Mar 06 Jul, 2010 1:57 pm
EGR la mine este dezactivat din soft si cu placuta. Nu face mare branza EGR-ul decat la RPM mare lasa gazele nearse complet sa recircule, ideea era mai mult legata de poluare. Eu zic ca de la EGR nu se opreste masina. Poate da eroare de computer dar in rest nu cred ca poate afecta prea mult.
Problema cea mai mare care am avut-o de la inceput a fost ca la turatii de 5000 - 6000 rpm, stiu ca unii ar spune, ce sa cauti la turatiile alea, dar totusi, nu ti-e totuna daca la 5000 rpm incepe sa haraie tare si sa sa trepideze, mai apoi sa moara complet motorul. Si asta daca e in trafic sau pe o autostrada, nu servo, nu frane, deci nasol.
Am cautat pe la toti mecanicii, cred ca nu am cautat in loc bun, dar nici unul nu a venit cu ceva concret. Am facut schimburi de ulei foarte des. In 3 ani de 3 ori si am doar 18000 km cu masina am avut grija de ea si totusi, probleme la RPM mari.
Nu de mult, am mai facut niste teste la 5000-6000 si surpriza, unul dintre culbutori de la cilindrul 3, sa rupt in doua bucati si motorul inca functiona la fel la 5000-6000, dar la relantiu se auzea un tacanit ca la diesel.
Am desfacut capacul de la axul cu came si surpriza, unul dintre culbutori era rupt in 2 si statea acolo impreuna cu unul dintre sigurantele de la supapa si inca o piesa care se numeste pastila, care impinge supapa si tine culbutorul drept pe treaba lui.
Culbutorul era fisurat de mult pentru ca era jumatate negru si jumatate argintiu. Atunci cand sa rupt se vedea clar. A rulat fisurat destul de mult timp.
Am comandat de la o firma un culbutor cu 18 ron, am mai schimbat si supapa din partea celalata, care arata asemanator cu un glonte mare de pusca. Am platit 50 ron si intr-o ora era gata reparatia.
Nu vreau sa dau lectii, dar pentru cei care nu stiu, acel culbutor apasa pe supapa de evacuare a gazelor din cilindru, in cazul meu era fisurat culbutorul din cauza ca era uzata partea de sus, nu mai avea curbura si axul cu came nu mai impigea cat trebuie. Gazele se acumulau mult, mai ales la RPM mari si cilindrul 3 dadea Misfire 0303 si 0300 Random misfire mai apoi in cazul meu, cel mai grav, fisura.
AM un prieten care are aceeasi motorizare si la RPM mari, se aude haraiala aceea care se auzea la mine. Nu e exclus sa aiba aceeasi problema.