Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • valy25

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2008

  • Mesaj Privat
ia fi atent aici:
fir c maneta se leaga la pin 44 ecu
fir a maneta se leaga la pin 62 ecu
fir b maneta se leaga la f 3.8(tablou sigurante habitaclu +12v)
fir d se leaga la pin 29 ecu
firele a si b se leaga ambele la f3.8(+12v tablou sigurante habitaclu)
asta e schema pt doua butoane fara al treilae.
sper sati fie de ajutor
firul b din maneta este 12v+
a,c,d iti dai seama care cum sunt respectiv r,i,o,dupa montaj.
Skip ads

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Importanta este corespondenta exacta intre A, D, C si O, I, R, care am aflat-o intre timp, tot din topicul despre maneta:
B+A=contact O = dezactivare CC, normal inchis.
B+D=contact I = decelerare CC, normal deschis.
B+C=contact R = accelerare CC, normal deschis.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
nu mai inteleg nimic ,am firele trase exact ca in prezentarea de mai sus,maneta tot cu 2 butoane si tempomatul tot nu vrea sa mearga
tin sa mentionez ca a mers inainte sa schimb firele din ecu care erau puse direct firul bagat in ecu ,acum am pus pini de calculator
si de cand am pus acesti pini nu mai vrea sa se activeze tempomatul ,am verificat in mufa daca sunt pusi bine acesti pini si sunt ok ,sunt intepeniti cu scobitori,deci nu e de acolo
am verificat si daca este +continuu pe contact pe firul b,care este legat cu firul a care mai departe duce la ecu in pin 62,celelalte 2 fire sunt si ele agate corespunzator ,dar nu inteleg dece nu se activeaza,
mai aveti careva o explicatie logica,multumesc.
  • valy25

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2008

  • Mesaj Privat
vezi sa nu fie oxidati pinii de calculator mai bine faceai cu ace de seringa sau il lasai asa cum era inainte ,ia sprei de contacte pt antioxidarte si vezi dupa daca merge.
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:nu mai inteleg nimic ,am firele trase exact ca in prezentarea de mai sus,maneta tot cu 2 butoane si tempomatul tot nu vrea sa mearga.


verificare: scoti mufa din ECU si cu un multimetru, care stie sa faca beep in caz ai scurt ,verifici conectivitate intre mufa ECU si tempomat. De ce multimetru care face beep - pai ca sa-ti fie mai usor sa urmaresti conectivitatea.

bafta
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa raspund eu ptr Claudiu ... @Mishu_b am incercat continuitatea firelor prin apasarea butonului si verificat pinii din mufa pe rand.
@valy25 pinii nu sunt oxidati ca nu aveau cand sa oxideze, sunt montati de 1 sapt. Si ca sa se excluda aceasta posibilitate, cu OP-COM pe masina cand apesi pe buton switchul 1 isi schimba statusul la fel si la 2.
Deci exista continuitate, butoanele merg, Ecu primeste semnal. Mai ramane de verificat fiecare switch in parte, ptr ca la el in mers pe OP-com e mereu INVALID, dar nu si pe loc unde ii arata I+O. In schimb insa la mine indiferent ce as face nu imi arata niciodata I+O ci doar I sau O.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
in legatura cu problema lui claudiu vreau sa zic ca poate s-a dezactivat si necesita activat cu tech2.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca masina mea nu are nici mufa nici intrerupatorul de la ambreiaj in dotare, vreau sa ma asigur unde/cum se conecteaza pin-ul 1 de la intrerupatorul de la ambreiaj (S28.1).
Conform schemei de mai jos, eu inteleg ca S28.1 ajunge intr-un final la siguranta F3.38. Intrebarea mea este: trebuie sa unesc cu un conductor S28.1 de S43.4 si S43.1 de la frana cat si F3.38? Sau e de ajuns sa la leg S28.1 la unul din ceilalti 3 pini?

Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am terminat si eu cu trasul firelor pentru CC. Totul este pregatit. Smile
Intrebare:
Este cineva in Timisoara care ar putea sa imi activeze jucaria Question
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
In legatura cu pin-ul S28.1, Iso mi-a sugerat sa-l duc la masa "-".
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
De astazi am tempomat.
Multumesc lui @schumy1502, un baiat de treaba. Recomand!
Mai am o singura problema: nu mi se aprinde ledul pentru semnalizare tempomat activ Sad
Dar ii dau eu de cap pana la urma Evil or Very Mad
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
verifica daca ai masa pe pinul 23 ECU cand pui contactul pentru o secunda. daca da atunci problema e de undeva de pe traseu.
Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandesc sa nu fie de la ceas. Am citit topicul despre semnalizare tempomat acitv. Dar ceasul meu nu seamana cu nici unul din cele prezentate acolo.
Asa ca am facut niste "modificari" pe placa de la ceas, in sensul ca am intrerupt niste trasee astfel, incat sa am masa (de la pin 23 ECU) pe pin 14 ceas si (+) pe pin 22 ceas.

Oricum, multumesc @bazare, am sa verific.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am tras toate firele, le-am verificat si tot nu-mi iese jucaria. Nu merge CC-ul.
Dar trebuie sa precizez urmatoarele: testul de funcitonare il fac in garaj, cu o roata de pe puntea fata suspendata, viteza atinsa pe vitezometru este undeva la 70 km/h. Celelate roti stau pe loc, poate sa fie asta o problema, gen eroare pe ABS rezulta ca nu mai merge CC-ul? Nu mi s-a aprins nici o eroare in bord.

Altceva ce am descoperit intamplator in timpul verificarilor este ca:
- pin-ul ECU 29 (duce la fir D din maneta) are continuitate cu pin ECU 45, iar acest pin, din cele scrise aici nu are nici o treaba cu nimic. E normal sau am facut vreun constact imperfect avand in vedere ca pin 45 e imediat deasupra lui pin 29?!
- tot pin-ul ECU 29 (duce la fir D din maneta) are continuitate cu siguranta F3.38, intampininc pe treaseu o rezistenta de 1378ohm. E normal?!
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
nu merge cu masina suspendata, s-a mai discutat, in legatura cu pin 29 care merge la f 3.38 ai avut maneta conectata cand ai facut masuratoarea? Daca da apasa pe O si vezi ce se intampla.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
bazare, nu stiam ca nu merge cu masina suspendata si nu-mi aduc aminte sa se fi discutat. Mersi oricum.
Cat despre maneta, eu nu am cu 3 butoane, ci cu 2, confectionate de mine.

Dupa poza, din butonul "I" pleaca firul rosu, din butonul "R" firul galben, iar firul negru este o masa comuna. Daca as fi pus si butonul "O", as fi pus un touch button normal inchis intre firul negru si firul de la pin 61 ECU, dar pur si simplu le-am unit, iar in aceasta jonctiune am adaugat si un plus 12V venit de la F3.38, conform celor discutate aici.
Iar ca sa raspund la intrebarea ta, maneta nu era conectata cand am testat de la mufa K ECU pana la mufa de maneta.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Greseala mea, scuze ... s-a discutat aici, si colegul lupu_sandu zicea ca nu functioneaza tempomatul cu masina suspendata.

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40

-referitor la continuitatea pinilor 29 cu 45 nu stiu sa iti spun daca au vreo treaba. Depinde cum ai improvizat acolo si ce ai pus. daca ai folosit sarma fara nimic altceva e posibil sa ai un contact imperfect

Intrebare poate stupida ... activarea ai facut-o?
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Da, activarea este facuta.
Am facut si testul pe sosea - nu merge. Sper ca am facut un scurt la pinii 29 si 45, ca altfel nu stiu ce poate sa aiba.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
roaga la o intalnire un coleg care are OP-COM sa sa uite la starea cruise control switch. Cu masina pe loc ar trebui sa fie INACTIVE,tot pe loc cand apesi pe butonul de accelerat ar trebui sa indice I si cand apesi pe butonul de redus viteza ar trebui sa indice R. Cand apesi pe ambreiaj sau frana ar trebui sa se schimbe starea din INACTIVE in INVALID, iar daca scoti firul din f 3.38 ar trebui sa apara O. Sper sa ii dai de cap.
L.E. a fost un coleg de forum caruia nu ii mergea ptr ca a pus butoane normal inchis, poti verifica si asta, desi ma indoiesc
  • faststorm

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Motor Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Salutare, poti sa-mi spui cum ai reusit sa tragi firele si dupa care schema (mot Y17DT), nu am mufa trasa decat pt BC, in stg. Spune-mi te rog ce fel de fire ai folosit si ce pini, de pc...etc. ?
Cu activarea sa ma ajuti si pe mine dupa ce am tras fierele.
Abia astept sa-mi trag si eu firele numa sa se mai incalzeasca afara iar pana atunci vreau sa studiez problema.
Merci

bbmt a scris:De astazi am tempomat.
Multumesc lui @schumy1502, un baiat de treaba. Recomand!
Mai am o singura problema: nu mi se aprinde ledul pentru semnalizare tempomat activ Sad
Dar ii dau eu de cap pana la urma Evil or Very Mad

Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR