- al3xisos
- **
- 270 mesaje
- din 24 Dec 2007
- Zafira 2001 y20dth
- Bacau
al3xisos
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
dj28dnd
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Me & Astra
- **
- 192 mesaje
- din 09 Jul 2007
- Zafira 2000 x 20 dtl
- Bacau
Me & Astra
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2007
- Mesaj Privat
Descarci de aici manualul de intretinere si reparatii, la pag 254 gasesti modul de efectuare a reglajelor pentru cutia F23:
https://www.clubopel.com/link.ph...n.ro/manuale.html
https://www.clubopel.com/link.ph...n.ro/manuale.html
dj28dnd
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2009
- Mesaj Privat
plastgen
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
eu am rezolvat jocul prin introducerea unui inel (din doua segmente) de tabla de 0.5 mm, fortand inelul original sa stranga mai tare pe nuca. Initial am vrut sa fac un inel din teflon insa nu am avut chef atunci si daca s-a rezolvat asa nu mi-a venit cheful nici acum Sigur, daca problema revine o sa trebuiasca sa-l fac.
- White Tzuly
- ***
- 629 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
viteza I nu poate intra decat pe loc sau la viteza f mica a masinii. sistemul este valabil la mai toate masinile si are scopul de a nu distruge cutia la frana de motor.
desi pare sf, am avut un coleg la munca si mi-a povestit faza de pe autostrada, cu un 5ar. la viteza de vreo 200 la ora a dat de blocaj din cauza unui accident. asa ca a bagat 5->1 si i-a plecat motoru din masina. deci, din fundul curtii o sa intre I, dar e posibil sa plece ori motorul, ori ceva rotite din cutie.
de asemenea, personal, am reusit sa stric cutie de suzuki dr bagand din 2->1.
desi pare sf, am avut un coleg la munca si mi-a povestit faza de pe autostrada, cu un 5ar. la viteza de vreo 200 la ora a dat de blocaj din cauza unui accident. asa ca a bagat 5->1 si i-a plecat motoru din masina. deci, din fundul curtii o sa intre I, dar e posibil sa plece ori motorul, ori ceva rotite din cutie.
de asemenea, personal, am reusit sa stric cutie de suzuki dr bagand din 2->1.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Daca ai avea cutie F23, ai intelege ca este chiar o problema si nu doar un moft al nostru.
In prima pagina a acestui topic am aratat ca Opel stie de problema si exista kit de reparatie:
9201451 16 07 013 KIT, REPAIR, SYNCHRONIZER RING, FIRST AND SECOND GEARS
Care costa doar 1600 lei noi
Situatia se poate ameliora daca eliminam jocul timoneriei.
In prima pagina a acestui topic am aratat ca Opel stie de problema si exista kit de reparatie:
9201451 16 07 013 KIT, REPAIR, SYNCHRONIZER RING, FIRST AND SECOND GEARS
Care costa doar 1600 lei noi
Situatia se poate ameliora daca eliminam jocul timoneriei.
- White Tzuly
- ***
- 629 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
am mers multa vreme cu o astra caravan y20dth si e adevarat ca uneori intra ceva mai greu si la o viteza ff mica. insa...ce trebuie sa inteleg din toate astea, ca masina ar trebui sa intre in viteza I la orice turatie? sau acel kit reglementeaza o turatie x la care intra in I? o fi ora de vina, da nu ma prind cum sta treaba.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 629 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
nu exista kit de reparatie... doar sa cumperi tot ansamblul cu totul si e cam 1300 ron deci destul de scump. Am citit pe aici pe undeva ca ar merge cu o minge de ping-pong pusa pe nuca si ar trebui sa preia din jocuri... poate incerc eu in curand numai sa dea caldura sa pot tine masina imobilizata cateva zile... si poate fac si tutorial daca fac poze si iasa treaba bine.
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am avut un Astra H z17dth cutie F23(timonerie tot pe cabluri) si aia intra foarte usor in toate vitezele chiar daca avea joc destul de mare.
Acum am un Astra G y20dth cutie tot F23(timonerie tot pe cabluri) si intra mai greu intr-a 1 a,a 2-a dar cel mai greu intra in marsalier.Daca vreau sa fac o intoarcere din 3 miscari sigur imi iau vreo 2 claxoane si injuraturi.
Am vazut ca TIS-ul mentioneaza ca defect frecvent un boltz de pe cutia de viteze.
Intreabrea este de ce pe Astra H nu agata deloc si intra usor in toate vitezele ca doar cutia si timoneria este identica.
Acum am un Astra G y20dth cutie tot F23(timonerie tot pe cabluri) si intra mai greu intr-a 1 a,a 2-a dar cel mai greu intra in marsalier.Daca vreau sa fac o intoarcere din 3 miscari sigur imi iau vreo 2 claxoane si injuraturi.
Am vazut ca TIS-ul mentioneaza ca defect frecvent un boltz de pe cutia de viteze.
Intreabrea este de ce pe Astra H nu agata deloc si intra usor in toate vitezele ca doar cutia si timoneria este identica.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Eu jocurile din nuca le-am rezovat cu o bucata de teava de PVC (tub de racord pentru instalatile de apa), pe care am taiat-o si am smirgheluit-o pana a ajuns la cotele interioare ale bratului cilindric al timoneriei din habitaclu (am scos maneta cu nuca din splint si am bagat apoi bucata de tub intre bratul cilindric al timoneriei si nuca si am gresat locul cu pricina cu vaselina spray). A iesit una bucata timonerie fara jocuri, insa cateodata se preiau vibratiile timoneriei din compartimentul motor si se aude in habitaclul masinii. Maneta intra acum mult mai bine in viteze si sta teapana.
Aceasta este teava bruta, neprelucrata (se taie bucata cilindrica superioara cu diametru mai mare si apoi capatul exterior al bordurii de sus (sus va ramane o mica bordura pentru a putea sta apoi pe bratul timoneriei), apoi se smirgheluieste interior (diametrul interior) pana va intra in nuca. Diametrul exterior se potriveste in brat fara smirgheluire prealabila):
Aceasta este teava bruta, neprelucrata (se taie bucata cilindrica superioara cu diametru mai mare si apoi capatul exterior al bordurii de sus (sus va ramane o mica bordura pentru a putea sta apoi pe bratul timoneriei), apoi se smirgheluieste interior (diametrul interior) pana va intra in nuca. Diametrul exterior se potriveste in brat fara smirgheluire prealabila):
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ar fi de mentionat cateva lucruri:
-cutia F23 are timonerie pe cabluri iar reglarea acesteia se realizeaza blocand maneta in pozitie centrala cu un bolt care intra prin bucsa blocand maneta.Daca folosesti tub de PVC gaurile prin care intra boltul nu mai exista facand destul de grea reglarea necesitand o a 2 a persoana care sa tina maneta si deobicei nu prea reuseste sa o tina fixa
La cutiile cu timonerie pe tije (cum ai si tu) nu impiedica cu nimic reglarea pentru ca boltul de blocare se afla langa maneta.
-sa nu se exagereze cu materialul folosit ca adaos pentru ca in acest caz maneta devine prea teapana iar in caz de miscare stanga-dreapta acesta nu mai revine in pozitie centrala iar schimbarea vitezelor devine incomoda trebuind sa "le cauti".
Cert este ca "bucsa" (asa ii zic eu ) nu are niciun cod pe ea negasindu-se nicaieri livrandu-se doar "cu totul".
O bila neagra pentru Opel din simplul motiv... cat sa tina un plastic?
Oricum am rezolvat problema si acum intra "perfect" in viteze.Pun ghilimele pentru ca fata de Octavia sau Golf...
-cutia F23 are timonerie pe cabluri iar reglarea acesteia se realizeaza blocand maneta in pozitie centrala cu un bolt care intra prin bucsa blocand maneta.Daca folosesti tub de PVC gaurile prin care intra boltul nu mai exista facand destul de grea reglarea necesitand o a 2 a persoana care sa tina maneta si deobicei nu prea reuseste sa o tina fixa
La cutiile cu timonerie pe tije (cum ai si tu) nu impiedica cu nimic reglarea pentru ca boltul de blocare se afla langa maneta.
-sa nu se exagereze cu materialul folosit ca adaos pentru ca in acest caz maneta devine prea teapana iar in caz de miscare stanga-dreapta acesta nu mai revine in pozitie centrala iar schimbarea vitezelor devine incomoda trebuind sa "le cauti".
Cert este ca "bucsa" (asa ii zic eu ) nu are niciun cod pe ea negasindu-se nicaieri livrandu-se doar "cu totul".
O bila neagra pentru Opel din simplul motiv... cat sa tina un plastic?
Oricum am rezolvat problema si acum intra "perfect" in viteze.Pun ghilimele pentru ca fata de Octavia sau Golf...
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat