- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu o astra Z 16 XE si as vrea sa stiu unde se afla filtrul de polen si de care trebuie sa iau.Nu l-am schimbat niciodata pana acum de cand e adusa masina in tara(aprilie) si cred ca ar fi cazul.
Va intreb pe voi pt ca nu vreau sa patesc cum mi s-a intamplat cu distributia.Atunci cand am luat-o i-am dat seria de la sasiu celui de la autonet iar la service dupa ce mi-au demontat masina m-am trezit ca nu imi daduse rola intinzatoare la kit.Asa ca a trebuit sa astept pana mi-a venit piesa vreo 3-4 ore.
Multam fain!
Am si eu o astra Z 16 XE si as vrea sa stiu unde se afla filtrul de polen si de care trebuie sa iau.Nu l-am schimbat niciodata pana acum de cand e adusa masina in tara(aprilie) si cred ca ar fi cazul.
Va intreb pe voi pt ca nu vreau sa patesc cum mi s-a intamplat cu distributia.Atunci cand am luat-o i-am dat seria de la sasiu celui de la autonet iar la service dupa ce mi-au demontat masina m-am trezit ca nu imi daduse rola intinzatoare la kit.Asa ca a trebuit sa astept pana mi-a venit piesa vreo 3-4 ore.
Multam fain!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Sincer,l-am citit o data inainte de a posta si inca de 2 ori acu.Poate sunt eu mai greu de cap dar tot nu am inteles de care filtru am(din cate vad sunt de 2 feluri),si nu as vrea sa dau jos torpedoul ca sa vad daca se prinde in clame sau in suruburi si apoi sa-l pun la loc ca sa merg sa-l cumpar.
Din acest motiv am intrebat.
La magazinul de piese am fost cu seria de la sasiu si mi-au spus ca trebuie sa stiu exact ce fel de filtru vreau(ca nu e de ajuns seria de sasiu).
Multumesc de intelegere.
Din acest motiv am intrebat.
La magazinul de piese am fost cu seria de la sasiu si mi-au spus ca trebuie sa stiu exact ce fel de filtru vreau(ca nu e de ajuns seria de sasiu).
Multumesc de intelegere.
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- denisCT
- ****
- 1,408 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,408
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Gabi,Denis, multam de raspunsuri.Cred ca asa am sa fac pana la urma.
Vroiam doar sa ma scutesc de o treaba in plus(de obicei iau cate o consumabila si mai umblu cu ea asa in porbagaj pana am chef sa o pun-mai ales la ce vreme e afara...)
Totusi,inca o intrebare.
Daca nu miroase in habitaclu chiar e necesar sa-l schimb?
Vroiam doar sa ma scutesc de o treaba in plus(de obicei iau cate o consumabila si mai umblu cu ea asa in porbagaj pana am chef sa o pun-mai ales la ce vreme e afara...)
Totusi,inca o intrebare.
Daca nu miroase in habitaclu chiar e necesar sa-l schimb?
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,007 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,007
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
gabiopel a scris:@gobelu altfel nu poate nimeni sa iti spuna fara sa dai jos torpedoul ,nu e mare scofala sa vezi daca ai cleme sau suruburi torpedoul in maxim 5 min il dai jos
Alta varianta, mai rapida. Treuie doar sa ridici capota. Pe partea superioara a radiatorului este scris tipul instalatiei de AC. Delphi sau Behr. Daca acolo scrie Delphi, cumperi filtru Delphi. Daca acolo scrie Behr, cumperi filtru Behr.
Schimbarea filtrului e floare la ureche.
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,007 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,007
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
@gobelu:
Fii putin mai increzator. Operatiunea asta este chiar simpla si intuitiva.
Citeste cu atentie sau chiar tipareste tutorialele referitoare la schimbarea filtrului de polen si apuca-te de treaba. Este pacat sa platesti cateva sute de mii de rol pentru o operatiune banala.
Cu "zgomotul", nu te necaji. Una din ideile de baza ale acestui forum este tocmai aceea de a ne oferi posibilitatea sa ne intalnim aici si sa ne ajutam unii pe altii.
Posteaza aici sa ne spui ca ai efectuat singur operatiunea.
Fii putin mai increzator. Operatiunea asta este chiar simpla si intuitiva.
Citeste cu atentie sau chiar tipareste tutorialele referitoare la schimbarea filtrului de polen si apuca-te de treaba. Este pacat sa platesti cateva sute de mii de rol pentru o operatiune banala.
Cu "zgomotul", nu te necaji. Una din ideile de baza ale acestui forum este tocmai aceea de a ne oferi posibilitatea sa ne intalnim aici si sa ne ajutam unii pe altii.
Posteaza aici sa ne spui ca ai efectuat singur operatiunea.
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,007 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,007
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pe prima pagina a acestui subiect a postat "lucian" cateva poze foarte clare. Tiparestele si mergi cu ele in mana la masina. Eu asa am facut prima data.
In principiu, uite ce ai de facut:
- scoti cheia din contact;
- scoti torpedoul de la locul lui. Are 6 suruburi torx de 20. In partea stanga a torpedoului ai doua fire si o mufa pentru becul din torpedo. O decuplezi pentru a putea pune torpedoul in alta parte. Astfel o sa ai mai mult loc de lucru;
- in spatele torpedoului se afla practic aeroterma masinii. La Astra G, aeroterma asta poate fi de doua tipuri : Behr sau Delphi. In partea dinspre motor, practic partea pe unde aerul intra in aeroterma, lipita de ea, o sa ai o cutie neagra, dreptunghiulara. In acea cutie se afla filtrul de polen. Latura cea mai ingusta a cutiei este orientata spre dreapta, cum te uiti la ea. Practic este un capac pe care trebuie sa-l desfaci. In functie de model (Behr sau Delphi), acel capac este fixat cu cateva cleme metalice sau cu doua suruburi;
- desfaci capacul. Clemele le desfaci cu o surubelnita lata. Atentie sa nu pierzi. Clemele alea sunt cam "saritoare" si nu ar fi indicat sa le pierzi.
- in spatele capacului o sa vezi filtrul de aer. Il tragi usor afara. Atentie la pozitia filtrului. Este importanta pentru ca noul filtru trebuie pus in aceeasi pozitie. Conteaza sensul in care aerul trece prin filtru. Pe el o sa vezi niste sageti si indicatia "airflow". Oricum, daca pe filtrul vechi nu ai marcat sensul, el este spre aeroterma.
- ar fi indicat sa aspiri putin cutia filtrului pentru a degaja de alte mizerii care probabil s-au adunat acolo;
- pui noul filtru la loc. Il impingi incet pana ajunge pe pozitie. Nu forta, pentru ca filtrul se poate deforma si atunci nu acopera toata suprafata pe care trebuie sa o acopere. Consecinta ar fi ca o sa treaca tot felul de mizerii pe langa el si nu e bine;
- fixezi capacul la loc (clemele sau suruburile, dupa caz);
- montezi mufa la becul torpedoului si pui torpedoul la loc;
- gata.
Este important sa stii ce tip de aeroterma ai (Behr sau Delphi), pentru ca filtrele acestora au dimensiuni diferite.
Pentru ambele tipuri de instalatii o sa gasesti filtre albe din hartie(mai ieftine) si filtre gri, cu carbon. Eu folosesc in general din acelea cu carbon. Se pare ca absorb si o parte din mirosuri.
Ce sa-ti mai spun? Iti doresc bafta. Curaj, e chiar simpla treaba si dureaza cateva minute.
In principiu, uite ce ai de facut:
- scoti cheia din contact;
- scoti torpedoul de la locul lui. Are 6 suruburi torx de 20. In partea stanga a torpedoului ai doua fire si o mufa pentru becul din torpedo. O decuplezi pentru a putea pune torpedoul in alta parte. Astfel o sa ai mai mult loc de lucru;
- in spatele torpedoului se afla practic aeroterma masinii. La Astra G, aeroterma asta poate fi de doua tipuri : Behr sau Delphi. In partea dinspre motor, practic partea pe unde aerul intra in aeroterma, lipita de ea, o sa ai o cutie neagra, dreptunghiulara. In acea cutie se afla filtrul de polen. Latura cea mai ingusta a cutiei este orientata spre dreapta, cum te uiti la ea. Practic este un capac pe care trebuie sa-l desfaci. In functie de model (Behr sau Delphi), acel capac este fixat cu cateva cleme metalice sau cu doua suruburi;
- desfaci capacul. Clemele le desfaci cu o surubelnita lata. Atentie sa nu pierzi. Clemele alea sunt cam "saritoare" si nu ar fi indicat sa le pierzi.
- in spatele capacului o sa vezi filtrul de aer. Il tragi usor afara. Atentie la pozitia filtrului. Este importanta pentru ca noul filtru trebuie pus in aceeasi pozitie. Conteaza sensul in care aerul trece prin filtru. Pe el o sa vezi niste sageti si indicatia "airflow". Oricum, daca pe filtrul vechi nu ai marcat sensul, el este spre aeroterma.
- ar fi indicat sa aspiri putin cutia filtrului pentru a degaja de alte mizerii care probabil s-au adunat acolo;
- pui noul filtru la loc. Il impingi incet pana ajunge pe pozitie. Nu forta, pentru ca filtrul se poate deforma si atunci nu acopera toata suprafata pe care trebuie sa o acopere. Consecinta ar fi ca o sa treaca tot felul de mizerii pe langa el si nu e bine;
- fixezi capacul la loc (clemele sau suruburile, dupa caz);
- montezi mufa la becul torpedoului si pui torpedoul la loc;
- gata.
Este important sa stii ce tip de aeroterma ai (Behr sau Delphi), pentru ca filtrele acestora au dimensiuni diferite.
Pentru ambele tipuri de instalatii o sa gasesti filtre albe din hartie(mai ieftine) si filtre gri, cu carbon. Eu folosesc in general din acelea cu carbon. Se pare ca absorb si o parte din mirosuri.
Ce sa-ti mai spun? Iti doresc bafta. Curaj, e chiar simpla treaba si dureaza cateva minute.
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Ce sa mai zic...m-ai facut dator vandut!Multam fain!
Cred totusi(avand in vedere explicatiile detaliate pe care mi le-ai dat), ca postul tau ar trebui mutat sau copiat la tutoriale impreuna cu pozele respective.
Rog un moderator sa o faca ca sa se bucure de el si alti afoni ca mine in ale mecanicii.
Promit sa raspund dupa ce il schimb.
Cred totusi(avand in vedere explicatiile detaliate pe care mi le-ai dat), ca postul tau ar trebui mutat sau copiat la tutoriale impreuna cu pozele respective.
Rog un moderator sa o faca ca sa se bucure de el si alti afoni ca mine in ale mecanicii.
Promit sa raspund dupa ce il schimb.
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Multam fain libra inca o data pt sfaturi.
Intradevar nu e ff greu odata ce te apuci de treaba.Iti trebuiesc doar sculele necesare si putina rabdare la acele cleme care sunt fff bine prinse.
Acu mi-a mai aparut o mika problema.Nu mai baga aer cald pe gurile de pe mijloc.Probabil s-au resetat cand am bagat filtrul.Mentionez ca l-am introdus corect fara cute.Si nici pe cele laterale nu prea vine.Adika la maxim daca dau intra cu putere altfel se incalzeste dar mai greu.Oricum stau cu cele de pe centru inchise pt ca baga aer rece asa cum am mai zis si le-ar anula pe celelalte care imi baga aer cald.
Are cineva vreo idee ce e de facut?
Sa-l mai scot o data si sa-l bag la loc?
Intradevar nu e ff greu odata ce te apuci de treaba.Iti trebuiesc doar sculele necesare si putina rabdare la acele cleme care sunt fff bine prinse.
Acu mi-a mai aparut o mika problema.Nu mai baga aer cald pe gurile de pe mijloc.Probabil s-au resetat cand am bagat filtrul.Mentionez ca l-am introdus corect fara cute.Si nici pe cele laterale nu prea vine.Adika la maxim daca dau intra cu putere altfel se incalzeste dar mai greu.Oricum stau cu cele de pe centru inchise pt ca baga aer rece asa cum am mai zis si le-ar anula pe celelalte care imi baga aer cald.
Are cineva vreo idee ce e de facut?
Sa-l mai scot o data si sa-l bag la loc?
- Libra
- ******
- 4,007 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,007
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
Printz
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut oameni buni! Se pare ca am si eu aceeasi problema ca gobelu, sau doar am avut impresia asta din cauza mainilor inghetate! O sa revin cu amanunte. Mai greu a fost cand am "introdus" filtru in locul lui..a trebuit sa bag mana pe langa el sa-l ghidez
Am luat un filtru ALCO la 60 ron, mai aveau unul unguresc dar am zis..ce-i nemtesc e bun
Am luat un filtru ALCO la 60 ron, mai aveau unul unguresc dar am zis..ce-i nemtesc e bun