- daniel_c
- **
- 209 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Constanta
daniel_c
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- daniel_c
- **
- 209 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Constanta
daniel_c
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
- daniel_c
- **
- 209 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Constanta
daniel_c
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
- daniel_c
- **
- 209 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Constanta
daniel_c
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
marius.b
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z 13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
sper ca am nimerit topicul, pare cel mai potrivit:
nu se mai aprind luminile de mers inapoi (Corsa C); am verificat becurile, sigurantele, si de la fosta mea (dacie) stiu ca era un papuc pe langa tija schimbatorului - in fine, nu l am gasit.
astept ceva idei (singura idee pe care o mai am e sa merg la un electrician)
nu se mai aprind luminile de mers inapoi (Corsa C); am verificat becurile, sigurantele, si de la fosta mea (dacie) stiu ca era un papuc pe langa tija schimbatorului - in fine, nu l am gasit.
astept ceva idei (singura idee pe care o mai am e sa merg la un electrician)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Emanuel2222
- *
- 11 mesaje
- din 15 Jul 2008
- Corsa 2002
- Bucuresti
Emanuel2222
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Barboo
- **
- 306 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Corsa 2005 Z13DT
- Bihor
Barboo
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi
De obicei cand am probleme incerc sa le rezolv singur dar acum am o problema care ma depaseste.
Dupa concediu cand am ajuns acasa mi-a atras atentia un participant la trafic ca nu mai am pozitie si stop pe frana pe partea stanga.
Am fost am cumparat becuri de la PECO, am desfacut lampa si am descoperit ca beculetul P21/5W este ars si spart ca si cum ar fi fost impuscat din interior spre exterior iar plasticul ala rosu care este pus in lampa pentru a da lumina rosie era si el topit. Am inlocuit becul, am verificat daca merge si pozitie si stop pe frana si am montat lampa la loc.
Surpriza, dupa doua zile becul ars din nou si la fel spart din interior spre exterior (cred ca astia pun ceva explozibili in bec cand le fabrica sau nanoboti programati sa le sparga dupa doua zile de la prima aprindere )
Sincer nici nu stiu ce sa intreb, vroiam sa stiu doar daca a mai patit careva la fel si daca a descoperit de unde provine buba sau daca are cineva alta idee de unde poate proveni problema.
Respectele mele
De obicei cand am probleme incerc sa le rezolv singur dar acum am o problema care ma depaseste.
Dupa concediu cand am ajuns acasa mi-a atras atentia un participant la trafic ca nu mai am pozitie si stop pe frana pe partea stanga.
Am fost am cumparat becuri de la PECO, am desfacut lampa si am descoperit ca beculetul P21/5W este ars si spart ca si cum ar fi fost impuscat din interior spre exterior iar plasticul ala rosu care este pus in lampa pentru a da lumina rosie era si el topit. Am inlocuit becul, am verificat daca merge si pozitie si stop pe frana si am montat lampa la loc.
Surpriza, dupa doua zile becul ars din nou si la fel spart din interior spre exterior (cred ca astia pun ceva explozibili in bec cand le fabrica sau nanoboti programati sa le sparga dupa doua zile de la prima aprindere )
Sincer nici nu stiu ce sa intreb, vroiam sa stiu doar daca a mai patit careva la fel si daca a descoperit de unde provine buba sau daca are cineva alta idee de unde poate proveni problema.
Respectele mele
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Si la mine e topit un pic plasticul rosu, la un stop. Probabil a fost montat prost si de la caldura degajata, s-a topit. Sunt destule Corse cu "problema" asta. E gandit prost sistemul. Mai bine lasau bec rosu, cum e cel portocaliu de pe semnalizare.
Am patit ceva de genul, doar ca la mine nu se ardea becul. Problema era de contact. L-am dat jos si l-am rasucit inca o data in soclu. Totul e ok acum.
Ca idee, ia un voltmetru si masoara. Dar vezi sa nu fie vreun contact aiurea. Asa, din senin, mai rar.
Am patit ceva de genul, doar ca la mine nu se ardea becul. Problema era de contact. L-am dat jos si l-am rasucit inca o data in soclu. Totul e ok acum.
Ca idee, ia un voltmetru si masoara. Dar vezi sa nu fie vreun contact aiurea. Asa, din senin, mai rar.
july
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut tuturor,
De cateva saptamani am o problema cu Corsa mea.I-am schimbat, pe spate, ambele becuri de frana/pozitie pentru ca s-au ars.
Dupa ultima schimbare, mi-au zis niste prieteni ca noaptea imi sau becurile de frana tot timpul aprinse.
Mai exact cand deschid pozitiile se aprind becurile de frana.Toate 3, inclusiv cel din haion.
Ziua se vede frana, dar noaptea cel din spate nu isi da seama cand franez.
Aveti un sfat pentru mine ?
Multumesc mult,
Iulan
De cateva saptamani am o problema cu Corsa mea.I-am schimbat, pe spate, ambele becuri de frana/pozitie pentru ca s-au ars.
Dupa ultima schimbare, mi-au zis niste prieteni ca noaptea imi sau becurile de frana tot timpul aprinse.
Mai exact cand deschid pozitiile se aprind becurile de frana.Toate 3, inclusiv cel din haion.
Ziua se vede frana, dar noaptea cel din spate nu isi da seama cand franez.
Aveti un sfat pentru mine ?
Multumesc mult,
Iulan
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
july
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2008
- Mesaj Privat
Ok am sa incerc.Nu pot spune 100% sigur ca problema s-a manifestat exact dupa ce am schimbat eu becurile dar mi-a fost semnalata imediat dupa schimbare.E conicidenta cam mare zic eu.
Sincer nu stiu exact cum ar trebui sa se schimbe becurile de la stopuri.
Eu am desfacut tot stopul care e prins in 3 holsuruburi de masina.
Am scos o mufa care face contactul dintre instalatia electrica si stop.
Am desfacut panoul cu contacte care era prins in 4 holsuruburi de stop.
Dupa aia am scos, prin rotire,din panoul de contacte fostul bec si l-am introdus pe cel nou.
Nu imi dau seama unde as putea gresi in procesul asta dar am sa mai fac niste teste.
Sincer nu stiu exact cum ar trebui sa se schimbe becurile de la stopuri.
Eu am desfacut tot stopul care e prins in 3 holsuruburi de masina.
Am scos o mufa care face contactul dintre instalatia electrica si stop.
Am desfacut panoul cu contacte care era prins in 4 holsuruburi de stop.
Dupa aia am scos, prin rotire,din panoul de contacte fostul bec si l-am introdus pe cel nou.
Nu imi dau seama unde as putea gresi in procesul asta dar am sa mai fac niste teste.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Horia Radulescu
- *
- 3 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Corsa 2004 Z13DT
- Constanta
Horia Radulescu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare oameni buni.
Am si eu o Corsa C din 2004, motor Z13DT si urmatoarea problema:
Acum cateva saptamani, mergand la un service pentru alte probleme, am constatat pe drum ca luminile de frana nu se mai aprindeau (taman bine).
Electricianul de acolo mi-a zis ca a schimbat siguranta care era arsa ("ca asa se mai ard ele"), dupa care au functionat iar.
Ieri, aceeasi problema, nu se mai aprind lampile de frana. Am schimbat si eu siguranta respectiva si... degeaba. Cea noua se arde de cum pun contactul (fara sa apas pedala de frana). Atunci am inceput sa caut si problema (scurtcircuitul) pare sa fie pe firul care duce catre ECM pinul 68 (vezi imaginea).
In plus am mai observat ca mesterul imi pusese o siguranta de 25A in loc de 10A cat ar trebui sa fie.
Acum, inainte sa ma duc la alt mester care sa imi puna o siguranta de XX A sau mai stiu eu ce tampenie sa mai faca as vrea sa stiu ce face acea legatura cu ECM-ul, daca stie cineva. Daca o deconectez ce se intampla? Nu as vrea sa o deconectez si sa ma trezesc cu cine stie ce alta ampenie. Sau daca stie cineva un electric auto bun (chiar bun) prin constanta.
Multam anticipat.
Am si eu o Corsa C din 2004, motor Z13DT si urmatoarea problema:
Acum cateva saptamani, mergand la un service pentru alte probleme, am constatat pe drum ca luminile de frana nu se mai aprindeau (taman bine).
Electricianul de acolo mi-a zis ca a schimbat siguranta care era arsa ("ca asa se mai ard ele"), dupa care au functionat iar.
Ieri, aceeasi problema, nu se mai aprind lampile de frana. Am schimbat si eu siguranta respectiva si... degeaba. Cea noua se arde de cum pun contactul (fara sa apas pedala de frana). Atunci am inceput sa caut si problema (scurtcircuitul) pare sa fie pe firul care duce catre ECM pinul 68 (vezi imaginea).
In plus am mai observat ca mesterul imi pusese o siguranta de 25A in loc de 10A cat ar trebui sa fie.
Acum, inainte sa ma duc la alt mester care sa imi puna o siguranta de XX A sau mai stiu eu ce tampenie sa mai faca as vrea sa stiu ce face acea legatura cu ECM-ul, daca stie cineva. Daca o deconectez ce se intampla? Nu as vrea sa o deconectez si sa ma trezesc cu cine stie ce alta ampenie. Sau daca stie cineva un electric auto bun (chiar bun) prin constanta.
Multam anticipat.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Schimbati siguranta din nou si incercati sa scoateti becurile care vin pe frana respectiv pozitie (bec dublu_filament). Porniti motorul si verificati daca se mai arde siguranta, daca se arde din nou scoateti conectorii din ambele triple si vedeti din nou daca se arde, incercati astea prin eliminare suspiciuni.
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Desi posturile sunt vechi, pentru situatia cand "nu se mai aprinde becul de frana cand e aprinsa pozitia": buba e conexiunea de masa, care e intrerupta.
Pentru siguranta care se arde: colegul scanx a suspectat un posibil scurtcircuit in soclul becului sau in zona conectorului lampii. Daca siguranta se arde imediat dupa punerea contactului, eu as suspecta scurtcircuitul pana la intrerupatorul de la pedala de frana. Nu cred ca ar trebui sa ajunga acest circuit in ECU. (Eu as suspecta fie ca e o alta siguranta, fie ati identificat gresit firul (se mai intampla, in snopii aia grosi e aproape imposibil sa aibe toate firele alta culoare la izolatie).
Desi se apropie vara si probleme da mai ales iarna: verificati starea cablurilor groase dintre baterie si demaror. Chiar daca nu sunteti electrician, uitati-va dupa urme de oxidare (inflorire albicioasa) sau inegrire si topirea izolatiei in vecinatatea zonei unde cablul e prins de metalul papucului pentru surub. Mie mi-a facut probleme cablul de masa (la masina dinainte, la varsta de vreo 8 ani), la capatul unde se fixa pe masa demarorului, si a trebuit sa-i retez papucul si sa lipesc cu cositor altul. (si aceasta operatie nu e chiar simpla)
Un meserias adevarat masoara cu voltmetrul (pe acolo se si incarca bateria); daca apare o cadere de tensiune mai mare de 0,1-0,15volti (pot fi si 0,5 pana la 1 volt), veti avea probleme (de fapt aveti deja, bateria nu se mai incarca corect!); la iarna va "face figuri", odata ca incarcarea insuficienta produce sulfatare, apoi caderea de tensiune pe rezistenta de contact va incetini demarorul.
Bafta!
Pentru siguranta care se arde: colegul scanx a suspectat un posibil scurtcircuit in soclul becului sau in zona conectorului lampii. Daca siguranta se arde imediat dupa punerea contactului, eu as suspecta scurtcircuitul pana la intrerupatorul de la pedala de frana. Nu cred ca ar trebui sa ajunga acest circuit in ECU. (Eu as suspecta fie ca e o alta siguranta, fie ati identificat gresit firul (se mai intampla, in snopii aia grosi e aproape imposibil sa aibe toate firele alta culoare la izolatie).
Desi se apropie vara si probleme da mai ales iarna: verificati starea cablurilor groase dintre baterie si demaror. Chiar daca nu sunteti electrician, uitati-va dupa urme de oxidare (inflorire albicioasa) sau inegrire si topirea izolatiei in vecinatatea zonei unde cablul e prins de metalul papucului pentru surub. Mie mi-a facut probleme cablul de masa (la masina dinainte, la varsta de vreo 8 ani), la capatul unde se fixa pe masa demarorului, si a trebuit sa-i retez papucul si sa lipesc cu cositor altul. (si aceasta operatie nu e chiar simpla)
Un meserias adevarat masoara cu voltmetrul (pe acolo se si incarca bateria); daca apare o cadere de tensiune mai mare de 0,1-0,15volti (pot fi si 0,5 pana la 1 volt), veti avea probleme (de fapt aveti deja, bateria nu se mai incarca corect!); la iarna va "face figuri", odata ca incarcarea insuficienta produce sulfatare, apoi caderea de tensiune pe rezistenta de contact va incetini demarorul.
Bafta!
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am si eu ceva probleme. Nu se aprind luminile la fiecare apasare de pedala de frana. Ce este ciudat e ca ECU-ul sesizeaza fiecare apasare de pedala , asa apare pe OP-COM. iar Cruise-controlul se decupleaza la orice apasare de pedala de frana. Ma gandesc , oare exista 2 switch-uri la pedala de frana? Unul pt ECU si altul pentru lumini? Stie cineva mai multe?