Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ai citit si discutia asta: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 ?
Prea seamana problemele tale cu ale mele. Eu am dus chiulasa la verificat si asa am reusit sa elimin si problema.
Daca ai nevoie de alte detalii, fata de ce e scris acolo, te ajut cu placere.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Chiulasa e deformata, se da jos si se rectifica ea si valvele, se inlocuiesc cu ocazia asta simeringuri injectoare si bujii.
  • nicolae641

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am o problema. Daca complectezcu antigel pana la semn dupa ce fac un drum cu ea cand verific in borcan este doar cam 1 - 1,5 cm pe fund. Poate sa-mi dea cineva o idee. Nu se vad nicaieri pierderi.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi oringurile de la calorifer. nu am avut rampa. am improvizat ceva in curte. cele doua suruburi de la picuratorul de condens se desfac foarte greu. dar daca vrei, poti. am muncit cam 3 ore si ceva cu totul. asa am economisit cam 200 RON.
Skip ads

  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Din cate vad majoritatea discutiilor sunt despre Astra G
Eu am o Vectra A, c16nz si am o pata uda de vreo 20x20cm pe mocheta de la pasager(in dreapta, chiar in fata scaunului). Daca apas cu degetul in ea se vede ca e imbibata cu un lichid dulce (antigel). De pierdut pierde antigel. N-am stat sa masor dar am completat cam 1 litru in 1500 km. Am incercat sa desfac plasticele sa ajung la radiator dar m-am oprit cand am vazut cat era de lucru pentru o simpla verificare.
As vrea sa stiu unde gasesc oringuri, in Cluj sau in ceva magazin online? Vreau sa am oringurile potrivite inainte sa desfac complet bordul si consola, sa nu ma trezesc ca nu sunt bune si sa repet operatiunea.
Eventual daca aveti si un tutorial ar fi ideal. Dar probabil ma descurc si fara. Oringurile sa le am.

Multumesc Wink
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ravenation vezi sa nu ai radiatorul spart.
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Radiatorul mare nu e spart. Balta nu las sub masina. Iar radiatorul de incalzire am inteles ca este foarte putin probabil sa se sparga. Asta o sa vad cand il desfac. Dar cum spuneam, in orice caz mi-ar fi de mare ajutor sa stiu ca : daca sunt oringurile, las masina unde e, iau troleul si stiu ca ma intorc cu un set cu care pot rezolva problema, iar daca e radiatorul, merg la dezmembrari si/sau piese auto si ma intorc cu el in mana. Confused
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La C16NZ nu fac probleme o-ringurile, mai degraba radiator incalzire
Skip ads

  • bebe2284

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2007

  • Mesaj Privat
si eu am problema cu pierderea de antigel. initial am crezut ca este de la pompa de apa, dar tocmai am schimbat distributia si e noua pompa. am verificat si mocheta in interior si nimic... pana azi cand am observat o pata sub masina si sursa de unde vine. este vorba de "bac-ul de plastic din stanga radiatorului" cum spunea si Cosminelis. se poate vedea si in poze culoare roz de antigel scurs. ideea e ca nu mereu curge. azi in 5 ore a curs in draci (foto). o fi vreo garnitura ceva pe acolo sau e radiatorul spart?



  • imo2209

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
la mine a fost radiatorul, e o parte din plastic care face legatura cu radiatorul direct, fara nici un furtun, cand termostatul deschide, prin acel plasic trece instant apa la 90 de grade, iar cand afara sunt grade cu minus, e o chestie de noroc si de cat de bine e facut acel plasic, sau radiator ca sunt unite de fapt....
  • dobro

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare despre scurgerile de antigel? Mi sa umezit mocheta din partea dreapta, am desfacut sa ma uit la radiator, si nu se vede sa curga sau sa se prelinga pe undeva, capacul de la radiator era curat fara nici-o urma de antigel.
Stie cineva de unde ar mai putea veni antigel de se umezeste mocheta? Va rog sa imi lasati un PM sau sa ma contactati la adressa de messenger dafin_geo , dak stiti pe unde ar mai putea pierde prin alta parte ca sa ajunga sub mocheta in dreapta fata.
Multumesc!
Dobro
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Subiectul e vechi cu rezolvare clara: schimba oringurile de la caloriferul din habitaclu.
Skip ads

  • mvm
  • *
  • 40 mesaje
  • din 20 Jul 2008
  • Astra 2001 y1,7dt
  • Caras-Severin
  • mvm

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 y1,7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
este posibil sa curga antigel si pe la radiatorul aflat sub bord. Caue ar putea fi radiator spart sau garnituri imbatranite. In acest caz ar trebui sa fie umede presurile interioare.
  • mihai1969

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o nelamurire: presiunea in vasul de expansiune se formeaza in urma dilatarii lichidului de racire, logic nu? de ce se formeaza presiune din nou dupa ce desfac capacul si elimin presiunea, dau cateva beri virtuale pt un raspuns competent Laughing
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. te sfatuiesc sa schimbi busonul de la vasul de expansiune si rezolvi problema. din cauza decalibrarii arcurilor nu mai este in parametrii . presiunea la care lucreaza este scrisa pe el.
  • mihai1969

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
sunt deja la al treilea capac, eu intreb altceva, de ex merg pana ajunge la 90 grade, temp la care deja s-a facut presiune din cauza dilatarii apei, opresc si eliberez presiunea, strang capacul la loc si la destinatie observ ca presiunea s-a facut la loc, de unde? si eu ma confrunt cu pierderi de antigel, n-am apa in ulei nici ulei in apa Evil or Very Mad
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Prsiunea se face mereu, datorita incalzirii lichidului.
Tu golesti presiunea, pe riscul tau, poti sa te arzi, dar pe urma, lichidul ala care are 90 grade se incalzeste iar, pentru ca mergi cu motorul.
Si ajunge la 100-105 grade, si de aici vine presiunea iar.
Tu cind golesti presiunea, automat scade si temperatura, logic, iar plaja de 10-20 grade e suficienta pentru a se forma iar presiunea.

Nu beau mai mult de 2 beri decit rar.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare Astra-li, chiar daca nu am masina tapana ca a voastra Embarassed incerc sa dau eu un raspuns, chiar daca in acest caz mai mult la nivel de principii, de prin documentatii. La voi, daca ati fi citit manualul de service, ati fi putut vedea ca sistemul de racire lucreaza sub presiune. Presiune care trebuie sa se incadreze intre 1,2-1,5 bar. De ce trebuie presiune. Presiunea se formeaza intr-un sistem etans pentru a ridica punctul de fierbere si a impiedica formarea vaporilor. La presiune lichidul devine mai eficient ca circulatie in instalatie, ceea ce vaporii vor inrautati, in cazul lipsei presiunii.
In legatura cu pierderile, ele se verifica, tot cu presiune (gasiti in TIS sau manualul Astra/Zafira).
Nu intind vorba, downloadati acest manual si va lamuriti mai bine.

Ceea ce poate nu veti gasi sunt urmatoarele:
Cand se banuieste garnitura de chiulasa
- completare cu regularitate - agentul de racire in cantitati mici poate patrunde in camera de ardere
- pierdere substantiala de agent de racire. Cu motoul cald un voal alb la evacuare. - agentul de racire patrunde in cantitate mare in camera de ardere, se evapora si ajunge la evacuare sub forma de abur.
- in vas se ridica bule de aer fine, la deschiderea capacului balboteaza cu presiune - motorul "pompeaza" gaze de ardere in sistemul de racire. Pe la capacul vasului miroase a gaze arse.
- pelicula fluorescenta care pluteste in vasul de expansiune - uleiul de motor patrunde in sistemul de racire.
- emulsie de culoare gri la joja de ulei, uleiul prezinta bule de apa
- agentul de racire patrunde in baie. Garnitura sau chiulasa avariate. Atentie: apa in baie duce la avarierea cuzinetilor!

Sper ca interventia mea nu v-a deranjat si mai ales sper ca va ajuta. Numai bine.
  • mihai1969

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mersi pt raspuns, eu banuiam garnitura ciupita f putin de aceea tot face presiune, oricum imi ia cam 1L apa la 150-200 Km, mai mereu e ud tot in jurul vasului de expansiune si mai e un aspect: cand opresc vasul e aproape gol si daca desfac busonul se umple la loc pana aproape de semn, dar daca merg mai mult se duce pe apa sambetei antigelul, bine ca vine vara si pot pune apa distilata. am verificat furtune, radiator, pompa apa, oringuri calorifer, termostat si nici nu scoate fum alb cum am mai citit pe forum Sad
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
mihai1969 exact acelasi lucru il patesc si eu si inca nu am rezolvat problema. Deci pierd antigel pe la buson, am schimbat busonul de 2 ori, nu am antigel in baia de ulei nici ulei in antigel, nu pierd antigel prin alta parte. Am facut ieri o vierificare la un service: am facut o tura cu masina pina s-a incins bine motorul apoi cu un aparat special pus in gura vasului de expansiune a cautat sa vada daca sunt emisii de CO2 in vas. Surpriza: nu sunt gaze in instalatie. Cu toate astea, presiunea in instalatie era asa de mare incit se auzea cum iese aerul cu presiune pe la buson. Am lasat masina in service pentru verificari in clusiv pt verificari la garnitura de chiulasa.
Va tin la curent daca am noutati.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR