Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salutare!

De ceva timp aveam umezeala (urme de antigel) sub pres in partea stanga. Am tot amanat operatiunea de schimbare a oringurilor in speranta ca va face cineva un tutorial. Ei bine, nu s-a intamplat asa... Drept pentru care le-am schimbat "orbeste" si am pus mana si am facut acest tutorial pentru posteritate.. Smile

Scule necesare:
- surubelnita cu cap torx de 20
- surubelnita cu cap torx de 30
- surubelnita dreapta

Pasul 1 - golire antigel
Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...)







Pasul 2 - se desface tevuta scurgere condens
Pentru asta trebuie dat scutul jos. Va trebui rampa sau elevator pentru a demonta tevuta. Altfel cred ca e destul de dificil (poate daca o ridicati pe cric, dar mare atentie sa nu intrati sub ea decat daca o sprijiniti bine)





Pasul 3 - se desface plasticul dintre scaune
Saua asta e prinsa in vreo 9 suruburi (pozitia lor e marcata pe poza de mai jos). Se foloseste surubelnita cu cap torx de 20.



Pasul 4 - se desface radiatorul
Pentru asta trebuie scoasa bucata de plastic ce directioneaza aerul la picioare in spate (se apasa pe el si se trage in fata).



Se scot suportii de tabla ce sprijina bordul - folositi surubelnita cu cap torx de 30.



Se desfac clemele (in total vreo 9) de la tavita de colectare a condensului (folositi o surubelnita dreapta mica). Se scoate aceasta tavita tragand de ea inspre schimbator.



Scoateti sigurantele marcate in poza de mai jos, apoi scoateti caloriferul tragand inspre schimbator.



Desfaceti sigurantele marcate in poza de mai jos.



Pasul 5 - inlocuire garnituri
Pentru inlocuire folositi garnituri originale specifice tipului de calorifer (BEHR sau DELPHI).
Oringurile vechi erau aplatizate si crapate.







Pasul 6 - montarea in ordinea inversa demontarii.

Sper sa va fie de folos acest tutorial. Orice completare e binevenita.
Cat mai multi km fara probleme!
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul, si cat se poate de exact si complet.
Mai am 3 mici adendumuri: - nu este necesar sa desfaceti ambele bride de tabla , se poate si numai cu cea din stanga.
- Cand montati O-ringurile folositi si putina vaselina, astfel veti putea baga mult mai usor la loc caloriferul.
- Sa puneti bine sigurantele de aluminiu care tin caloriferul pe conducte pt a nu avea scurgeri .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si mai ales pentru pozele de calitate si explicatiile foarte detaliate. Intr-o buna zi va trebui sa punem toate aceste tutoriale intr-o carte si sa le-o aruncam in fata celor de la reprezentantele OPEL poate asa vor face si ei treaba mai de calitate si mai mult fiecare posesor de opel care nu are doua maini stangi va putea sa faca aceasta operatiune.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc!
Tare bine ar fi sa existe cat mai multe tutoriale asemanatoare.
O sa incerc si pe viitor (cand voi mai repara ceva - desi sper sa nu se intample prea des Smile ) sa realizez un tutorial asemanator.
Bafta!
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
10 cu felicitari -e o problema des intalnita pe care un mare mecanic cere in jur de 1 mil. manopera si te pune sa cumperi si rad.- cum ca ar fi spart (cel vechi ii ramane lui si se vinde bine sh) .
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca scapi cu 1 mil e gratis. Mie mi-a cerut unu 3 mil sa dea jos "bordul" ca e complicat, ca sa vezi, ca e radiatorul , ca trebuie sa las masina 1 zi la ei.... Asa ca m-am apucat singur si in 3 ore am terminat. Nu e usor, dar daca vrei, poti.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Si eu tind sa cred ca in service taxeaza mai mult de 100RON. Numai pe amaratele alea de garnituri am dat 16RON (4RON bucata) - d-apoi manopera...

Ce vreau sa va mai spun - oringurile astea de la aeroterma BEHR seamana foarte mult cu oringul cel mic de la filtru de ulei (stiti ca acolo sunt 3). Numai ca asta de la filtru de ulei e o idee mai groasa (cauciucul e mai gros, la diametru interior e la fel)... Ce parere aveti? Se pot scuti niste bani (16RON) punanad garnituri din astea?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
o nelamurire: de ce trebuie desfacuta teava de scurgere a condensului...?
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pt ca radiatorul de incalzire "tine" si in teava aia.
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Teava de scurgere e prinsa de tava de colectare a condensului cu doua holzsuruburi lungi de vreo 8 cm , cu cap torx 20 . Pentru astea doua va trebuie cheie clichet cu prelungitor pt capul torx .
Se poate si fara canal sau elevator , dar masina trebuie suita pe doua capre solide , ca sa aveti loc dedesubt . E mult mai greu asa pt ca nu poti sa lucrezi decat cu o mana din lipsa de spatiu ( tevile de la servodirectie , galeria de evacuare si alte marafeturi ) . Iti trebuie multa rabdare ca sa le desfaci si apoi sa le pui la loc .
Si cum "Tot patitul e priceput" , daca folositi capre si nu elevator sau canal , faceti proba la oringuri fara sa mai dati masina jos de pe capre ( adica inainte de a monta la loc tava de colectare si teava de scurgere ). In caz ca sigurantele nu sunt puse corect la loc , sa aveti la indemana muuulte carpe Laughing
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Asa din curiozitata a pus cineva un subler sau un micrometru pe acele oringuri ca nu imi prea vine sa cred ca trebe sa dam ~40 ron pe ele (atat am gasit in sibiu) sigur trebe sa gasesc acele oringuri la magazine de instalati termice cu cel mult 1 ron / buc
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am scris mai sus ca seamana f mult cu cele de la filtrul de ulei... eu cred ca s-ar putea folosi astea.
Skip ads

  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
roadrunner79 a scris:am scris mai sus ca seamana f mult cu cele de la filtrul de ulei... eu cred ca s-ar putea folosi astea.


nu te supara dar pe principiu "cred ca s-ar putea..." nu imi desfac masina ca sa am surpriza neplacute ca dupaia sa fiu obligat 100% sa apelez la Opel Huber
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cred ca cel mai simplu e sa te duci sa-ti iei oringuri originale, pt ca n-o sa-ti garanteze nimeni100% ca se pot schimba cu unele mai ieftine...

cand o sa le schimbi, compara-le pe cele noi cu ganitura mica de la filtrul de ulei si o sa vezi ca diametrul e acelasi, difera f putin grosimea.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Gata am operato sambata! am gasit acele oringuri la un magazin de piese auto de import ... avea tipul o trusa giganta numai cu oringuri si in acea trusa se gaseau si oringurile pu problema (identice am masurat cu micrometru Very Happy ) si au mai costat si o avere 50 BANI/buc .... si inca o chestie interesanta am vazut chiar in dimineata asta la un colaborator de servici o trusa de facut oringuri la comanda orce dimensiune si l.am intrebat daca ar fi putut sa imi faca ce aveam eu nevoie si a spus bineinteles 1,5 ron/buc Very Happy

NOTA: Pentru cei care vor sa mai schimbe GRIJA mare cum bagati sigurantele de la teava in forma de H in partea dinspre conductele de aluminiu, daca nu sunt bagate calumea o sa faceti o mica fantana arteziana cand avunge apa la 90 grade asta sa intamplat tot sambata la un alt prieten la care am schimbat acele soriguri

Spor la lucru!!!!
  • arcibal

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
si eu am schimbat singur garniturile. Cu rabdare si cu grija, este destul de usor. Cel mai greu a fost pe sub masina la desfacutul celor 2 suruburi care tin tava, si apoi la bagarea radiatorului. Garniturile intra in tevile de plastic putin fortat, neavand vizibilitate prea mare, trebuie sa te uiti cat poti de bine, daca au intrat pana la capat. Ca elemente de ghidare, partea din spate a radiatorului intra intr-un fel de locas in plasticul de deasupra, iar sigurantele nu intra prea fortat si se simte cand au trecut de diametrul maxim al tevii, alunecand destul de usor pana la capatul cursei. Apoi am mers vreo 2 zile doar cu apa distilata, sa vad daca mai curge. Garniturile vechi erau atat de coapte incat daca le apasam cauciucul crapa vizibil. La mine operatia a fost un succes. Bafta celor care se baga!
  • YO2LOV2

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Vreau sa intreb ceva daca tutorialul este valabil si la Astra F
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu sa-ti spun sigur
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
FRATILOR inundatii ! Vad ca nu ar fi chiar atat de complicat intrebarea mea este daca la cele cu climatronic este la fel .Va intreb ca nu am inteles cum este cu robinetul .Astept cu nerabdare o parere ca intra apa in ghete.

MULTUMESC !
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Are cineva idee unde as putea sa gasesc aceste garnituri maine in Buc. ?Sapt. viitoare am de unde dar zilele astea marea majoritate a magazinelor de piese sunt inchise .
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR