Viper88
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am reusit in cele din urma. Masina e gata pentru iarna. Am gasit anvelope 185/65/R15, la un pret destul de bun zic eu, am fost si la vulcanizare si le-am montat pe masina. Se potrivesc foarte bine. Acum plec si eu un pic mai linistit la drum:) Multumesc tuturor pentru sfaturi si Sarbatori Fericite! Aveti grija cum conduceti;)
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
Viper88
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2009
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
Gabilu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
Cipiotul a scris:@ Viper88 ... vezi ca 195/65/R15 nu e compatibila cu 195/60/R15 ... uite dovada:
pune 185/65/R15 sau 195/60/R15 cum ai in certificat
pune 185/65/R15 sau 195/60/R15 cum ai in certificat
voi ati vazut de ce nu-s compatibile? pt. ca vitezometrul indica altceva ... ei si? care-i problema! eu le-am schimbat pe ale mele cele de vara -195/60/R15 cu cele de iarna -195/65/R15. se potrivesc, nu bat, nu freaca, nu incurca ...
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
@ Gabilu ... poti sa-ti pui si 175/70/R13 ... ca "nu bat, nu freaca, nu incurca" ... asta nu inseamna ca e aceeasi treaba ...
si daca neamtul a pus 195/60 inseamna ca a avut un motiv ... altfel punea pe toate 195/65 ... nu ?
si incompatibilitatea se trage de la diferenta in circumferinta, care e de 6,1 cm (3,17%) ...
si daca ai observat in indicatiile din poza, pt ca o anvelopa sa fie compatibila diferenta de circumferinta trebuie sa fie de maxim 2,5%
si mai e si partea cu dimensiunile anvelopelor trecute in CIV / CI ... unde ai 195/60 n-o sa gasesti in veci si 195/65 ... pun pariu
apropo ... stii ce indici de viteza au cele 2 anvelope (195/65/R15 si 195/60/R15) ?
si daca neamtul a pus 195/60 inseamna ca a avut un motiv ... altfel punea pe toate 195/65 ... nu ?
si incompatibilitatea se trage de la diferenta in circumferinta, care e de 6,1 cm (3,17%) ...
si daca ai observat in indicatiile din poza, pt ca o anvelopa sa fie compatibila diferenta de circumferinta trebuie sa fie de maxim 2,5%
si mai e si partea cu dimensiunile anvelopelor trecute in CIV / CI ... unde ai 195/60 n-o sa gasesti in veci si 195/65 ... pun pariu
apropo ... stii ce indici de viteza au cele 2 anvelope (195/65/R15 si 195/60/R15) ?
- Silex
- **
- 152 mesaje
- din 22 Mar 2005
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj Napoca
Silex
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2005
- Mesaj Privat
Eu sint la a treia iarna cu 196/65/15. In primavara am luat de vara tot 195/65/15. Toate Dunlop. De ce? Ca asa am vrut din ce am gasit. Probleme? Ca imi arata kilometrajul putin incorect? Sa fim seriosi. Masina merge foarte bine. Treaba cu indicii de viteza este irelevanta (mai ales ca diferenta de la 2,5 la 3.17 este imensa), atata timp cat cu Astra nu o sa ajungi niciodata la maximul suportat de aceste anvelope.
Si faptul ca 185/65/15 sunt mai ieftine decat 195/65/15 nu e valabil tot timpul. Probabil tocmai pentru ca 185/65/15 sunt mai comune (DACIA?) isi permit sa ceara mai mult, ca asa-i la romani.
Si faptul ca 185/65/15 sunt mai ieftine decat 195/65/15 nu e valabil tot timpul. Probabil tocmai pentru ca 185/65/15 sunt mai comune (DACIA?) isi permit sa ceara mai mult, ca asa-i la romani.
- SamuraiJerk
- *
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Timis
SamuraiJerk
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Nu vreau sa comentez nimic despre potrivirea anvelopelor pe jante sau pe un anume tip de masina. Pentru asta este cel putin un topic (fie el foarte dezorganizat) deschis aici:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=28667
Legat de anvelope de iarna sunt cateva lucruri de spus:
- sunt foarte recomandate pentru sezonul rece, iar in unele tari europene sunt obligatorii (mituri din vest: daca faci accident pe timp de iarna si nu ai anvelope de iarna, esti considerat automat vinovat, daca te opreste politia, risti amenda sau nu te lasa sa treci, etc)
- nu e o gaselnita de marketing, chiar sunt proiectate pentru iarna si ofera o aderenta semnificativ mai mare (comparabil cu alte tipuri: de vara, all season, M+S)
- vara insa reprezinta un dezavantaj: au aderenta mai slaba decat ele de vara si se si uzeaza mult mai repede
- in mod cert trebuie toate 4 sa fie de iarna, nu e o idee buna sa ai 2 de iarna si 2 de vara
- cel mai elegant e sa ai doua seturi de roti complete, unul de vara si unul de iarna, pentru a evita mutarea anvelopelor de pe o janta pe alta, de doua ori pe an (insotita de echilibrare, etc)
- referitor la latimea anvelopei de iarna e o discutie mai lunga. pentru masinile cu tractiune pe 2 roti:
A. pentru zapada afanata (si inalta), eventual asezata peste iarba sau noroi (vitaza mica) este recomanata o latime cat mai mare (peste 195, dar in final depinde de masa masinii, de repartizarea greutatii pe roti, si de diametrul exterior al anvelopei). Roata se va "urca" pe zapada si o va batatori in loc sa "sape" pana se afunda. La fel pentru gheata tip "sticla", o suprafata de contact cat mai mare e mai buna. Aici vor fi avantajate anvelopele late si cu diametru exterior mare.
B. pentru drum dur (asfalt, ciment, etc) acoperit de zapada cu apa ("fescaiala") este recomandata o latime mica a anvelopei (sub 175), pentru a evita "planarea"
- nu strica sa ai si un set de lanturi (de backup) in masina
- si nu in ultimul rand: daca ai masina echipata cu anvelope de iarna, nu inseamna ca nu mai e necesar sa conduci prudent!
Legat de anvelope de iarna sunt cateva lucruri de spus:
- sunt foarte recomandate pentru sezonul rece, iar in unele tari europene sunt obligatorii (mituri din vest: daca faci accident pe timp de iarna si nu ai anvelope de iarna, esti considerat automat vinovat, daca te opreste politia, risti amenda sau nu te lasa sa treci, etc)
- nu e o gaselnita de marketing, chiar sunt proiectate pentru iarna si ofera o aderenta semnificativ mai mare (comparabil cu alte tipuri: de vara, all season, M+S)
- vara insa reprezinta un dezavantaj: au aderenta mai slaba decat ele de vara si se si uzeaza mult mai repede
- in mod cert trebuie toate 4 sa fie de iarna, nu e o idee buna sa ai 2 de iarna si 2 de vara
- cel mai elegant e sa ai doua seturi de roti complete, unul de vara si unul de iarna, pentru a evita mutarea anvelopelor de pe o janta pe alta, de doua ori pe an (insotita de echilibrare, etc)
- referitor la latimea anvelopei de iarna e o discutie mai lunga. pentru masinile cu tractiune pe 2 roti:
A. pentru zapada afanata (si inalta), eventual asezata peste iarba sau noroi (vitaza mica) este recomanata o latime cat mai mare (peste 195, dar in final depinde de masa masinii, de repartizarea greutatii pe roti, si de diametrul exterior al anvelopei). Roata se va "urca" pe zapada si o va batatori in loc sa "sape" pana se afunda. La fel pentru gheata tip "sticla", o suprafata de contact cat mai mare e mai buna. Aici vor fi avantajate anvelopele late si cu diametru exterior mare.
B. pentru drum dur (asfalt, ciment, etc) acoperit de zapada cu apa ("fescaiala") este recomandata o latime mica a anvelopei (sub 175), pentru a evita "planarea"
- nu strica sa ai si un set de lanturi (de backup) in masina
- si nu in ultimul rand: daca ai masina echipata cu anvelope de iarna, nu inseamna ca nu mai e necesar sa conduci prudent!
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat