- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Na, ca acuma vad si eu topicul asta
Z16SE, caravan, normat euro 3 de RAR-ul din Zalau (inainte de taxa, in 2006, asa ca nu mi-a pasat)
Facut cu el vreo 70.000 km
Schimbat amortizoare ca mi se parea cam barca autobusul
Schimbat sonda lambda ca or zis aia de la ITP ca nu imi prea ies gazele, si motivul in 90% din cazuri e sonda lambda (in aceeasi perioada am si vazut un catalog Bosch cu durata de viata la sonde lambda, care se invartea intre 100.000 si 180.000, tabel de coduri)
Schimbat ax cu came ca m-au ... altii la cap ca tacane motorul, si mecanicul a desfacut capacul de la culbutori si a zis ca are uzura mare
Schimbat semeringuri supape si tacheti daca tot am desfacut chiulasa (oricum, au fost lesne)
Trimis ECU la Mihai la reparat (eroare senzor ax cu came) doar ca sa aflu ca mecanicul a fost mai puternic decat trebuia cand a pus mufa (si a indoit niste pini)
Schimbat segmenti pentru ca cei vechi au dezvoltat o dragoste subita de piston cat a stat motorul desfacut
cumparat senzor ax cu came nou ca sa imi dau seama ca problema e din mufa (contact imperfect)
consum de 8-13 in oras (depinde de sezon si vacantele scolare), 6.7-7.8 in exterior (depinde ce pantofi port si cat de mult ma grabesc), medie de 9 in concediu in Austria, 2400 km din care ~1800 pe autostrada cu 140-160 km/h, 4 oameni si un portbagaj de bagaje
In concluzie: un motor bun, fiabil si ieftin de intretinut. Suficient de puternic daca nu te crezi la raliu.
Z16SE, caravan, normat euro 3 de RAR-ul din Zalau (inainte de taxa, in 2006, asa ca nu mi-a pasat)
Facut cu el vreo 70.000 km
Schimbat amortizoare ca mi se parea cam barca autobusul
Schimbat sonda lambda ca or zis aia de la ITP ca nu imi prea ies gazele, si motivul in 90% din cazuri e sonda lambda (in aceeasi perioada am si vazut un catalog Bosch cu durata de viata la sonde lambda, care se invartea intre 100.000 si 180.000, tabel de coduri)
Schimbat ax cu came ca m-au ... altii la cap ca tacane motorul, si mecanicul a desfacut capacul de la culbutori si a zis ca are uzura mare
Schimbat semeringuri supape si tacheti daca tot am desfacut chiulasa (oricum, au fost lesne)
Trimis ECU la Mihai la reparat (eroare senzor ax cu came) doar ca sa aflu ca mecanicul a fost mai puternic decat trebuia cand a pus mufa (si a indoit niste pini)
Schimbat segmenti pentru ca cei vechi au dezvoltat o dragoste subita de piston cat a stat motorul desfacut
cumparat senzor ax cu came nou ca sa imi dau seama ca problema e din mufa (contact imperfect)
consum de 8-13 in oras (depinde de sezon si vacantele scolare), 6.7-7.8 in exterior (depinde ce pantofi port si cat de mult ma grabesc), medie de 9 in concediu in Austria, 2400 km din care ~1800 pe autostrada cu 140-160 km/h, 4 oameni si un portbagaj de bagaje
In concluzie: un motor bun, fiabil si ieftin de intretinut. Suficient de puternic daca nu te crezi la raliu.
@Razvan@
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut si bine ai venit
In primul rand iti recomand sa incerci sa scrii coerent, sa folosesti cu incredere semnele de punctuatie, si sa renunti la formarile de chat.
Am sa iti fac o corectura (cu rosu) a postului tau, ca sa intelegi la ce ma refer
Masina cumparata SH, nu ii stii istoricul. Te duci sa ii schimbi consumabilele:
- kit distributie
- filtru benzina
- ulei&filtru ulei
- filtru aer
si faci o revizie (starea suspensiilor, starea franelor, etc)
In primul rand iti recomand sa incerci sa scrii coerent, sa folosesti cu incredere semnele de punctuatie, si sa renunti la formarile de chat.
Am sa iti fac o corectura (cu rosu) a postului tau, ca sa intelegi la ce ma refer
Masina cumparata SH, nu ii stii istoricul. Te duci sa ii schimbi consumabilele:
- kit distributie
- filtru benzina
- ulei&filtru ulei
- filtru aer
si faci o revizie (starea suspensiilor, starea franelor, etc)
@Razvan@
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2009
- Mesaj Privat
ady355
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
ady355
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
ady355, nu mai posta consecutiv.
Legat de consumul de ulei: cel mai probabil segmenti sau semeringuri de supape. Semeringurile cel putin sunt cunoscute ca fiind boala la motoarele astea....
Mie mi-a consumat ~700g/10.000 km
Am schimbat semering-urile, apoi am schimbat segmentii, care au reusit sa se lipeasca cat a stat motorul desfacut. Acuma nu mai papa ulei...
Legat de consumul de ulei: cel mai probabil segmenti sau semeringuri de supape. Semeringurile cel putin sunt cunoscute ca fiind boala la motoarele astea....
Mie mi-a consumat ~700g/10.000 km
Am schimbat semering-urile, apoi am schimbat segmentii, care au reusit sa se lipeasca cat a stat motorul desfacut. Acuma nu mai papa ulei...
ady355
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
ady355
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- OP
- 763 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 763
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
roby06ro
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- OP
- 763 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 763
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
@je a scris:
Legat de consumul de ulei: cel mai probabil segmenti sau semeringuri de supape. Semeringurile cel putin sunt cunoscute ca fiind boala la motoarele astea....
Mie mi-a consumat ~700g/10.000 km
Am schimbat semering-urile, apoi am schimbat segmentii, care au reusit sa se lipeasca cat a stat motorul desfacut. Acuma nu mai papa ulei...
@ roby06ro
Cred ca asta ar trebui sa faci si tu. Cum am mai spus, mie in 5000km nu mi-a papat deloc.
Legat de consumul de ulei: cel mai probabil segmenti sau semeringuri de supape. Semeringurile cel putin sunt cunoscute ca fiind boala la motoarele astea....
Mie mi-a consumat ~700g/10.000 km
Am schimbat semering-urile, apoi am schimbat segmentii, care au reusit sa se lipeasca cat a stat motorul desfacut. Acuma nu mai papa ulei...
@ roby06ro
Cred ca asta ar trebui sa faci si tu. Cum am mai spus, mie in 5000km nu mi-a papat deloc.
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
@ady355: eu la fiecare schimb cumpar 4L de ulei, din care 3.25L intra din prima, restul raman. Mie mi-au ramas de la un schimb la altul cam 200 - 300 ml de ulei. Deci nu completez mai mult de 500-600 ml la 10.000 km. Si asta e al treilea schimb care-l fac. Masina a avut 49.000 km cand am luat-o si la 71.300 i-am facut ultimul schimb.
Poate sunt un caz fericit, dar eu sunt foarte multumit de motor.
Poate sunt un caz fericit, dar eu sunt foarte multumit de motor.
ady355
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
- BLACKandBLUE
- *
- 33 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
BLACKandBLUE
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- SERGIU RMN
- *
- 38 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
SERGIU RMN
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
Z16SE e fiabil, nu am avut probleme majore cu el in afara de faptul ca mananca ceva ulei in jur de 1 l la 10 000, dar de candam bagat DuraLube a mai scazut consumul si se aude mai bine motorul. am descoperit ceva ciudat la el: daca il conduc mai subturat "la consum", cum se zice, schimbat pana in 2000 rot/min parca se infunda si mi se opreste la relanti cateodata,dar daca schimb vitezele in 3000 rot/min, cum fac in 90 % din cazuri, merge perfect. am ajuns la concluzia ca "ii place" sa mearga turat oricum pana in 140-150 km/h adica 4000-4250 rot/min e viteza optima pentru Z16SE, daca mergi peste se cam chinuie.... se mai intindea peste 170 dar eram cu cineva in masina si nu m-am riscat. cand voi fi singur si daca prind drum liber (Arad-Sagu) incerc sa vad pana unde ajunge.
ca si consum in oras 10l% iar in afara constant cu 90-110 km/h undeva la 6l%. mixtul e de 7.5, chiar am probat, cu 50l benzina am facut 750km, cam 400 afara si 350 oras aproximativ.
ca si consum in oras 10l% iar in afara constant cu 90-110 km/h undeva la 6l%. mixtul e de 7.5, chiar am probat, cu 50l benzina am facut 750km, cam 400 afara si 350 oras aproximativ.
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- SERGIU RMN
- *
- 38 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
SERGIU RMN
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu il conduc de 3+ani si peste 50000km. L-am luat de pe la 100.000km.
Prima si cea mai grava problema de care m-am lovit a fost consumul de ulei. Dar sa descriem:
-de cum l-am luat, i-am schimbat kitul de distributie, uleiul si filtrele;
-dupa ce mi-a mancat tot uleiul de mai multe ori (6L/10.000km), l-am segmentat. Imi pare rau ca nu mai gasesc topicul unde am descris operatie. Oricum, am inlocuit segmentii, simerigurile de la supape si cuzinetii de la biele. Apoi a inceput sa croncane, adica joaca pistoanele in cilindri, adica ar trebui schimbate si pistoanele cu unele R1 - Nu!.
-tot repede au aparut si problemele cu egr-ul; dupa ce am schimbat vreo 2 egr-uri, am facut update de soft si am scapat de problema;
-nu am avut probleme cu ECU. S-ar putea sa ii creez eu cateva acum ca ii pun pilot automat
-nu am avut probleme cu sondele lambda.
-nu am avut probleme nu nimic altceva in afara de segmentare
Si daca mai are pofta de ulei vreo data, ii dau numai din cel mai bun: GM 5W30. Asta i-am bagat mereu.
Consumul cel mai mic a fost de 6.2% afara, mers >100km/h, <150km/h.
Cel mai mare il scoate iarna in oras, 10-11%.
Dupa reparatia care i-am facut-o, ma mai duce inca 150.000km, sa am eu cu ce sa-i fac.
Prima si cea mai grava problema de care m-am lovit a fost consumul de ulei. Dar sa descriem:
-de cum l-am luat, i-am schimbat kitul de distributie, uleiul si filtrele;
-dupa ce mi-a mancat tot uleiul de mai multe ori (6L/10.000km), l-am segmentat. Imi pare rau ca nu mai gasesc topicul unde am descris operatie. Oricum, am inlocuit segmentii, simerigurile de la supape si cuzinetii de la biele. Apoi a inceput sa croncane, adica joaca pistoanele in cilindri, adica ar trebui schimbate si pistoanele cu unele R1 - Nu!.
-tot repede au aparut si problemele cu egr-ul; dupa ce am schimbat vreo 2 egr-uri, am facut update de soft si am scapat de problema;
-nu am avut probleme cu ECU. S-ar putea sa ii creez eu cateva acum ca ii pun pilot automat
-nu am avut probleme cu sondele lambda.
-nu am avut probleme nu nimic altceva in afara de segmentare
Si daca mai are pofta de ulei vreo data, ii dau numai din cel mai bun: GM 5W30. Asta i-am bagat mereu.
Consumul cel mai mic a fost de 6.2% afara, mers >100km/h, <150km/h.
Cel mai mare il scoate iarna in oras, 10-11%.
Dupa reparatia care i-am facut-o, ma mai duce inca 150.000km, sa am eu cu ce sa-i fac.
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
salut...
masina parintilor mei (Astra G, hatch, Z16SE, 110000 km, ulei Castrol Magnatec 5w40) am observat ca a inceput sa pape ulei...
Am desfacut ieri EGR-ul si era incleiat in calamina si ulei (de aici am si tras concluzia), masina merge bine, trage, dar se duce uleiul si am observat ca se cam opreste pe la ultima gradatie de pe joja. Totusi tind sa cred ca nu e de la segmenti ci de la nenorocitele alea de semeringuri de care ziceati voi mai sus.
Care le-a schimbat, imi spune si mie care sunt alea?
Am pus o schema din EPC...
si ce piese au mai fost necesare la aceasta operatiune (garnituri etc.)
masina parintilor mei (Astra G, hatch, Z16SE, 110000 km, ulei Castrol Magnatec 5w40) am observat ca a inceput sa pape ulei...
Am desfacut ieri EGR-ul si era incleiat in calamina si ulei (de aici am si tras concluzia), masina merge bine, trage, dar se duce uleiul si am observat ca se cam opreste pe la ultima gradatie de pe joja. Totusi tind sa cred ca nu e de la segmenti ci de la nenorocitele alea de semeringuri de care ziceati voi mai sus.
Care le-a schimbat, imi spune si mie care sunt alea?
Am pus o schema din EPC...
si ce piese au mai fost necesare la aceasta operatiune (garnituri etc.)