actuatoarele le-am luat din magazine, unde am gasit (vorbesc de 2 pentru ca am schimbat la 2 portiere - ajutat de cineva bineinteles, eu am facut doar conexiuile)
sunt unele ca vin si cu tija necesara, altfel trebuie sa cauti tu o sarma, ideea e sa nu le cumperi pe cele mai ieftine
daca e pe portiera soferului merge un actuator cu 2 (sau 3, nu mai retin exact) contacte, pentru sofer iti trebuie cu 5; eu le-am luat pe ambele cu 5 si am cautat firele care il actioneaza.
daca nu mergi la un specialist trebuie sa ai mare grija la cum le conectezi caci poti da peste cap computerul de bord si te va costa resetarea eu am reusit o data cu actuatorul.
ca sa nu ai probleme cu calculatorul trebuie sa te uiti pe schema electrica sa vezi semnificatia culorilor (asta daca ai mai mult de 2 fire, pe dreapta nu cred sa ai) si sa le selectezi pe cele 2 care actioneaza actuatorul apoi daca actuatorul e cu 5 fire faci permutari cu firele acestuia pe cele 2 de pe masina, nu e chiar complicat, trebuie doar sa iti creezi o logica in minte.
daca iala are 2 fire si actuatorul la fel atunci e simplu nu ai decat 2 posibilitati de a schimba firele astfel incat la comanda de inchidere sa se inchida si vice versa pentru deschidere
ca si montaj... erau pe undeva pe aici niste poze facute de altii cu montajul, actuatorul se fixeaza cu suruburi de portiera acolo unde gasesti loc (aproape paralel cu cablul care duce la clapeta de deschidere a portierei de pe interior) si pe directia cursei "clic"-ului de la iala (e o piesa de care trebuie sa traga noul actuator in locul motorasului din iala)
nu stiu cat am reusit sa ma fac inteles dar sper sa reusesti