Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ce inseamna si ce rol are ? am un opel astra 2000 DTI...mu;tumesc
Skip ads

  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
http://www.lambdasensors.com/
si multe altele.Da o cautare pe Google si devii profesor in sonde Lambda. Laughing Laughing
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
multumesc mult.....pentru tot
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
intreb si eu, ca sigur sunt multi ca si mine care vor sa se informeze corect, eventual de la un specialist in domeniu.
se poate verifica la modul propriu, o verificare 100% (asa cum verifici un tranzistor,)ca sa stii daca este buna sau nu?


Ultima modificare facuta de iulius la Lun 31 Oct, 2005 12:49 pm
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Numai eu am scris o gramada de posturi pe tema asta, poti da un search daca vrei mai multe detalii. Sonda lambda este un senzor care analizeaza concentratia de oxigen din gazele de esapament. In functie de aceasta, calculatorul regleaza amestecul benzina-aer si asta de mai multe ori pe secunda. Anuland sonda lambda, motorul va functiona in regim de avarie, cu un amestec prestabilit (mai bogat), a.i. va creste usor consumul, motorul nu va merge "rotund", va pierde ceva din putere etc.
  • Atx2005

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Sonda lambda - este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de esapament. Acest senzor este foarte important pentru lucrul catalizatorului, ca substanta de cataliza care nu-si poate efectua activitatea sa optima de curatare decat in cadrul unei mici ferestre lambda.
Sonda lambda are drept scop obtinerea unui amestec eficient intre aer si benzina fara plumb, convenabil reactiei dintre oxigenul din aer si gazul de esapament.

(Catalizatorul - ca echipament - pentru epurarea gazelor de esapament consta dintr-un cilindru de ceramina, cu multe canale, a caror suprafata este acoperita de circa 2 grame de platina)
Definitiile nu-mi apartin, le-am gasit si eu dand o cautare pe net.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Atx2005 a scris:
...Sonda lambda are drept scop obtinerea unui amestec eficient intre aer si benzina fara plumb, convenabil reactiei dintre oxigenul din aer si gazul de esapament.


Scuza-ma dar ce ai scris tu aici e o prostie. Reactia dintre oxigenul din aer si gazul de esapament se numeste poluare.
Sonda lambda are rolul de a regla amestecul aer-benzina astfel incat acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Astfel daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in benzina) si este marita cantitatea de benzina. Daca este prea putin oxigen in evacuare inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie.
Defectarea sondei (in cazul in care citirea da rezultate aberante) duce la functionarea anormala a motorului. La fel si defectiunile de etansare a admisiei de aer/circuitelor de reglaj vacuumatic - admisia de "aer fals" induce in eroare sonda lambda care da informatia ca amestecul este prea sarac si electronica da mai multa benzina (corespunzator cantitatii de aer aspirat normal + cel fals) si motorul functioneaza cu detonatii in evacuare, eventual se inneaca.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Adrian P. a scris:
Scuza-ma dar ce ai scris tu aici e o prostie. Reactia dintre oxigenul din aer si gazul de esapament se numeste poluare.

Scuza-ma tu de data asta, daca in rest ai dreptate, in citatul de mai sus te inseli putin. Un alt efect al dozarii eronate a combustibilului este si cresterea toxicitatii gazelor de esapament (in special cresterea concentratiei de monoxid de carbon). Intr-un cuvant poluarea atmosferei.
Skip ads

  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:
...te inseli putin...


Si eu m-am mai gandit. Reactia mea a fost cam pripita.
In continuare sustin ceea ce am scris mai sus in legatura cu rolul sondel lambda. Totusi, dupa reglajul amestecului aer-combustibil necesar unei arderi cat mai bune, gazele evacuate ajung in asa numitul "catalizator" unde, intr-adevar, gazele se oxideaza (aici este alta discutie, de unde vine "oxigenul din aer"? doar nu vine dinspre toba spate spre catalizator - probabil ca oxidarea se face chiar cu oxigenul existent in gazele evacuate) in prezenta catalizatorului (platina si paladium) cu urmatoarele efecte: monoxidul de carbon este oxidat si transformat in bioxid de carbon, benzina nearsa este, la fel, transformata in bioxid de carbon, iar oxizii de azot sunt descompusi in azot si oxigen.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Acum vad ca la intrebarea lui Iulius s-a raspuns numai partial. Se poate verifica sonda, nu stiu cum se face, dar am vazut pe undeva niste grafice. Cea mai simpla metoda ramane pana la urma testerul. Iar daca da erori este mai bine sa scoti mufa pana o inlocuiesti, motorul va functiona mai bine fara informatiile primite de la ea decat cu informatii eronate.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am vazut si eu prin documentatia pe care o am respectiv TIS , ca se poate verifica cu un osciloscop,am vazut si formele de semnal care trebuie sa iasa.este O.K.practic o scoti de acolo te duci cu ea in mina la dezmembrari iei alta si daca merge te-ai rezolvat daca nu iti iei banii inapoi si mai sapi pina dai de defect.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
... si dupa trei luni se duce si aia de la dezmembrari si o iei de la inceput. Sonda lambda intra la consumabile - este ca si cand ti-ai lua un filtru de ulei sau de benzina sh.
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
da dar decit sa dai 3-4 mil pe o sonda si sa constati ca nu e defecta.de aia intrebam daca exista ceva metode sa verifici o sonda.la OMEGA A am schimbat aprinderea (de la dezmembrari),la citeva luni a murit motorul in sensul ca nu mai avea scinteie .primul lucru la care m-am gindit a fost ca s-a dus aprinderea din nou . am luat una noua 1.6 mil lei si...( pauza) ca nu era de acolo.pina la urma a fost calculatorul defect pe care l-am cumparat cu 1.5 mil lei(f.f. ieftin) si am rezolvat problema .asa am ramas cu o aprindere noua pe masina si niste bani cheltuiti de pomana .
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ma refeream la partea asta:
te duci cu ea in mina la dezmembrari iei alta si daca merge te-ai rezolvat

Eu raman la parerea ca luand una sh nu rezolvi nimic. Chiar daca nu era ea de vina, daca o suspectezi inseamna ca nu e tocmai noua, deci oricum urmeaza sa "cada".
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu ma refeream la faptul ca poti sa o iei, dai banul, verifici daca este intradevar def cea pe care o ai tu si apoi poti sa te duci sa o dai inapoi,(zici ca nu se potriveste ...etc).una noua odata luata si montata nu mai o primesc la magazin.
ideal ar fii sa ai bani suficienti a.i .sa te duci in service si acolo profesionistii sa te rezolve.
Dar" noi traim in Romania" si " mai e mult pina departe" asa ca tot in noi este baza.
ideea este ca n-am avut timp nici pina acum sa intru sub masina si sa desfac cupla sa verific firele, eventual sa curat cu un spray .si se strica vremea.ar fii culmea sa fie doar un fir oxidat in cupla.(eroare 38 inseamna fir intrerupt sau in scurt la masa)
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Daca tot o dai jos poti sa o cureti cu apa tare (asta este un acid, nu mai stiu de care, dar este folosit la decapat - apa tare este denumirea populara).
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
interesanta idee!!! .eu ma gindeam sa nu o desfac din galerie ci doar cupla electrica si acolo sa curat cu un spray.
stiu cu se face apa tare,( se gaseste si in piata la maruntisuri).se poate revigora sonda cu acest procedeu?
am inteles logica procedeului.sonda fiind supusa oxidarii ,stratul de oxid acumulat se poate indeparta folosind o solutie de curatat respectiv apa tare care are aceasta proprietate de a "minca" oxidul de pe suprafetele aplicate (am mai lipit si eu cite o gaura din rezervor asa ca stiu cum se procedeaza). oare nu se distruge de tot ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
in acest sfirsit de saptamina incerc sa ma bag pe sub masina .
prioritara nu este sonda ci cureaua de distributie pe care nu am schimbat-o inca.incerc sa o schimb simbata.am cumparat-o si stau cu ea in portbagaj.cred ca o sa mai schimb si pompa de apa, caci se aude un hiriit metalic .dar inca nu stiu sigur pina nu dau cureaua de la accesorii jos,si las putin motorul sa mearga sa vad de unde se aude huruitul acela.de la pompa sau de la rola intinzatoare de la cureaua de accesorii
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la apa tare - la mine nu a functionat, dupa ce am schimbat-o am desfacut-o si era rupta lamela. Pontul il stiu insa de la un service specializat in catalizatori iar baietii de acolo mi-au spus ca de multe ori se rezolva doar prin curatare. De curatat s-a curatat foarte bine, dar repet, lamela din interior era rupta, deci nu avea cum sa mai functioneze.
Oricum, nu ai ce pierde...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am reusit sa umblu pe la cupla de sub masina am curatat-o cu un spray dar acum dupa ce am curatat contactele sta becul aprins de la inceput si nu se mai stinge .(inainte se aprindea dupa 1-2 minute )nu am putut sa desfac piulita pt ca nu am o rampa sa intru sub ea si nu s-a umblat la ea niciodata,si pe frigul acesta nu aveam chef sa stau pe beton in parcare pe sub ea sa ma chinui.astept sa ajung la o rampa ptr ca trbuie sa reglez si frina de mina(am verificat sabotii si sunt in regula dar cred ca nu a mai fost reglata niciodata)totul era sigilat pe sub ea asa ca sunt primul meserias care trece pe acolo.daca se mai incalzeste vremea incerc sa stau sub ea totusi si sa masor firele.
cit te-a costat o sonda noua? (cu 4 fire)
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR