- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- vectra-nos
- **
- 198 mesaje
- din 12 Oct 2004
- Bucuresti
vectra-nos
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2004
- Mesaj Privat
- pamihai
- **
- 118 mesaje
- din 23 Jul 2004
pamihai
- Mesaje scrise: 118
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2004
- Mesaj Privat
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Asa si eu le tin la 2.2, de obicei merg 1-2, maxim 3 persoane, si nu car decat bagaje personale usoare.
Insa am mers o data cu 4 oameni de 100kg+ de persona, deci cam 450 in total (aproape de sarcina maxima) si am observat ca nu se lasa cauciucul deloc ca forma, la 2.2 fata de 2.9 recomandat la greutate.
De ce oare recomanda presiune asa de mare daca tot nu se lasa cauciucurile? Eu banuiesc ca is recomandate pt. mers cu viteze mari si f. mari (180Km/h+) pe autostrazi in tara lor de origine, insa pe drumurile noastre de 110-120Km/h eu cred ca ajunge 2.0 - 2.2 atm.
Voi ce ziceti? E corecta presiunea de 2.9 - 3 atm recomandata de ei? Mie mi se pare prea mare si inutila.
Insa am mers o data cu 4 oameni de 100kg+ de persona, deci cam 450 in total (aproape de sarcina maxima) si am observat ca nu se lasa cauciucul deloc ca forma, la 2.2 fata de 2.9 recomandat la greutate.
De ce oare recomanda presiune asa de mare daca tot nu se lasa cauciucurile? Eu banuiesc ca is recomandate pt. mers cu viteze mari si f. mari (180Km/h+) pe autostrazi in tara lor de origine, insa pe drumurile noastre de 110-120Km/h eu cred ca ajunge 2.0 - 2.2 atm.
Voi ce ziceti? E corecta presiunea de 2.9 - 3 atm recomandata de ei? Mie mi se pare prea mare si inutila.
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Cred ca are rost la viteze mari si mers "sportiv" (adica viraje la viteza and stuff). Ma gandesc ca un cauciuc umflat tare sta mai bine in curbe. De asemenea, la viteze mari, se incalzeste mai putin, deoarece nu se deformeaza continuu. Daca ar avea "burta" (chiar daca nu o vedem, ma gandesc ca se face), s-ar incalzi destul de mult.
Stiu ca am venit cu ea din Germania full.. 2 oameni, dar in spate banchetele erau rabatate si pline de tot felul de chestii, si se simtea, masina coborase si cauciucurile se vedea ca au si ele burta, chiar umflate la 3.0. Bine, eu am si talonul de 65 (175/65), si la talon mare se vede mai usor.
Stiu ca am venit cu ea din Germania full.. 2 oameni, dar in spate banchetele erau rabatate si pline de tot felul de chestii, si se simtea, masina coborase si cauciucurile se vedea ca au si ele burta, chiar umflate la 3.0. Bine, eu am si talonul de 65 (175/65), si la talon mare se vede mai usor.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Pai da, la viteza mare, dar pe la mers de maxim 120Km/h si mai mult prin gropi in oras, cred ca 2 atm e suficient, nu? Ma gandesc ca Vectra veche, sau Espero, sau orice alta masina de greutati apropiate (putin peste 1T) cu tori de 14" sau 15" au recomandat 1.9 - 2.1 atm, si acuma Astra ajunge sa vrea 3 atm. Greutatea e aceeasi, cauciucuri asemanatoare, singura chestie e viteza sporita pt. care sunt proiectate si la care trebuie sa reziste masinile noi. Dar daca la noi oricum nu se poate merge cu asa viteze, ar trebui sa ajunga si presiuni mai mici, nu?
emu1325
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Focsani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
akajohn
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2004
- Mesaj Privat
Umflarea cauciucurilor influenteaza si consumul nu numai tinuta de drum deci or sti ei ce or sti atunci cand pun valorile respective acolo... Eu am o Corsa C (2001) si mi se pare ca am presiunea la roti cam mica si cum imi ia vreo 8 % in oras cu motorul de 973 cmc (Z10XE) cred ca o sa merg zilele astea sa aranjez presiunea in roti si apoi mai vad... Apropos am roti 175/65R1482S si nu stiu oficial cat trebuie sa fie presiunea dar o sa aflu si va comunic rezultatul peste o luna doua ca sa-mi fac o parere...
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
sa va spun ce am patit: am fost la OMV unde au manometru Mahle sa-mi verific presiunea dupa vreo 2luni. Nu aveau ca era in reparatie. Am fost la Agip - nu aveau. In final am ajuns la o vulcanizare. Acolo mi-a facut presiunea si am pus 2.1 fata si 2 spate. Dupa vreo 2 zile observ ca ma zdruncina cand trec peste gropi. Ma duc la alta vulcanizare. Acolo vede 1.5 spate stanga, 2.4 spate dreapta si pe fata tot varza.. In fine, imi umfla el cu manometrul lui si de atunci pare ok.
Se pare ca nu e unu care sa aiba manometrul calumea....
Se pare ca nu e unu care sa aiba manometrul calumea....
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Roger
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2005
- Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Eu am mers pe o roata pe fata 2-3 saptamani cu 3.4 atmosfere, presiune care pe manometrul celui care a umflat arata 1.8.
Eu am gume de 205 pe fata si de 195 pe spate.
In alea de pe fata am cam 3 si nu-mi par prea umflate.Ba dimpotriva.
Am citit topicul si am vazut ca nu s-a spus chestia asta :
Cum creste presiunea f(x) de latimea pneurilor ?
Eu unul fac presiunea mai mult ochiometric...
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu unul imi reglez presiunea simplu - pentru fata scad 0.5 din presiunea maxima trecuta pe pneu, iar pe spate mai scad inca 0.2-0.3. Nu stiu daca e bine sau e rau, dar nu tin cont de cartea tehnica a masinii (eu cred ca presiunea optima depinde mai mult de cauciuc decat de masina, dar s-ar putea sa ma insel).
Problema este insa aceeasi eroare a manometrului, pentru care singura solutie pe care am gasit-o este un manometru vechi, in care am ceva mai multa incredere. Dar cine stie cat o fi de exact si asta...
Problema este insa aceeasi eroare a manometrului, pentru care singura solutie pe care am gasit-o este un manometru vechi, in care am ceva mai multa incredere. Dar cine stie cat o fi de exact si asta...
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Nu trebuie sa se vada la ochi ca stau batz. Presiunea nu este nici o functie de latimea cauciucului. Presiunea este aceeasi orice cauciuc ai avea, normal. E diferenta doar de cat aer e inauntru
Incearca sa n-o mai faci ochiometric, ci las-o la cat spune ala de-a pus placuta cu presiunea pe masina, ca stie el de ce-a pus-o. Nu mai zic ca 3atm deja e aproape de MAX INFLATION RATE (care scrie pe cauciucuri), mai ales daca ai cauciucuri de marca mai slaba.
Gandeste-te ca odata ce mergi cu viteza mai mare, mai creste si temperatura in ele si deci si presiunea. La 3+ atm, deja ai cauciucurile cam degeaba, ca nu mai amortizeaza nimic
Incearca sa n-o mai faci ochiometric, ci las-o la cat spune ala de-a pus placuta cu presiunea pe masina, ca stie el de ce-a pus-o. Nu mai zic ca 3atm deja e aproape de MAX INFLATION RATE (care scrie pe cauciucuri), mai ales daca ai cauciucuri de marca mai slaba.
Gandeste-te ca odata ce mergi cu viteza mai mare, mai creste si temperatura in ele si deci si presiunea. La 3+ atm, deja ai cauciucurile cam degeaba, ca nu mai amortizeaza nimic