- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
For Your Information:
In acest post va prezint principalele filete uzuale si pasul fiecaruia, pasul normal (la prezoanele rotilor nu e pas normal!)
Metric 5--------pas 0.8mm
M6--------------pas 1.0mm
M7--------------pas 1.0mm
M8--------------pas 1.25mm
M9--------------pas 1.25mm
M10-------------pas 1.5mm
M12-------------pas 1.75mm
M14-------------pas 2mm
M16-------------pas 2mm
M18-------------pas 2.5mm
De la metric 18 in sus cred ca nu mai are relevanta, sunt deja filete mari care foarte rar se folosesc la autoturisme si chiar si atunci, nu au pas normal ci special (mai mic)
Am prezentat asta pt. a putea face diferenta intre un surub normal si unul special. Am vazut de-a lungul vremii persoane care masurau surubul doar in diametru fara sa tina cont de pas. Fortau cu cheia pana cand ceva se rupea dupa principiul "cine-i mai inteligent cedeaza primul"
Respect
Mai intrebati-ma!
In acest post va prezint principalele filete uzuale si pasul fiecaruia, pasul normal (la prezoanele rotilor nu e pas normal!)
Metric 5--------pas 0.8mm
M6--------------pas 1.0mm
M7--------------pas 1.0mm
M8--------------pas 1.25mm
M9--------------pas 1.25mm
M10-------------pas 1.5mm
M12-------------pas 1.75mm
M14-------------pas 2mm
M16-------------pas 2mm
M18-------------pas 2.5mm
De la metric 18 in sus cred ca nu mai are relevanta, sunt deja filete mari care foarte rar se folosesc la autoturisme si chiar si atunci, nu au pas normal ci special (mai mic)
Am prezentat asta pt. a putea face diferenta intre un surub normal si unul special. Am vazut de-a lungul vremii persoane care masurau surubul doar in diametru fara sa tina cont de pas. Fortau cu cheia pana cand ceva se rupea dupa principiul "cine-i mai inteligent cedeaza primul"
Respect
Mai intrebati-ma!
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ca sa stii exact ce pas ai, scoate un prezon , masoara-l si apoi cauta tarod. Nu de alta , dar sa nu dai bani aiurea.
Cauzele pentru care se foarfeca un prezon sunt multiple, dar cel mai des intalnite sunt datorate ciobanului de la vulcanizare care strange pana ii ies ochii din cap si forteaza prezonul, asta duce la fisuri dealungul canalului filetului , iar dupa cateva astfel de strangeri succesive +praf si mizerie la strangere => gripare, iar la desfacere are loc forfecarea.
O solutie ar fi sa mergi sa dai jos butucul, il prinzi in masina de gaurit, dai chiar prin centrul prezonului cu un burghiu mai mic gaura (ex daca prezonul e M12 dai gaura cu burghiu de 10) , iar apoi poti baga linistit tarodul conic sa scoti spanul din filetul butucului.
Cauzele pentru care se foarfeca un prezon sunt multiple, dar cel mai des intalnite sunt datorate ciobanului de la vulcanizare care strange pana ii ies ochii din cap si forteaza prezonul, asta duce la fisuri dealungul canalului filetului , iar dupa cateva astfel de strangeri succesive +praf si mizerie la strangere => gripare, iar la desfacere are loc forfecarea.
O solutie ar fi sa mergi sa dai jos butucul, il prinzi in masina de gaurit, dai chiar prin centrul prezonului cu un burghiu mai mic gaura (ex daca prezonul e M12 dai gaura cu burghiu de 10) , iar apoi poti baga linistit tarodul conic sa scoti spanul din filetul butucului.
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
@ toi_rapid- Ai incercat sa misti de ciotul care ti-a ramas cu o surubelnita ceva sa vezi daca se misca.
Asta toamna cind ma schimbat rotile de vara cu cele de iarna am patit si eu cu cite un prezon la fiecare roata din spate, dar au iesit cioturile cu o surubelnita mai ascutita si ceva munca de chinez, ca patina surubelnita, dar satisfactia a fost pe masura. Daca nu merge cu surubelnita, dai gaura , de preferat cu burghiu pe stinga, si apoi introduci un profil triungiular sau patrat sau chiar o cheie torx bagata fortat in gaura din prezon, dupa ce ai dat cu WD 40 inainte. Ar trebui sa iasa.
Spor la lucru.
Asta toamna cind ma schimbat rotile de vara cu cele de iarna am patit si eu cu cite un prezon la fiecare roata din spate, dar au iesit cioturile cu o surubelnita mai ascutita si ceva munca de chinez, ca patina surubelnita, dar satisfactia a fost pe masura. Daca nu merge cu surubelnita, dai gaura , de preferat cu burghiu pe stinga, si apoi introduci un profil triungiular sau patrat sau chiar o cheie torx bagata fortat in gaura din prezon, dupa ce ai dat cu WD 40 inainte. Ar trebui sa iasa.
Spor la lucru.
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 138 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
maryus_83
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat