- laralogistic
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Kadett GSI 20SEH
- Sibiu
laralogistic
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Sibiu
- Masina: Kadett GSI 20SEH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
Avansul.......e o istorie intreaga,cum spuneam mai sus.
Sub nici o forma nu vreau sa corectez pe nimeni,dar de la un reglaj necorespunzator,pot aparea multe probleme,inclusiv un relanti sub turatia normala.
Cel mai simplu si aproape de tester este reglarea aprinderii cu o lampa de control.Un bec,cu 2 fire,unul la masa unul pe firul dintre bobina si delco,se aduce motorul la semnul de pe volanta,se pune contactul si cu surubul de fixare al delco-ului slabit se invarte in sensul rotatiei cat permite si apoi invers sensului de rotatie(al pipei,distribuitorului)pana se aprinde becul.Acolo se strange surubul de fixare la loc si avansul e reglat.Se poate repeta operatiunea de cateva ori pentru a fi sigur ca ai fixat delco-ul exact cand se aptinde becul...Nu e valabil pentru toate motoarele....sunt inca multe de spus...
Sub nici o forma nu vreau sa corectez pe nimeni,dar de la un reglaj necorespunzator,pot aparea multe probleme,inclusiv un relanti sub turatia normala.
Cel mai simplu si aproape de tester este reglarea aprinderii cu o lampa de control.Un bec,cu 2 fire,unul la masa unul pe firul dintre bobina si delco,se aduce motorul la semnul de pe volanta,se pune contactul si cu surubul de fixare al delco-ului slabit se invarte in sensul rotatiei cat permite si apoi invers sensului de rotatie(al pipei,distribuitorului)pana se aprinde becul.Acolo se strange surubul de fixare la loc si avansul e reglat.Se poate repeta operatiunea de cateva ori pentru a fi sigur ca ai fixat delco-ul exact cand se aptinde becul...Nu e valabil pentru toate motoarele....sunt inca multe de spus...
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
in ultimile zile am continuat interventiile la masina am continuat asa am schimbat bujiile , fisele , Egr-ul , senzorul de temperatura , am curatat delcoul ( delcou schimbat recent , rotor , capac , senzor de turatie , modul de aprindere electronica ) unde am gasit niste fire care aveau izolatia dusa de pe ele si unul dintre ele dadea la masa de aici a disparut eroarea check engime de la beculetul magic ( cod 42 ) , am schimbat firele de la bobina de inductie la delcou si de la ECU la delcou , am curatat din nou motorasul pas cu pas de relantiu , am reglat tija acea care obtureaza aerul care intra in galerie (in repaos 28 mm conform carti de service opel kadett ) ........ odata cu incalzirea motorului la temperaturi de peste jumate indicate pe bord relantiul se destabilizeza usor ..... am umblat si la delcou sa il rotesc sa ii reglez avansul am marit avansul cu vreo 4 mm dar asta asa ca sa nu zic ca nu am umblat la el nici o diferenta .
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
mai devreme am uitat sa specific ca am schimbat si filtru de aer ...azi am desfacut pompa de Benzina lucreaza si arata impecabil rezervorul pe interior e lacrima arata nou nici urma de impuritati masina in ultimi 4 ani a vazut benzina doar de la rompetrol .........
turatia in relantiu fluctueaza usor aleator cand cum ......
cand merg cu ea se simte in viteza 1 si 2 , cand o accelerez o da in nas .
turatia in relantiu fluctueaza usor aleator cand cum ......
cand merg cu ea se simte in viteza 1 si 2 , cand o accelerez o da in nas .
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
asa pateam cand aveam dacia, cand mergeam in trafic aglomerat murea motorul la relanti si nu mai pornea. Dupa ce am schimbat jumatate de masina, un electrician mi-a zis sa masor bobina de inductie la rece si cald. La rece era perfecta, insa cand o incalzeam crestea rezistenta interna, probabil ca era impuscata ceva si cand se dilatau diferite de la caldura dadea dude Acum in cazul masinii tale nu stiu cum arata sau daca ai asa ceva dar poate te ajuta
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
o sa verific bobina de inductie din nou , eu inainte sa ma apuc eu singur sa imi desfac masina am fost pe la vreo 5 mecanici de cartier si la 2 service uri autorizate , la unu dintre serviceuri electricianu si-a pierdut vreo jumate de ora masurind la bobina de inductie si la rece si la cald cred eu am considerat ca am depasit momentul cu bobina daca era ceva in neregula era de asteptat sa isi dea seama , nui nimic undeva pe forum am vazut niste sheme cum se masoara bobina de inductie o sa o verific eu personal maine
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Mihaly Laszlo a scris:
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
Sa stii ca e de ras dar mie mi-a zis un mecanic mai batran ca e foarte posibil sa fie de la simeringurile de supape... sapt viitoare fac motorul si va zic daca au disparut fluctuatiile (la mine nu mai moare deloc)
Offtopic si daca ilegal imi cer scuze la moderatori:
1. Mi-am tupt tija de la VSS sau RSS ce e ala dintre cabli Km si pinion, si merg la peste 100 km/h cu chengine aprins
2. Stie careva de unde iau si eu segmenti?
Inca o data scuze de OFFTOPIC
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
[quote="AdamOpel"]in ce stare sunt bujiile?incerca sal pornesti si daca nu o ia din a 3cheie scoate bujiile si verificale, daca sunt inegrite atunci verifici senzorul de temperatura, care se afla in spatele corpului de injectie in galeria de admisie. mufa face contact 100% ....etc.
esti sigur ca nu ai cod de eroare? daca incerci sa pornersti de mai multe ori codurile de eroare se sterg din memorie.
Un cod de eroare se stocheaza in memorie doar cu motorul pornit si problema aparuta!
un motor cu injectie nu ar trebui sa porneasca cu atingerea pedelei de acceleratie! in acest fel omori motorul.just ca dupa ce il pornesti din atatea incercari motorul da se moara!
in momentul pornirii ai presiune pe injector?iti baga benzina?
cand pui contactul fara a porni motorul se aude un zgomot cateva secunde.
ai ceva improvizatii gen turometre etc?
verifica fisele in ce stare sunt..... mufa cu mai multe fire de sub delcou.
Testeaza scanteea de la buji!
Verifica bobina: tensiunea pe pinul 15 dupa punerea contactului, daca este prezenta 12V.
verifici bobina:
1.pune ohmetrul intre pini 1-15 si masoaral=0,3....0,6ohmi depinde de precizia aparatului de masura.
2. masoara rezistenta intre pinul1 si iesirea pt fisa principala=5000 ohmi
daca totul este ok atunci mai faci o verificare: da jos conectorul da jos fisa principala de pe delcou(nu de pe bobina) si conecteazal la o bujie ce o ti la masa(caroseria masini) pune masa la pinul 1 al bobinei si +12V la pinul 15 al bobinei(il actionez ca si un intrerupator) in asa fel verifici scanteea.(ai grija cum lucrezi aici este prezenta inalta tensiune si te poti percuta
esti sigur ca nu ai cod de eroare? daca incerci sa pornersti de mai multe ori codurile de eroare se sterg din memorie.
Un cod de eroare se stocheaza in memorie doar cu motorul pornit si problema aparuta!
un motor cu injectie nu ar trebui sa porneasca cu atingerea pedelei de acceleratie! in acest fel omori motorul.just ca dupa ce il pornesti din atatea incercari motorul da se moara!
in momentul pornirii ai presiune pe injector?iti baga benzina?
cand pui contactul fara a porni motorul se aude un zgomot cateva secunde.
ai ceva improvizatii gen turometre etc?
verifica fisele in ce stare sunt..... mufa cu mai multe fire de sub delcou.
Testeaza scanteea de la buji!
Verifica bobina: tensiunea pe pinul 15 dupa punerea contactului, daca este prezenta 12V.
verifici bobina:
1.pune ohmetrul intre pini 1-15 si masoaral=0,3....0,6ohmi depinde de precizia aparatului de masura.
2. masoara rezistenta intre pinul1 si iesirea pt fisa principala=5000 ohmi
daca totul este ok atunci mai faci o verificare: da jos conectorul da jos fisa principala de pe delcou(nu de pe bobina) si conecteazal la o bujie ce o ti la masa(caroseria masini) pune masa la pinul 1 al bobinei si +12V la pinul 15 al bobinei(il actionez ca si un intrerupator) in asa fel verifici scanteea.(ai grija cum lucrezi aici este prezenta inalta tensiune si te poti percuta
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- tensiunea intre pini 1-15 este de 0.6 ohmi
- tensiunea intre pinul 1 si iesirea pt fisa principalaeste de 4900 ohmi
aia 100 de ohmi nu cred ca sunt o problema pot aparae si din aparatu de masura desi am masurat cu unu profii .
din moment ce am verificat rezistentele astea la bobina de inductie mai ezista varianta ca problema sa se traga de la ea ?
- tensiunea intre pinul 1 si iesirea pt fisa principalaeste de 4900 ohmi
aia 100 de ohmi nu cred ca sunt o problema pot aparae si din aparatu de masura desi am masurat cu unu profii .
din moment ce am verificat rezistentele astea la bobina de inductie mai ezista varianta ca problema sa se traga de la ea ?
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Fumanchu
- **
- 273 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Bucuresti
Fumanchu
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
iti zic din experienta ca pot fi urmatoarele.
Sonda lambda. dar ar fi trebuit sa ai eroare 13...dar oricum..scoateßo si vezi daca e diferenta. Asta ar fi cauya pentru ezitarea la acceleratie si datul in nas.
Verifica timoneria....eu un an de zile plecam cu a treßa de pe loc fara sa stiu...pleaca cu a^ntaia apoi cu a treßa de pe loc si vezi daca nu cumva pleaca la fel...daca da iti dau explicatiile dupa.
Ambreiajul. Poate patineaza si de aia invinge greu inertia.
bafta.
Sonda lambda. dar ar fi trebuit sa ai eroare 13...dar oricum..scoateßo si vezi daca e diferenta. Asta ar fi cauya pentru ezitarea la acceleratie si datul in nas.
Verifica timoneria....eu un an de zile plecam cu a treßa de pe loc fara sa stiu...pleaca cu a^ntaia apoi cu a treßa de pe loc si vezi daca nu cumva pleaca la fel...daca da iti dau explicatiile dupa.
Ambreiajul. Poate patineaza si de aia invinge greu inertia.
bafta.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
am fost la intilnire , sincer nu cred ca e bobina a fost verificata si in service si am verificato si eu personal .....
masina tot nu merge bine ...... imi moare in relantiu cand e fierbinte motorul , oscileaza in relantiu ( usor ), tremura in relantiu (usor ) , trage greu , o da in nas ....... in treptele 1 si 2 in exterior pare sa mearga bine peste 90 km/h
caut sa cumpar un kadett pentru piese ca alta solutie nu am sau alta rezlvare nu am gasit ......dupa ce gasesc un alt kadett o sa mut piesa cu piesa de pe ea pina gasesc problema . acumna nu numai ca ma inerveaza dar ma si facut curios ce poate sa aibe .
ideea e ca acu am si umbat la tot ce avea surub probabil nu trebuia sa imi bag nasuu ..... avansu sigur l-am dereglat , daca il pun inapoi in pozitia initiala nu mai merge motorul deloc ....
masina tot nu merge bine ...... imi moare in relantiu cand e fierbinte motorul , oscileaza in relantiu ( usor ), tremura in relantiu (usor ) , trage greu , o da in nas ....... in treptele 1 si 2 in exterior pare sa mearga bine peste 90 km/h
caut sa cumpar un kadett pentru piese ca alta solutie nu am sau alta rezlvare nu am gasit ......dupa ce gasesc un alt kadett o sa mut piesa cu piesa de pe ea pina gasesc problema . acumna nu numai ca ma inerveaza dar ma si facut curios ce poate sa aibe .
ideea e ca acu am si umbat la tot ce avea surub probabil nu trebuia sa imi bag nasuu ..... avansu sigur l-am dereglat , daca il pun inapoi in pozitia initiala nu mai merge motorul deloc ....
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
cutzitaru a scris:
Sa stii ca e de ras dar mie mi-a zis un mecanic mai batran ca e foarte posibil sa fie de la simeringurile de supape... sapt viitoare fac motorul si va zic daca au disparut fluctuatiile (la mine nu mai moare deloc)
Offtopic si daca ilegal imi cer scuze la moderatori:
1. Mi-am tupt tija de la VSS sau RSS ce e ala dintre cabli Km si pinion, si merg la peste 100 km/h cu chengine aprins
2. Stie careva de unde iau si eu segmenti?
Inca o data scuze de OFFTOPIC
Mihaly Laszlo a scris:
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
P.S. colegi de munca au inceput sa glumeasca pe seama mea zic ca o sa ajung sa schimb si claxonu ca poate are vreo legatura .
Sa stii ca e de ras dar mie mi-a zis un mecanic mai batran ca e foarte posibil sa fie de la simeringurile de supape... sapt viitoare fac motorul si va zic daca au disparut fluctuatiile (la mine nu mai moare deloc)
Offtopic si daca ilegal imi cer scuze la moderatori:
1. Mi-am tupt tija de la VSS sau RSS ce e ala dintre cabli Km si pinion, si merg la peste 100 km/h cu chengine aprins
2. Stie careva de unde iau si eu segmenti?
Inca o data scuze de OFFTOPIC
ai fost la mecanic ? cat a costat cum merge acum masina ?
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Mihaly Laszlo a scris:
ai fost la mecanic ? cat a costat cum merge acum masina ?
ai fost la mecanic ? cat a costat cum merge acum masina ?
Scuze de intarziere, dar au aparut complicatii:
Am refacut motorul, facea cam la fel, mirosea rau in cabina a gaze de esapament, dupa 1000 km aveam plin vasul de expansiune cu ulei
Am schimbat garnitura de chiuloasa, care a fost cumparata defecta (avea un inel de cupru montat dezaxat in garnitura).
Acum am REZOLVAT cu trepidatiile, dar surpriza:
scoate un nor de fum, si becul check engine (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69334)
Reparatia motorului (manopera) 600 lei+100 lei (schimbat garnitura de chiuloasa)
Piesele aproximativ 2500 lei (toate standard).
Cine mai are intrebari sau nelamuriri spuneti si va raspund cat pot de repede!
- Mihaly Laszlo
- OP
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat