Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • donovidiu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2006

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:respecta culoarea pe care o ai in vasul de expansiune , daca vrei sa nu ai probleme cu sistemul de racire


ce sa mai respecti? ca e varza si la mine ...e incolor. Shocked
cine stie ce era inainte.
io m am decis...daca asa spun baieztii, la inceputurile acestui topic....bag fara silicati, rosu si nu roz, ca e din 2001. inainte fac o spalare de 2 ori cu apa. si o sa bag 1l apa distilata la 1 l antigel. am inteles ca la o astra g intra 7 litri. Acum sa fac rost de bani. Razz
drumuri bune
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am tot citit pe aici si m-am minutat cate pareri si opinii sunt care mai de care mai avizate...
Daca ne uitam in TIS care este programul se service scrie clar de tot ce se pune si cum trebuie sa fie. Faptul ca anumiti producatori s-au decis sa nu respecte codul culorilor si sa faca antigel cu anumite culori cu sau fara silicati este problema lor. Noi ca si consumatori avem oligatia macar morala sa citim ce scrie pe cutie si in functie de asta sa tragem concluzia daca este sau nu bun pentru masina noastra.
Regula este clara si a mai fost scrisa in una din paginile acestu topic deci nu fac decat sa o reiau:
- la masinile pana in luna 10/2000 se poate ultiza antigel cu silicati (de obicei este albastru-verzui sau alb-galbui) pentru ca nu au radiatoare sau chiuloase din aluminiu. (daca a fost schimbat radiatorul cu unul de aluminiul atunci se utilizeaza cel rosu)
- la masinile dupa data de 10/2000 se utilizeza numai antigel fara silicati (in general este rosu sau portocaliu daca producatorul respecta codul culorilor) care mai este denumit si G12. Acest tip de antigel se poate folosi si la masinile mai vechi fara probleme. Doar invers nu este permis adica cu silicati la cele dupa 10/2000. (rosu in locul celui albastru este voie invers nu... asta dupa spalare prealabila)
O alta recomdare facuta de producatorii de masini este ca antigelul si lichidul de frana sa se schimbe odata la 2 ani. In aceasta perioada este ncesara doar completarea care trebuie facuta cu amestec de 1:1 antigel-apa distilata. Nu adaugati doar antigel sau doar apa pentru ca dezechilibrati temperatura de inghet si apoi trebuie sa o aduceti iar la valorea potrivita. Daca este prea concetrat, antigelul ajunge sa atace garniturile. Chiar daca multi nu sunt de acord, este bine sa puneti antigel original Opel ca este acelasi pret ca si altele din magazinele de piese auto. Aveti insa certitudinea ca nu contine si alte substante care pot sa nu fie trecute pe bidon si sa te trezesti cu surprize.
Pentru a scoate intreaga cantitate de antigel motorul trebuie sa fie super fierbinte ca termostatul sa fie complet deschis. O recomandare personala pentru cei care vor sa spele usor si bine instalatia, recomand ca inainte de a scote antigelul sa se puna otet de bucatarie in bidonul de apa si sa se mearga cu el pana la incalzirea maxima apoi se scoate totul si se spala toata instalatia cu apa fierbinte dupa care se pune noul antigel. Nu puneti foarte mult otet. La 7.5l cat are instalatia adaugati cam 250ml otet si procedati cum a scris mai sus. Otetul este un acid slab care ajuta sa se curete bine instalatia de depuneri. Aceasta recomandare este stric personala si nu raspund pentru daunele provenite in urma utilizarii ei. Eu si alti colegi din ClubOpel am folosit-o cu rezultate bune. Se recomanda si o clatire foarte buna a bidonului de apa inainte de a se pune noul antigel.
In speranta ca v-a folosit acest post va doresc o iarna fara probleme si cat mai placuta.
  • kmykze

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2009

  • Mesaj Privat
mikyboy a spus-o cel mai bine, poate mai completeaza cineva, daca mai e de spus ceva.
Eu completez cu un produs bunicel, Texaco Havoline anti-freezer, este rosu, scrie pe el ca este acceptat GM, fara silicati, raportul de amestec cu apa demineralizata este 1:1 si tine pana la -40 grade si 250.000 Km sau 5 ani (acu daca s-or lauda sau chiar e asa nu stiu, oricum se merita 21 lei).

inca o intrebare, antigelul trebuie sa fie dulce? asa am auzit si inainte sa pun la mine am "gustat" putin din ce era in vasul de expansiune si nu avea nici un gust, nu avea nici o culoare, inseamna ca aveam apa chioara nu?
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Costa 6-7 lei un tester pentru antigel la magazin. Se merita sa-l ai in garaj.
Skip ads

  • kmykze

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ai dreptate, pentru 5-10 lei nu merita sa risc.
  • donovidiu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2006

  • Mesaj Privat
donovidiu a scris:
gabiopel a scris:respecta culoarea pe care o ai in vasul de expansiune , daca vrei sa nu ai probleme cu sistemul de racire


ce sa mai respecti? ca e varza si la mine ...e incolor. Shocked
cine stie ce era inainte.
io m am decis...daca asa spun baieztii, la inceputurile acestui topic....bag fara silicati, rosu si nu roz, ca e din 2001. inainte fac o spalare de 2 ori cu apa. si o sa bag 1l apa distilata la 1 l antigel. am inteles ca la o astra g intra 7 litri. Acum sa fac rost de bani. Razz
drumuri bune


salutare.
am gafat.o? am bagat apa cu antigel....si nu apa distilata cu antigel...nu aveam la indemana si ne grabeam. strica ceva? rugineste? macar un an sa ma tina! ce spuneti? sunt de a dreptul idiot sau mai am o sansa? Rolling Eyes
  • kmykze

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Scoate tot ce poti, baga apa distilata, spala motorul, fa de 2-3 ori chestia asta, dupaia baga antigel cu apa distilata, cu raportul recomandat de producatorul antigelului si nu vei avea probleme.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Diferenta dintre apa la robinet si apa distilata este ca cea din urma, nu mai are saruri si bacterii, calciu, sau ce o mai fi in ea.

Dar de ruginit, rugineste orice metal in apa fie ea distilata sau nu.


Daca ai pus apa, asta e, dar ai grija la primavara sa faci un flush serios.
Eu completez numai de la robinet si nu am observat depuneri majore.
La fel erau si cind puneam distilata.
Skip ads

  • cata_elipsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut , am si eu o intrebare sunt mai incepator si nu prea ma pricep. Cum se face clatirea? adik intai arunc tot atigelul care lam pus adik vreo 6-7 litri ptr ca mi-am pus galben pe o astraH din 2004, si dupaia pun apa distilata iar vreo 6 litri si pornesc motorul si iar ii dau drumul si iar pun vreo 6 litri de apa distilata si iar ii drumul si dupaia pot sa pun si eu ce trebuie adik g12 rosu?
Care este procesul asta ma intereseaza, pot sa combina apa distilata cu apa de la canal la clatire sau daca nu trebuie pus toata cantitatea (6 litri(la clatirea))sau trebuie pus si antigel cand clatesc , cam cat trebuie sa las motorul pornit cand faca clatirea ?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Clatirea poti sa o faci cu apa de la robinet, dar multa, adica pui un furtun pe o parte si lasi sa curga pe cealalta, in acelasi timp, poti sa pornesti si motorul max 10-15 minute.
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
parerea mea este ca cel de tipul al protect e cel mai nidicat adica cel care nu ataca garnituri pompa de apa si elemente din aluminiu ex radiator coducte etc
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Garnitura de la pompa de apa nu este expusa antigelului, deci nu are cum s-o atace.
In rest, antigelul, in general nu ataca cauciuc, doar benzina sau motorina sau produse similare.

Antigelul, orice culoare ar avea, contine alcool, etilen-glicol.

Aditivii din benzina, ca si ea are aditivi s-o faca sa nu inghete, contin metanol sau isopropanol, astea ataca cauciucul.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Garnitura de la pompa de apa nu este expusa antigelului, deci nu are cum s-o atace.
In rest, antigelul, in general nu ataca cauciuc, doar benzina sau motorina sau produse similare.

Antigelul, orice culoare ar avea, contine alcool, etilen-glicol.

Aditivii din benzina, ca si ea are aditivi s-o faca sa nu inghete, contin metanol sau isopropanol, astea ataca cauciucul.


Presetupa de la pompa de apa e atacata.
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Garnitura de la pompa de apa nu este expusa antigelului, deci nu are cum s-o atace.
In rest, antigelul, in general nu ataca cauciuc, doar benzina sau motorina sau produse similare.

Antigelul, orice culoare ar avea, contine alcool, etilen-glicol.

Aditivii din benzina, ca si ea are aditivi s-o faca sa nu inghete, contin metanol sau isopropanol, astea ataca cauciucul.


''Parerea mea este ca cel de tipul all protect este cel mai indicat adica cel care nu ataca garnituri, pompa de apa si elemente din aluminiu. Ex: radiator, coducte etc.''
De obicei antigelul albastru contine aditivi anorganici iar cel rosu/portocaliu organici.Daca te-ai fi documentat putin mai bun ai fi aflat ca prin combinarea celor 2 tipuri de aditivi vei ajunge la scaderea gradului de protectie oferit.
Deci culoare conteaza te ajuta sa distingi mai usor tipurile de antigel.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Inainte de a cumpara si schimba un antigel cititi si cartea masinii ca nu degeaba au scris aia ce sa se foloseasca si ce nu... asta daca tineti la masinile voastre. Ce am scris eu mai sus este o generalizare dar cel mai sigur este ce scrie in cartea masinii...
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si ce ne facem daca eu am masina din 1992 si in cartea masinii se vorbeste despre un tip de antigel care nu mai exista pe piata ?

In legaturii cu aditivii, daca ar exista intr-adevar in antigelul romanesc, oricum ar fi o cantitate infima, ceva de genul 1-2 %.

Eu fac pariu ca in antigel exista mai mult colorant si restul e vorbarie.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu sunt decat 2 mari categorii..cu silicati albastru sau verde sau fara silicati - roz, rosu. Tie iti treba in mod sigur cu silicati...dar inainte de a cumpara, citeste bine pe eticheta sa aiba silicati...ca au inceput sa faca albastru si verde si fara silicati.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ar mai fi o categorie cu fosfati, dar e important ca ai observat ca mai nou, se coloreaza cum vor ei.
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am o problema. De curand am schimbat distributia, si implicit pompa de apa. Cu ocazia asta normal ca am schimbat si antigelul. Cand au dat baietii afara antigelul, era verde. Din ce tin eu minte, ei au pus roz, ca din acela cumparasem. Oricum am inteles ca pentru masini mai noi de 2000 trebuie roz. Totul bine si frumos, pana a dat prima zapada. De atunci, pierd juma de litru de antigel. Fix jumate. Am stat 2 zile sa vad daca se duce mai mult si nu se duce. Ramane antigel pe fundul vasului, insa deasupra sorbului. Am pus un carton sub masina, si am lasat-o pornita vreo 20 min. Am gasit in dreptul radiatorului, pe dreapta(adica a pasagerului) vreo 3 picaturi de antigel. Dupa 20 min!...si dupa ce umplusem iara vasul pana la linie.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
inseamna ca aia nu ti-au spalat motorul de doua ori ... si eu cand am luat masina din germania avea antigel verzui ... desi masina e model 2001 . Asa ca am golit frumos instalatia am bagat 7 L de apa distilata am pornit din nou motorul vreo 10 minute am golit iar instalatia si iar am umplut cu apa distilata 7L si din nou am lasat sa mearga motorul .
Dupa aceea am combinat 40% antigel rosu G12 si 60% apa distilata nu am probleme iar antigelul in vasul de expansiune e rosu.
Cei cu modelele sub luna a 10 din anul 2000 pot pune antigel rosu dar dupa ce au spalat la fel de doua ori toata instalatia ...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR