Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Ok, am tot sapat pe forum in speranta ca voi gasi un raspuns clar la problema aceasta arzatoare, insa nu exista ceva foarte clar referitor la aceasta problema si tocmai de aceea am deschis acest subiect. Sunt convins ca nu sunt singurul care ar vrea sa afle exact cum stau lucrurile.
Ideea acestui subiect a plecat de la o polemica pe care am avut-o cu remusnrs in cursul zilei de azi, de la masa, asha ca va rog sa nu ne injurati.
O sa incep eu, prin a-mi da cu parerea despre acest procedeu.
In primul rand, din start vreau sa mentionez ca nu exista nici o diferenta in principiu de baza intre AC si climatronic.
AC-ul, are la baza un principiu relativ simplu, care consta dintr-un compresor, un rezervor de gaz ( freon ), vaporizator si multe conducte.Cum lucreaza el ... compresorul, este de obicei electric, ceea ce inseamna ca ar fi nevoie de un alternator mult mai puternic, care sa faca fatza unui consum mare de energie electrica, dar exista si modele care lucreaza direct din axa cu came a motorului, ceea ce inseamna ca merge tot timpu' Shocked buun ... ce rol are acest compresor ? acesta practic comprima gazul intr-un cilindru, care pe baza presiunii care se creeaza, circula prin conducte pana in radiatorul de AC, care de obicei este montat undeva pe langa radiatorul motorului, cu sau fara, ventilator dedicat, pentru "racire". In aceasta faza, gazul racit se tranforma in lichid, care este transportat mai departe intr-un alt radiator, peste care se sufla aerul cald de afara unde este racit, si introdus in interior. (nu ma injurati, este doar o parere ... cel de casa are acest principiu, deci ar fi normal sa fie cam la fel) Polemica dintre mine si remusnrs, consta in diferenta de opinie referitor la acest principiu. Eu consider ca atunci cand ii dai drumu, el ar trebui sa plece, indiferent de condiile climaterice din exterior, el considerand ca nu porneste decat daca este peste o anumita temperatura in exterior. Temperatura minima pe care o poate scoate un AC, este sa zicem de 15*C. In conditiile astea, eu consider ca daca in exterior ai 0*C, si pornesti AC-ul pe 15, acesta ar trebui sa faca tot posibilul sa-ti incalzeasca aerul la 15* , tinand cont de faptul ca in radiatorul de AC din bord, schimbul de caldura ar trebui facut, catre 15*c. Care este adevarul ? Iarna, daca ti se aburesc geamurile, pornesti AC-ul si se dezaburesc vazand cu ochii. Deci este clar ca porneste compresorul, si face ceva, din moment ce dezumidifica atmosfera din interiorul masinii.
Astept cu nerabdare niste raspunsuri ... Cool
Skip ads

  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
mai eu stiu ca aerul pe masina nu e ca cel de acasa in sensul ca nu face si rece si cald ci doar rece, cald ai de la motor principiul de functionare la aer manual si climatronic este acelasi pe care l-ai descris mai sus cu diferenta ca climatrinicul este mai destept si iti face singur temperatura selectata pe cand la aer manual o faci manual adica cu mana ta. la climatronic exista un buton ECO care decupleaza compresorul (electric) si functia se foloseste irna cand nu ai nevoie de frig. In privinta geamurilor aburite este ok pt ca orice aer cond are dezumidificator. La Caravelle (WV) cand masina statea foarte mult in soare si porneai motorul respectiv clima pornea automat pe reciclare, ma gandesc ca pentru a eficientiza racirea interiorului, dupa care dezactiva reciclarea si iarna daca il lasai pe auto compresorul mergea continuu. la mine la vectra aerul porneste si la -25 am verificat asta
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
@foca : nu cred ca se poate numi incalzire in adevaratul sens al cuvantului, desi tu ca utilizator , poti compara cu incalzirea, din moment ce el iti scoate 15 grade, cand afara sunt -10 grade. Ideea pe care merg eu, este aceea ca AC-ul functioneaza in parametrii lui, si deci , utilizatorul poate compara cu senzatia de "incalzire". Confused
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu cred ca raceste un aer mai cald de 15 grade C...
Nu cred ca incalzeste unul mai rece decat daca are ceva rezistente electrice (pana se incalzeste motorul).
Skip ads

  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Buun, acum eu n-o sa scriu asa de mult Razz
Insa eu pornesc de la definitia:
A/C auto: Un sistem care RACESTE si DEZUMIDIFICA aerul care intra in cabina pasagerilor.
De aici si concluzia ca daca afara este sub o anumita temperatura (aici nici eu nu stiu dar, oricum 0-5grade) A/C-ul nu lucreaza pt. ca n-are CUM si de ce sa faca rece. Drept care incalzirea in masina pe perioada rece este numai datorita motorului si racirii sale.

Ce spune Kata se refera, dupa mine, la peste 10 grade cand da - aerul de afara sau dinauntru(cand e pe recirculare) se POATE condensa pe barele reci ale AC-ului care merge.

Pt. mai multe detalii:

http://www.familycar.com/Classroom/ac1.htm
http://home.howstuffworks.com/ac.htm
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
din ce stiu aparatele de aer conditionat care au si functia de incalzire se bazeaza pe pompa de caldura (sau inverter)
o descriere buna poate fi si aici:
http://www.affordair.com.au.../whatisaircon.htm

din Etzold se poate deduce ca AC-ul este simplu (si nu cu pompa de caldura) pt ca e f simplu sa bagi caldura trecind aerul prin calorifer (fara a avea un sistem scump si complex cum e cel cu inverter).
ca o faci manual (dai de robinetul rece-cald) si amesteci aer conditionat cu aer cald (incalzit de calorifer) sau automatic prin n-shpe senzori ai climatronicului si n-shpe servomotorase asta n-are importanta...

asa este, sub o anumita temperatura AC-ul nu mai functioneaza, insa indicatia este sa pornesti AC-ul chiar si iarna pt gresarea compresorului.. (de ce? pt ca agentul de racire are in el si lubrifiantul... e daca vreti ca amestecul benzina-ulei care se pune la trabant...)
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Fara suparare, dar definia Aerului Conditionat, nu este "Un sistem care RACESTE si DEZUMIDIFICA aerul ", ci este "un sistem care aduce aerul la o temperatura data (conditionata de catre utilizator)". In ceea ce priveste partea de dezumidificare, se stie clar, ca vaporii de apa din atmosfera condenseaza la rece si nu pot fi regasiti la temperaturi reci (de sub 20*C). Acestia condenseaza pe instalatia rece a AC-ului, fiind astfel eliminata din atmosfera, daca vreti, fiind un efect secundar al unui sistem de AC.
Cu totii stim, ca daca aerul este umed, respiri mai greu, si la fel de bine stim cu totii ca daca ar fi mai uscat, te simti mai bine. Tocmai de aceea, acest efect secundar este privit ca fiind benefic la sistemul de AC, cand defapt acesta este doar un efect secundar, negandit initial de catre cei care au dezvoltat AC-ul.

Daca o luam un pic logic, ar rezulta asta :

- Valva interioara, sau radiatorul din bord, sau schimbatorul de caldura (cum vreti voi sa-i spuneti) da o temperatura constanta, de sa zicem 10 - 15 * C ;
- La iesirea din acel schimbator de caldura, aerul trebuie sa aiba tot in jur de 10 - 15 grade, indiferent de temperatura initiala a gazului

Spuneti-mi ca logica mea e varza ... sau nu. Dar vreau o explicatie logica.
Oricum, la mine am observat ca daca pornesc AC-ul, se incalzeste habitaclul mult mai repede, decat fara AC pornit. Aici chiar nu aveti cum sa spuneti ca nu e asa, pt ca organizez un demo, cand o fi frig rau afara. Laughing
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
man acu mi-a venit inspiratia .... ia fii atent: daca tu vrei ca in casa/masina/tren/barca/oriunde sa ai o temp de sa zicem 23* iarna apa care circula prin calorifere tre sa aiba cam ~80* corect? E daca vara vrei sa ai 20* in casa si dai drumu la aer daca pui un termometru pe radiatorul din interior vei avea o surpriza ca temp va fi in jur de 4-5*
Skip ads

  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu e f. concludent.
Asa e Tre sa ai o temp. mai mica in radiator daca vrei sa racesti aerul si mai mare daca vrei sa-l incalzesti... dar depinde de f. multi factori.
De dimensiunea incaperii racite, debitul de aer,etc....
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
foca montana a scris:man acu mi-a venit inspiratia .... ia fii atent: daca tu vrei ca in casa/masina/tren/barca/oriunde sa ai o temp de sa zicem 23* iarna apa care circula prin calorifere tre sa aiba cam ~80* corect? E daca vara vrei sa ai 20* in casa si dai drumu la aer daca pui un termometru pe radiatorul din interior vei avea o surpriza ca temp va fi in jur de 4-5*


Absolut de acord .... insa valorile pe care le-am dat eu, sunt ipotetice ... sunt scrie : "sa zicem in jur de .... "
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sa vina iarna frate innpoi k sa lamurim misterul asta adanc. Cool
Totul a pornit de la faptul ca - sa ma pici cu ceara - eu n-am auzit compresorul asta iarna cand degeram in masina (tocmai plecam de la servici) si m-am gandit sa ma joc la setarea care pornea AC-ul.
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Rem, tata ... uiti ca avem meniuri diferite la AC, in setari ? Al tau e mai sarac k al meu, deci nu e imposibil sa stie sa faca ceva mai multe la mine ... Laughing
Skip ads

  • Johnny Bravo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
AC-ul de la masina nu incalzeste aerul. Faptul ca vara poate raci pana la 15 grade se datoreaza caldurii de la motor si de afara. Nu poate sa-l faca mai rece ca e mic. Daca afara se face mai rece si instalatia va raci aerul mai mult. Deci cele 15 grade nu sunt setate cumva ci aia e o limita inferioara la care poate ajunge el cand afara sunt temperaturi de 30(?!?) de grade. Nu are cum sa incalzeasca.

@kata: faptul ca la tine se incalzeste mai repede in masina cand ai AC-ul pornit se datoreaza functiei de dezumidificare (zic eu). Aerul se incalzeste mai repede decat apa.

Ce mai spun unii ca sub o anumita temperatura, AC-ul nu mai functioneaza cred ca e gresit. Cred ca nu mai este eficient. Eventual sa existe un calculator cu un senzor de temperatura care nu mai conecteaza compresorul cand afara e frig. Insa e putin probabil pentru ca astfel nici functia de dezumidificare nu ar mai fi.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sa o luam in ordine, la majoritatea masinilor compresorul AC-ului este actionat de cureaua de accesorii printr-o fulie activata de catre un electromagnet - nu este electric. In aeroterma sunt doua radiatoare, unul pentru caldura si altul pentru AC(vaporizator) circuitele sunt deci separate unul de celalalt si functioneaza intermitent, cand pornesti AC-ul o electrovalva decupleaza lichidul care trece prin radiatorul de incalzire si invers.
Interiorul se dezabureste mai repede cu AC-ul pornit deoarece acesta raceste geamurile si aerul incalzit de prezenta noastra in habitaclu.
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Update! Azi, cand sa plecam la mancarica de pranz, am dat drumul la motor si am zgandarit la bifa care porneste si opreste aerul conditionat. Pe climatronic era setat 24grade. Afara 3 ... Rezultatul a fost ca nici urma de caldura decat atunci cand s-a incalzit oarece motorul si 2, compresorul pare ca merge oricum daca activezi AC-ul Shocked
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Poate va ajuta asta...
http://img52.imageshack.us/...atizare4pc9dc.jpg

si kata...vezi ca am facut zilele trecute upload pe fpt la un dir "verif.AC"...care are unele explicatii despre AC.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
vezi aici:

http://www.nkkinfo.com/main_ch.asp

ai o animatie in care explica toate fazele.


dragi prieteni, hai sa nu mai credem, hai sa ne informam.

eu nu cred, eu stiu. contrazicerile nu au sens, cand informatiile sunt foarte accesibile.


nu vreau sa ma "intind" si voi vi foarte scurt.

AC raceste, asta o face tot timpul, indiferent de temp exterioara. exista totusi modele care nu pornesc sub o temperatura exterioara. dar majoritatrea pornesc si la -35, si chiar mai efective cu cat temperatura e mai scazuta.

acum, problema voastra. daca ai 0 grade afara, si tu setezi 15 in masina, si pornesti si AC. ce omiteti voi este ca sunt sepatare radioatoarele de AC si cel de caldura., de fapt vaporizatorul AC si caloriferul. fluxul de aer (0 grade) trece prin vaporizator in prima vaza si imediat dupa, in 10 cm inra in calorifer. deci este racit in prima faza si uscat, si apoi incalzit la 15. intervine aici termostatul AC care limiteaza temperatura minima a aerului care iese din vaporizator. nu cunosc valoarea la care e setat, dar presupun ca este peste 0 grade.



ps. de ce e la ICE postul asta? Laughing
  • NATS

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2006

  • Mesaj Privat
care e, fratilor diferenta intre are conditiomat, klima si klimatronic? sau klima automata, etc, variatiuni pe tema asta?

mersi.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
aer conditionat e cel clasic care su siguranta il stii

climatizare automata e cea la care setezi o anumita temperatura in habitaclu (de obicei pe un ecran cu ajutorul a cateva butoane) si o dracovenie acolo face sa mentina acea temperatura indiferent ca bate soarele in masina, ploua, etc.

o variatiune mai interesanta la cea automata ar fi cea "bizonica" cu doua zone de temperatura stanga/dreapta
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
mai exista si 4 (four) corner climatronic....ehehe Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR