- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
cumulii erau cei mai placuti ... din pacate la Iasi aveam parte de ei destul de rar (cel putin in perioada `99-`02) si ne cam obisnuisem sa ne descurcam "pe uscat"
am iesit la simpla intr-o zi de sambata (am fost al 2lea din "generatia" aia, dupa ce-am refuzat sa fiu primul din cauza stomacului) - YR 313 (ii spuneam "Fluturasul" - avea un sticker cu un fluture pe coiful alb - singurul de la Iasi cu coif alb) ... avem un tramvai in Iasi cu nr. 313 si de cate ori il vad mi-aduc aminte de acele vremuri
a ... si tot la prima simpla am avut parte si de primul "caz special" ... neprovocat de instructor ... mi s-a rupt cablul de la mosor pe la 150m ... din fericire l-am rezolvat fara sa ma panichez ... panica a aparut cand am aterizat si-am vazut ca mai aveam 50m pana la 2 fete cu un carucior de butelii care treceau nepasatoare aerodromul ....
am iesit la simpla intr-o zi de sambata (am fost al 2lea din "generatia" aia, dupa ce-am refuzat sa fiu primul din cauza stomacului) - YR 313 (ii spuneam "Fluturasul" - avea un sticker cu un fluture pe coiful alb - singurul de la Iasi cu coif alb) ... avem un tramvai in Iasi cu nr. 313 si de cate ori il vad mi-aduc aminte de acele vremuri
a ... si tot la prima simpla am avut parte si de primul "caz special" ... neprovocat de instructor ... mi s-a rupt cablul de la mosor pe la 150m ... din fericire l-am rezolvat fara sa ma panichez ... panica a aparut cand am aterizat si-am vazut ca mai aveam 50m pana la 2 fete cu un carucior de butelii care treceau nepasatoare aerodromul ....
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Putina nostalgie. Niste poze scanate de pe vremuri:
Tot asa, prima mea iubire e YR-352. Saracul scartaia in termicile mai violente, dar.. era "al meu".
La simpla am iesit dar nu mai stiu al catelea, aveam un isntructor care ne-a tinut mai mult in DC, pana sa ne lase singuri. PRIMA SIMPLA din fericire s-a derulat fara cazuri speciale, doar putina panica sus, cand am realizat ca odata si-odata trebuie sa si aterizez
Si dupa aceea, botezul, cate o palma peste fund de la cei prezenti
LE: asta-i la voi facuta, poate recunosti copacii sau iarba
Tot asa, prima mea iubire e YR-352. Saracul scartaia in termicile mai violente, dar.. era "al meu".
La simpla am iesit dar nu mai stiu al catelea, aveam un isntructor care ne-a tinut mai mult in DC, pana sa ne lase singuri. PRIMA SIMPLA din fericire s-a derulat fara cazuri speciale, doar putina panica sus, cand am realizat ca odata si-odata trebuie sa si aterizez
Si dupa aceea, botezul, cate o palma peste fund de la cei prezenti
LE: asta-i la voi facuta, poate recunosti copacii sau iarba
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu am pilotat doar veteranul Blanik.Asta era prin 1985-1986.Din pacate pe IS 28 B2 nu am avut ocazia sa zbor.Dupa 1990 am incercat sa ajung si pe B2, m-am inscris din nou la aeroclub insa ...am fost tras pe linie moarta.Motivul invocat era prioritatea pt cei cu varsta sub 18 ani.Fiindca nu sunt un tip bogat, sa apelez la un aeroclub privat, doar visez la zbor.
Nu cred ca F15 va fi achizitionat de Romania.Se pare ca obiectivul urmarit este F35 , iar unii afirma ca avionica si logistica acestuia este identica cu cea de pe F16 .In aceasta situatie poate ar fi mai indicat inchirierea unor F16 ,nefolosite, din rezerva U.S.A., echipate in varianta block52 sau block60(ideal).
Nu cred ca F15 va fi achizitionat de Romania.Se pare ca obiectivul urmarit este F35 , iar unii afirma ca avionica si logistica acestuia este identica cu cea de pe F16 .In aceasta situatie poate ar fi mai indicat inchirierea unor F16 ,nefolosite, din rezerva U.S.A., echipate in varianta block52 sau block60(ideal).
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Va recomand parapanta, desi eu n-am fost multumit. Eram obisnuit cu siguranta oferita de planor, si din zborurile pe care le-am facut cu parapanta, mi s-a parut prea periculoasa. Foarte frumoasa, dar periculoasa. Oricum, mi-am vandut echipamentul de parapanta, dupa un accident la aterizare. desigur, nu din acest motiv, dar de atunci n-am mai putut zbura si era pacat sa stea degeaba.
- bibi_wanna_fly
- *
- 8 mesaje
- din 03 Aug 2008
- Astra 2000 X16XEL
- Bucuresti
bibi_wanna_fly
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2008
- Mesaj Privat
Si eu am facut 1 an de planorism la Clinceni ( in 2006 ). In prima simpla am fost destul de calm, pana am ajuns pe latura mare si m-a zguduit un pic . Atunci am realizat ca sunt singur si ca trebuie sa ma descurc cumva cu aterizarea. Totul s-a sfarsit cu bine.. de fapt, cu o vizita la mormanul de maracini. Am observat ca la fiecare dintre voi botezul s-a desfasurat altfel. Dupa asta au urmat multe simple dintre care cateva cu termica.
Imi e foarte dor de planorism si de atmosfera de pe camp, dar in 2007 am renuntat la Aeroclub pentru ca am intrat la Academia de Aviatie Civila. Simpla pe avion nu a mai fost la fel de palpitanta, dar botezul a fost mai dur. Partea interesanta a fost ca ne-am plimbat prin tara: am fost la Iasi, la Tulcea, Tuzla, Craiova, iar unii colegi au fost mai norocosi si au trecut si Carpatii. Momentan, astept sa-mi termin practica si sa ma angajez.
Atasez niste poze de la planorism si de la SSAvC:
Ii recunoaste cineva? Nea' Gogu si Nea Stelica
De la Academie:
Daca nu v-am plictisit voi mai adauga poze din raidurile prin tara. Toate cele bune.
Imi e foarte dor de planorism si de atmosfera de pe camp, dar in 2007 am renuntat la Aeroclub pentru ca am intrat la Academia de Aviatie Civila. Simpla pe avion nu a mai fost la fel de palpitanta, dar botezul a fost mai dur. Partea interesanta a fost ca ne-am plimbat prin tara: am fost la Iasi, la Tulcea, Tuzla, Craiova, iar unii colegi au fost mai norocosi si au trecut si Carpatii. Momentan, astept sa-mi termin practica si sa ma angajez.
Atasez niste poze de la planorism si de la SSAvC:
Ii recunoaste cineva? Nea' Gogu si Nea Stelica
De la Academie:
Daca nu v-am plictisit voi mai adauga poze din raidurile prin tara. Toate cele bune.
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- bibi_wanna_fly
- *
- 8 mesaje
- din 03 Aug 2008
- Astra 2000 X16XEL
- Bucuresti
bibi_wanna_fly
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2008
- Mesaj Privat
Cipiotul a scris:YR 294 nu era la Iasi ? imi aduc aminte ca era un "singuratic" cu 2 in fata ...
Nu stiu exact de unde a venit 294; era la Clinceni de cand am inceput zborul impreuna cu 388, care era si cel mai 'intreg'. Tin minte ca mai aveam unul sau doua IS 29D2 cu inmatriculari cu 2 in fata, dar stateau in hangar, dezmembrate, pentru ca nu aveau acte.
Primul raid de la Academie - Strejnic (Ploiesti) - Craiova - Strejnic:
Decolare de la Craiova si cateva ture de pista acolo
Oltul
Slatina
Uzina Petrobrazi, Gara de Sud Ploiesti si cladirea principala a scolii
De la Baneasa la Tuzla si apoi Tulcea
Ultimul rand de poze, de la Strejnic la Tulcea. N-am putut sa aterizam la Tulcea pentru ca era acoperire totala in zona aeroportului.
- Six
- **
- 109 mesaje
- din 15 Aug 2005
- Vectra 2002 Z22SE
Six
- Mesaje scrise: 109
- Locatie:
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2005
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 977 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Six
- **
- 109 mesaje
- din 15 Aug 2005
- Vectra 2002 Z22SE
Six
- Mesaje scrise: 109
- Locatie:
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2005
- Mesaj Privat
gobelu a scris:Cine are o relatie si stie unde as putea sa fac si eu niste cursuri de parasutism(mai pentru buzunar de criza)?
http://www.dropzone.ro
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
"Sky is not the limit" azi la Aeroclubul Mures, cu Hawks of Romania, lotul national de lucru relativ pe cupola, planoare, diferite ultrausoare, producatori, expozanti, mici, bere
Extra 300 oglinda
Extra 300 zbor pe spate
Wilga
YR-307 cu coiful alb
Extra 300 abracadabra?
Extra 300 & B747?
Extra low
Extra
AN-2
IAR-46
IAR-46
B747 solo
Formatie Extra
Formatie Extra
Hangar
YR-352
Festival
Platforma
Concert Dreamers
Extra 300 oglinda
Extra 300 zbor pe spate
Wilga
YR-307 cu coiful alb
Extra 300 abracadabra?
Extra 300 & B747?
Extra low
Extra
AN-2
IAR-46
IAR-46
B747 solo
Formatie Extra
Formatie Extra
Hangar
YR-352
Festival
Platforma
Concert Dreamers
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,851 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,851
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Bloomberg: productia avioanelor Gripen ar putea fi stopata
Scris de Marinela GHEORGHE Marþi, 14 Aprilie 2009 18:53
Firma suedeza Saab AB, producatorul avioanelor de vanatoare Gripen, ar putea sa nu obtina suficiente comenzi pentru a asigura viitorul acestui proiect, in conditiile in care ritmul de productie incetineste, iar producatorii de componente opresc productia, informeaza Bloomberg.
In luna noiembrie 2008 Norvegia a dat o lovitura Saab atunci cand a anuntat semnarea unui contract cu firma americana Lockheed Martin Corp. pentru un numar de 48 de avioane de vanzatoare Joint Strike Fighters, chiar daca analistii preconizau ca Gripen va primi aceasta comanda. O luna mai tarziu, Olanda a selectat si ea Joint Strike Fighters drept cel mai bun model pentru inlocuirea avioanelor sale de vanatoare iar Danemarca ar putea face aceiasi alegere in acest an.
In prezent Saab are 250 de comenzi pentru Gripen, dintre care 204 au fost comandate de Suedia, informeaza Agerpres.
Din aparatele comandate de Suedia, 14 au fost inchiriate Cehiei. Africa de Sud a comandat 26 de avioane, dintre care 20 urmeaza sa fie livrate. Thailanda are contracte pentru sase aparate iar Ungaria a inchiriat 14 aparate, fiind posibil sa le si cumpere dupa 10 ani de activitate.
Lucrul la avioanele Gripen comandate de Africa de Sud si Thailanda se termina in 2012, in conditiile in care mai raman de livrat doar 26 de aparate. Astfel ritmul de productia va scadea la 10-12 aparate pe an de la aproximativ 15 anterior.
La randul lor, furnizorii Saab, inclusiv Volvo Aero, producatorul motoarelor RM12, au inceput deja sa-si diminueze productia. 'Dupa Africa de Sud nu mai avem alte comenzi', a declarat purtatorul de cuvant al Volvo AB, Fredrik Fryklund. 'Anul viitor vom livra probabil ultimul motor. Poate o alta tara va dori sa comande avioane Gripen echipate cu motoare RM12. Altfel, linia de productie va fi inchisa', a adaugat Fryklund.
Dupa ce a pierdut contractul din partea Norvegiei, Saab a anuntat ca intentioneaza in continuare sa vanda peste 200 de avioane de vanatoare peste hotare si in prezent propune Gripen catre opt noi potentiali clienti. Purtatorul de cuvant de la Saab, Lasse Jansson, sustine ca ritmul de productie a fost tot timpul flexibil iar compania nu are probleme cu lantul de aprovizionare deoarece achizitioneaza componente pe baza comenzilor primite.
Chiar daca Saab sustine ca poate mentine productia Gripen la un nivel redus, compania are nevoie de contracte in prezent daca doreste sa-si pastreze baza de furnizori, in conditiile in care in mod normal companiile furnizeaza componente inaintea debutului activitatii de asamblare, a apreciat analistul Royal Bank of Scotland Group Plc, Sandy Morris. 'Saab are nevoie sa obtina o comanda in 2009. Productia de avioane Gripen ar putea sa nu inceteze in acest an, insa mai jos de-a lungul lantului de aprovizionare, este posibil ca furnizorii sa ramana fara activitate', crede Sandy Morris.
Pe lista furnizorilor de componente pentru Gripen se numara producatorii de echipamente electronice Honeywell International Inc. si Thales SA, Goodyear Tire & Rubber Co., care furnizeaza anvelopele, Martin-Baker Aircraft Co., un specialist in productia de scaune ejectabile, Rheinmetall AG, producatorul tunului de 27 de milimetri si aproximativ o duzina de companii mai mici, in principal firme suedeze.
Saab sustine ca a prezentat oferte pentru licitatiile organizate in Brazilia, Danemarca, India, Romania si Elvetia, si, in plus, se astepata la licitati isi din partea Bulgariei, Croatiei si Greciei. Insa analistul RBS, Sandy Morris, sustine ca in cazul comenzilor din India si Brazilia, tari care ar putea comanda 126 si respectiv 36 de avioane de vanzatoare, acestea nu sunt asteptate a fi acordate in perioada urmatoare, iar in cazul eventualelor contracte din Europa de Est, acestea au fost amanate cu cel putin cinci ani din cauza crizei financiare globale.
Romania intentioneaza sa cumpere 48 de avioane de lupta multirol, care vor inlocui, dupa anul 2010, avioanele Mig 21 Lancer. Pana acum, Romania a primit oferte din partea firmelor Lockheed Martin (pentru avioane F 16), Gripen (pentru avioanele JAS 39 Gripen) si Eurofighter (pentru avioanele Typhoon).''
Scris de Marinela GHEORGHE Marþi, 14 Aprilie 2009 18:53
Firma suedeza Saab AB, producatorul avioanelor de vanatoare Gripen, ar putea sa nu obtina suficiente comenzi pentru a asigura viitorul acestui proiect, in conditiile in care ritmul de productie incetineste, iar producatorii de componente opresc productia, informeaza Bloomberg.
In luna noiembrie 2008 Norvegia a dat o lovitura Saab atunci cand a anuntat semnarea unui contract cu firma americana Lockheed Martin Corp. pentru un numar de 48 de avioane de vanzatoare Joint Strike Fighters, chiar daca analistii preconizau ca Gripen va primi aceasta comanda. O luna mai tarziu, Olanda a selectat si ea Joint Strike Fighters drept cel mai bun model pentru inlocuirea avioanelor sale de vanatoare iar Danemarca ar putea face aceiasi alegere in acest an.
In prezent Saab are 250 de comenzi pentru Gripen, dintre care 204 au fost comandate de Suedia, informeaza Agerpres.
Din aparatele comandate de Suedia, 14 au fost inchiriate Cehiei. Africa de Sud a comandat 26 de avioane, dintre care 20 urmeaza sa fie livrate. Thailanda are contracte pentru sase aparate iar Ungaria a inchiriat 14 aparate, fiind posibil sa le si cumpere dupa 10 ani de activitate.
Lucrul la avioanele Gripen comandate de Africa de Sud si Thailanda se termina in 2012, in conditiile in care mai raman de livrat doar 26 de aparate. Astfel ritmul de productia va scadea la 10-12 aparate pe an de la aproximativ 15 anterior.
La randul lor, furnizorii Saab, inclusiv Volvo Aero, producatorul motoarelor RM12, au inceput deja sa-si diminueze productia. 'Dupa Africa de Sud nu mai avem alte comenzi', a declarat purtatorul de cuvant al Volvo AB, Fredrik Fryklund. 'Anul viitor vom livra probabil ultimul motor. Poate o alta tara va dori sa comande avioane Gripen echipate cu motoare RM12. Altfel, linia de productie va fi inchisa', a adaugat Fryklund.
Dupa ce a pierdut contractul din partea Norvegiei, Saab a anuntat ca intentioneaza in continuare sa vanda peste 200 de avioane de vanatoare peste hotare si in prezent propune Gripen catre opt noi potentiali clienti. Purtatorul de cuvant de la Saab, Lasse Jansson, sustine ca ritmul de productie a fost tot timpul flexibil iar compania nu are probleme cu lantul de aprovizionare deoarece achizitioneaza componente pe baza comenzilor primite.
Chiar daca Saab sustine ca poate mentine productia Gripen la un nivel redus, compania are nevoie de contracte in prezent daca doreste sa-si pastreze baza de furnizori, in conditiile in care in mod normal companiile furnizeaza componente inaintea debutului activitatii de asamblare, a apreciat analistul Royal Bank of Scotland Group Plc, Sandy Morris. 'Saab are nevoie sa obtina o comanda in 2009. Productia de avioane Gripen ar putea sa nu inceteze in acest an, insa mai jos de-a lungul lantului de aprovizionare, este posibil ca furnizorii sa ramana fara activitate', crede Sandy Morris.
Pe lista furnizorilor de componente pentru Gripen se numara producatorii de echipamente electronice Honeywell International Inc. si Thales SA, Goodyear Tire & Rubber Co., care furnizeaza anvelopele, Martin-Baker Aircraft Co., un specialist in productia de scaune ejectabile, Rheinmetall AG, producatorul tunului de 27 de milimetri si aproximativ o duzina de companii mai mici, in principal firme suedeze.
Saab sustine ca a prezentat oferte pentru licitatiile organizate in Brazilia, Danemarca, India, Romania si Elvetia, si, in plus, se astepata la licitati isi din partea Bulgariei, Croatiei si Greciei. Insa analistul RBS, Sandy Morris, sustine ca in cazul comenzilor din India si Brazilia, tari care ar putea comanda 126 si respectiv 36 de avioane de vanzatoare, acestea nu sunt asteptate a fi acordate in perioada urmatoare, iar in cazul eventualelor contracte din Europa de Est, acestea au fost amanate cu cel putin cinci ani din cauza crizei financiare globale.
Romania intentioneaza sa cumpere 48 de avioane de lupta multirol, care vor inlocui, dupa anul 2010, avioanele Mig 21 Lancer. Pana acum, Romania a primit oferte din partea firmelor Lockheed Martin (pentru avioane F 16), Gripen (pentru avioanele JAS 39 Gripen) si Eurofighter (pentru avioanele Typhoon).''