- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
ai verificat senzorul BOST PRESSURE?inca un sfat:daa tu verfici acea cursa a waste gate-ului cind e turbina rece,sigur nu o sa simti ceva.acea turbina ti face figuri cind e deja la temperatura de lucru,deci in fur de 250-35 grade C.atunci toate piesele sint dilatate si jocurile cale le simti tu la rece la acea temperatura aproape ca nu mai sint.daca mai pui si calamina adunata,atunci intelegi problema.dc senzorul e ok,debitmetrul e ok,atuci ramine de curatat turbina si verificat si membrana de la waste gae sa nu fie fisurata(banuiesc ca ai verificat-o deja).
- sergionel
- OP
- 276 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:ai verificat senzorul BOST PRESSURE?inca un sfat:daa tu verfici acea cursa a waste gate-ului cind e turbina rece,sigur nu o sa simti ceva.acea turbina ti face figuri cind e deja la temperatura de lucru,deci in fur de 250-35 grade C.atunci toate piesele sint dilatate si jocurile cale le simti tu la rece la acea temperatura aproape ca nu mai sint.daca mai pui si calamina adunata,atunci intelegi problema.dc senzorul e ok,debitmetrul e ok,atuci ramine de curatat turbina si verificat si membrana de la waste gae sa nu fie fisurata(banuiesc ca ai verificat-o deja).
pus si alt senzor, alt debitmetru,nici o diferenta.la 2750rpm ecu cere 120kpa iar turbina da 148kpa. cred ca e cam mult. o sa curat si turbina dar cred ca o sa dau banii degeaba ,din moment ce tija turbinei se misca extrem de usor?nu trebuia sa se miste greu daca era blocata?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
daca vei citi cu mai multa atentie vei intelege.fa acea verificare dupa ce ai mers cu masna si motorul e incins.si nu compara forta miini tale cu forta sistemului de vacuum.cauta si pe vwforum si o sa gasesti aceeasi problema pe care o ai tu,iar rezolvarea a fost curatarea turbinei.astea sint sfaturile,restul tine de tine.tot acolo gasesti pe cineva care le si curata.
- sergionel
- OP
- 276 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:daca vei citi cu mai multa atentie vei intelege.fa acea verificare dupa ce ai mers cu masna si motorul e incins.si nu compara forta miini tale cu forta sistemului de vacuum.cauta si pe vwforum si o sa gasesti aceeasi problema pe care o ai tu,iar rezolvarea a fost curatarea turbinei.astea sint sfaturile,restul tine de tine.tot acolo gasesti pe cineva care le si curata.
am citit pe vwforum,chiar sint membru.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Sergionel, esti membru clubopel vechi, dar incalci regulamentul mai rau decat un membru nou!
Te rog sa citesti regulamentul si sa il respecti.
Am unit vreo 5 topice deschise de tine despre turbina asta, va concura pentru titlul de cea mai mediatizata turbina.
Nu mai cita mesajul anterior, incarci topicul degeaba.
ce zici de asta:
Field Remedy: 1885
Subject: Engine Y22DTR, turbocharger - DTC P0234 (5A) set during acceleration
Models: Vectra-C 2003...2005
Engines: Y22DTR
Complaint: During acceleration (5th gear, starting from low RPM) the SVS telltale lights up and vehicles switches into limp home mode. DTC P0234 (5A), negative deviation (actual boost exceeds desired value) is set.
Cause: Problem caused by software deviation (boost detection too sensitive).
Production: Engine out of production, modified software is for field fix purposes only.
Remedy:
In case of customer complaint reprogram the ECU with TIS 2000-CD, as of version:
- CD 61 for all vehicles with manual transmission,
- CD 62 for all vehicles with automatic transmission,
- CD 63 for all vehicles in france.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 06 - Failure Code Setting by Control Unit
Trouble Code: P0234 (5A)
Te rog sa citesti regulamentul si sa il respecti.
Am unit vreo 5 topice deschise de tine despre turbina asta, va concura pentru titlul de cea mai mediatizata turbina.
Nu mai cita mesajul anterior, incarci topicul degeaba.
ce zici de asta:
Field Remedy: 1885
Subject: Engine Y22DTR, turbocharger - DTC P0234 (5A) set during acceleration
Models: Vectra-C 2003...2005
Engines: Y22DTR
Complaint: During acceleration (5th gear, starting from low RPM) the SVS telltale lights up and vehicles switches into limp home mode. DTC P0234 (5A), negative deviation (actual boost exceeds desired value) is set.
Cause: Problem caused by software deviation (boost detection too sensitive).
Production: Engine out of production, modified software is for field fix purposes only.
Remedy:
In case of customer complaint reprogram the ECU with TIS 2000-CD, as of version:
- CD 61 for all vehicles with manual transmission,
- CD 62 for all vehicles with automatic transmission,
- CD 63 for all vehicles in france.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 06 - Failure Code Setting by Control Unit
Trouble Code: P0234 (5A)
- sergionel
- OP
- 276 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
daca esti membru vwforum,cauta acolo si vei gasi aceeasi problema si rezolvarea ei.chiar daca la vw cu vag -com eroarea are o alta denumire,in pricipiu cauza este aceeasi.fa o incercare.in a 3-a pedala la fund si vezi,apare sau nu fenomenul?unui coleg de acolo ii aparea problema o data la 6 luni si aleatoriu.citeste si mai vb dupa.recomadarea e ca pina nu iti rezolvi problema sa o las mai moale,sa nu distrugi de tot turbina.
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
am fost sambata trecuta la el sa dam turbina jos insa ne-am razgandit, turbina merge frumos, nu are urme de ulei nici macar de noxe pe unde intra tija comandata de wastegate, se misca usor, furtunele se intaresc sau se inmoaie in functie de cum miscam tija la turatie fixa, wastegate-ul sta fix pe pozitie la turatia fixa cu probleme, am schimbat senzorul de presiune am schimbat debitmetrul am facut o comparatie intre egr ul meu si al lui la modul de lucru, ultimul vinovat parea sa fie electrovalva insa el spune ca a schimbat tot ansamblul de pe alta masina si aceesi chestie.
In orice caz daca turbina ar avea probleme, si-ar pierde din randament si ar da presiune mai mica insa la el e tocmai invers. Daca ar pierde vacuum wastegate-ul af fi mai descarcat si ar rezulta o presiune mai mica, oricum e invers la el.
O sa ii aduc supapa mea wastegate de la vechea turbina, o montam la acelasi nr de filete si vedem ce iese in speranta ca s-a rigidizat cauciucul ei insa chiar si asa ar fi mai greu de tras nu de eliberat, dar e autoreglabila si problema e la turatie fixa asa ca tot soft cred ca e problema
P.S. Poate te intelegi cumva cu maiandrei sa iti puna softul original de la a mea inainte de remapare si vedeti ce iese.
In orice caz daca turbina ar avea probleme, si-ar pierde din randament si ar da presiune mai mica insa la el e tocmai invers. Daca ar pierde vacuum wastegate-ul af fi mai descarcat si ar rezulta o presiune mai mica, oricum e invers la el.
O sa ii aduc supapa mea wastegate de la vechea turbina, o montam la acelasi nr de filete si vedem ce iese in speranta ca s-a rigidizat cauciucul ei insa chiar si asa ar fi mai greu de tras nu de eliberat, dar e autoreglabila si problema e la turatie fixa asa ca tot soft cred ca e problema
P.S. Poate te intelegi cumva cu maiandrei sa iti puna softul original de la a mea inainte de remapare si vedeti ce iese.
- sergionel
- OP
- 276 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
s-a curatat azi turbina, mai curata decat o stiam pe a mea la prima demontare, a ramas o diferenta de presiune, ce-i drept mult mai mica fata de cum era, probabil tija chiar agata cum zicea cata.
Nu mi se pare deloc OK sa desfaci 6 suruburi sa freci cu smirghel pe ici pe colo si sa ceri 2 mil pt mai putin de 30 min., ce-i drept a dat si putin cu pensula de solvent si cu peria de sarma =)). Macar partea mea a fost cu dragoste
Mai ramane galeria de admisie de curatat si de vazut cu electrovalva de langa far daca poate avea vreo influenta.
Nu mi se pare deloc OK sa desfaci 6 suruburi sa freci cu smirghel pe ici pe colo si sa ceri 2 mil pt mai putin de 30 min., ce-i drept a dat si putin cu pensula de solvent si cu peria de sarma =)). Macar partea mea a fost cu dragoste
Mai ramane galeria de admisie de curatat si de vazut cu electrovalva de langa far daca poate avea vreo influenta.
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
nu inteleg care e legatura intre P0234, scuipatul de ulei si urcatul pe elevator.
ca sa demontezi turbina trebuie sa dai jos aparatorile de aluminiu, desfacut suportul ala prin care trec fisele de la bujii, desfacuta teava de esapament prinsa de turbina in 3 suruburi cu cap de torx foarte intepenite, in mod normal se incing cu lampa, tija care tine turbina de chiulasa, desfacuta conducta de tur ulei (ambele capete), conducta de retur ulei (tot ambele), cumparate alte garnituri la conducte. desfacuta galeria de evacuare, 5 suruburi sus 5 jos, alte garnituri de cumparat, apoi desfacute cele 5 suruburi care tin corpul turbinei de miezul ei (foarte intepenit si asta), desfacute cele 3 suruburi de la mecanismul geometriei variabile din interiorul ei si curatare la greu, perie de sarma, surubelnita, sprayuri degresante bla bla bla apoi o iei invers. in principiu o juma de zi daca stii ce faci altfel o zi intreaga
ca sa demontezi turbina trebuie sa dai jos aparatorile de aluminiu, desfacut suportul ala prin care trec fisele de la bujii, desfacuta teava de esapament prinsa de turbina in 3 suruburi cu cap de torx foarte intepenite, in mod normal se incing cu lampa, tija care tine turbina de chiulasa, desfacuta conducta de tur ulei (ambele capete), conducta de retur ulei (tot ambele), cumparate alte garnituri la conducte. desfacuta galeria de evacuare, 5 suruburi sus 5 jos, alte garnituri de cumparat, apoi desfacute cele 5 suruburi care tin corpul turbinei de miezul ei (foarte intepenit si asta), desfacute cele 3 suruburi de la mecanismul geometriei variabile din interiorul ei si curatare la greu, perie de sarma, surubelnita, sprayuri degresante bla bla bla apoi o iei invers. in principiu o juma de zi daca stii ce faci altfel o zi intreaga
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
parea ce se vede mai bine de sub masina, de aceea am urcat-o pe elevator si tot atunci am constatat pierderi de ulei. nu cunosc notiuni de mecanica eu doar reproduc discutia cu mecanicul. s-a intamplat in felul urmator: am urcat-o pe elevator, am scos scut plastic si ne-am uitat la turbina. omul a zis ca e mecanica si nu electrica si ca trebuie demontata si curatata atat. urmeaza ca in zilele urmatoare si o demonteze si sa o curete. mai mult nu stiu, situatia imi depaseste cunostintele. daca crezi ca e undeva strecurata o greseala sau tinzi sa crezi ca mecanicul vb prostii.....
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
uleiul de sub masina nu are legatura cu turbina, probabil e simeringul de la fulia arborelui cotit (cea care invarte cureaua de accesorii)
daca e boost pressure pozitive deviation inseamna ca presiunea e prea mica si in cazul asta poate isi are rostul curatirea turbinei dar asta ar insemna ca e foarte foarte imbacsita, daca e boost pressure negative deviation inseamna invers, ca e presiunea prea mare, o turbina odata cu trecerea timpului isi pierde din randament, deci ar trebui sa bage mai putina presiune nu invers sau poate iti agata tija wastegate in mizerie cum zicea cata si in cazul asta tot la curatire ajungi. Dar daca este senzorul de presiune cum cred eu o sa te coste manopera mult mai mult, mai bine scoate 180 ron, schimba senzorul pentru ca mai devreme sau mai tarziu tot o vei face.
P.S. poti urmari pe tester ce presiune cere calculatorul si ce presiune ofera turbina la diferite turatii sau in sarcina, in mod normal necesarul si actualul trebuie sa se egalizeze destul de repede , apoi poti trage alte concluzii
Cu asta am incheiat
daca e boost pressure pozitive deviation inseamna ca presiunea e prea mica si in cazul asta poate isi are rostul curatirea turbinei dar asta ar insemna ca e foarte foarte imbacsita, daca e boost pressure negative deviation inseamna invers, ca e presiunea prea mare, o turbina odata cu trecerea timpului isi pierde din randament, deci ar trebui sa bage mai putina presiune nu invers sau poate iti agata tija wastegate in mizerie cum zicea cata si in cazul asta tot la curatire ajungi. Dar daca este senzorul de presiune cum cred eu o sa te coste manopera mult mai mult, mai bine scoate 180 ron, schimba senzorul pentru ca mai devreme sau mai tarziu tot o vei face.
P.S. poti urmari pe tester ce presiune cere calculatorul si ce presiune ofera turbina la diferite turatii sau in sarcina, in mod normal necesarul si actualul trebuie sa se egalizeze destul de repede , apoi poti trage alte concluzii
Cu asta am incheiat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
- florin tgv
- *
- 25 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2003
- Dambovita
florin tgv
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat