AugeK , you will find the translation on the bottom of my post
iso a scris:Tot nu s'a mai discutat de mult pe acest topic ...
Daca tot mi'am montat tempomat am facut citeva masuratori pe ECU la Z16XE(Z14XE , Z16SE) si am gasit urmatorii pini liberi, necablati :
63 ; 60 ; 59 ; 58 ; 56 ; 51 ; 49.
48 ; 43 ; 42 ; 40 ; 39 ; 38 ; 34
31 ; 30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 24 ; 22 ; 21 ; 18 ; 17
14 ; 12 ; 11 ; 10 ; 9 ; 8 ; 6 ; 4 ; 3 ; 1
Din acestia se exclud : 58 ; 56 ; 49 ; 42 ; 38 ; 34 ; 18 ; 17 ; 9 ; 1 care sint pini de masa .
Pinii care ramin sint "susceptibili" de a fi comanda pentru LED . Care sa fie oare ?
Din pacate n'am avut atitia pini sa pot face teste ...
Ma intreban daca nu cumva Tech2GM are posibilitatea de a comanda aprinderea LED'ului prin intermediul ECU asa cum se poate aprinde Check Engine si SWS lamp . Asta ar scuti nenumaratele teste de drum pentru fiecare pin in parte, cautarea pinilor in mufa ECU facindu'se la adapostul garajului . iso a scris:La tine cred ca trebuie montat numai LED'ul si rezistorii aferenti, strapuri ... Consulta schema din TIS sa vezi de unde este aprins(probabil din CIM) si ce trebuie refacut cu schema in fata .
La z16xe "supectez" de martor tempomat iesirile necablate de pe rindul doi din mufa, adica pinii : 31 ; 30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 24 ; 22 ; 21 . ![Shocked](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ceea ce scriu acum este valabil pentru z16xe , motorul meu.
Astazi am avut putina vreme si m-am bagat si eu la ecu. am folosit un cablu de telefon, tip utp dar cu 9 fire, plus inca un firicel, asta pentru ca aveam 10 pini de pc pe care i-am scos dintr-un pc mai vechi
spre deosebire de iso, la mine urmatorii pini erau ocupati:
49
43; 39
31; 24
11; 4; 3 (m-am uitat acum in TIS si am vazut ca pinii 11 si 31 sunt pentru transmisie automata.. nuj ce treaba au sa fie legati la mine. de ceilalti nu am gasit nimic)
NU am incercat pinii pe care iso i-a declarat nuli, drept urmare mi-au mai ramas 18 de incercat.
NU am gasit niciun pin ca fiind responsabil pentru aprinderea martorului (evident, altcineva la volan, tempomatul activ, si eu cu matele in dreapta).
NU neg sa fi fost vreun pin care sa fi avut contact imperfect, cu toate ca cineva mai sus spunea ca nu este posibil.
Acum nu stiu ce sa spun, ori nu apare in ECU, ori o fi vreunul din cei care la mine erau ocupati.
ISO, iti recomand daca te apuci de verificat sa incepi cu aia.
Translation for AugeK :
the user iso, found in his ecu this pins free:
63 ; 60 ; 59 ;
58 ;
56 ; 51 ; 49.
48 ; 43 ;
42 ; 40 ; 39 ;
38 ;
34
31 ; 30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 24 ; 22 ; 21 ;
18 ;
17
14 ; 12 ; 11 ; 10 ;
9 ; 8 ; 6 ; 4 ; 3 ;
1
he also said that those: 58 ; 56 ; 49 ; 42 ; 38 ; 34 ; 18 ; 17 ; 9 ; 1 are ground.
today i had some time and i've tested my ecu.
i found that this pins:
49
43; 39
31; 24
11; 4; 3
were not free at my car. so, i didn't test those. olso, i didn't test the pins that iso said that are ground.
(i've looked now on TIS and i found that pin 11 and 31 is used for automatic transmition. i don't have any idea why they are use one my car)
so, i've tested:
63 ; 60 ; 59 ; 51
48 ; 40
30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 22 ; 21
14 ; 12 ; 10 ; 8 ; 6.
but none of those above, gave me ground when i've activated the cruise control.
i've used some pc connectors, without the plastic protection, for the connection with the ecu, but i do not say for sure that they where the best choice (someone said that they are, and that it worked for him).
my conclusion: maybe the pin is one from those that were not free on my car, but were free in Isos car.