bogdan3l
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1.4XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
l_stoian79, trebuie sa te contrazic in ceea ce priveste lichidul de frana. Acesta se schimba la 2 ani/60000 km pentru ca in timp ce folosesti intens frana, lichidul fierbe, aerul se strange in instalatie si frana devine elastica (forta de apasare mai mica pe garniturile de franare si timp de raspuns mai mare al sistemului) ceea ce nu e tocmai placut mai ales cand sunt si garniturile de fricutiune incinse pentru ca atunci scade si coeficientul de frecare. Pretru 20-30 Ron + manopera nu merita sa nu il schimbi.
Daca trebuie completat lichidul inseama ca garniturile de frictiune sunt tocite, pistonasele avanseaza si volumul circuitului creste deci trebuie avuta in vedere verificarea placutelor si a sabotilor. Daca pana la schimbarea placutelor se completeaza cu lichid trebuie ca la schimbarea acestora sa se scoata lichidul care trece peste semnul de maxim.
Numa' bine!
Daca trebuie completat lichidul inseama ca garniturile de frictiune sunt tocite, pistonasele avanseaza si volumul circuitului creste deci trebuie avuta in vedere verificarea placutelor si a sabotilor. Daca pana la schimbarea placutelor se completeaza cu lichid trebuie ca la schimbarea acestora sa se scoata lichidul care trece peste semnul de maxim.
Numa' bine!
- l_stoian79
- ***
- 602 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 602 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
ultimele 2 schimburi am pus Mobil1 0W40...multumit
adevaru-i ca si cu GM 5W30 de la reprezentanta mergea la fel de bine, adica nu am simti o schimbare notabila in "performanta" masinii folosind un ulei teoretic mai performant.
sintetic sa fie , producatorul conteaza mai putin atata timp cat e unul cunoscut.
adevaru-i ca si cu GM 5W30 de la reprezentanta mergea la fel de bine, adica nu am simti o schimbare notabila in "performanta" masinii folosind un ulei teoretic mai performant.
sintetic sa fie , producatorul conteaza mai putin atata timp cat e unul cunoscut.
- IonutVD
- **
- 220 mesaje
- din 09 Feb 2009
- Astra 2007 X25XEi
- Bucuresti
IonutVD
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 X25XEi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
serioussam a scris:da , corect !
in legatura cu bujiile, stie cineva , se schimba sau nu ?
in legatura cu bujiile, stie cineva , se schimba sau nu ?
Ar trebui schimbate la 30.000. Si mie ar fi trebuit sa mi le schimbe (am facut revizia de 30.000 la 1 an si jumatate, deci in garantie), dar n-au facut-o. Mi le-am schimbat eu la rev. de 40.000 km (care, evident, nu s-a mai facut la reprezentanta ).
In privinta uleiului, eu i-am pus tot 5W30 de GM.
liviu_ra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cam astea ar fi uleiurile aprobate de GM pentru Opel:
GM-LL-A-025
Agip Formula LL GM SAE 0W-30
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Elf Evolution SXR SAE 0W-30
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE OW-40
Opel Longlife Super Synthetic SAE 0W-30
Shell Helix Ultra G-A025 SAE 0W-30
Shell Helix Ultra AC SAE OW-30
Texaco Havoline Synthetic SAE OW-30
Valvoline Syn Power SAE OW-30
daca are cineva o lista mai noua sau actualizta de curand ar fi super ............
GM-LL-A-025
Agip Formula LL GM SAE 0W-30
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Elf Evolution SXR SAE 0W-30
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE OW-40
Opel Longlife Super Synthetic SAE 0W-30
Shell Helix Ultra G-A025 SAE 0W-30
Shell Helix Ultra AC SAE OW-30
Texaco Havoline Synthetic SAE OW-30
Valvoline Syn Power SAE OW-30
daca are cineva o lista mai noua sau actualizta de curand ar fi super ............
liviu_ra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
ALEXURSU
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
ALEXURSU
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Azi am studiat caietul de service si am extras asa:
1. Antigel si lichid de frana-completare verificare la fiecare revizie
2-Filtru polen - inlocuire din 2 in 2 revizii.(nu e scump si merita inlocuit anual, scapi de mirosul frunzelor putrezite)
3-Bujii cu scanteie- la 4 ani sau 60.000 km (mai des e bine dar nu necesar)
4-Lichid servo-verificare anuala
5- ULei motor+filtru - la fiecare revizie anuala sau la max 30000KM ( de preferat intre 10-15.000 km)
6-Filtru benzina-4ani sau 60000km (e bine de luat in calcul dupa 40.000km)
Sunt extrase din caietul de service.
*In functie de conditiile de trafic din tarile respective unele intervale sunt micsorate
*In paranteze sunt strict parerile mele
1. Antigel si lichid de frana-completare verificare la fiecare revizie
2-Filtru polen - inlocuire din 2 in 2 revizii.(nu e scump si merita inlocuit anual, scapi de mirosul frunzelor putrezite)
3-Bujii cu scanteie- la 4 ani sau 60.000 km (mai des e bine dar nu necesar)
4-Lichid servo-verificare anuala
5- ULei motor+filtru - la fiecare revizie anuala sau la max 30000KM ( de preferat intre 10-15.000 km)
6-Filtru benzina-4ani sau 60000km (e bine de luat in calcul dupa 40.000km)
Sunt extrase din caietul de service.
*In functie de conditiile de trafic din tarile respective unele intervale sunt micsorate
*In paranteze sunt strict parerile mele
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am uitat sa spun ce am patit cu filtrul de polen intr-un an.
Daduse caldura si am vrut loc de parcare la umbra asa ca am gasit un loc sub niste tei unde nu parca nimeni. Toate bune pana cand a inflorit teiul si a inceput sa se scuture pe masina. S-au adunat fori de tei cat incape pe filtrul de polen si dupa o scurta ploaie sa vezi ce mirosea in masina a ceai de tei. La inceput parea placut dar dupa 2-3 zile era insuportabil mirosul. Am luat alt filtru si l-am schimbat,de atunci nu mai parchez sub tei, locul e liber
Dilema e: la soare cu fierbinteala de rigoare a scaunelor si plasticelor vara sau sub tei care iti picura chestii lipicioase pe masina?
Daduse caldura si am vrut loc de parcare la umbra asa ca am gasit un loc sub niste tei unde nu parca nimeni. Toate bune pana cand a inflorit teiul si a inceput sa se scuture pe masina. S-au adunat fori de tei cat incape pe filtrul de polen si dupa o scurta ploaie sa vezi ce mirosea in masina a ceai de tei. La inceput parea placut dar dupa 2-3 zile era insuportabil mirosul. Am luat alt filtru si l-am schimbat,de atunci nu mai parchez sub tei, locul e liber
Dilema e: la soare cu fierbinteala de rigoare a scaunelor si plasticelor vara sau sub tei care iti picura chestii lipicioase pe masina?
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
amotav 06
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2010
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
amotav 06
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu nu as vrea sa schimb bujiile , ca masina merge f bine dar daca mi le baga pe git inainte de termen ce pot sa fac ? Oricum o sa le spun ce si cum vreau , si chestia cu busonul de la baie care tre sa fie prima operatiune inainte de toate. Sunt sigur ca e ultima revizie care o fac la ei,urmatoarele le voi face singur.