De asemenea, ASSAI ar mai fi cerut renunþarea la furnizorii impuºi de cãtre asigurãtori ºi cumpãrarea pieselor direct de cãtre service sau normarea suplimentarã a timpului destinat manoperei de chituire. Consiliul Concurenþei trebuie sã se autosesizeze cu privire la practicile asociaþiei service-urilor auto, susþine UNSAR. "Propunerea acestor teme drept scopuri ale existenþei ASSAI este o dovadã a faptului cã interesele reale care justificã funcþionarea acestei asociaþii nu au nicio legãturã cu «promovarea unor mãsuri de îmbunãtãþire a protecþiei prin asigurare a cetãþeanului»", se aratã în comunicatul UNSAR.
În plus, acesta adaugã cã ASSAI urmãreºte obþinerea de avantaje pentru membrii sãi, prin presiuni asupra societãþilor de asigurãri, "care ar însemna inclusiv creºterea costurilor cu despãgubirile, ce ar avea ca efecte directe ridicarea nivelului primelor de asigurare".
UNSAR: "ASSAI are doar câþiva zeci de membri"
Problema este cã din acest conflict cei care au de suferit sunt românii care se vãd cu maºinile blocate în service-uri din cauza neînþelegerilor dintre patronii de service ºi firmele de asigurãri.
În plus, recent, ºi instituþia de supraveghere a pieþei, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor (CSA), a arãtat cã legea nu îi permite sã intervinã în cazul neînþelegerilor dintre service-uri ºi asiguratori. "Rolul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor este de a pune în aplicare legislaþia din domeniul asigurãrilor imparþial, cu onestitate ºi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurãri ºi nu de a interveni în litigiile apãrute între asigurãtori ºi service-uri. CSA nu are competenþa legalã de a interveni în litigiile comerciale apãrute între societãþile de service ºi societãþile de asigurare", spun oficialii CSA.
ASSAI a anunþat pentru luni un miting, iar ca replicã, UNSAR a invitat presa la o întâlnire care va avea loc la aceeaºi datã, începând cu ora 11.00, în cadrul cãreia vor fi fãcute publice informaþii ºi argumente relevante în legãtura cu activitatea de asigurãri de rãspundere civilã auto. Potrivit UNSAR, ASSAI are doar câþiva zeci de membri, sub 5% din cele câteva mii de service-uri partenere ale asigurãtorilor, nu peste 400 de membri, cum susþine asociaþia.
Potrivit statisticilor CSA, numai în anul care a trecut au fost primite 6.225 reclamaþii din partea asiguraþilor, de peste trei ori mai multe faþã de 2008. În 2007 ºi 2008, circa 80% dintre reclamaþiile trimise la CSA au vizat asigurãrile RCA ºi Casco, datele pentru 2009 nefiind încã disponibile. UNSAR are 26 membri care deþin 95% din piaþa asigurãrilor din România.