- dady_vale
- ***
- 896 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 896
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cauze pot fi
- aer insuficient: furtune de admisie crapate, turbina care nu functioneaza (cel mai probabil);
- motorina multa: pompa de injectie introduce prea multe motorina.
Studiaza aici http://www.clubopel.ro/inde...fileinfo&id=6
ai toata documentatia de astra f.
Bafta
- aer insuficient: furtune de admisie crapate, turbina care nu functioneaza (cel mai probabil);
- motorina multa: pompa de injectie introduce prea multe motorina.
Studiaza aici http://www.clubopel.ro/inde...fileinfo&id=6
ai toata documentatia de astra f.
Bafta
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
bily
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Focsani
- Masina: Astra 2002 Y17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2006
- Mesaj Privat
- ionutz2008
- **
- 211 mesaje
- din 13 Mai 2006
- Vectra OPC 2005 Z28NET
- Bucuresti
ionutz2008
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra OPC 2005 Z28NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Mi-am facut un ECU tuning si am inceput sa am aceeasi problema cu fumul. Mentionez ca mai aveam si alte probleme, datate inainte de tuning, cum ar fi zvacnete aleatoare la acelerare, autoaccelerare la relanti, care s-au inmultit ca intensitate, dupa tuning.
M-am dus la gold&platin sa-mi curete galeria de admisie. Dupa un timp, cei de acolo mi-au zis ca nu are nimic motorul si ca trebuie sa schimb motorina. Le-am spus ca pun numai OMV premium (fost euro3). Atunci mi-au zis ca nu vad alta solutie decat curatarea rezervorului. Cu jumatate de gura (e gold&platin totusi) am zis da. Au desfacut, m-au lasat sa ma uit. Surpriza totala: noroi de doua degete in rezervor si, ce-i mai grav, de doua degete si in pompa de injectie! Au curatat, au pus la loc, 3,5 milioane.
Cu mana pe inima pot sa spun: fum am mai vazut , si nu negru ci mai degraba albastrui (probabil negru foarte diluat, ca nu mananca ulei), doar la apasare pana la fund a pedalei la plecare din rampa. In rest, nu am sesizat nimic in spate, ceea ce inainte se intampla la orice acceleratie brusca. Cat despre comportament, perfect. Nici o zvacnitura, nici un gol de aer, nimic; mers cursiv, accelerare continua pana la 5000 (ECU tuning ), urcare in treapta, iar 5000, acceleratie continua...
Poate va ajuta experienta mea.
M-am dus la gold&platin sa-mi curete galeria de admisie. Dupa un timp, cei de acolo mi-au zis ca nu are nimic motorul si ca trebuie sa schimb motorina. Le-am spus ca pun numai OMV premium (fost euro3). Atunci mi-au zis ca nu vad alta solutie decat curatarea rezervorului. Cu jumatate de gura (e gold&platin totusi) am zis da. Au desfacut, m-au lasat sa ma uit. Surpriza totala: noroi de doua degete in rezervor si, ce-i mai grav, de doua degete si in pompa de injectie! Au curatat, au pus la loc, 3,5 milioane.
Cu mana pe inima pot sa spun: fum am mai vazut , si nu negru ci mai degraba albastrui (probabil negru foarte diluat, ca nu mananca ulei), doar la apasare pana la fund a pedalei la plecare din rampa. In rest, nu am sesizat nimic in spate, ceea ce inainte se intampla la orice acceleratie brusca. Cat despre comportament, perfect. Nici o zvacnitura, nici un gol de aer, nimic; mers cursiv, accelerare continua pana la 5000 (ECU tuning ), urcare in treapta, iar 5000, acceleratie continua...
Poate va ajuta experienta mea.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Cred ca fumul asta de la diesel este o boala careia nici tehnica moderna nu i-a dat de cap. Masinile relativ noi scot fum ca la balamuc cand le "calci". Initial am crezut ca doar unele scot din cauza faptului ca sunt conduse ca naiba (masina noua, putere ceva-ceva, hai sa-i dau!) cam asta e sindromul soferilor insa parca prea multe scot fumul asta. Cel putin la passat-urile cu doua evacuari se vede ca la Chalenger!
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- arson
- **
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
irinel_g
- Mesaje scrise: 24
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
pentru dodo_13: aceleasi zvacnituri le am si eu la accelerare, fum negru n-am vazut sa fie, da zvacniturile alea ma innebunesc, stau cu morcovu la fiecare depasire ca poate o apuca damblaua, si parca nici nu are asa forta...sa fie si la mine namolu din rezervor si din pompa? cat le-a luat sa curete chestiile astea..hai ca la rezervor m-as baga da la pompa .... si cum dracu trece namolu asta de filtru?
irinel_g
- Mesaje scrise: 24
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
Apropo de mecanici...parerea mea e ca la gradul de "electronizare" al masinilor din ziua de azi nu le mai poti repara cu pusti sau tractoristi luati de pe strada si facuti mecanici peste noapte de catre service-chiar reprezentante- si platiti cu 100 eur pe luna.
Deja e nevoie sa stii si un pic de electronica, si un pic de sisteme automate si alte alea, adica tre sa ai si tu macar 2-3 ingineri bine pregatiti ca sa poti se te bagi la asa reparatii...da la noi de baza e sistemul " pe incercate" - da pe banii si nervii nostri.
Deja e nevoie sa stii si un pic de electronica, si un pic de sisteme automate si alte alea, adica tre sa ai si tu macar 2-3 ingineri bine pregatiti ca sa poti se te bagi la asa reparatii...da la noi de baza e sistemul " pe incercate" - da pe banii si nervii nostri.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Fumul negru este o combinatie intre cele 2:
- motorina nearsa
- cenusa si alte resturi rezultate din ardere, eliminate (partial) la turarea spre maxim a motorului - italian tuning
Nu mergeti cu motorul nici subturat, nici supraturat.
Pentru consum mic, 1500 rpm este OPTIM (testat cu BC, pe Y20DTH - 3.2 - 3.4% pentru treptele 3, 4 si 5)
Pentru acceleratie buna, schimband la maxim 3500 pici pe cuplu bun in treapta superioara. Bineinteles, treapta 1 iese din discutie.
Din cand in cand (saptamanal sa zicem), aplicati "italian tuning";
- motorul trebuie sa fie la temperatura optima de lucru (88 - 92 grd);
- turati motorul la maxim pentru cateva secunde, in timp ce va deplasati. repetand acest pas, veti observa ca densitatea norului de fum negru a scazut.
- dupa aceasta operatiune continuati sa va deplasati cateva minute, NU opriti motorul imediat
Daca am omis/gresit ceva, rog a fi corectat. Am aflat tot de pe-aici si am pus in practica; sunt multumit de rezultate.
- motorina nearsa
- cenusa si alte resturi rezultate din ardere, eliminate (partial) la turarea spre maxim a motorului - italian tuning
Nu mergeti cu motorul nici subturat, nici supraturat.
Pentru consum mic, 1500 rpm este OPTIM (testat cu BC, pe Y20DTH - 3.2 - 3.4% pentru treptele 3, 4 si 5)
Pentru acceleratie buna, schimband la maxim 3500 pici pe cuplu bun in treapta superioara. Bineinteles, treapta 1 iese din discutie.
Din cand in cand (saptamanal sa zicem), aplicati "italian tuning";
- motorul trebuie sa fie la temperatura optima de lucru (88 - 92 grd);
- turati motorul la maxim pentru cateva secunde, in timp ce va deplasati. repetand acest pas, veti observa ca densitatea norului de fum negru a scazut.
- dupa aceasta operatiune continuati sa va deplasati cateva minute, NU opriti motorul imediat
Daca am omis/gresit ceva, rog a fi corectat. Am aflat tot de pe-aici si am pus in practica; sunt multumit de rezultate.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
irinel_g a scris:pentru dodo_13: aceleasi zvacnituri le am si eu la accelerare, fum negru n-am vazut sa fie, da zvacniturile alea ma innebunesc, stau cu morcovu la fiecare depasire ca poate o apuca damblaua, si parca nici nu are asa forta...sa fie si la mine namolu din rezervor si din pompa? cat le-a luat sa curete chestiile astea..hai ca la rezervor m-as baga da la pompa .... si cum dracu trece namolu asta de filtru?
Operatiunea in sine a durat vreo 4 ore.
Banuiesc ca filtrul de motorina, ca orice alt filtru, nu e perfect in sensul ca opreste orice impuritate din motorina. Ceea ce ma face sa cred ca in timp se depoziteaza impuritati in tot motorul, nu doar la pompa de injectie. Si daca mai luam in calcul si calitatea motorinei din Romania, ne putem face o idee cam cate impuritati trec de fapt de filtrul de motorina.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Ioan Paul
- Mesaje scrise: 98
- Locatie:
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
love4cars a scris:
crezi ca o astra pe benzina stie mai mult de 5000rpm!?
crezi ca o astra pe benzina stie mai mult de 5000rpm!?
*
Eu zic ca da...
*
In alta ordine de idei, parerea mea e ca baietii "au mers prea departe" in "optimizarea" ECU si injecteaza o cantitate de motorina superioara a ceea pe care motorul o poate arde, de fapt nu e nici o surpriza, nici un secret, doar asa se poate castiga ceva putere suplimentara...
Nu voi merge cu afirmatiile pana la "va omorati motoarele incet-incet" ca nu e (neaparat) adevarat, dar imi permit sa observ ca exista sanse imense ca cei care pretind ca pot creste puterea unui motor in paralel cu scaderea consumului sunt niste mincinosi...
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Si atunci... https://www.clubopel.com/vie...php?p=32342#32342
Ca si acum... ai argumente? Nu te contrazic, dar daca faci niste afirmatii e bine sa ai si o baza. Simpla observatie a unui posesor de benzinara aspirata este egala cu... hmmm
Ioan Paul - fumul trebuie sa fie putin, negru, si doar cand o "forjezi".
Iarna sau pe racoare poti observa ca fumul are o tenta albicioasa (vapori de apa - in urma arderii rezulta si apa)
Ca si acum... ai argumente? Nu te contrazic, dar daca faci niste afirmatii e bine sa ai si o baza. Simpla observatie a unui posesor de benzinara aspirata este egala cu... hmmm
Ioan Paul - fumul trebuie sa fie putin, negru, si doar cand o "forjezi".
Iarna sau pe racoare poti observa ca fumul are o tenta albicioasa (vapori de apa - in urma arderii rezulta si apa)