Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sunt convins ca despre activarea coputerelor de bord la Vectra C s-a mai scris pe acest site, insa acum ceva vreme am tot cautat informatii despre cum se poate lega senzorul de nivel al lichidului de parbriz si nu am gasit nimic pe forum, decat ceva vag despre Vectra B.

Mentionez ca am o Vectra C, 2002 cu motor Z22SE, la care am activat coputerul de bord cu Tech2, insa dupa activare, la fiecare pornire a motorului apare aceasta eroare:


Cei care sunt norocosi si au deja instalatia electrica prevazuta cu cablu si mufa pentru senzor (ar trebui sa fie pe acelasi filon cu cablul de la pompita de spalator de parbriz), n-au altceva de facut decat sa-si cumpere senzorul de nivel si vasul de lichid de parbriz care sa aiba orificiul pentru senzor. Se poate face si scurt circuit intre pinii mufei in cazul in care nu se doreste sa se mai indice nivelul minim in vas.



Deoarece eroarea care aparuse dupa activare, devenise enervanta, dupa mai multe cautari pe site-uri din afara, am gasit ceva de genul: Wischwassersensor





Apoi am cautat in Opel TIS 2000 si la capitolul Wiring Diagrams/Body System/Instrument/Circuit Diagram/Instrument-1, am gasit intr-adevar, ca in conectorul XE2 Body front & Underhood electrical centre, la pinul 14 se leaga senzorul S255 Switch - Minimum capacity, washer fluid.






  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Apucati-va de treaba!

Atentie: daca urmati aceasta procedura, nu uitati ca inainte sa demontati borna de masa a bateriei!


Demontati modulul de sigurante,inclusiv cablul care face legatura pe borna + (plus)
a bateriei


Identificati in mufa pinul 14





Identificati pe modul pinul 14 si lipiti cu un ciocan de lipit un fir de cupru litat, indeajuns de subtire incat sa-l puteti trece prin gaura pinului 14 de pe mufa XE2. dupa montaj, lasati o bucla de 10-15cm din fir sub modul pentru eventuale alte interventiii.





  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Acum aveti de ales in a monta efectiv senzorul pe vasul de lichid, sau pur si simplu sa legati firul undeva la masa


Treceti firul printr-un varnis sau infasurati-l cu izolatie pentru a nu se atinge de caroserie si pentru a i se da un aspect ingrijit.
(in cazul meu am pus furtun de perfuzii, nefiind pregatit pe deplin pentru o astfel de lucrare Laughing )



Daca ati ales sa mergeti mai departe, va trebui sa va cumparati senzorul de lichid si cel mai probabil si vasul de lichid de parbriz (un vas care sa aiba si orificiu de senzor), sincer, nu am gasit o solutie de lipit ca sa nu permita scurgeri pe langa senzor. Urmatoarea etapa a constat in demontarea vasului, gaurirea (atentie sa nu gauriti prea mult si gaura sa fie perfect rotunda pentru ca senzorul sa intre putin fortat)








Atentie: gaura din imagine este data gresit; trebuia un pic deasupra si pe mijlocul tesiturii de pe vas, in asa fel in cat tesitura de pe senzor sa se inbine cu cea de pe vas!



Etansati cu o solutie de lipit (am folosit un fel de poxilina pentru radiatoare, dar cred ca ar merge si cu silicon etc). La vasul cu gaura de senzor cred ca are o garnitura la fel ca cea de la gatul de turnare care se detaseaza de vas, sau la fel cu cea prin care intra pompita de lichid. Ce-ati zice de o garnitura ca cele existente la prizele de 220V aplicate, prin care se da gaura ca sa treaca cablul de curent? Rolling Eyes



Lipiti doua fire in senzorul de lichid ca in imagine de care sa atasati si un papuc tata si un papuc de masa, pentru ca mufa care se potriveste la senzor este destul de greu de gasit

Montati totul la loc, inclusiv papucul de masa si faceti legatura cu firul tras din mufa XE2, atasindu-i un papuc mama. Izolati bine pentru a nu se permite sa intre umezeala si firele sa oxideze (puteti sa dati si cu vaselina pe papuci)





La final:



Observatie: Nu imi asum nicio responsabilitate fata de cei care vor avea daune in urma aceastei proceduri.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR