem ca e mai rece afara si de aia:D
Skip ads

  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
mai fratilor, din ce am citit yo prin topicurile voastre, am obs ca doar cei ce au antigel in inst de racire au pb cu temp...yo am tigrutza de 6 luni si am apa in instalatie si am vazut-o doar de 2 ori la peste 95 de grade, si peste 98, a pornit ventilatoru' si a scazu aproape imediat la 95! acu ca ii mai rece afara se incinta si motorul mai greu si cald baga mai greu...nu stiu, ii doar o parere, nemtii poate folosesc iarna un fel de lichid de racire, si vara alt fel, ca daca mergi vara prin oras cu antigel in instalatie ai belele mari cu temp!nu stiu daca ii indicat sa modifici instalatia de racire, pentru ca, daca 7 ingineri de la opel au gandit-o asa, nu cred ca ii bine ca sa se bage romanu si sa zica ca nu-i buna...,parerea mea!tre sa bag si yo antigel, o sa va tin la curent cu schimbarile suvenite! Confused
  • lexick

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1999 1.6 16V x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Tazz a scris:mai fratilor, din ce am citit yo prin topicurile voastre, am obs ca doar cei ce au antigel in inst de racire au pb cu temp...yo am tigrutza de 6 luni si am apa in instalatie si am vazut-o doar de 2 ori la peste 95 de grade, si peste 98, a pornit ventilatoru' si a scazu aproape imediat la 95! acu ca ii mai rece afara se incinta si motorul mai greu si cald baga mai greu...nu stiu, ii doar o parere, nemtii poate folosesc iarna un fel de lichid de racire, si vara alt fel, ca daca mergi vara prin oras cu antigel in instalatie ai belele mari cu temp!nu stiu daca ii indicat sa modifici instalatia de racire, pentru ca, daca 7 ingineri de la opel au gandit-o asa, nu cred ca ii bine ca sa se bage romanu si sa zica ca nu-i buna...,parerea mea!tre sa bag si yo antigel, o sa va tin la curent cu schimbarile suvenite! Confused

1.Antigelul ESTE SINGURUL care unge intreg sistemul de racire ,INCLUSIV pompa de APA , asa ca sa nu va mirati daca va decedeaza pompa de apa deodata se gripeaza si moare . Murind pompa de apa de ex: pe la 140 la ora .. in 5 secunde se duce dracu garnitura de chiuloasa si multe altele depinde de norocul fiecaruia.
Pompa de apa nu moare imediat cum ai bagata apa in sistem , poate sa reziste cateva luni bune, poate si un an in functie de noroc, dar depinde de km masinii , anul fabricatiei , etc...o sa moara sigur daca bagi apa.
2. Tigra este o masina @ HOT@ , si cand zic hot ma refer ca motorul a fost gandit sa functioneze la temp. mari , nu degeaba incepe gradatia la 90 grade , si nu la 70 60 80 ca la alte masini. In teorie 100 grade indicati nu duc la fierberea apei(a antigelului ,etc.) , pt . ca in ciuda a ce ati invatat la fizica , apa (antigelul ) sub presiune fierbe la mult mai mult de 120 ...grade , cam la 125-130 depinde...Incredibil dar adevarat Confused .
3. In teorie antigelul are mai multe substante in compozitie decat apa H2O ....care au rol de ungere, racire, degrevare, degripare, curatare a cailor , antidepuneri , etc.... E logic ca la 10 grame de exemplu de antigel doar 4 grame sunt efectiv agentul(substanta) care se ocupa EFECTIV cu racirea , deci temp. o sa creasca mai mult... dar nu e prob. pentru ca oricum intra ventilatorul .
4. Fara antigel distrugeti multe parti ale intreg sistemului de racire de la amaratele furtunase de cauciuc , nenumaratele garnituri , la coturi , orificii mici , sonde, pompe , angrenate, etc....ganditi`va ca apa inseamna depuneri , corodari ale anumitor suprafete , care or sa iasa la iveala la un moment dat....
O chestie facuta nu se mai repara asa usor .
Opinia mea ....alegeti vara un antigel de vara , care este mai diluat , are punctul de inghet mai coborat, dar in schimb asigura ungerea corecta, si va scapa de depuneri , corodari ,etc, iar iarna puneti unul mai concentrat care sa inghete cel putin in teoria fabricantului la -20,25 grade.
ATENTIE! ....alegeti antigel mai concentrat cu grad de inghet mai mare , si diluati-l nu bagati antigel pur in sistemul de racire...
Succes!

In general antigelul cu silicati este daunator asta e sigur.
Unuii , repet @unii@ , zic ca ar avea anumite chestii bune , dar .... pana acum nu a explicat nimeni ce anume.

A si mai e un mit urban ...dar care are multe sustineri si din partea anumitor ingineri de pe la opel , antigelul pus de General Motors, e pus din fabrica lifetime.
De asmeni din discutiile cu reprezentantii Opel de pe glob ...s-a concluzionat.
Cei de la Opel recomanda ca la motoarele construite pina in septembrie 2000 sa se utilizeze antigel CU SILICATI si diluat cu apa dedurizata si are culoare verde-albastru , pentru motoare construite dupa octombrie 2000 sa se utilizeze antigel FARA SILICATI de culoare rosu-portocaliu diluat cu apa distilata deasemeni se recomanda respectarea culorii antigelului si neamestecarea lui.Concentratia pentru protectie la inghet de -40 C trebuie sa fie de 50%.
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@lexick, ii adevarat ce ai zis tu!yo nu am zis ca is de acord cu faptul ca am apa in racire, doar am zis ca la mine sa incinta mai greu,datorita compozitiei lichidului(ce ai zis tu referitor la comp antigelului), care la mine ii apa!yo nu am avut timp sa schimb lichidul de racire si nici timp sa verific instalatia(cred ca am o scurgere undeva ca din cand in cand tre sa complectez in borcan Question )la mine cred ca ii deja bolnava pompa ca ii cam zgomotos motoru(huruie, nu rau ce-i drept, dar nu ar trebuii sa faca asa!)cum am spus, va tin la curent cu schimbarile!
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@lexick, dupa cum ai obs, nu sunt de acord cu schimbarile facute la inst de racire, repet, daca 7 ingineri de la opel au gandit-o asa, inseamna ca asa tre sa fie! nu cred ca nea' x-sulescu e mai destept ca aia de la opel!
esti de acord cu mine?
  • lexick

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1999 1.6 16V x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Tazz a scris:@lexick, dupa cum ai obs, nu sunt de acord cu schimbarile facute la inst de racire, repet, daca 7 ingineri de la opel au gandit-o asa, inseamna ca asa tre sa fie! nu cred ca nea' x-sulescu e mai destept ca aia de la opel!
esti de acord cu mine?

Mdea daca te lasa pompa te pot ajuta e parca 1 milion si ceva prin germania noua....deci nu e o avere, la noi te rup astia de la service " baietii veseli"
De fapt tigra A a fost facuta ca un prototip la timpul ei , un nenea chinez ce lucra la general motors a vrut sa faca o versiune shock la Corsa , stii un exercitiu de design , cum fac multi in ziua de azi la firme mari.
Au scos dupa aia o serie limitata , era varza dpdv al motoruli , dar s-a vandut extraordinar de bine. Apoi au scos seria larga X14XE-ul ca masina de oras , au scos si varianta hidramata a acelui mtoror , pentru anglia mai mult , si putin si in europa. X16XE era o varianta mai sport , mai zgomotoasa , dar pentru un condus sportiv.
Very Happy hai ca o dau in altele...
  • alin_afronie

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 1400cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Acelasi lucru mi se intampla si mie cu vasul de expansiune,deschid capacul si aproape ca da peste iar apoi se retrage si revine pe la jumate cu lichid....termocupla porneste pe la 95grade
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
alin_afronie a scris:Acelasi lucru mi se intampla si mie cu vasul de expansiune,deschid capacul si aproape ca da peste iar apoi se retrage si revine pe la jumate cu lichid....termocupla porneste pe la 95grade

nu il mai tot deschide ca ia aer mereu, cumparati frate un buson pt vasul de expans nou si gata ai terminat povestea costa 14 lei, eu mi-am luat chiar ieri, el are supapa de suprapresiune..si cand se strica mai face figuri ca nu lasa aerul sa iese afara din instalatie
  • alin_afronie

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 1400cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2008

  • Mesaj Privat
oricum trebuie sa cumpar vasul cu totul ca pe dedesubt cred ca pierde foarte putin...si oricum nu face fata..nu e nomal asa..chair daca inauntru apa sta sub presiune
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR