godfather33 a scris:Anuntane si pe noi cand ai schimbat kit-ul de ambreaj si spune-ne cum merge acum. Si mai ales as fii interesat sa stiu unde l-ai schimbat si cat te-a costat manopera.
--------------------------------------------------------------------------------------------
" Oamenii destepti invata din experienta (grselile) altora."
Revin cu detaliile aventurii.
Materiale: - Volanta dubla masa LuK (415 0232 10) De preferat cu suruburle noi originale +Loctite
- Kit (disc + placa de presiune) LuK (622 395 09)
- Rulment de presiune Valeo (804 509). Cu rulmentuk LuK (CSC 510 0073 10) am avut probleme pt. ca crapat la "pedala". Pe masina era GM identic cu Valeo.
- Ulei de cutie GM - 2 litri
- Lichid de frana DOT4 Ferodo FBX100 - 1 litru.
Manopera cam 6 ore - depinde de cat de usor se poate face demontatrea (suruburi blocate, ect.)
Oameni - cel putin 2 ( la montaj 3)
Neaparat : - elevator pentru ridicarea masinii
- traversa pentru suspendarea motorului.
- "pistol" cu aer comprimat cu soc pentru desfacere si strangere suruburi.
- chei si imbusuri
Rabdare, rabdare, rabdare.
De remarcat : Problema cea mai delicata este rulmentul si in special partea "hidraulica".
Primul a crapat la "pedala". Desfaci.
A doua oara a crapat cupla dintre rulment si furunul care vine de la pedala. Desfaci.
A treia oara -REUSITA.
Se decupleaza si cupleaza rulmentul de la tevusca si atat. La rest nu umblati.
Nasol este ca poti sa faci proba doar la faza "pedala" adica dupa un montaj aproape complet.
In caz de probleme se reia totul de la capat.
Valori: - Materiale (Piese + etc) - 3000 ron
- Manopera -700 ron - la MAIANDREI
Multumesc pe aceasta cale lui Marius (mecanic) pentru rabdare si constiinciozitate.
P.S. Piesa cea mai afectata era volanta. Restul uzura 50%.
Rulmentul Valeo e mai scump poate cu 25% dar 100% mai bine facut.