Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Tutorial despre cum se poate repara tija “Swirl” care este actionata de valva “Swirl” de pe galeria de admisie:

Problema frecventa care apare la acest tip de motor este uzura prematura a punctelor de fixare a tijei pe valva, fapt care duce la desprinderea tijei si aparitia unei erori in bord, simtita prin intreruperea puterii.
Eroarea este P1109: Swirl Actuator Malfunction. Problema apare doar la motoarele 1.9 CDTI 16V, Z19DTH sau Z19DTJ.
La service vor spune ca este un defect de fabricatie al Galeriei, si ca aceasta trebuie schimbata. Adevarul este ca mult prea rar este vorba de galeria in sine, iar in majoritatea cazurilor este vorba despre uzura tijei.

Cel mai frecvent, situatia este urmatoarea: eroare in bord, masina nu mai trage –> capac motor inlaturat –> gasit tija cazuta de la locul ei.
Se poate incerca reasezarea ei ca solutie provizorie, dar aceasta in mod sigur va cadea din nou....

In continuare exemplific situatia mea:

Prima oara cand am incercat sa iau tija de unde cazuse, sa o curat si sa o studiez, apoi sa o asez la loc, m-am vazut nevoit sa demontez tot ansamblul conducte inalta presiune spre injectoare / rampa comuna, crezand ca nu o sa reusesc altfel, din cauza spatiului foarte ingust. Ulterior am realizat ca se poate si fara demontare si tocmai de aceea sfatuiesc insistent sa se lucreze asa. E mai dificil de ajuns unde trebuie, dar se poate.
Pasii sunt urmatorii:
1. Am recuperat tija de unde cazuse si am curatat-o foarte bine cu un jet de apa si am uscat o cu o carpa curata si betisoare de urechi pentru gauri. Studiind tija dupa curatare veti observa uzura gaurilor.
In paralel cu aceasta, am curatat si suprafata galeriei si valva in sine cu o carpa, iar apoi am uns cele 4 discuri mici ale valvei cu vaselina TERMOREZISTENTA.

2. Gaurile largite le-am captusit pe interior cu Poxipol, pentru a le aduce pe cat posibil la starea lor initiala. Pozele urmatoare sunt facute dupa ce am umplut PREA MULT cu Poxipol gaurile, ulterior fiind nevoit sa mai rad mult din acesta, deoarece nu puteam sa pun tija la loc. Recomand o captusire foarte fina si mai ales in zonele puternic uzate de pe partea de jos (vezi poza):



3.Trebuie conceput un “capac” care sa vina peste gaurile tijei, cu o gaura mai mica in diametru decat acestea. Cel mai important este ca acest capac sa fie elastic, dar destul de dur si, foarte important, sa reziste cat de bine la temperaturi ridicate. Am incercat sa imi confectionez acest capac dupa ce nu am gasit nimic pe piata care sa imi foloseasca. Cardul de credit expirat pe care il aveam , in contact cu plita incinsa se topea extrem de usor. Am descoperit intamplator o PANA de cantat la chitara. Suprinzator, aceasta este rezistenta la temperaturi destul de ridicate. Din cateva pene de cantat la chitara mi am decupat cele 4 capacele necesare, dupa forma si dimensiunea dorita. A fost nevoie sa merg la masina si sa masor diametrul gaurii mici, din interior: aceasta trebuie sa fie destul de mare incat sa intre putin fortat pe piciorusul discului vavei, dar destul de mica incat sa nu mai iasa. (Piciorusul care intra prin capac, in gaura tijei are o forma cilindrica, dar cu capul bombat – ceva gen ciuperca).



4. Cu super glue Picatura am lipit cele 4 capacele pe gaurile tijei. Totul trebuie sa fie facut cu grija, capacelele trebuie centrate pe gauri, iar pentru o lipire buna este necesara o presare puternica de vreo 5 minute dupa fiecare capacel lipit.



Pentru o mai buna lipire, am intors tija de mai sus cu fata in jos si am intarit cu Poxipol in jurul capacelului, care l-am lasat intentionat putin mai mare, ca sa iasa mai in afara:



5. Punerea tijei la loc mi s-a parut cea mai grea, deoarece am lasat gaurile cat de mici posibile, pentru a fii sigur ca nu o sa mai cada. Dupa mici adaptari cu un varf de cutit la fata locului, am reusit sa le mai largesc foarte, foarte putin si sa gasesc diametrul potrivit. Am uns foarte bine atat gaurile tijei cat si piciorusele care trebuiau introduse in acestea cu aceeasi vaselina termorezistenta.Cu ajutorul unei cozi de lemn am reusit sa introduc tija pe piciorusele valvei, prin presari si batai usoare. Ordinea cea mai buna este de la dreapta la stanga, cum priviti la motor. Discurile valvei, in absenta tijei, se invart liber, de aceea cand montati tija la loc, trebuie potrivite aceste discuri cu piciorusele in pozitia dorita, altfel nu va intra.

Am in prezent peste 15 000 KM facuti (in 9 luni) cu ea si este aproape ca in prima zi. Incurajez pe oricine sa incerce intai metoda mea si abia apoi sa apeleze la o galerie noua, in cazul in care nu au fost multumiti. Merita economisiti banii si totodata merita scutita masina de la o manopera laborioasa de demontare/montare galerie, MAI ALES ca la achizitionarea unei galerii noi veti primi tot modelul acesta, cu acelasi viciu de fabricatie. Modelul nou de galerie a aparut din cate am citit in Anglia, dar la noi am intrebat si inca nu se comercializeaza.

SUCCES!
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Foarte util ce spui tu aici. Nu ai poze si din partea cu motorul ? As vrea sa fac si eu operatiunea, desi la mine nu e cazuta dar e foarta multa murdarie in zona admisie-tija Swirl.
Felicitari !

CristianTM.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Un sfat !
Pentru acele capacele ( saibe ) puteti pune din testolid , daca mai stie cineva , erau saibe din acest material . Se pot face dintr-o placa subtire de testolid si se pot taia destul de usor .

Numai bine
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
@CristianTm: din pacate nu am pozat nimic la motor, dar sincer nu cred ca te-ar ajuta. Daca vrei sa verifici uzura tijei, stai cu fata la masina si impinge tija vezi daca are tendinta sa cada de pe cele 4 picioruse pe care este fixata.
Mizeria de pe galerie este ok atata timp cat e vaselina, daca e praf si alte lucruri care ar putea impiedica sa se miste liber cele 4 discuri, atunci neaparat curata cu ceva carpa si apoi unge discurile cu vaselina termoresistenta. Dupa ce ungi cu vaselina si faci cateva drumuri, aceasta va murdari si ea galeria in jurul discurilor, e normal si nu ai cum sa faci o treaba de chirurg pentru ca ajungi greu la ea. (Nu incerca sa scoti common railul ca sa ai acces mai bun, pt diferenta e mica si mai risti si sa strici ceva).

@fnf bogdan fnf: orice sugestie este binevenita, chiar te rog sa ne dai mai multe detalii despre materialul acesta si de unde se poate cumpara. Imi dau si eu seama ca pana de chitara e o solutie cel putin ciudata Smile , dar la momentul acela, altceva mai bun nu am gasit.
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am gasit pe alt forum pozele unui user de acolo. Sper sa nu se supere ca le folosesc aici:








  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Uite zonele marcate, de mizeria asta e vorba :

Cei de la Opel cand au vazut imediat au dat verdictul: trebuie schimbata admisia ?!?!
Uite aici ce au incercat altii:
http://www.vectra-c.com/for...hread.php?t=33511
http://www.vectra-c.com/for...p;highlight=swirl

CristianTM.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Primul link nu merge, pt ca nu am cont pe site-ul respectiv. Al doilea merge, si vad ca si ei au aceeasi idee, numai ca la ei se gasesc shaibele respective de cumparat. Eu le-am confectionat, dar vad ca da acelasi rezultat. Vad ca nici britanicii nu sunt mai domni ca noi, stau si ei si concep metode de evitare a cheltuielilor.

Eu zic sa iei o carpa si sa stergi bine bine tot ce este acolo jos, pe langa discuri. Foloseste un batz invelit in carpa ca sa ajungi eventual. Cand termini, foloseste ceva sa ungi cu vaselina termorezistenta in jurul discurilor, eventual ridica-le putin daca se poate si indeasa sub ele, ca sa se roteasca cat mai usor - astfel reduci stresul asupra tijei, le va roti mai usor si nu va mai cadea asa repede. Misc-o fatza-spate vezi daca are joc mare. Daca toate sunt bune si nu ai eroare in bord, nu-i asculta pe cei de la Opel inca, mai las-o.
  • lucio

  • Mesaje scrise: 783
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2008

  • Mesaj Privat
si pe la cati km cade tija aceasta ..?
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mie mi-a cazut la 60 000 km. Unii zic 80 000, altii au patit si la 40 000 km. Depinde si cum se accelereaza, fenomenul e direct legat de miscarea tijei.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Tija asta se gaseste si la motoarele de 1,9 120 cai cu 8 valve?
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut, din cate stiu eu, NU.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !

Ai zis ca ai demontat conductele de presiune spre injectoare / rampa comuna. Ce presupune aceasta ? Trebuie avuta o grija sporita ? Intrerupt ceva circuite ? Cand pui inapoi de asemenea, exista vreo procedura ?
Cand se mai incalzeste pe afara vreau sa fac si eu operatiunea.
Mersi.

CristianTM.
Skip ads

  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Super tare.
Felicitari lui @c_pantazescu.

Vineri trebuie sa merg in service, si doream sa le spun si despre aceasta tija.
Am eroare in bord, de mai mult tip (legata de swirl actuator, sau ceva de genul), si am vazut tija de mai mult timp picata, insa nu stiam ce e cu ea si ce face. Am citit saptamana trecuta pe un forum din UK despre asta, si doream sa le spun celor din service sa vada ce pot face.
In conditiile actuale, o sa-i las sa vedem ce spun ei despre problema si despre rezolvarea ei.
Va tin la curent.

La mine, avand cutie automata, eroare apare doar cand merg in modul automat ("D") si incerc sa-i dau talpa, apoi reduc brusc. Cand trec pe semi-automat, si schimb vitezele la ce turatie doresc, nu mi-a aparut decat o singura data cand motorul era rece-rece. Chiar nu intelegeam de ce da eroarea, si inca nu inteleg de ce o da numai in modul automat.

Va tin la curent dupa vizita in service.

Numai bine
Marian
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@CristianTM:
Au o presiune incredibil de mare, mi-a spus un mecanic de la Opel dar am uitat exact cati bar. Tocmai din cauza acestei presiuni, conductele care se demonteaza de la intrarea in common rail sunt "de unica folosinta", deci teoretic eu trebuia sa le schimb pentru ca le-am demontat / montat. Bineinteles ca mi s-a spus ca la noi la romani nici in service Opel nu se schimba daca se demonteaza, chiar daca asa zice cartea. Trebuie lucrat cu grija mare, dar dupa cum am mai spus, regret ca le-am demontat petru ca nu era necesar, se poate lucra si pe langa common rail.

@DoubleG:
Rezolv-o cat de repede, din cate am inteles probleme ulterioare pot aparea la EGR, catalizator, DPF daca ai. Multumesc de aprecieri!

Numai bine!
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum am promis, rezultatul de la vizita de Vineri din service:
Nu au reusit sa faca nimic Sad
Au reusit sa scoata tija de acolo, au incercat sa o puna la loc, insa gaurile din capacelele de plastic sunt destul de ovalizate, si tija este aruncata de la locul ei.
Au incercat sa o caute, insa nu este data ca piesa de schimb. Vine numai cu pe original cu galerie de admisie (pret aprox. 1.600 ron Shocked )

Singura rezolvare, ramane sa o gasesc pe la dezmembrari (in conditi mai bune) sau sa o confectionez asa cum e descris mai sus.
Am inteles ca prin Uk, s-ar gasit separat. Asa ca, daca aveti pe cineva pe acolo, si va permiteti sa-l puneti un pic la cautat, poate gasiti ceva, si ne ajutati pe pe noi ceilalti.

Culmea e ca, nu-mi mai da eroarea, oricat de tare m-as da la ea (masina), si oricare ar fii stilul de mers.
Le-am incercat in week-end cam pe toate.

Numai bine, si bafta in continuare.
Marian
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, dupa ce am cautat pe forumuri ca "vectra-c" si "astraownersclub" respectiv "astraownersnetwork", nici la ei nu se gaseste separat. Au schimbat si ei galerii cu totul o gramada, ma indoiesc ca le ar fi schimbat daca aveau la dispozitie tija. Incearca o reparatie, o sa fii foarte multumit de rezultat.
Succes!
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uite am gasit aici ceva interesant.
Asta ca sa intelegeti ce face tija asta de "k..t"
Acum este ceva mai limpede si clar ce face si cum functioneaza.
Sper sa va ajute:

http://www.ms-motor-service......093_en_web.pdf
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu functioneaza linkul
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Intr-adevar nu merge. Daca e vorba de pdf-ul cu specificatii service facut de firma care produce galeria, il am in calc de multa vreme. Daca e vorba de altul, astept cu interes sa repari linkul sa il citesc.
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Corect.
Imi cer scuze. Am copiat link-ul de pe un forum, unde aparea in forma presurtata.
Cred ca ala este pdf-ul, insa nu putem adauga pe forum decat poze. Nu stiu cum se ataseaza un pdf.

Iata, link-ul complet:

http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR