- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- marius_cret
- **
- 56 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
marius_cret
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin_darabut
- **
- 199 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Frontera 1994 c20ne
- Arad
florin_darabut
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Arad
- Masina: Frontera 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin_darabut
- **
- 199 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Frontera 1994 c20ne
- Arad
florin_darabut
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Arad
- Masina: Frontera 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- florin_darabut
- **
- 199 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Frontera 1994 c20ne
- Arad
florin_darabut
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Arad
- Masina: Frontera 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- danutz
- **
- 336 mesaje
- din 02 Feb 2006
- Astra 2008 z16xer
- Bucuresti
danutz
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2006
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Fum negru (=funingine) =exces de combustibil (mai frecvent la Diesel); apare mai ales la accelerare cu atat mai mult cu cat accelerarea e mai energica. Pana la o anumita limita e normal, dar nu gros sa nu te vezi prin el sau prelung (mai mult de 1-2 secunde)
Fum albastrui+miros specific de ulei ars (va mai amintiti de Trabant?) = uzura mare la grupul segmenti-camasa cilindru (eventual si ghid supapa-coada supapa) = consum mare de ulei prin ardere
Fum albicios (mai ales in anotimpul rece si/sau cu motorul rece) = condens in esapamentul rece (unul din produsii arderii e apa!)
Consumul de ulei e un fenomen normal: ce trece printre segmenti si piston sau camasa de cilindru, precum si pe la cozile supapelor (toate aceste spatii trebuiesc unse!) ajunge in camera de ardere sau in galeria de evacuare si se arde sau se pierde. Chestia e cat se consuma astfel. Pentru a parcurge 1000 km, un motor ar trebui sa functioneze 20 de ore, la o viteza medie de 50 km/h - sa nu vi se para o viteza mica! - arderea a 0,6 sau chiar 1 litru de ulei in acest timp nu produce fum vizibil...
S-a mentionat cu vreo 2 pagini inainte aditivarea cu bisulfura de molibden. Eu am intalnit mentiunea de "lubrifiant solid" si efectul de protectie a suprafetelor care se ung in functionarea normala, cu uleiul sub presiune, si care ar functiona "pe uscat" 1-2 sau poate chiar mai multe secunde. (Uleiul cald, la incetarea pomparii, se scurge aproape complet in baie!)
Personal am folosit-o, din pacate protectia este maxima la nivelul lagarelor arborelui cotit, uzura camasilor de cilindru fiind datorata coroziunii in perioada cat motorul e rece imediat dupa pornire si condensarii pe ele a unor produsi foarte agresivi, mai ales acizi din urmele de sulf din orice produs petrolier.
Am presiune maxima la rampa de ungere, dar motorul de vreo 80k km (nu e Opel) a inceput sa piarda gaze in carter. La un motor de calitate cum sunt cele de Opel, m-as astepta la rezultate mai bune (evident, dupa expirarea garantiei...)
Bafta si fara probleme la o marca BUNA! (Adica Opel!)
Fum albastrui+miros specific de ulei ars (va mai amintiti de Trabant?) = uzura mare la grupul segmenti-camasa cilindru (eventual si ghid supapa-coada supapa) = consum mare de ulei prin ardere
Fum albicios (mai ales in anotimpul rece si/sau cu motorul rece) = condens in esapamentul rece (unul din produsii arderii e apa!)
Consumul de ulei e un fenomen normal: ce trece printre segmenti si piston sau camasa de cilindru, precum si pe la cozile supapelor (toate aceste spatii trebuiesc unse!) ajunge in camera de ardere sau in galeria de evacuare si se arde sau se pierde. Chestia e cat se consuma astfel. Pentru a parcurge 1000 km, un motor ar trebui sa functioneze 20 de ore, la o viteza medie de 50 km/h - sa nu vi se para o viteza mica! - arderea a 0,6 sau chiar 1 litru de ulei in acest timp nu produce fum vizibil...
S-a mentionat cu vreo 2 pagini inainte aditivarea cu bisulfura de molibden. Eu am intalnit mentiunea de "lubrifiant solid" si efectul de protectie a suprafetelor care se ung in functionarea normala, cu uleiul sub presiune, si care ar functiona "pe uscat" 1-2 sau poate chiar mai multe secunde. (Uleiul cald, la incetarea pomparii, se scurge aproape complet in baie!)
Personal am folosit-o, din pacate protectia este maxima la nivelul lagarelor arborelui cotit, uzura camasilor de cilindru fiind datorata coroziunii in perioada cat motorul e rece imediat dupa pornire si condensarii pe ele a unor produsi foarte agresivi, mai ales acizi din urmele de sulf din orice produs petrolier.
Am presiune maxima la rampa de ungere, dar motorul de vreo 80k km (nu e Opel) a inceput sa piarda gaze in carter. La un motor de calitate cum sunt cele de Opel, m-as astepta la rezultate mai bune (evident, dupa expirarea garantiei...)
Bafta si fara probleme la o marca BUNA! (Adica Opel!)
- gaciu florin
- *
- 18 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
gaciu florin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
- marius_cret
- **
- 56 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
marius_cret
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Daca vrei sa consume cat mai putin pe castrol bagai 10w60 sau incearca Gm, eu asa am si sunt super multumit,10w40 si ca o recomandare asta ca stiu ca la tine in zona nu prea gasesti GM si daca gasesti gasesti scump cand vii in bucale pe Ramnicu Sarat(zona dristor) este un magazinas mic la parterul blocului GM 10w40 la 70 ron 5l,super oferta.
Numai bine si nu umbla la motor!
Daca vrei sa consume cat mai putin pe castrol bagai 10w60 sau incearca Gm, eu asa am si sunt super multumit,10w40 si ca o recomandare asta ca stiu ca la tine in zona nu prea gasesti GM si daca gasesti gasesti scump cand vii in bucale pe Ramnicu Sarat(zona dristor) este un magazinas mic la parterul blocului GM 10w40 la 70 ron 5l,super oferta.
Numai bine si nu umbla la motor!
- TBonu
- **
- 364 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- TBonu
- **
- 364 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu Opel recomanda asa. Pana in 120 130.000 km 5w-40 peste km astia 10w-40 (hi mileage oil) Sper sa nu va induc in eroare dar luati in considerare ca nu puteti verifica km reali ai masinii si se poate sa aveti surpriza ca masina care apare ca ar avea 100.000 km iar de fapt are dublu sa zicem ii puneti ulei mai subtire "30" si e normal sa-l pape.
Incercati cu un ulei mai gros chiar daca e frig afara si vedeti daca consuma la fel
Incercati cu un ulei mai gros chiar daca e frig afara si vedeti daca consuma la fel
- TBonu
- **
- 364 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
lehel
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1994 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2008
- Mesaj Privat
va salut am un opel astra din 94 mot x16xel am un cnsum de ulei enorm ma poate ajuta cineva?
am schimbat egr am reconditionat chiuloasa complet nu am uzura in cilindrii nu am scapari de ulei mot e curet apa din vas e curat adresa mea de e mail lehel_cristian@yahoo.com va rog ajutatima mot are 150000 km
am schimbat egr am reconditionat chiuloasa complet nu am uzura in cilindrii nu am scapari de ulei mot e curet apa din vas e curat adresa mea de e mail lehel_cristian@yahoo.com va rog ajutatima mot are 150000 km
- TBonu
- **
- 364 mesaje
- din 08 Jun 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
TBonu
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat