- alghe21
- **
- 186 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Bucuresti
alghe21
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
silviud73
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am o Zafira B 1,9CDTI 101CP.
De ceva timp nu am mai observat ca motorul sa intre in regenerare, dat fiind si vremea de afara. De cateva zile masina pornea greu dimineata (la a douas sau a treia incercare)cand era mai rece afara, dupa care isi revenea. Am banuit filtrul de motorina. Pana sa reusec sa ajung la service sa il schimb, motorul a inceput sa nu se mai accelereze, mi s-a aprins martorul din bord (masina cu chieie). Am apelat la cineva sa vina sa ma remorcheze timp in care am ramas cu motorul pornit la relanti pt ca era f frig afara. S-a auzit un pocnet urmat de un suierat continuu si cu fum negru pe la motor. Am realizat ca sarise un furtun. Am ajuns la garaj, am schimbat filtrul de motorina. Am pus testerul si aveam eroare pe evacuare asa ca am dat jos filtrul de particule(l-am taiat cu flexul la ambele capete)si am vazut ca era plin ochi de funingine. L-am suflat, l-am spalat cu jet de apa fierbine pana a scos toata funinginea din el,apa circuland in ambele sensuri,l-am suflat cu aer ca sa scot apa din el, l-am bagat in decarburol ca sa iasa toata mizeria din el, suflat uarasi dupa care l-am sudat la loc. Motorul si-a revenit ,l-am verificat pe tester(cu OP-COM) si nu are nici o eroare dupa resetare. Mai trebuie sa ii fac regenerare cu tech2? Sau sa il las asa?
De ceva timp nu am mai observat ca motorul sa intre in regenerare, dat fiind si vremea de afara. De cateva zile masina pornea greu dimineata (la a douas sau a treia incercare)cand era mai rece afara, dupa care isi revenea. Am banuit filtrul de motorina. Pana sa reusec sa ajung la service sa il schimb, motorul a inceput sa nu se mai accelereze, mi s-a aprins martorul din bord (masina cu chieie). Am apelat la cineva sa vina sa ma remorcheze timp in care am ramas cu motorul pornit la relanti pt ca era f frig afara. S-a auzit un pocnet urmat de un suierat continuu si cu fum negru pe la motor. Am realizat ca sarise un furtun. Am ajuns la garaj, am schimbat filtrul de motorina. Am pus testerul si aveam eroare pe evacuare asa ca am dat jos filtrul de particule(l-am taiat cu flexul la ambele capete)si am vazut ca era plin ochi de funingine. L-am suflat, l-am spalat cu jet de apa fierbine pana a scos toata funinginea din el,apa circuland in ambele sensuri,l-am suflat cu aer ca sa scot apa din el, l-am bagat in decarburol ca sa iasa toata mizeria din el, suflat uarasi dupa care l-am sudat la loc. Motorul si-a revenit ,l-am verificat pe tester(cu OP-COM) si nu are nici o eroare dupa resetare. Mai trebuie sa ii fac regenerare cu tech2? Sau sa il las asa?
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
silviud73
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Acum ECU are stocata o valoare mare a procentului de saturare si va comanda prea devreme regenerarea. Nu e mare bai dar...
cel mai corect ar fi sa dai resetare (atentie, nu regenerare) din Tech2, ca sa reseteze counterul la 0%.
PS. Felicitarile, mesele si dansul vi le impartasiti pe PM, nu umpleti topicul (nu ma refer la ultimele 7 mesaje).
cel mai corect ar fi sa dai resetare (atentie, nu regenerare) din Tech2, ca sa reseteze counterul la 0%.
PS. Felicitarile, mesele si dansul vi le impartasiti pe PM, nu umpleti topicul (nu ma refer la ultimele 7 mesaje).
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu ce face Op-Com, nu am jucarica.
Resetarea la 0% se face doar cand instalezi DPF nou (sau in cazul nostru, DPF curatat temeinic).
Dupa ce faci regenerare cu Tech2, procentul ramane undeva la 70%.
Resetarea si regenerarea sunt comenzi diferite.
Regenerarea la drum lung este considerata mult mai eficienta, counterul scazand undeva la 20%.
Resetarea la 0% se face doar cand instalezi DPF nou (sau in cazul nostru, DPF curatat temeinic).
Dupa ce faci regenerare cu Tech2, procentul ramane undeva la 70%.
Resetarea si regenerarea sunt comenzi diferite.
Regenerarea la drum lung este considerata mult mai eficienta, counterul scazand undeva la 20%.
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
silviud73
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
Dupa 5 zile in care am parcurs vreo 400 km majoritatea cu motorul mult mai turat ca de obicei (2500-3000 rot) si tot nu a intrat in regenerare.
Mai nou, dupa ce parcurg aprox 15-20 km turatla aprox 300 rot, mi se aprinde martorul cu masina cu cheia si nu mi se mai tureaza motorul, parca se ineaca si nu isi revine decat dupa ce oresc motorul si se stinge becul din bord. Asta am patit-o de vreo 4 ori pana acum. Aveti vreo idee?
Mai nou, dupa ce parcurg aprox 15-20 km turatla aprox 300 rot, mi se aprinde martorul cu masina cu cheia si nu mi se mai tureaza motorul, parca se ineaca si nu isi revine decat dupa ce oresc motorul si se stinge becul din bord. Asta am patit-o de vreo 4 ori pana acum. Aveti vreo idee?
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
silviud73
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ca s-a dat regenerare din Tech2 nu inseamna ca s-a rezolvat. Trebuie gasita cauza problemei.
Eu incerc sa apelez cat mai rar la aceasta operatiune.
Atentie mare!
Pe vremea asta, daca termostatul este blocat pe deschis, temperatura motorului oscileaza intre 70 si 80 grade! Regenerarea nu poate avea loc si incep problemele!
Schimbati termostatul!
Eu incerc sa apelez cat mai rar la aceasta operatiune.
Atentie mare!
Pe vremea asta, daca termostatul este blocat pe deschis, temperatura motorului oscileaza intre 70 si 80 grade! Regenerarea nu poate avea loc si incep problemele!
Schimbati termostatul!
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
apciu2006
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Blog_Buster
- *
- 31 mesaje
- din 07 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Constanta
Blog_Buster
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salutare!Doresc sa impart cu voi prima mea experienta legata de DPF,poate va este utila..
Am cumparat de curand o Zafira B 1.9 Cdti 101 CP.Cand am luat-o am fost cu ea la reprezentanta Radacini Motors Braila(de la cineva din Br am cumparat-o sh).Masina avea o singura problema:DPF-ul era plin in proportie de 292%
Eram cat pe ce sa nu o mai cumpar,dar am riscat si am luat-o.Faptul ca mersesem pana acolo din CT pe un drum numai cu polei(dupa ce in prealabil am fost si la B si tot nimik) a fost unul din motivele care m-au determinat totusi sa o cumpar... au fost si altele ceva mai logice...
Baiatul de la service mi-a spus sa nu plec cu ea la Constanta in starea in care era si sa incerce totusi sa faca o regenerare pe soft,desi nu intrevedea sanse.De asemenea a zis ca filtrul nu mai are nici o sansa sa se regenereze singur la acea valoare.Fiind deja ora 17:00,eu fiind plecat de acasa de la 8 dimineata,intr-un oras strain,am riscat mult si am plecat inspre casa.
Pe drum spre Cta am mers(la mare risc) cu masina intr-un regim foarte sportiv(in limita parametrilor de functionare).Am decis sa vin pe Drajna-A2.Pe autostrada am pus masina pe pilot automat si am mers cu a 4-a la 120,fara sa scad sub 2000 rpm.In bord mi-a aparut beculetul cu masinutza(nu spira de bujii sau altceva) iar consumul instant de pe CB a crescut undeva la 40% parca.Fratele meu care era cu masina din spate m-a sunat zicandu-mi ca masina mea scoate fum din cand in cand(se vedea noaptea in lumina farurilor).Dupa fix 20 de minute cheita respectiva s-a stins iar consumul meu instant a coborat undeva la 20%(varfuri - pe pilot).
Ieri am fost programat la Opel Radacini Cta.Pana acolo am forjat-o pana aproape pe rosu,in speranta ca vezi Doamne se mai curata(probabil o prostie)Eram extrem de ingrijorat in legatura cu DPF-ul si imi faceam deja socotelile pentru eventualitatea unui filtru nou.L-a bagat omul pe tester (Tech 2) si surpriza:valoarea actuala era 70% si isi facuse curatare cu 267 km in urma-ieri aveam vreo 400 de cand am luat-o(dupa calculele mele exact cand se aprinsese cheita pe autostrada).Mi-a spus ca de pe tester porneste regenerarea doar daca este plin mai mult de 90% si ca nu are oricum rost sa fac.Masina in parametri optimi de functionare.
Deci,pentru cei care au valori imense cum am avut eu(292%),sper sa aveti norocul meu si sa nu cheltuiti sume imense inutil decat daca va asigurati ca ati incercat toate solutiile citite pe forum.
Tipul care a dat jos filtrul si l-a spalat a fost super tare,respectele mele,aplicam si eu ideea lui daca era nevoie.
Totusi este un lucru de care nu sunt multumit:De ce de fiecare data in jurul masinii se simte un miros de ulei ars sau ceva ars dar nu plastic sau carburant?Vi se intampla si voua acest lucru?O fi tot de la DPF?
Toate cele bune!
Am cumparat de curand o Zafira B 1.9 Cdti 101 CP.Cand am luat-o am fost cu ea la reprezentanta Radacini Motors Braila(de la cineva din Br am cumparat-o sh).Masina avea o singura problema:DPF-ul era plin in proportie de 292%
Eram cat pe ce sa nu o mai cumpar,dar am riscat si am luat-o.Faptul ca mersesem pana acolo din CT pe un drum numai cu polei(dupa ce in prealabil am fost si la B si tot nimik) a fost unul din motivele care m-au determinat totusi sa o cumpar... au fost si altele ceva mai logice...
Baiatul de la service mi-a spus sa nu plec cu ea la Constanta in starea in care era si sa incerce totusi sa faca o regenerare pe soft,desi nu intrevedea sanse.De asemenea a zis ca filtrul nu mai are nici o sansa sa se regenereze singur la acea valoare.Fiind deja ora 17:00,eu fiind plecat de acasa de la 8 dimineata,intr-un oras strain,am riscat mult si am plecat inspre casa.
Pe drum spre Cta am mers(la mare risc) cu masina intr-un regim foarte sportiv(in limita parametrilor de functionare).Am decis sa vin pe Drajna-A2.Pe autostrada am pus masina pe pilot automat si am mers cu a 4-a la 120,fara sa scad sub 2000 rpm.In bord mi-a aparut beculetul cu masinutza(nu spira de bujii sau altceva) iar consumul instant de pe CB a crescut undeva la 40% parca.Fratele meu care era cu masina din spate m-a sunat zicandu-mi ca masina mea scoate fum din cand in cand(se vedea noaptea in lumina farurilor).Dupa fix 20 de minute cheita respectiva s-a stins iar consumul meu instant a coborat undeva la 20%(varfuri - pe pilot).
Ieri am fost programat la Opel Radacini Cta.Pana acolo am forjat-o pana aproape pe rosu,in speranta ca vezi Doamne se mai curata(probabil o prostie)Eram extrem de ingrijorat in legatura cu DPF-ul si imi faceam deja socotelile pentru eventualitatea unui filtru nou.L-a bagat omul pe tester (Tech 2) si surpriza:valoarea actuala era 70% si isi facuse curatare cu 267 km in urma-ieri aveam vreo 400 de cand am luat-o(dupa calculele mele exact cand se aprinsese cheita pe autostrada).Mi-a spus ca de pe tester porneste regenerarea doar daca este plin mai mult de 90% si ca nu are oricum rost sa fac.Masina in parametri optimi de functionare.
Deci,pentru cei care au valori imense cum am avut eu(292%),sper sa aveti norocul meu si sa nu cheltuiti sume imense inutil decat daca va asigurati ca ati incercat toate solutiile citite pe forum.
Tipul care a dat jos filtrul si l-a spalat a fost super tare,respectele mele,aplicam si eu ideea lui daca era nevoie.
Totusi este un lucru de care nu sunt multumit:De ce de fiecare data in jurul masinii se simte un miros de ulei ars sau ceva ars dar nu plastic sau carburant?Vi se intampla si voua acest lucru?O fi tot de la DPF?
Toate cele bune!
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Blog_Buster a scris:Totusi este un lucru de care nu sunt multumit:De ce de fiecare data in jurul masinii se simte un miros de ulei ars sau ceva ars dar nu plastic sau carburant?Vi se intampla si voua acest lucru?O fi tot de la DPF?
Toate cele bune!
Toate cele bune!
Da, tot de la DPF se simte acel miros. La inceput ºi eu am fost surprins, dar acum m-am obiºniut. Important este ca maºina sã meargã bine ºi sã nu fie probleme cu regenerarea. Numai bine.
- BEST-PRICE
- *
- 3 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Hunedoara
BEST-PRICE
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
salutari tuturor am citit problemele care le aveti cu filtrul de particule...eu pot spune ca am o oarecare experienta in problema asta deoarece aduc din franta si germania asemenea piese,inclusiv aditivi pentru filtre de particule,de aproape 1 an de zile si mam documentat despre problemele acestora. citisem ca se aprinde martorul cheie :va dau cateva posibilitati(cele mai des intalnite) ATENTIE: daca la turatii peste 2000 se aprinde martorul,exista posibilitatea 80% ca filtrul sa fie infundat,ceea ce va duce ,in mod sigur,la alte belele-defectarea turbinei,explozia conductelor de esapament,fisurari la motor etc...mai ales daca aveti peste 150 000 km. alta cauza este lipsa aditivului pt filtrul de particule. ... fara bullshit, s'il vous plait!
- BEST-PRICE
- *
- 3 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Hunedoara
BEST-PRICE
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
apropo de regenerarea filtrului. Ce inseamna regenerare: in nici un caz sa nu credeti ca regenerarea inseamna desfundarea si curatarea unui filtru infundat.Nu. Cititi cu atentie: Filtrul de particule face parte din sistemul de evacuare al autovehiculului.
Gazele de evacuare sunt colectate de galeria de evacuare, apoi sunt transmise la convertorul catalitic, filtrul de particule (FAP), toba de esapament fata, toba de esapament spate, iar apoi sunt evacuate. CE ADUCE IN PLUS FILTRUL DE PARTICULE?
→ ELIMINA PARTICULELE SI FUMUL NEGRU EMISE DE MOTOARELE DIESEL;
SISTEMUL DE FILTRARE A PARTICULELOR ESTE FORMAT DIN:O baza de filtrare, din carbura de siliciu asociata cu un precatalizator pozitionat in amonte.Un motor sofisticat „Common Rail" si un sistem software de comanda, care controleaza regenerarea filtrului si auto-diagnosticarea sistemului.Un sistem de aditivi pentru carburant, integrat in vehicul, care injecteaza cantitatile necesare de aditivi specifici la fiecare umplere a rezervorului. CUM FUNCTIONEAZA?
Principiul sistemului este de a capta si de a depozita particulele poluante nearse prin intermediul unui filtru, iar apoi de a le elimina in mod regulat prin ardere, in timpul unei etape cunoscute sub numele de regenerare.Aceasta regenerare, care necesita intre 2 si 3 minute, are loc la fiecare 400 - 500 km, in functie de conditiile de rulare, intr-un mod care nu poate fi detectat de sofer si care nu afecteaza placerea de a conduce.Principiul regenerarii filtrului:
Aditivul specific, injectat in carburant, reduce temperatura naturala de ardere a particulelor la 450°C, facilitand astfel regenerarea filtrului.
Pentru a asigura eliminarea in totalitate a fumului negru de esapament, particulele poluante sunt depozitate pe peretii carcasei filtrului si sunt arse in mod regulat in timpul operatiilor de regenerare.Reziduurile rezultate din arderea calaminei raman in Filtrul de Particule si pe termen lung il pot colmata. Cred ca ati inteles acum.
Gazele de evacuare sunt colectate de galeria de evacuare, apoi sunt transmise la convertorul catalitic, filtrul de particule (FAP), toba de esapament fata, toba de esapament spate, iar apoi sunt evacuate. CE ADUCE IN PLUS FILTRUL DE PARTICULE?
→ ELIMINA PARTICULELE SI FUMUL NEGRU EMISE DE MOTOARELE DIESEL;
SISTEMUL DE FILTRARE A PARTICULELOR ESTE FORMAT DIN:O baza de filtrare, din carbura de siliciu asociata cu un precatalizator pozitionat in amonte.Un motor sofisticat „Common Rail" si un sistem software de comanda, care controleaza regenerarea filtrului si auto-diagnosticarea sistemului.Un sistem de aditivi pentru carburant, integrat in vehicul, care injecteaza cantitatile necesare de aditivi specifici la fiecare umplere a rezervorului. CUM FUNCTIONEAZA?
Principiul sistemului este de a capta si de a depozita particulele poluante nearse prin intermediul unui filtru, iar apoi de a le elimina in mod regulat prin ardere, in timpul unei etape cunoscute sub numele de regenerare.Aceasta regenerare, care necesita intre 2 si 3 minute, are loc la fiecare 400 - 500 km, in functie de conditiile de rulare, intr-un mod care nu poate fi detectat de sofer si care nu afecteaza placerea de a conduce.Principiul regenerarii filtrului:
Aditivul specific, injectat in carburant, reduce temperatura naturala de ardere a particulelor la 450°C, facilitand astfel regenerarea filtrului.
Pentru a asigura eliminarea in totalitate a fumului negru de esapament, particulele poluante sunt depozitate pe peretii carcasei filtrului si sunt arse in mod regulat in timpul operatiilor de regenerare.Reziduurile rezultate din arderea calaminei raman in Filtrul de Particule si pe termen lung il pot colmata. Cred ca ati inteles acum.
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat