- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Varzan
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2004
- Mesaj Privat
Becul-martor Check Engine, MIL, Malfunction Indicator Light, SVS, Service Vehicle Soon, motorasul (galben) cu elice:
Obligatoriu cititi:
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
Testul AGRAFA
Testul PSEUDO-Agrafa
Regula nr. 1: Cititi erorile pe tester! Sunt prea putine cazurile in care ne putem da seama doar dupa descrierea simptomelor!
Regula nr. 2: Dati cat mai multe detalii despre simptome, motor, conditii de aparitie a erorilor!
Regula nr. 3: Completati locatia in profil! Altfel nu stim incotro sa va indrumam!
editat de maiandrei
Salut!
Fac si eu parte din grupul celor care au Opel. Eu am o Astra 1.6 din 93 si azi dimineata am o problema.
Mi se parea mie ca oscileaza turometrul (nu foarte mult-vreo 100 de turatii) si se simte un zglatait in masina, dar am zis ca e motorul rece si isi revine. Dupa inca 1 km de mers mi s-a aprins becul galben de la bord (ala cu pompa) dar masina functiona la fel. Am oprit si am repornit si becul s-a aprins ca de obicei doar pana a pornit motorul dupa care s-a stins. Dupa cateva sute de metri iar s-a aprins. NU stiu ce se intampla ca puterea motorului e aceeasi numai ca exita oscilatiile de turatie (100 ture).
Mie mi s-a mai aprins acel bec mai demult dar am rezolvat miscand cateva fire din jurul locului unde se prinde cablu de aceleratie (carburator?), sunt niste senzori pe acolo, numai ca atunci nu se simtea nici o diferenta la turatii si la motor.
Imi puteti spune daca si voi v-ati confruntat cu problema asta, sau daca nu ce as putea face?
P.S. Cartea tehnica a masinii mele e in germana si nu prea inteleg ce functie are becul ala.
Multam mult
Obligatoriu cititi:
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
Testul AGRAFA
Testul PSEUDO-Agrafa
Regula nr. 1: Cititi erorile pe tester! Sunt prea putine cazurile in care ne putem da seama doar dupa descrierea simptomelor!
Regula nr. 2: Dati cat mai multe detalii despre simptome, motor, conditii de aparitie a erorilor!
Regula nr. 3: Completati locatia in profil! Altfel nu stim incotro sa va indrumam!
editat de maiandrei
Salut!
Fac si eu parte din grupul celor care au Opel. Eu am o Astra 1.6 din 93 si azi dimineata am o problema.
Mi se parea mie ca oscileaza turometrul (nu foarte mult-vreo 100 de turatii) si se simte un zglatait in masina, dar am zis ca e motorul rece si isi revine. Dupa inca 1 km de mers mi s-a aprins becul galben de la bord (ala cu pompa) dar masina functiona la fel. Am oprit si am repornit si becul s-a aprins ca de obicei doar pana a pornit motorul dupa care s-a stins. Dupa cateva sute de metri iar s-a aprins. NU stiu ce se intampla ca puterea motorului e aceeasi numai ca exita oscilatiile de turatie (100 ture).
Mie mi s-a mai aprins acel bec mai demult dar am rezolvat miscand cateva fire din jurul locului unde se prinde cablu de aceleratie (carburator?), sunt niste senzori pe acolo, numai ca atunci nu se simtea nici o diferenta la turatii si la motor.
Imi puteti spune daca si voi v-ati confruntat cu problema asta, sau daca nu ce as putea face?
P.S. Cartea tehnica a masinii mele e in germana si nu prea inteleg ce functie are becul ala.
Multam mult
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu cumva e becul de "check engine" http://images.scrippsweb.co.../wkm204_1ca_e.jpg
daca e ala iti indica ca este ceva defectiune la motor; asta daca sta permanent aprins. daca vrei sa vezi ce are motorul, poti citi codurile de eroare vezi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=351
cat despre oscilatiile de turatie pot fii n-shpe motive: de la filtrul de aer,mizerie la injectoare, benzina proasta inclusiv ceva parametrii de la senzori cititi incorect de catre ecu care actioneaza ca atare. poate ai ceva fir desfacut de la ceva senzor.....
incearca sa citesti ecu cu metoda de mai sus si sa vezi ce fel de eroare iti scrie ecu ca este
si mergi pe fir
citirea se face cu motorul stins, dar cu partea electrica pornita
hope helped you
daca e ala iti indica ca este ceva defectiune la motor; asta daca sta permanent aprins. daca vrei sa vezi ce are motorul, poti citi codurile de eroare vezi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=351
cat despre oscilatiile de turatie pot fii n-shpe motive: de la filtrul de aer,mizerie la injectoare, benzina proasta inclusiv ceva parametrii de la senzori cititi incorect de catre ecu care actioneaza ca atare. poate ai ceva fir desfacut de la ceva senzor.....
incearca sa citesti ecu cu metoda de mai sus si sa vezi ce fel de eroare iti scrie ecu ca este
si mergi pe fir
citirea se face cu motorul stins, dar cu partea electrica pornita
hope helped you
Varzan
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2004
- Mesaj Privat
Gata, am rezolvat.
Era pompa de apa, nu aveam deloc presiune. Am schimbat-o si totul merge OK. In plus am curatat si instalatia de racire (dat radiator jos si curatat), am mai probat si vreo 3 termocuple dar am ramas la cea de pe masina pana la urma (porneste ventilatorul la 100 grade C).
Multumesc pentru linku-ul cu codurile de eroare.
O zi buna.
Era pompa de apa, nu aveam deloc presiune. Am schimbat-o si totul merge OK. In plus am curatat si instalatia de racire (dat radiator jos si curatat), am mai probat si vreo 3 termocuple dar am ramas la cea de pe masina pana la urma (porneste ventilatorul la 100 grade C).
Multumesc pentru linku-ul cu codurile de eroare.
O zi buna.
cmd
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Salaj
- Masina: Meriva 2007 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2004
- Mesaj Privat
ma bucur ca ai rezolvat
cum ti-ai dat seama ca era pompa de apa?
noroc mare pe tine ca ai schimbat-o inainte de a se gripa, ptr ca daca se bloca, te astepta si pe tine o capitala la motor de cateva zeci de milioane. vezi thread-ul motor 1.6 benzina suna ca diesel
becul de la check engine se aprindea sau altul?
cum ti-ai dat seama ca era pompa de apa?
noroc mare pe tine ca ai schimbat-o inainte de a se gripa, ptr ca daca se bloca, te astepta si pe tine o capitala la motor de cateva zeci de milioane. vezi thread-ul motor 1.6 benzina suna ca diesel
becul de la check engine se aprindea sau altul?
Varzan
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2004
- Mesaj Privat
da, era becul de check engine.
Noroc ca am pe cineva priceput si si-a dat seama fara nici un calculator.
Mi-a reglat si turatia, a schimbat bujiile si totul merge ok acum.
Mai trebuie sa schimb eu filtrul de aer si o sa mearga si mai bine.
Daca sunteti din Bucuresti va pot recomanda un service (baga si freon) unde se ocupa baietii de voi.
Noroc ca am pe cineva priceput si si-a dat seama fara nici un calculator.
Mi-a reglat si turatia, a schimbat bujiile si totul merge ok acum.
Mai trebuie sa schimb eu filtrul de aer si o sa mearga si mai bine.
Daca sunteti din Bucuresti va pot recomanda un service (baga si freon) unde se ocupa baietii de voi.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Lang Andras
- *
- 37 mesaje
- din 15 Jun 2004
Lang Andras
- Mesaje scrise: 37
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
SALUTARE FORUMISTILOR!
MI S-A INTINMPLAT PE DRUMUL "EUROPEAN" SLOBOZIA-CONSTANTA: LA DEPASIREA UNEI COLOANE DE SMARTURI LA 160 KM/H MI S-A APRINS BECUL GALBEN CE INDICA CA GAZELE AU DEPASIT NORMELE ADMISE. BECUL A RAMAS APRINS PANA LA URMATOARE PORNIRE. AFTER THAT NO PROBLEM.
MENTIONEZ AM UN O. ASTRA G 1.7 DTI.
CE FEL DE PROBLEME POT APAREA?
MI S-A INTINMPLAT PE DRUMUL "EUROPEAN" SLOBOZIA-CONSTANTA: LA DEPASIREA UNEI COLOANE DE SMARTURI LA 160 KM/H MI S-A APRINS BECUL GALBEN CE INDICA CA GAZELE AU DEPASIT NORMELE ADMISE. BECUL A RAMAS APRINS PANA LA URMATOARE PORNIRE. AFTER THAT NO PROBLEM.
MENTIONEZ AM UN O. ASTRA G 1.7 DTI.
CE FEL DE PROBLEME POT APAREA?
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Si mie mi s-a aprins "check engine" in timpul mersului dar doar pentru cateva secunde si apoi s-a stins. Problema s-a repetat de vreo 4-5 ori si apoi, de 2 zile, nu s-a mai aprins deloc. Sa fi fost vreo problema serioasa?
Va rog sa-mi spuneti daca are vreo legatura cu consumul de ulei, pentru ca cineva mi-a zis ca are, dar eu stiam ca are legatura cu sistemul de alimentare (injectie). Multumesc.
Va rog sa-mi spuneti daca are vreo legatura cu consumul de ulei, pentru ca cineva mi-a zis ca are, dar eu stiam ca are legatura cu sistemul de alimentare (injectie). Multumesc.
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
Nu e nici o problema. In manualul de utilizare pt Calibra, scrie ca daca se aprinde cum ai spus tu, sunt niste "deranjamente" la partea electrica din motor si e normal.
Probleme sunt atunci cand sta aprins. Atunci motorul functioneaza pe programul de urgenta si nu e bine sa mergi asa.
Stii sa iti citesti codurile de eroare date de calculator ?
Ce Opel ai ?
Probleme sunt atunci cand sta aprins. Atunci motorul functioneaza pe programul de urgenta si nu e bine sa mergi asa.
Stii sa iti citesti codurile de eroare date de calculator ?
Ce Opel ai ?
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Lang Andras
- *
- 37 mesaje
- din 15 Jun 2004
Lang Andras
- Mesaje scrise: 37
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- edy2172
- **
- 283 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Astra 2002 1,7dti
- cugir-alba
edy2172
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: cugir-alba
- Masina: Astra 2002 1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
tanigsm
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dej
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2004
- Mesaj Privat
bau33
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
Salut
Vineri am bagat motorina de la OMV si de atunci de fiecare data cind pornesc motorul si ii rece motorul se aprinde becul de check engine. Becul sta aprins vreun minut dupa care se stinge. Daca, dupa ce pornesc motorul si becul ii aprins il opresc si pornesc din nou nu se mai aprinde
Are cineva vreo idee? Poate fi de la motorina, filtru, etc?
Vineri am bagat motorina de la OMV si de atunci de fiecare data cind pornesc motorul si ii rece motorul se aprinde becul de check engine. Becul sta aprins vreun minut dupa care se stinge. Daca, dupa ce pornesc motorul si becul ii aprins il opresc si pornesc din nou nu se mai aprinde
Are cineva vreo idee? Poate fi de la motorina, filtru, etc?
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Adica becul cu motorasul ala sau cel cu masina si o cheie?
Eu alimentez de fiecare data de la alta pompa, si intotdeauna tin rezervorul la 50%, astfel cand pun motorina noua, se amesteca cu cea veche, si chiar daca am ghinionul sa pun carburant prost se dilueaza cu cel vechi, si in medie iese oricum ceva acceptabil.
Eu zic sa incerci sa umpli cu motorina de la alt peco sa mai diluezi motorina OMV, poate ai prins una proasta.
PS: sa sepram ca ai pus motorina totusi.
Eu alimentez de fiecare data de la alta pompa, si intotdeauna tin rezervorul la 50%, astfel cand pun motorina noua, se amesteca cu cea veche, si chiar daca am ghinionul sa pun carburant prost se dilueaza cu cel vechi, si in medie iese oricum ceva acceptabil.
Eu zic sa incerci sa umpli cu motorina de la alt peco sa mai diluezi motorina OMV, poate ai prins una proasta.
PS: sa sepram ca ai pus motorina totusi.
bau33
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
De vineri mi se aprinde din nou check engine. Poate o fi de la benzina(sper)
hotarat sa citesc codul de eroare am pus agrafa pe pinii A-B(mufa de diagnostic cu 10 pini in interior langa cutia de sigurante) si am dat cheie. in afara de checkengine care s-a aprins din nou n-a clipit nimica sa-mi indice codul de eroare.
ce ar trebui sa clipeasca?
Ultima modificare facuta de CatalinE la Mar 30 Nov, 2004 3:01 pm
hotarat sa citesc codul de eroare am pus agrafa pe pinii A-B(mufa de diagnostic cu 10 pini in interior langa cutia de sigurante) si am dat cheie. in afara de checkengine care s-a aprins din nou n-a clipit nimica sa-mi indice codul de eroare.
ce ar trebui sa clipeasca?
Ultima modificare facuta de CatalinE la Mar 30 Nov, 2004 3:01 pm
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat