Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
totusi care e faza cu diesel si benzina.eu cand l-am intrebat pe tipu de la spalatorie daca se baga m-a intrebat daca e diesel.nush de ce Shocked ...inca nu l-am spalat.altcineva cu y17 l-a spalat?
Skip Ads 60 min (0/3)

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,443
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la diesel e mult mai simplu...ca n'are delco...nu treba sa acopere nimic...spala pur si simplu...alternatorul si electromotorul sunt ceva mai robuste. Un prieten a intrat intr-un pasaj de cale ferata inundat, fara sa isi dea seama...si a trecut apa cam o palma peste praguri. Dupa vreun an si ceva a trebuit sa schmibe carbunii la electromotor...si era plin de frunze...iarba si alte alea...insa electromotorul nu avusese nimic, numa ca i se dusesera carbunii datorita uzurii normale. Dupa ce a vazut frunzele si iarba, a dus si alternatorul la curatat...aceeasi situatie..plin de mizerie...intr-un tarziu si-a adus aminte de faza cu intratul in pasaj..si a facut conexiunea...Concluzia: cea cu care am inceput.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Sebi_Marius a scris:love4cars, tu chiar crezi ce spui?Cum nu are importanta daca e motorul e cald sau rece? Vrei sa experimentezi si pt noi faza asta cu pus jet de apa rece pe un motor cald, pt ca eu nu am curajul asta, si sa ne spui si noua ce se intampla? Iti garantez eu ca o sa plangi, intr-o prima faza, apoi o sa te duci sa cumperi ce a crapat sau s-a deformat...In faza asta cu spalatul motorului partea critica este legata de temperatura motorului. Apoi vin chestiile cu pungi si alte alea, desi eu am spalat motorul fara pungi si n-a avut nici pe naiba. Oricum, daca vrei sa ma combati, spala motorul cat e fierbinte cu apa rece si o sa recunosc ca am gresit daca nu se intampla ce am zis!!!Dar sa nu zici ca nu te-am avertizat in caz ca...


poate n-o sa crezi, dar eu chiar cred ce spun.
nu stiu cate motoare ai spalat tu, eu iti spun ca am spalat ff multe(de la tico la rav4) si de fiecare data, nu am stat cu evantaiul sa racesc motorul. in alta ordine de idei, pe cati i-ai auzit ca li s-a calat motorul de la "spalarea cu apa rece a motorului cald"!???
de curiozitate, tu cand speli motorul stai o ora sa se racesca!?
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu cand spal motorul ma duc direct la spalatorie...In felul asta evit incalzirea lui.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
love4cars a scris: ...
nu stiu cate motoare ai spalat tu, eu iti spun ca am spalat ff multe(de la tico la rav4) si de fiecare data, nu am stat cu evantaiul sa racesc motorul. in alta ordine de idei, pe cati i-ai auzit ca li s-a calat motorul de la "spalarea cu apa rece a motorului cald"!???
de curiozitate, tu cand speli motorul stai o ora sa se racesca!?

Am un vecin care lucreaza intr-o spalatorie auto si care imi zicea ca nu mai spala motoare decat pe riscul clientului. Au avut un caz cu un motor care in timp ce-l spalau a crapat blocul motor. Eu n-as incerca sa spal motorul dacat dupa ce se mai "racoreste" putin.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
nu cred ca are rost sa lungim tema asta.
cred ca o spalare normala decurge cam asa. te duci, astepti zece min pana-ti vine randul, tu in prealabil ai mers ca omul, cu masina, nu ai facut liniute, cerculete si altele. motorul se mai raceste putin si n-are nici pe naiba. ma rog... fiecare il spala cum il taie capul Very Happy
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 891
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
b82bog a scris:totusi care e faza cu diesel si benzina.eu cand l-am intrebat pe tipu de la spalatorie daca se baga m-a intrebat daca e diesel.nush de ce Shocked ...inca nu l-am spalat.altcineva cu y17 l-a spalat?


Motorul diesel este inchis ermetic tot cu exceptia admisiei si a evacuarii. Ca exemplu: la off-road ai vazut ca masinile au un fel de trompa (snorkel) pe unde trage aer si masina poate sta in apa si functioneaza fara probleme atata timp cat nu intra apa pe admisie sau evacuare.

Deci pt spalat diesel trebuie doar mers la spalatorie si deschis capota Razz
Cat despre motorul cald sau rece la a mea eu spalam motorul cand ajungeam la Sinaia la ai mei si nu a crapat nimic....si acolo apa-i rece rau.... Rolling Eyes
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
doru_a a scris:
Am un vecin care lucreaza intr-o spalatorie auto si care imi zicea ca nu mai spala motoare decat pe riscul clientului. Au avut un caz cu un motor care in timp ce-l spalau a crapat blocul motor.

pai si mie mi s-a intamplat la fel: la spalatoria la care spalam de obicei mi-au spus ca nu mai spala motoare - deloc,nici chiar pe raspunderea ta - ca cica nu vor dureri de cap pe tema asta , si nici nu aveam experienta lui love4cars, foca, si altii la spalat motoare (e a doua oara cand spal motorul la o spalatorie), de aceea am luat de buna ce au zis aia, ca deh... mai bine sa pui raul inainte decat sa o patesti.
de-aia e bun forumul asta ca mai invatam si noi din experientele altora si nu ne mai lasam dusi de nas de unii si altii pe la servisuri, spalatorii, vulcanizari
love4cars : "nu are importanta daca motorul este rece sau cald! crezi ca-ti decaleste motorul!?"
nu, poate ca il caleste mai mult Laughing
  • dj78lan

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Tubingen
  • Masina: Omega
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Atentie la spalatul motorului doar la gradul lui de incalzire..important!!! si mai e o mica problema, cu oxidarea diferitelor contacte( desi au protectie, la masinile mai vechi, datorita caldurii....plasticul si cauciucul se mai fisureaza).
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
bogdane in manualul de reparatii pt y17dt zice ca se poate spala sub presiune cu conditiia de a se acoperii pompa de frina si alternatorul!!!!!!! atit! asa ca procedezi cum vrei!!!! nu prea vad eu inbracat in pungi alternatorul.............
Skip Ads 60 min (0/3)

  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:bogdane in manualul de reparatii pt y17dt zice ca se poate spala sub presiune cu conditiia de a se acoperii pompa de frina si alternatorul!!!!!!! atit! asa ca procedezi cum vrei!!!! nu prea vad eu inbracat in pungi alternatorul.............


culmea, ca asa se cam procedeaza pe la romanasii nostri de la spalatorii..iti acopera delco-ul is alternatorul cu pungi de plastic....

adevarul e ca in lipsa altor accesorii ...nu prea inteleg de ce nu vezi imbracat alternatorul in pungi? fie ca iti pune o folie de plastic sau o punga de "1leu" cam tot efectul ala este. Rolling Eyes
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mda decit deloc...........la y17dt cred ca este cam dificila acoperirea alternatorului,ma rog,fiecare cum stie...........
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Pentru C16NZ sau C16NZ II montate pe Opel Vectra A se poate spala fara a acoperi absolut nimic la motor, am spalat eu motorul la OMV-urile ale cu spalatorie de 3 ori pana acum si nu a avut nimic motorul.
  • Silex

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
love4cars a scris:
cred ca o spalare normala decurge cam asa. te duci, astepti zece min pana-ti vine randul, tu in prealabil ai mers ca omul, cu masina, nu ai facut liniute, cerculete si altele. motorul se mai raceste putin si n-are nici pe naiba. ma rog... fiecare il spala cum il taie capul Very Happy


Eu am spalat motorul anul trecut prin vara ca era saracu cam urat. Intr-adevar m-o intrebat daca e diesel, dupa care o bagat jet, o dat cu ceva solutie, dupa care o dat cu spuma pe masina si pe motor, dupa care iara jet peste tot. Nu a acoperit nimic. Recunosc ca stateam cu morcovu daca mai porneste sau nu, dar spre fericirea mea o pornit foarte normal. Nu stiu daca trebuie sau nu sa fie motorul rece, dar sustin ce a zis love4cars mai sus.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Indiferent de situatie, cald sau rece, motorul se spala cu apa calda SI NU CU APA RECE Exclamation ...si asta pentru eficienta degresarii si o spalare cat mai buna...daca mergeti la spalatorie si oamenii spun ca spala cu apa rece, refuzati sau mergeti in alta parte...
...pe de alta parte,(parerea mea) chiar daca se spala cu apa rece, nu se caleste sau sparge nimic...la maxim 90 grade(cat ajunge temp exterioara a motorului) fierul nu se caleste,si nici nu se crapa sau fisureaza...
  • eu
  • ***
  • 723 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 723
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu se caleste mototrul de la spalat cu apa rece cand e incins dar se poate sa crape garnitura de chiuloasa Wink Multa lume nu crede sau nu stie de treaba asta dar este cea mai frecvanta problema aparuta la masini dupa spalare cu apa rece cand e cald motorul.
In plus, eduard33 are dreptate 100%.
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 522
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandeam sa fac si eu operatia asta cu spalatul motorului.
A mai spalat cineva un motor diesel Y20DTH ?Problema mi se pare calculatorul,daca ia apa,s-a terminat !
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
recent am dus si eu Zafira cu motorizare Y20DTH la spalat de motor. Aveam si eu incertitudini legate de aceasta operatiune si am sunat la reprezentanta (stiind ca acestia au si o spalatorie) sa ma lamureasca cei in masura.. Am dus masina la ei fiindca era acelasi pret k si restul spalatoriilor din oras. Vreau sa mentionez ca nu au acoperit chiar nimic.
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
[quote="Eddie"]Ma gandeam sa fac si eu operatia asta cu spalatul motorului.
Problema mi se pare calculatorul,daca ia apa,s-a terminat ![/quote]


Am auzit asta din mai multe surse.Oricum parerile sunt impartite, ca peste tot Twisted Evil . Eu unul am decis sa il sterg din cand in cand si atat. Vorba unuia din mecanicii care mi-au recomandat sa nu il spal: Ce frate, se uita careva sa vada cat e de frumos motorul??? Laughing
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
mah, nu se uita nimeni sa vada daca e curat insa atata timp cat in masina faci curat, de ce n-ai face si la motor daca tot zici ca intretii masina Laughing
cred ca aia cu "e mai bine nespalat", e bullshit. ca ce chestie merge mai bine motorul ne spalat, nu ca ar merge mai bine, spalat. eu n-am auzit un producator/dealer sa zica sa nu speli motorul si sa-l lasi cu tonele de praf si ulei pe el.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR