Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
instalatie gpl koltec.
are cineva asa ceva?
cum functioneaza?
raport gpl/benzina?
unde se regleaza?
dupa o perioada (distanta) 10/30 min(5/40KM) trece dupa gpl pe benzina . e normal? ce influenteaza trecerea?
Skip ads

  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
precizare: motorZ18XE fabricat 2001
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
NU ESTE NORMAL! Daca e cu trecere automata in GPL trebuie sa aiba pe plaman o sonda care trimite la calculator informatii despre temperatura apei !

La mine la 40*trece pe GPL si pana nu se termina gazul nu se schimba daca nu opresc motorul Very Happy .
Ai avuto montata sau ai puso aici la noi?
NU am inteles, e cu trecere automata?
De reglat se poate.


BAFTA.
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Instalatia a fost montata in olanda. Am un manual al instalatiei da' nu pricep limba
Trecerea pe gpl se face din intrerupator; dupa ce comut pe gpl mai merge cca 30 secunde pe benzina si apoi trece.
Trece singura pe benzina atunci cand o las la ralanti (sau turatie foarte mica)-[[u][i]i]poate trece cand calc ambreiajul prima data sau poate sa nu treaca deloc[/i][/u][/i] Question - -comutatorul ramanand pe gpl. Pentru a trece iar pe gpl trebuie comutatorul trecut pe benzina si apoi pe gpl.
Daca opersc motorul, porneste automat pe benzina si apoi trece pe gpl (30 secunde)Daca comut pe gpl inainte ca motorul sa aiba 40 grade se opreste motorul.
Situatia s-a imbunatatit dupa ce am schimbat termostatul; nici inainte temperatura nu scadea sub 60 grade (statea intre 60-70 grade acum stand normal)
In oras (tr severin) nu se monteaza decat instalatii italiene sau turcesti si nimeni nu se pricepe la acest tip - mi-au zis ca trebuie reglata cu calculatorul

pe un forum am inteles ca "Trebuie reglat vaporizatorul la sensibilitate sau debit vacuum." Question

Unde se poate face asta?
Cum se poate regla?
Skip ads

  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sensibilitatea o poti regla manual .pe fata (de obicei) ai un surub cu cap imbus (4,5) ,incearca sa il strangi sau sa desfaci dar foarte incet (e foarte sensibil).
Si la tine e legat de senzorul de temp apei (se afla montat pe vaporizator) sa nu fie pe acolo ceva imperfect.
Mai vorvim,o rezolvam pana la urma !
Gicaopel
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc GicaOpel !
cand o sa am ceva timp o sa ma ocup de asta. va voi tine la curent
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
MULTA BAFTA!
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
REZOLVAT!
Primul pas: am scos fisa de la senzorul de temperatura, am miscat de aceasta si am dat cu spray antirugina
rezultat: functionare aproape normala( a "sarit" doar o data pe benzina in 80 km)
Pasul 2 : am reglat sensibilitatea: surubul inbus era strans la maxim ; l.am desfacut o jumatate tura]
rezultat: nu a mai "sarit" pe benzina dar a crescut consumul
Pasul 3:am strans la loc surubul] fata de pozitia initiala e mai desfacut cu mai putin de un sfert de tura
rezultat: "sare" pe benzina ff rar

Calculul consumului l.am facut cu ajutorul calculatorului de bord pe un traseu de 70 km pe care il parcurg fregvent


MULTUMESC GICAOPEL !
MULTUMESC CLUBOPEL !

Skip ads

  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai rezolvat problema.
Ca inca mai trece in benzina posibil sa fie din cauza gerului.
Scade presiunea.Am patito si eu pe 30-31 dec 2008,cand dam talpa trecea in benzina.
Acum daca sa mai incalzit nu mai am probleme.Mam dus cu ea cu acceleratie calumea si no problem.
O sa merg si pe la baieti sa mareasca presiunea dar nu am avut timp!
ZILE BUNE!
  • deleted-27519

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sal, am si eu cam aceeasi problema cu gazul am un Bertone din 2002 Z18 XE cu instalatie din fabrica KOLTEC Type nr. VG 392 Serie nr. 1120438. Face la fel imi sare de pe gaz pe benzina ... pornesc pe benzina schimb pe gaz si stam cam 8 minute dupa care sare pe benzina, am fost cu masina la un service GPL si mi-a zis k este din calculatorul instalatiei de gaz, poate cineva sa-mi spuna exact cam ce ar avea ?
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca ai filtrele schimbate dar sa stii ca are un rol foarte important.Daca nu trece prin ele presiunea care trebuie,trece in benzina.
Am luat legatura cu cei care mi-au montato mie,nu au soft pentru KOLTEC,DAR INCEARCA SA TE AJUTE.Suna aici:0721 371145 (Gabi)
bafta
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
budok- ceva noutati?

la mine la acelasi tip de instalatie cred ca s-a spart membrana la vaporizator pentru ca scoate lichid pe furtunul de vacuum

intentionez, daca nu gasesc membrane de schimb, sa inlocui vaporizatorul cu unul italian (milano)
Skip ads

  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@alex977
Despre lichidul de racire este vorba? daca da,nu are treaba cu membrana avand circuit separat.Afost cumva umblat la el,pentru curatare?Poate nu este nevoe de altul,cauta cauza!
succes !
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
pe vacuum scoate gpl lichid
pe gpl nu trece decat daca e accelerata bine iar lasata la ralanti abia merge (galopeaza)
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
am inlocuit vaporizatorul cu unul Milano si pentru ca nu avea sonda de temperatura mecanicul de la gpl a facut o punte la cu ajutorul unui cablu.

dupa asta functiona normal dar decat 4 minute.

am desfacut sonda de temperatura de pe vaporizatorul koltec si am montat-o pe un furtun care ducea la vaporizator (am alamit o piulita pe o bucata de teava de cupru si am infiletat sonda in piulita)

functioneza dar la turatii mari trece pe benzina
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Problema a fost rezolvata la un service specializat gpl din Pitesti.
Acum functioneaza perfect- avea sita de la distribuitor infundata.
  • bobitu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
buna am un opel vectra b 2001 z18xe cu instalatie de gaz koltec, masina merge bine pe benzina dar cand o trecpe gaz merge in trei pistoane tremurat si trece imediat pe benzina--am scos mufele care merg la injectoarele de gaz din chiuloasa pe rand si una nu are nici un efect de unde am dedus ca nu functioneaza ca nu functioneaza acel injector ( cred ca nu deschide electro valva de pe el) am verificat si vine curent in mufa daca ma poate ajuta si pe mine cu un sfat sau unde as putea gasi un injector de acest tip--sau pe cineva care poate citi calculatorul sa mi spuna diasnosticu
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bobitu a scris:buna am un opel vectra b 2001 z18xe cu instalatie de gaz koltec, masina merge bine pe benzina dar cand o trecpe gaz merge in trei pistoane tremurat si trece imediat pe benzina--am scos mufele care merg la injectoarele de gaz din chiuloasa pe rand si una nu are nici un efect de unde am dedus ca nu functioneaza ca nu functioneaza acel injector ( cred ca nu deschide electro valva de pe el) am verificat si vine curent in mufa daca ma poate ajuta si pe mine cu un sfat sau unde as putea gasi un injector de acest tip--sau pe cineva care poate citi calculatorul sa mi spuna diasnosticu


-am inteles de pe alte forumuri ca nu este injector propriu zis ci mai degraba un stutz prin care intra gazul -deci nu are ce sa se strice (eventual infundat)
-soft pentru koltec eu nu am gasit la nici un service
-am asistat la curatirea distribuitorului si dau ca posibila cauza infundarea acestuia (are orificii f fine)
-cred ca ai mai putea incerca sa mutzi furtunul de ce duce la "injector" la una din iesirile de pe distribuitor opturate cu dop cu inbus- din demontarea distribuitorului nu am observat sa aibe ordine la montare- daca gresesc rog sa fiu corectat!
-ca si metoda de "diagnosticare a iunjectoarelor" se poate strage furtunul dintre distrubuitor si injector cu patentul
-insist pe "infundat obturat... " din cauza ca la cateva sute de kilometri trebuie desfundata sita de la distribuitor cu toate ca am filtru si la vaporizator (milano)
  • bobitu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns.
Am scos furtunul de gaz din acel repartitor si vine gpl, dar prblema ramane tot la aceia aceea diuza cum ii spui tu --eu tin sa cred ca pe aceea diiuza este o electro valva sau ceva asemanator, deoarece pe ea vine un fir cu curent ---l-am desfacut din mufa si vine tensiune pe el-----dar nu deschide ---nu cunosc principiu de fuctionare dar cred ca rolul acelei electrovalve este sa deschida doar in momentul in care pistonul este sus sau jos.Pentru moment nu am reusit sa rezolv problema deoarece acea diuza are o singuranta sau alt stil de desfacere si nu reusesc sa o dau jos--daca stie cineva cum se scote din chiulosa.
  • Invincible78

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
alex977 a scris:Problema a fost rezolvata la un service specializat gpl din Pitesti.
Acum functioneaza perfect- avea sita de la distribuitor infundata.


Nu te supãra alex977 dar la ce service în Piteºti?
S-ar putea sã fie aceeaºi problemã ºi la mine, deoarece dupã ce îmi trece pe gaz începe sã tremure ºi sã meargã în ºuturi pânã se opreºte motorul dacã am vitezã micã ºi nu am posibilitatea sã accelerez (atunci îºi revine) ori la mers normal cu 50-60 km/h (în oraº) mi se opreºte deodatã motorul în timpul mersului.
Înainte de acest stadiu avea momente dese când nu trecea pe gpl ºi mergea pe benzinã, aºa cã am fost pe la mai multe service-uri în Piteºti, Bucureºti ºi Constanþa ºi primeam acelaºi rãspuns: "Nu avem softul ºi interfaþa pentru Koltec" ºi cã reglajele la ea se fac numai din calculator ºi nu se bãga nimeni mãcar sã se uite la filtre sau sitã sau altceva.
Aºa k de 5-6 luni de când face urât merg numai pe benzinã.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR