Mar 15 Dec, 2009 1:13 am
@marian: stai linistit, ca vor baga discount cu siguranta. Golf 6 e cea mai bine vanduta masina din Europa in multe din lunile anului curent si cu toate astea uite ca are discount. Am citit si eu de stirea cu precomenzile la Astra, dar nu cred ca va influenta asa mult situatia din Romania: alta putere de cumparare, iar problema nu e doar pretul ridicat pt variantele de baza, cart echiparea relativ saraca pe primele nivele de echipare (aviz Enjoy, care la H cel putin reprezenta majoritatea in cadrul nivelelor de echipare alese de clienti). Iar la noi Opel intotdeauna a practicat preturi o idee sub VW, avand in vedere inclinatia romanului pt marca din Wolfsburg.
Eu zic sa nu va grabiti cu achizitia ca veti mai salva niste bani, asa e mereu cu modelele noi, au preturi piperate la inceput. In 3-4 luni se schimba treaba: vor vinde la inceput masina catre cei care sunt cu adevarat indragostiti de design, care pe buna dreptate este foarte placut. Dar pe termen lung, in Romania Opel nu isi permite sa practice preturi mai mari ca rivalul direct VW, respectiv preturi cu ~15-20% peste celalalt rival de volum, Focus.
@ riky: ce masina conduci acum? Ce motorizare? Sa iti pot spune daca vei fi dezamagit sau nu. In principiu, nu vad mare diferenta intre 1.4 100 cai si 1.4 90 cai (cu asta am mers, are un coleg de serrviciu). Ce pot sa iti spun despre 1.4 90 cai este ca masina (Astra H) este foarte lenesa, dar are un consum bun. Insa cu 2-3-4 pasageri, ceva bagaje si A/C, depasirile sunt o problema chiar si cu o retrogradare in treapta imediat inferioara. Eu nu mi-as lua 1.4 100 cai decat daca as face 90% din kilometri in oras, altfel nu. Mie motorul mi s-a parut total fara vlaga, si nu vin de pe masini puternice (masinile personale au avut ca motoare 1.6 aspirat si 1.9 tdi). Neaparat fa un test cu motorul inainte sa dai banii. Ai putea incerca si la Astra H cu motorul de 1.4 si 90 cai. Are aceleasi specificatii ca si cel de 100 cai (nu m-am documentat, deci nu stiu daca 1.4 100 e motor nou sau e ridicat din soft). Mai nasol e ca aspirat fiind, un chiptuning iar nu te prea ajuta, maxim 9-10 cai si 10 Nm in plus.
@tonytm: exact asa mi s-aparut si mie, cu un spatiu mare mai ales in spate. Totusi masina are si dimensiuni din partea superioara a clasei compacte, are 4.41 lungime acum. Astra H avea parca 4.23 daca nu ma insel. Ce mi s-a parut interesant, mi-a zis agentul de vanzari cum ca in afara de 1,4 100 cai si 1,3 95 cai, restul motorizarilor vor avea in standard cauciucuri de 215, putandu-se pune jante pe 17 aftermarket de pilda, fara a trebui achizitionate alte anvelope. Un aspect important, avand in vedere ca cei mai multi rivali au de 195 in standard. Astept sa introduca masina la drive-test, sa vedem cum e. Am vazut ca e laudata in presa de specialitate engleza, considerandu-se ca masina sta mai bine la confort decat Focus (si e lucru stiut ca presa auto din Anglia are o afinitate pt Focus cand vine vorba de confort si stabilitate).