octavyson
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
afganul
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2009
- Mesaj Privat
Astra_H
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Italian Style
- **
- 153 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Astra 2010
- Braila
Italian Style
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Italian Style
- **
- 153 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Astra 2010
- Braila
Italian Style
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Italian Style
- **
- 153 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Astra 2010
- Braila
Italian Style
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- lungu daniel
- *
- 38 mesaje
- din 08 Mai 2010
- Vectra 1998
- Bucuresti
lungu daniel
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2010
- Mesaj Privat
- soto
- **
- 111 mesaje
- din 10 Jun 2010
- Astra 2010 A14NET
- Galati
soto
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2010
- Mesaj Privat
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
Nu am mai spalat masina la spalatorie de foarte mult timp.
Nu am incredere pur si simplu. Mai bine astept pana cand am timp sa o spal singur, mai ales de cand am prins si "microbul" detailing-ului.
Spalatul regulat la spalatorii (majoritatea) reprezinta o reteta sigura pentru acorirea vopselei cu zgarieturi de tip "panza de paianjen" - reteaua aceea fina de zgarieturi extrem de vizibila si deranjanta in bataia soarelui.
Metoda mea de spalare presupune:
-prespalare/inmuierea mizeriei (solutie apa /sampon intr-un pulverizator de gradina)
-clatire
-spalare propriu-zisa cu manusa de blana si 2 galeti (una cu sampon si una cu apa pt. clatirea manusii), altii mai tipicari folosesc a treia galeata doar pt. roti, cu care se incepe spalarea oricum
-clatire
-uscare cu prosoape de microfibra
Odata la 4-5 spalari (sau mai mult) aplic ceara pentru protectie.
Cand si daca e cazul ii trag un polish usor manual sau cu masina. Dupa care din nou ceara.
Nu am incredere pur si simplu. Mai bine astept pana cand am timp sa o spal singur, mai ales de cand am prins si "microbul" detailing-ului.
Spalatul regulat la spalatorii (majoritatea) reprezinta o reteta sigura pentru acorirea vopselei cu zgarieturi de tip "panza de paianjen" - reteaua aceea fina de zgarieturi extrem de vizibila si deranjanta in bataia soarelui.
Metoda mea de spalare presupune:
-prespalare/inmuierea mizeriei (solutie apa /sampon intr-un pulverizator de gradina)
-clatire
-spalare propriu-zisa cu manusa de blana si 2 galeti (una cu sampon si una cu apa pt. clatirea manusii), altii mai tipicari folosesc a treia galeata doar pt. roti, cu care se incepe spalarea oricum
-clatire
-uscare cu prosoape de microfibra
Odata la 4-5 spalari (sau mai mult) aplic ceara pentru protectie.
Cand si daca e cazul ii trag un polish usor manual sau cu masina. Dupa care din nou ceara.
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
va salut! poate ca sunt cam 'disperat dupa curatenie dar o spal de fiecare data cand e nevoie..de multe ori s-a intamplat sa o spal si de 2 ori intr-o zi,asta datorita unei ploi scurte care mi-a stricat treaba:P iar interiorul cam o data la o saptamana cu aspiratoru si o data la 2luni intreaga tapiterie( cu biocarpet:D) si plafonu cu servetele umede..e mai mult de munca dar iese ca nou:D
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
Sunt sigur ca sunt foarte multi care tin la investitie si de ce nu la valoarea de revanzare a masinii. Ca atare intretinerea si cosmetizarea nu le mai vad ca un hobby.
@17_adi - cea mai mare grija sa o ai la "obiectul" cu care speli masina si mai ales la cel cu care o stergi. Astea sunt momentele in care se pot provoca cele mai multe zgarieturi.
Bafta!
@17_adi - cea mai mare grija sa o ai la "obiectul" cu care speli masina si mai ales la cel cu care o stergi. Astea sunt momentele in care se pot provoca cele mai multe zgarieturi.
Bafta!
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
Daca ma intrebi...sincer nu cred ca ii face prea bine vopselei nici peria (indiferent cat de moale) si nici stersul cu pielea de caprioara.
Iti pot spune pe scurt si de ce. Ai masina murdara, presupun ca o uzi mai intai. Apa poate ca inmoaie putin din praf si mizeria grosiera dar in mare parte tot ramane mult pe masina. Daca in momentul ala incepi sa "mangai" tabla cu o perie, vei plimba de colo-colo toate particulele de pe tabla, deoarece peria nu are cum sa retina nimic intre firele ei. Ideal ar fi ori o laveta de microfibra cu peri mai lungi sau o manusa de blana naturala de oaie. Numai asa se va putea retine mizeria (in grosimea materialului) fara ca la suprafata sa existe frecare intre tabla si praf.
Ca procesul sa fie cat mai "bland" cu vopseaua si lacul, e important si ca samponul sa fie de calitate si sa asigura o lubrefiere cat mai buna intre laveta/manusa si tabla.
Pentru uscare iti recomand tot o laveta mare (sau mai multe mici) de microfibra, din aceleasi motive, unul in plus fiind ca absorb apa mult mai bine decat pielea de caprioara si o fac in siguranta (daca mai sunt zone care nu au fost perfect curatate - praful ramas va zgaria tabla la stergere/uscare cu pielea de caprioara).
Am detaliat putin un procedeu de spalare ok (folosit de detaileri profesionisti) cu cateva posturi mai sus.
Iti pot spune pe scurt si de ce. Ai masina murdara, presupun ca o uzi mai intai. Apa poate ca inmoaie putin din praf si mizeria grosiera dar in mare parte tot ramane mult pe masina. Daca in momentul ala incepi sa "mangai" tabla cu o perie, vei plimba de colo-colo toate particulele de pe tabla, deoarece peria nu are cum sa retina nimic intre firele ei. Ideal ar fi ori o laveta de microfibra cu peri mai lungi sau o manusa de blana naturala de oaie. Numai asa se va putea retine mizeria (in grosimea materialului) fara ca la suprafata sa existe frecare intre tabla si praf.
Ca procesul sa fie cat mai "bland" cu vopseaua si lacul, e important si ca samponul sa fie de calitate si sa asigura o lubrefiere cat mai buna intre laveta/manusa si tabla.
Pentru uscare iti recomand tot o laveta mare (sau mai multe mici) de microfibra, din aceleasi motive, unul in plus fiind ca absorb apa mult mai bine decat pielea de caprioara si o fac in siguranta (daca mai sunt zone care nu au fost perfect curatate - praful ramas va zgaria tabla la stergere/uscare cu pielea de caprioara).
Am detaliat putin un procedeu de spalare ok (folosit de detaileri profesionisti) cu cateva posturi mai sus.
- elegance
- *****
- 3,088 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,088
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Te cam contrazici singur. Singura metoda de protejare a vopselei in timpul spalarii e daca singurul lucru care vine in contact cu mizeria e... apa. Adica dai un jet de apa la masina sa se inmoaie, dupa cateva minute dai cu spuma activa, iar la sfarsit clatire cu apa. Povesti de astea cu microfibre am auzit si la teleshoping.. Fa cum ti-am zis si nu o sa mai fie nevoie sa dai cu ceara pe masina sau sa ii dai polis la nu stiu cate luni.
- vladb
- **
- 321 mesaje
- din 21 Nov 2006
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
vladb
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
Sincer sa fiu, nu vad unde m-am contrazis.
Sunt de acord cu tine ca "daca nu atingi masina cu nimic sau doar cu apa - nu ai cum sa o zgarii". Dar nici nu o cureti.
Intr-adevar, spuma activa ia o mare parte din mizerie, dar trebuie stiut si cu ce cost. Majoritatea spalatoriilor fac dozajul la spuma "ochiometric". Toate spumele active contin agenti foarte puternici de curatare care nu sunt "safe" pentru multe materiale de pe masina. Nici chiar pentru vopsea pe termen lung. Ornamente patate sau matuite sunt doar un mic exemplu.
Mai mult, tehnica adoptata de multe spalatorii "rapide" unde se sare peste spalarea manuala (cu carpa/burete/ sau ce mai au ei) are efecte negative garantate. Chiar daca prin absurd, clatirea cu jetul, spuma activa si iar clatirea cu jetul ar fi luat absolut toata mizeria de pe masina (ceea ce este cvasi imposibil), cand se vine la sfarsit cu pielea de caprioara si se freaca energic pe tabla se adauga sistematic zgarieturi de tip panza de paianjen. Nu mai spun de cat de curata era carpa/pielea din start, dupa ce s-a folosit la atatea masini inainte si a fost clatita si stoarsa.
Desigur, pe majoritatea nu ii intereseaza decat sa vada ca masina luceste cand a iesit din spalatorie si atat. Eu unul nu ma numar printre aceia.
Faptul ca microfibra este cea mai mare inventie in domeniul curateniei in general (nu doar auto) nu o zic eu ci multi altii care au organizat si seminarii pe tema asta de-acum vreo 5 ani pentru profesionistii din cosmetica auto. Pe care imi place sa-i ascult si sa-i respect.
P.S. Eu folosesc aparat cu presiune, lance de spumare si spuma cu PH NEUTRU pentru prespalare.
Sunt de acord cu tine ca "daca nu atingi masina cu nimic sau doar cu apa - nu ai cum sa o zgarii". Dar nici nu o cureti.
Intr-adevar, spuma activa ia o mare parte din mizerie, dar trebuie stiut si cu ce cost. Majoritatea spalatoriilor fac dozajul la spuma "ochiometric". Toate spumele active contin agenti foarte puternici de curatare care nu sunt "safe" pentru multe materiale de pe masina. Nici chiar pentru vopsea pe termen lung. Ornamente patate sau matuite sunt doar un mic exemplu.
Mai mult, tehnica adoptata de multe spalatorii "rapide" unde se sare peste spalarea manuala (cu carpa/burete/ sau ce mai au ei) are efecte negative garantate. Chiar daca prin absurd, clatirea cu jetul, spuma activa si iar clatirea cu jetul ar fi luat absolut toata mizeria de pe masina (ceea ce este cvasi imposibil), cand se vine la sfarsit cu pielea de caprioara si se freaca energic pe tabla se adauga sistematic zgarieturi de tip panza de paianjen. Nu mai spun de cat de curata era carpa/pielea din start, dupa ce s-a folosit la atatea masini inainte si a fost clatita si stoarsa.
Desigur, pe majoritatea nu ii intereseaza decat sa vada ca masina luceste cand a iesit din spalatorie si atat. Eu unul nu ma numar printre aceia.
Faptul ca microfibra este cea mai mare inventie in domeniul curateniei in general (nu doar auto) nu o zic eu ci multi altii care au organizat si seminarii pe tema asta de-acum vreo 5 ani pentru profesionistii din cosmetica auto. Pe care imi place sa-i ascult si sa-i respect.
P.S. Eu folosesc aparat cu presiune, lance de spumare si spuma cu PH NEUTRU pentru prespalare.
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
vlad apreciez felu cum iti speli masina si ca folosesti produse de calitate,dar poate nu toti au posibilitatea de a cumpara acele produse sau nu toti au aparate cu presiune..si nici sa dau de fiecare data cand e murdara bani la spalatorie nu imi convine.e corect ce ai spus tu,si apreciez ca ai detaliat.o s aincerc sa fac rost de blana naturala de oaie
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat