CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
am fost la dezmembrari si am gasit aceasta rezistenta care are 0.22 ohmi dar are doar 2 fire. Pe motorul y20dth cite astfel de rezistente sunt, cite una pe fiecare ventilator si atit sau exista si cea din poza alaturata conform cu poza pusa de Murzick
in a doua poza se observa si a treia rezistenta care seamana perfect cu ce am gasit eu si se specifica pe imagine ca este pt motoarele cu AC-y20dth
Am masurat rezistenta de pe ventilatorul de la radiatorul lichidului de racire si este infinit, cea de la AC nu am masurat-o inca pentru ca este locul cam strimt dar urmeaza sa o urc pe o rampa.
ventilatorul AC are tot 3 viteze ? la suntarea 1+2+4 ventilatorul de la radiator merge cu viteza maxima in timp ce ventilatorul AC se opreste.
in a doua poza se observa si a treia rezistenta care seamana perfect cu ce am gasit eu si se specifica pe imagine ca este pt motoarele cu AC-y20dth
Am masurat rezistenta de pe ventilatorul de la radiatorul lichidului de racire si este infinit, cea de la AC nu am masurat-o inca pentru ca este locul cam strimt dar urmeaza sa o urc pe o rampa.
ventilatorul AC are tot 3 viteze ? la suntarea 1+2+4 ventilatorul de la radiator merge cu viteza maxima in timp ce ventilatorul AC se opreste.
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Incearca 1+3+4, asa ar trebui sa mearga si cel de la AC la viteza maxima.
In total sunt 3 rezistente. Cite una pe fiecare ventilator si una undeva pe linga, dar nu nu stiu exact sa-ti spun unde se afla.
Rezistenta care iti indica infinit este arsa. La tine a treia rezistenta care nu-i pe ventilatoare nu ii arsa ca ea iti alimenta ventilatorul AC cu intermitenta.
Ultima modificare făcută de dumitrache marius la Lun 29 Jun, 2009 6:54 pm
In total sunt 3 rezistente. Cite una pe fiecare ventilator si una undeva pe linga, dar nu nu stiu exact sa-ti spun unde se afla.
Rezistenta care iti indica infinit este arsa. La tine a treia rezistenta care nu-i pe ventilatoare nu ii arsa ca ea iti alimenta ventilatorul AC cu intermitenta.
Ultima modificare făcută de dumitrache marius la Lun 29 Jun, 2009 6:54 pm
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
CATYON, rezistenta gasita de tine este foarte buna. Are 2 fire pentru ca pe masina de pe care a fost scoasa a fost exact rezistenta a 3-a, cea care nu e pe vreun ventilator. O poti folosi fara probleme in locul uneia de pe ventilator. Cea de pe ventilator are 3 fire, dar 2 dintre ele (rosii parca) sint unite la acelasi punct in interiorul rezistentei. Pe rezistenta noua va trebui sa mai lipesti un fir de unul din cele 2 (oricare dintre ele) ca sa o poti pune pe ventilator. O sa-ti dai tu seama cum sta treaba cind vei umbla pe acolo.
Cit despre teste cu scurturile in mufa termocuplei, sa recapitulam (motor pornit, AC oprit):
1+2 - prima viteza, ventilatoarele in serie, ~7V / ventilator - ambele se invirt incet
1+2+3 - viteza a doua, ventilatoarele in paralel, fiecare prin rezistenta de pe corpul sau, ~10-11V / ventilator - ambele se invirt mai tare
1+2+3+4 - viteza a treia, ventilatoarele in paralel, ambele pe direct, ~14V / ventilator - ambele se invirt foarte tare (de obicei se ajunge aici foarte rar)
Cu AC-ul pornit, se mai adauga viteza doi-jumate, atunci cind creste presiunea in instalatie. Ventilatoarele in paralel, ventilatorul principal prin rezistenta de pe corpul sau, ~10-11V / ventilator, ventilatorul de pe radiatorul de AC prin 2 rezistente in paralel (rezistenta echivalenta e ~0.11 Ohm), ~12-13V / ventilator. Ventilatorul de pe radiatorul de AC se invirte o idee mai tare decit celalalt.
Nu testa facind scurturi gen 1+2+4 sau 1+3+4 pentru ca vei obtine rezultate eronate care nu-ti vor spune nimic. Schimba rezistenta de pe corpul ambelor ventilatoare si dupa asta mai fa testele de mai sus inca o data.
Cit despre teste cu scurturile in mufa termocuplei, sa recapitulam (motor pornit, AC oprit):
1+2 - prima viteza, ventilatoarele in serie, ~7V / ventilator - ambele se invirt incet
1+2+3 - viteza a doua, ventilatoarele in paralel, fiecare prin rezistenta de pe corpul sau, ~10-11V / ventilator - ambele se invirt mai tare
1+2+3+4 - viteza a treia, ventilatoarele in paralel, ambele pe direct, ~14V / ventilator - ambele se invirt foarte tare (de obicei se ajunge aici foarte rar)
Cu AC-ul pornit, se mai adauga viteza doi-jumate, atunci cind creste presiunea in instalatie. Ventilatoarele in paralel, ventilatorul principal prin rezistenta de pe corpul sau, ~10-11V / ventilator, ventilatorul de pe radiatorul de AC prin 2 rezistente in paralel (rezistenta echivalenta e ~0.11 Ohm), ~12-13V / ventilator. Ventilatorul de pe radiatorul de AC se invirte o idee mai tare decit celalalt.
Nu testa facind scurturi gen 1+2+4 sau 1+3+4 pentru ca vei obtine rezultate eronate care nu-ti vor spune nimic. Schimba rezistenta de pe corpul ambelor ventilatoare si dupa asta mai fa testele de mai sus inca o data.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
astazi am schimbat rezistenta de pe ventilatorul de la radiator, rezultatul:
-1+2-pornesc ambele ventilatoare
-1+2+3-ventilatorul radiator se invirte in treapta a 2-a iar cel de la AC se opreste, evident din cauza rezistentei lui care nu e buna.
mai caut pe la SH si o voi inlocui si pe aceea, va tin la curent.
-1+2-pornesc ambele ventilatoare
-1+2+3-ventilatorul radiator se invirte in treapta a 2-a iar cel de la AC se opreste, evident din cauza rezistentei lui care nu e buna.
mai caut pe la SH si o voi inlocui si pe aceea, va tin la curent.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
Dupa ce am inlocuit rezistenta am facut un drum de 70 km si surpriza, apa a ajuns iar la 90 gr. Oprit pe dreapta si am observat ca ventilatoarele nu se invirt deloc, am facut punte1+2=ventilatoarele moarte, 1+2+3= la fel, oprit motorul si repornit cam in 5 min, punte 1+2=pornit ventilatoarele, punte1+2+3=vent se opresc amindoua chiar daca am schimbat rezistenta. Este posibil sa fi cedat rezistenta pusa de mine asa repede ? oare trebuia sa le pun pe amindoua odata ? nu mai inteleg, de ce nu au mai pornit ventilatoarele nici in treapta 1 cind am facut punte 1+2 la 90 gr?
astazi am reusit sa mai gasesc o rezistenta de data aceasta cu 3 fire care are rezistenta 0,3 ohmi.
cu motorul cald 85-90 gr am mai facut o masuratoare intre pinii 1 si 2 de pe termocupla ( care este noua ) si = infinit
astazi am reusit sa mai gasesc o rezistenta de data aceasta cu 3 fire care are rezistenta 0,3 ohmi.
cu motorul cald 85-90 gr am mai facut o masuratoare intre pinii 1 si 2 de pe termocupla ( care este noua ) si = infinit
- Radovan_eu
- ****
- 1,293 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
m-a mancat si pe mine undeva azi si ....... am un coleg frigotehnist care incarca instalatiile si la masini. azi l-am rugat sa verifice si la mine daca e buna presiunea si daca am suficient agent frigorific in instalatie. a pus omu doua manometre agatate de capota iar furtunasele aferente manometrelor le-a mufat la instalatie. spunea ca normal presiunea trebuie sa fie cam pe la 3,5 iar la mine dupa ce am pornit motorul si AC-ul s-a stabilizat presiunea pe la 2,4. a bagat el ceva freon dar la un moment dat au pornit ventilatoarele de ziceai ca sar de pe masina.teava mai groasa de la instalatie,pe unde bagase freon facea condens deja,era foarte rece. a strans sculele si a plecat, dupa ceva timp am pornit motorul si ac -ul dar nu prea mai functiona, compresorul avea intreruperi,teava de incarcare era calduta,rar se mai racea iar ventilatoarele se roteau cu turatie mare, inainte de verificare si completare climatizarea mergea bine, mi se parea ca raceste cam greu dar la un moment dat imi inghetau picioarele, acum nu mai merge. omu a zis ca o sa repete operatia maine. rugamintea mea este sa-mi spuneti ce presiune trebuie sa am in instalatie si cam ce sa-i mai cer omului sa faca sa-mi readuca instalatia la o functionare normala. multumesc.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Radovan_eu, din cite stiu eu, umplerea se face nu uitindu-te la presiune, ci cintarind cantitatea de agent prezenta in sistem si adaugind diferenta pina la ce specifica producatorul instalatiei de AC. La Vectra B (din TIS):
- Refrigerant: R 134a, Part/Catalogue No.: 90 443 833/19 40 447
- Filling quantity for 4-cylinder-petrol engines, V6 petrol engines and diesel engine X 17 DT: 900 grams
- Filling quantity for diesel engines X 20 DTL, X 20 DTH, Y 20 DTH and Y 22 DTR: 750 grams
Specificatii din TIS: http://rapidshare.com/files...AC_docs_specs.rar
Ventilatoarele se invirteau ca turbatele (viteza 3 ambele) pentru ca presiunea in instalatie este peste maximul admis. Nu mai porni AC pina nu rezolvi problema, ca poate iti crapa vreo conducta. Colegului frigotehnist transmite-i salutari.
- Refrigerant: R 134a, Part/Catalogue No.: 90 443 833/19 40 447
- Filling quantity for 4-cylinder-petrol engines, V6 petrol engines and diesel engine X 17 DT: 900 grams
- Filling quantity for diesel engines X 20 DTL, X 20 DTH, Y 20 DTH and Y 22 DTR: 750 grams
Specificatii din TIS: http://rapidshare.com/files...AC_docs_specs.rar
Ventilatoarele se invirteau ca turbatele (viteza 3 ambele) pentru ca presiunea in instalatie este peste maximul admis. Nu mai porni AC pina nu rezolvi problema, ca poate iti crapa vreo conducta. Colegului frigotehnist transmite-i salutari.
- Radovan_eu
- ****
- 1,293 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
Murzick, am rezolvat problema ventilatoarelor facand prima improvizatie din pozele postate de tine. Initial am instalat niste rezistente sh dar dupa cateva ore au cedat si acestea, acum merg cu acele improvizatii si ventilatoarele merg normal in toate cele trei viteze. Pe viitor pot fi probleme din cauza improvizatiilor ?
Multumesc pentru indrumare.
Multumesc pentru indrumare.
bogdan_d
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
Ma puteti ajuta si pe mine la un corsa c motor 1000. Termocupla cu 2 viteze. porneste cand vrea eas si se opreste la fel desi clima ii da comanda sa porneasca. cred ca este rezistenta este bulita. are cineva ide ce valoare are rezistenta? ansamblu acela are doua rezistente cted ca sunt in forma de resord si una normala sau e dioda nu sunt sigur. probabil rezistenta acea trebuie schimbata insa nu stiu valoarea. daca vreau sa o masor imi da infinit valoararea pe multimetru.
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o problema . Dupa ce am fost ieri sa incarc instalatia cu freon la Omega mea, tipul ala a descoperit ce-mi cauza pierderea freonului in decursul unui an de zile.Mai concret ,ventilatorul de pe radiatorul de racire freon nu pleca in treapta 1 facand astfel ca presiunea freonului sa creasca enorm in instalatie,fapt care ducea la eliminarea lui pe la garnituri.Asa ca am inversat doua dintre cele 3 fire din mufa rezistentei, adica cele doua +uri intre ele. Acum imi pleaca direct pe viteza a doua.
Acum vine nelamurirea mea: ventilatorul climei trebuie sa functioneze continuu sau in reprize,deoarece al meu pleaca din cand in cand cateva secunde si nu merge in continuu asa cum vad ca se spune pe aici ca ar trebui. Este normal asa ,sau la Omega este altfel? Am citit tot ce se spune pe aici ,dar nimeni nu a spus ceva concret legat de aceasta functionare in reprize . Multumesc anticipat.
Acum vine nelamurirea mea: ventilatorul climei trebuie sa functioneze continuu sau in reprize,deoarece al meu pleaca din cand in cand cateva secunde si nu merge in continuu asa cum vad ca se spune pe aici ca ar trebui. Este normal asa ,sau la Omega este altfel? Am citit tot ce se spune pe aici ,dar nimeni nu a spus ceva concret legat de aceasta functionare in reprize . Multumesc anticipat.
- tm44gam
- **
- 114 mesaje
- din 28 Oct 2009
- Astra 2004 y20dth
- Timis
tm44gam
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2009
- Mesaj Privat
[quote="coco4you"]Eu am o problema care toata vara m-a facut sa fac spume in masina: Cand merg prin oras, dau drumul la AC si totul e OK pana cant acul la temperatura apei sare de 90 iar cam la 92-93 grade se aprinde becul radiator+steluta, ventilatorul de AC se opreste iar cel de apa intra la o turatie f. f. mare. Problema e ca la drum intins merge normal si cu AC si fara. In toate cazurile ( cu sau fara AC, in sau in afara orasului) acul de la temperatura apei sare de 90 cam cu inca o grosime a acestuia, toate astea dupa ce in primavara am dat intr-un caine si am schimbat ventilator apa + AC, radiator apa, freon, si lichid de racire care ala de la service nu l-a mai pus portocaliu , l-a pus verde si mi-a zis ca totul e OK.........inainte de accident acul de temperatura nu sarea de linia de la 90 .
Un ajutor va rog.
Un ajutor va rog.
- darvin
- **
- 135 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Astra 2003 y 2.0 dth
- Vrancea
darvin
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 197 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Marinaru_BC
- *
- 19 mesaje
- din 12 Apr 2009
- Astra 2001 y17dt
- Bacau
Marinaru_BC
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am si eu o "problemuta". Nu imi porneste ventilatorul de racire antigel nici la peste 90 de grade. Problema mai mare e ca intra in "safe mode" dar nu mi se aprinde nici un martor pe bord. Daca pornesc a/c-ul pornesc ambele ventilatoare dar la o turatie destul de mica zic eu. Vara asta am mers numai cu a/c-ul pornit cand se incalzea motorul ca sa porneasca si celelalt ventilator.Masina e o astra y17dt an 2000. Un sfat va rog. Multumesc
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mihai eminescu
- *
- 2 mesaje
- din 14 Feb 2011
- Iasi
mihai eminescu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2011
- Mesaj Privat