Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Decat sa faci o prostie, mai bine bati dezmembrarile si cauti cupla.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am montat si ventilatorul de A/C se stinge becul din bord cu steluta +radiator dar pornesc ambele Smile si asta cu o improvizatie cu 3 pini legati pe cele 3 fire de pe masina . Nu mai stiu ordinea de la pinul 2 si 3 respectiv firele albastru si negru, ca ala verde cu siguranta e pinul 1 e al 3 lea de sus pt ca sunt in forma de triunghi. am masurat tensiunea intre firul negru si firul albastru conectate la trinary switch si am 4.7 V

e normal ? cum testez daca sonda asta e dusa ? am luat filtrul de A/C SH si sonda era pe el. Daca nu are freon deloc (la mine e deconectat filtrul) n-ar trebui sa sesizeze lipsa de presiune ?

daca stie cineva cum se masoara valorila de la sonda asta as fi recunoscator. Am masurat pe ea impedanta si nu imi arata nimic orice comnbinatie intre pini as face. Presupun ca 2 dintre firele sondei sunt alimentare iar unul semnal cu masa comuna ?
  • coco4you

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu am o problema care toata vara m-a facut sa fac spume in masina: Cand merg prin oras, dau drumul la AC si totul e OK pana cant acul la temperatura apei sare de 90 iar cam la 92-93 grade se aprinde becul radiator+steluta, ventilatorul de AC se opreste iar cel de apa intra la o turatie f. f. mare. Problema e ca la drum intins merge normal si cu AC si fara. In toate cazurile ( cu sau fara AC, in sau in afara orasului) acul de la temperatura apei sare de 90 cam cu inca o grosime a acestuia, toate astea dupa ce in primavara am dat intr-un caine si am schimbat ventilator apa + AC, radiator apa, freon, si lichid de racire care ala de la service nu l-a mai pus portocaliu , l-a pus verde si mi-a zis ca totul e OK.........inainte de accident acul de temperatura nu sarea de linia de la 90 . VA ROG FRUMS AJUTATIMA !
  • Cristy18

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Am si eu problema asta cu ventilatoarele care functioneaza in continuu (la masina din semnatura) cand pun contactul si pornesc masina.Am scos mufa de la senzorul de presiune al freonului si cand puncontactul si pornesc ,masina pornesc cele doua ventilatoare si imi apare simbolul acela cu steluta in bord.Sigur aceasta problema este de la acel senzor de presiune a freonului? sau e din alta parte?
Skip ads

  • roradu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
De doua zile mi-a aparut o eroare la bord .
P 0480.
Este ceva legat de pornirea ventilatorului de racire.
Cine ma poate ajuta?
Masina este astra g 17 dt
  • cristy7610

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
sal.am urmarit discutiile voastre cu privire la problema ventilatoarelor si vreau sa va spun cum a fost la mine,poate ajuta sfatul meu.La mine se manifesta astfel;porneam motorul si cand dadeam drumul la ac la cateva secunde se aprindea martorul acela galben cu radiatorul cu steluta si imi baga aer cald,de fapt se decupla singur compresorul...dupa care iar pornea sii baga aer rece...vreau sa spun ca aerul rece baga doar atunci cand pornea ventilatorul de la ac.Asa ca am dat jos cutia acea verde situata sub aripa stanga fata(astra g y17dt,modelul meu) care comanda ventilatorul de la ac si l-am desfacut din cele doua mufe care intra in el,si am vazut ca avea un condesator care era umflat si avea valoare scrisa pe el(35v 330 microfaratzi).Am schimbat acel condesator si vreau sa spun ca atunci cand pornesc ac pleaca imediat si ventilatorul iar temperatura aerului este mult mai scazuta.Pana sa schimb acel condesator ventilatorul mergea in reprize si aerul pe care il baga inauntru nu era asa rece,de acea cred ca problema principala la cazul meu a fost acest condesator.uitati-va putin la acea cutie verde(nu stiu cum se numeste) si studiati bine toate circuitele de acolo,cine stie poate aveti aceasi problema...eu am mai avut probleme cu acest monobloc verde de care v-am spus acum 1 an deoarece carcasa lui era fisurata si cum intra putina apa incepea sa mi se aprinda martorul cu steluta si ventilatoarele nu mai functionau corect, adica atunci cand puneam contactul imi pleca imediat ventilatorul de la ac si ramanea pornit tot timpul indiferent daca foloseam ac.Atunci i-am curatat toate circuitele cu alcool ptr ca erau corodate de si nu am mai avut probleme cu ac pana acum cand sa parlit acest condesator.
  • Cristy18

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu mersul in continuu al ventilatoarelor, am schimbat senzorul de presiune freon si acum nu mai am probleme cu ventilatoarele.Va multumesc.
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la mine cu climatronicul pornit pleaca ambele ventilatoare si temperatura sta pe la 85 dar la un moment dat ventilatorul AC incepe sa functioneze cu intermitenta si imi sare temp la apa pe la 95. In acele momente am incercat sa scot mufa de la termocupla de pe radiator insa ventilatorul merge in continuu cu intreruperi.

spuneti-mi si mie va rog unde este releul de comanda al acestor ventilatoare la vectra b, Y20DTH

Pe timpul functionarii AC ventilatorul AC trebuie sa mearga continuu ? sau cu intreruperi?

daca am fost pe linga subiect va rog sa ma scuzati.
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
CATYON, fa testele de aici, cu clima oprita si revino cu rezultatele.
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
contactul 1+2=pornesc ambele ventilatoare
contactul 1+3, cu contactul 1+2 activ=ventilatoarele se opresc

langa baterie eu am o cutie cu 3 relee si doua sigurante de 30A, acestea din urma sunt bune, releele nu stiu de la ce sunt, cel mare cred ca este de la bujiile incandescente.

murzick, stiu ca te pricepi si chiar esti de meserie, am mai citit postarile tale si as vrea sa-mi raspunzi exact daca ventilatorul ac trebuie sa mearga cu intermitente de 3-4 sec atunci cand temperatura motorului este mai mare de 85 gr, unde sunt releele sau releul de comanda al ventilatoarelor.

pana ajunge temp motorului la 85 gr, ventilatoarele merg continuu, cand temp sare de aceasta valoare ventilatorul AC merge intermitent si cel de la radiatorul racire antigel se opreste si mai porneste dupa 95 gr.

mentionez ca termocupla am schimbat-o acum 1 luna banuind-o de nefunctionare

daca merg fara AC temperatura sta la maxim 85 gr

daca poti sa-mi dai ceva sfaturi te rog sa o faci pentru ca am ceva inclinatii tehnice si-mi place sa pun mana la mecanica.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
CATYON, daca ai facut bine testul (cu clima oprita) si atunci cind pui in scurt 1+2+3 se opresc ambele ventilatoare, cel mai probabil sint arse rezistentele de pe corpul ambelor ventilatoare. Asteapta pina diseara sa ma uit in TIS la schema electrica si-ti spun ce teste sa mai faci ca sa fii sigur ca asta e problema.
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
repet- motor pornit, clima oprita, punte 1+2-pornit ventilatoarele, punte 1+2+3-ventilatoarele se opresc.

astept indicatiile, mersi de implicare Murzick.
Skip ads

  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Daca 1+2+3 - ventilatoarele se opresc, rezistentele de pe electroventilatoare sunt arse.
Verifica daca in momentul cind pornesti AC iti pleaca si electroventilatoarele in acelasi moment. Daca intirzie un pic atunci ele sunt pornite de termocupla de pe radiator pe prima treapta 1+2 datorita cresterii temperaturii. Peste 85 gr ar terbui sa intre treapta a doua 1+2+3, dar fiind arse rezistentele, electroventilatoarele se opresc. Atunci creste presiunea in instalatia de AC si intra in functiune a doua treapta de la sonda de presiune freon si porneste electroventilatorul de la radiatorul AC. De aceea iti functioneaza cu intermitenta ventilatorul de la radiatorul AC deoarece presiunea creste cind este oprit si scade cind porneste ventilatorul. Cind apa ajunge pe la 95 gr intra in functiune a treia treapta de racire 1+2+4 si electroventilatoarele sunt alimentate direct fara rezistente.
Degeba scoti mufa la termocupla cind functioneaza cu intermitenta ventilatorul de la AC pentru ca termocupla este dublata de sonda presiune freon de la AC. Asta e si explicatia ca iti merge in continuare ventilatorul ( cu intermitenta) cind scoti cupla de la termocupla.
Asta e logica pe care o vad eu.
Succes
  • cristy7610

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
la mine care sa fie cauza?cand pornesc ac intra in functiune ventilatorul din fata si dupa cateva minute acesta se opreste dupa care compresorul si se aprinde in bord martorul care indica probleme la instalatia de climatizare.am observat ca atunci cand pornesc motorul dimineata imi functioneaza AC,iar cand apa ajunge la 85-90 grade si fac o pauza de cateva minute(motor oprit) se intampla cele spuse mai sus. aveti idee de la ce sa fie?
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@cristy7610- ai uitat sa specifici la ce masina, dar cred ca-i vorba despre Astra G.
La Astra G ii diferita instalatia de comanda a electroventilatoarelor. Ele sunt comandate de un calculator "AC control module" care iti aprinde si martorul din bord. Raspunsul nu-l poti afla decit cu ajutorul unui tester.
Numai bine.
  • cristy7610

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
asta cred ca e problema la mine...acest module control ac...se poate face ceva la el.?l-am desfacut acum cateva zile si are 4 relee. cred ca unul din acestea face figuri.se pot repara?
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu sa iti zic, nu am desfacut niciunul si nici nu stiu cum arata. Pe schema nu arata decit un dreptunghi in care intra si ies fire.
Numai bine.
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dumitrache marius, ai sintetizat foarte bine ce se intimpla la mine si totul pare acum sa aiba o logica, intrebarea e daca pot schimba usor acele rezistente sau trebuie demontat spoilerul, etc.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
CATYON, are dreptate dumitrache marius, a descris foarte bine cum sta treaba. Ultimul test pe care iti recomand sa-l faci este sa masori acele rezistente de pe corpul ventilatoarelor. Cel mai la indemina este conectorul ventilatorului de pe radiatorul principal. E chiar de-asupra, pe radiator. Arata asa:

Intre pinii B si C este acea rezistenta.

Daca e intreaga, are o valoare de 0,22 Ohm, plus rezistenta firelor, ar trebui sa masori un 1-1,5 Ohm. Daca e intrerupta, valoarea masurata va fi desigur infinit. La fel masori si la ventilatorul de AC (nu mai stiu unde e conectorul).
Rezistentele le poti schimba cu unele originale (50-60 Euro/buc)

sau poti improviza tu unele. Rezistentele au 0,22 Ohm si trebuie sa disipe minim 40W.
Asa arata rezistenta originala:

Si astea sint 2 tipuri de improvizatii:


Ca sa ajungi la rezistenta de pe ventilatorul de AC, trebuie sa dai jos bara.
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc, Murzick si Dumitrache Marius, va tin la curent cu ce am sa fac.

exagerat de scumpa acea rezistenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR