Sam 22 Jul, 2006 1:56 pm
Io am avut pina anul trecut un 318 E36 113 CP ('92) si dupa ce l-am vindut am luat o Calibra C20NE ('93). BMW-ul l-am tinut cam un an, timp in care a cam inceput sa cada intr-un ritm destul de ingrijorator. Amortizoare (toate 4), caseta de directie dupa un drum de Romania a inceput sa aiba joc, si cel mai tare m-a disperat cit de repede a putut sa rugineasca masina aia. Extrem de repede!!! Mai ales aripile spate si capetele pragurilor, inainte sa o dau incepuse pur si simplu sa se dezlipeasca vopseaua de pe praguri.
BMW-ul avea (pe bord) 151.000 km cind l-am luat, l-am dat la 163.000 km. Calibra avea 259.000 km cind am luat-o anul trecut prin mai, acum are 272.000 km, si pentru astia bag mina in foc ca sint originali 😊. Calibra e in aceeasi stare de cind am luat-o, adica extrem de putina rugina de suprafata la imbinarile de la praguri, care spre surprinderea mea nu s-a intins mai deloc, iar de mers, merge exact ca acum un an. Ah, geamurile electrice merg pe toane citeodata, dar nu pot spune ca e o problema uriasa.
Look: amindoua masinile (dupa mine) arata bine, nu poti spune ca te faci de ris cu vreuna din ele, mai ales daca sint in stare originala. Mie oricum mi se pare o prostie sa pui un eleron de citeva sute de € pe o masina care a costat (zeci de mii) la vremea ei.
Confort: amindoua stau bine pe strada, nu te prea poti plinge de niciuna, chiar si cu suspensiile originale nu iti dau senzatie de instabilitate.
- in BMW in spatele meu nu mai avea loc nimeni, scaunul soferului ofera o pozitie misto de condus, dar atunci cind il dai jos la maxim, in partea din spate aproape se lipeste de podea, iar ala din spate nu isi poate baga labele picioarelor sub el, ca sa stea cit de cit omeneste.
- in Calibra, scaunul lasat la maxim in jos tot mai ofera ceva loc sub el. In schimb in Calibra in spate e cam limitat spatiul pe inaltime, pentru persoane peste 1,70 e cam chinuitor sa stea acolo mai mult de 150 km.
- BMW-ul e inscris pentru 5 persoane, Calibra doar pentru 4. La BMW (sedan) nu mi se rabata spatarul banchetei, si e destul de enervant cind mergi in concediu si ai bagaje multe. Calibra e mai misto la faza asta, cu bancheta rabatata intra bagaje in ea de nu se poate. Portbagajele normale sint multumitoare la fiecare masina, ceva mai mare parca la BMW.
Fiabilitate: e totusi discutabila chestia aici, pentru ca amindoua masinile le cumperi folosite, depinde foarte mult in ce stare le gasesti pe fiecare. In cazul meu sint mai multumit de Calibra decit am fost de BMW, dar trebuie sa spun ca BMW-ul nu a fost chiar atit de ingrijit ca si Opelul. E cam loterie aici, depinde cit de mult te pricepi si pe ce ti se pune pata sa-ti iei.
Consum: cam la fel, cu toate ca la drum lung pe autobahn mi se pare ca ar consuma mai putin Calibra, si e mai putin galagioasa, mai ales la peste 170 km/h. De fugit, BMW-ul trebuie sa il turezi mai mult decit pe Calibra ca sa il simti, al meu parca abia la peste 4500 de ture incepea sa traiasca, in timp ce Calibra are demaraj mai bun la turatii mai mici. Fara aer nu ramine oricum nici Calibra, chiar la viteze mari.
Chiar daca sint masini asemanatoare ca si motorizari, BMW-113 CP si Calibra 115 CP, mie imi place mai mult cum fuge Calibra, nu sint sigur, dar mi se pare ca are si cuplul ceva mai mare, oricum se simte mai bine. Sint totusi curios cum merge 320 E36 (cu 150 CP, bineinteles), si asta cred ca o sa fie urmatoarea masina 😉 . Preturile care sint in Romania si la BMW E36 si la Calibra sint mai mult decit exagerate, nici o masina nu isi merita banii aia (parerea mea).
P.S: si zi si tu daca ti-ai luat ceva pina la urma, ca-s curios.