- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mihaitza_1982
- *
- 22 mesaje
- din 01 Aug 2008
- Astra 2001 z18xe
- Teleorman
mihaitza_1982
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2008
- Mesaj Privat
- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nivelul uleiului trebuie sa ajunga pana la cantul inferior al gauri de verificare adica daca curge sau se prelinge ulei pe gaura inseamna ca este destul si nu trebuie complectat.
Daca nivelul uleiului nu este suficient atunci se complecteaza cu ulei ATF de transmisie.

Daca aveti o groapa pe care sa trageti masina este destul de usor de lucrat trebuie numai o cheie inelera de 13 cotita
Daca nu aveti groapa atunci e mai greu un pic dar si asa se poate : sa da jos roata stanga fata si te strecori cumva pe langa planetara si desfaci surubul.
Atentie masina cand este pe cric nu sta perfect orizontal. Trebuie lasat cricul mai jos pana masina sta orizontal pt asta folositi bolobocu.

Daca trebuie complectat atunci se complecteaza la surubul de aerisire care se afla pe capacul schimbatorului de viteza. Acesta se afla in spatele acumlatorului (intre acumulator si rezervoru de lichid de frana)
Ca sa ajungi acolo trebuie demontat acumulatorul si suportul de acumulator.

Dupa ce ati facut loc o sa se vada bine capacul de schimbator de viteza, este un capac de aluminiu pe care este o piulita cu un capacel de plastic pe el.

Scoateti surubu (de 17) afara si pe gaurica turnati ulei de transmisie ATF cu pompita sau siringa.
Turnati cate un pic si vedeti jos la gaura de control daca incepe sa curga uleiul (trebuie asteptat un pic pana ajunge uleiul jos,motorul trebuie sa fie caldut ! nu foarte cald ca va ardeti la maini !).
Cand a inceput sa curga uleiul afara pe gaura de control puneti inapoi surubul de jos (surubul de control) strangeti bine, puneti inapoi si surubul de aerisire, si traba e buna !
Daca va miscati bine in 30 de minute este gata tot.
Cand luati jos bateria sa aveti grija sa aveti codul de siguranta de la radio (daca e cea originala)
Geamurile electrice o sa faca fite, adica nu o sa cobaore si o sa urce continu de la o simpla apasare lunga, dar va trebui sa lasati jos de tot si sa il urcati detot si dupa aia is revin la normal.
SPOR LA TREABA
- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
In magazin trebuie sa ceri ulei de cutie de viteza 75/90 (este de culoare galbena)
Parerea mea este ca sa deschideti surubul de verificare si bagati pe gaurica ceva ex. o sarma ca sa dat de ulei si sa vedeti ce culoare are uleiul poate fii galben sau rosu.
Cel rosu este ulei ATF ulei de schimbator automat.
Eu am desfacut surubul la masina mea si eram pregatit deja cu ulei galben 70/90 si defapt in cutia mea manuala iera ulei rosu (pus de neamt) si am cerut sfaturi de la mecanici si au zis ca atunci sa pun la complectare tot ulei rosu. Uleiul de cutie automata este mai subtire un pic ca si cel pt cutie mauala si singura problema in cazul meu o sa fie cand va gasili uleiul o gaurica sa curga pe undeva, o sa curga mai repede din cauza vascozitati mai subtire.
Baza e sa fie ceva intre pinioane sa nu se invarta pe uscat 😉
(ca nici noua nu ne place) 😊)
- danny_daniel
- *
- 43 mesaje
- din 30 Jun 2010
- Corsa 2001 z10xe
- Braila
danny_daniel
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
In magazin trebuie sa ceri ulei de cutie de viteza 75/90 (este de culoare galbena)
Parerea mea este ca sa deschideti surubul de verificare si bagati pe gaurica ceva ex. o sarma ca sa dat de ulei si sa vedeti ce culoare are uleiul poate fii galben sau rosu.
Cel rosu este ulei ATF ulei de schimbator automat.
Eu am desfacut surubul la masina mea si eram pregatit deja cu ulei galben 70/90 si defapt in cutia mea manuala iera ulei rosu (pus de neamt) si am cerut sfaturi de la mecanici si au zis ca atunci sa pun la complectare tot ulei rosu. Uleiul de cutie automata este mai subtire un pic ca si cel pt cutie mauala si singura problema in cazul meu o sa fie cand va gasili uleiul o gaurica sa curga pe undeva, o sa curga mai repede din cauza vascozitati mai subtire.
Baza e sa fie ceva intre pinioane sa nu se invarta pe uscat 😉
(ca nici noua nu ne place) 😊)
Da-mi voie sa te contrazic vehement legat de uleiul de cutie: ESTE ROSU! si il cumperi de la o reprezentanta OPEL sau magazin de piese straine care poate aduce pe original... Nu se baga altceva ca veti avea probleme...
Eu am incercat cu Mobil special pentru cutii de viteze de genul celei de la Opel si era tot galben si l-am schimbat dupa 2 luni.... era iarna si abia puteam pleca de pe loc dimineata si schimbatul vitezelor era un chin. Am pus apoi original si totul a revenit la normal si totul este OK de atunci. Uleiul rosu nu inseamna ca este de cutie automata ci este cel original. Cel automat este cu alte caracteristici si ala se specifica clar ca se schimba la un anumit numar de km in timp ce la cele manuale scrie doar ca se completeaza daca este necesar... (sfatul meu este sa il schimbati odata la 40000km ca trebuie maxim 2l si nu e asa scump).
wlad
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- astrasport
- **
- 95 mesaje
- din 11 Oct 2011
- Astra 2002 z16xe
- Alta tara
astrasport
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2011
- Mesaj Privat
Am mers la magazin , am dat talonul am cerut 2 l ulei de cutie de viteze si am primit ulei LIQUI MOLY( spre rusinea mea nu mai stiu de care parca 75W90, sau cam asa ceva , voi posta dupa amiaza mai exact).
La service am dat capacul jos, aveam ulei rosu(cam apos mi s-a parut)si sa zic a curs cam 1,5l. Dupa ce am spalat ci am curatat pe acolo,nu era cine stie ce mizerie,am desfacut bidonul nou de ulei si am vazut ca acesta este de culoare galbena!
Am intrebat de ce este asa si mecanicul a spus ca nu este nici o problema ,este foarte bun!
Schimbul l-am facut ieri,schimbatorul functioneaza perfect ( afara sunt minus7 grade)si de dimineata cand am plecat nu am observat nimic deosebit , poate,sper sa nu aberez,mi se pare un pic mai liniste in masina!
Intrebarea mea este : o sa am vreo problema acum sau pe viitor daca uleiul din cutie era rosu ( tind sa cred ca era original de cand este masina din 2002) si eu am bagat galben?
Imi cer scuze pentru o postare asa de lunga,dar cred ca era corect sa spun de unde am plecat si unde am ajuns!
Multumesc anticipat tuturor care asi fac timp sa citeasaca si eventual pentru cateva raspunsuri!
Numai bine!
- astrasport
- **
- 95 mesaje
- din 11 Oct 2011
- Astra 2002 z16xe
- Alta tara
astrasport
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2011
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- astrasport
- **
- 95 mesaje
- din 11 Oct 2011
- Astra 2002 z16xe
- Alta tara
astrasport
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2011
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat