Vin 24 Apr, 2009 9:53 am
Ca in orice in viata asta, si aici e vorba de compromis.
Vrei anvelope care sa te tina mult? Iei anvelope cu compozitie tare. Evident, mai tari inseamna mai putin confortabile, distanta mai mare de franare si comportament mai slab pe suprafata uda. Dar asta nu ar trebui sa fie o problema pentru un condus de tip "safe".
Iti place sa o calci si vrei sa o faci in siguranta? Iti iei anvelope cu compozitie mai moale. Distanta de franare va fi mai mica si randamentul pe ploaie va fi mai mare. Minusul e clar, se vor consuma mult mai repede.
Acum, sunt solutii pentru a atinge un numar mai mare de km chiar si cu anvelope mai performante. O data la 5000km ar trebui sa se faca schimbarea anvelopelor de pe fata pe spate si invers, pentru a echilibra uzura totala a anvelopelor. In Romania unghiurile se modifica des, din cauza gropilor, deci trebuie verificata geometria o data la 5000km, pentru a evita uzura din unghiuri. De asemenea, se recomanda a nu se frana pana intra ABS-ul, pentru a nu roade suprafata anvelopelor. Un alt fapt sarit cu vederea este presiunea in roti, care nu trebuie sa coboare sub ceea ce recomanda producatorul. La noi se intampla des. Din cauza drumurilor proaste, romanul isi face presunea la maxim 2 bari, ceea ce e sub orice recomandare.
Nu exista solutie pentru "vreau sa conduc sportiv si sa ma tina anvelopele 50mii km". Pe mine nu ma tine nici un set de anvelope mai mult de 30mii km, dar nici nu am pretentia. Siguranta e pe primul loc si abia apoi e costul. Daca costul e prea mare, inseamna ca nu imi permit masina si trebuie sa merg cu transportul in comun.