- body_18_is
- **
- 220 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
body_18_is
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
@body_18_is: tu ai tot z16se? Daca da, cum de-ti convine sa dai jos distributia, sa ciocanesti un pic termostatul, sa-l pui inapoi si apoi sa mergi la risc daca merge sau nu, iar daca nu reuseste treaba, ce faci, iar dai jos distributia?
La mine treaba nu sta roz deloc, de fapt singurul lucru roz e numai antigelul, ca in rest vad negru de draci.
Am inlocuit termostatul AMC cu cel Vernet din poza de ieri si nu functioneaza treaba ca la shrincu.
La primul test la relanti timp de ~7-8min, apa calda n-a trecut de termostat, chiar daca nu s-a ridicat acul la temperatura, am oprit motorul pentru ca temperatura pe furtune era cum trebuia sa fie. Bucurie.
In mers, dezamagire. Pleacat de la +25grC(motor rece), dupa ~7min si vreo 2.5km in oras, temperatura se ridica dupa primele bare si la prima fana de motor scade brusc inapoi la zero.
In mers acul nu se ridica mai sus de ~60C. Vedeti si voi.
Practic, cu tot cu noul termostat Vernet, ansamblul functioneaza la fel ca inainte. Problema trebuie sa fie in alta parte, dar unde? Ceva imi scapa.
Pe langa asta, furtun gros de la motor la radiator unde am montat termostatul, a inceput sa se exfolieze pe interior la pata de contact cu termosatul, cred ca din cauza ca l-am tot stresat cu strans si desfacut colierul.
In doua zile trebuie sa fac un drum GL-BV dus intors. Ce-o sa fac? Merg cu cartonul in bot pe +30C afara?
La mine treaba nu sta roz deloc, de fapt singurul lucru roz e numai antigelul, ca in rest vad negru de draci.
Am inlocuit termostatul AMC cu cel Vernet din poza de ieri si nu functioneaza treaba ca la shrincu.
La primul test la relanti timp de ~7-8min, apa calda n-a trecut de termostat, chiar daca nu s-a ridicat acul la temperatura, am oprit motorul pentru ca temperatura pe furtune era cum trebuia sa fie. Bucurie.
In mers, dezamagire. Pleacat de la +25grC(motor rece), dupa ~7min si vreo 2.5km in oras, temperatura se ridica dupa primele bare si la prima fana de motor scade brusc inapoi la zero.
In mers acul nu se ridica mai sus de ~60C. Vedeti si voi.
Practic, cu tot cu noul termostat Vernet, ansamblul functioneaza la fel ca inainte. Problema trebuie sa fie in alta parte, dar unde? Ceva imi scapa.
Pe langa asta, furtun gros de la motor la radiator unde am montat termostatul, a inceput sa se exfolieze pe interior la pata de contact cu termosatul, cred ca din cauza ca l-am tot stresat cu strans si desfacut colierul.
In doua zile trebuie sa fac un drum GL-BV dus intors. Ce-o sa fac? Merg cu cartonul in bot pe +30C afara?
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Hai sa facem diferenta intre termocupla si senzor de temperatura.
Eu stiam ca termocupla este un senzor de temperatura si ma astept sa fie localizat pe blocul motor in contact cu lichidul de racire. Mai departe senzorul trimite informatia catre ECU si ceasul din bord.
Daca nu-i asa, atunci cum stau lucrurile?
Eu stiam ca termocupla este un senzor de temperatura si ma astept sa fie localizat pe blocul motor in contact cu lichidul de racire. Mai departe senzorul trimite informatia catre ECU si ceasul din bord.
Daca nu-i asa, atunci cum stau lucrurile?
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Reset-uri a avut ea cu carul si nu au influentat comportamentul senzorului.
Sa presupunem este tot o problema apropiata de termostate.
Mai sus am scris "Daca stau pe loc cu motorul pornit, implicit nu se face ventilatie naturala prin radiator, temperatura se ridica normal pana la ~90C unde intervine ventilatorul si raceste treaba."
Asta inseamna ca indicatorul de temp lucreaza normal si ca ambele termostate sunt deschise.
De ce raman deschise, asta e intrebarea?
Sa presupunem este tot o problema apropiata de termostate.
Mai sus am scris "Daca stau pe loc cu motorul pornit, implicit nu se face ventilatie naturala prin radiator, temperatura se ridica normal pana la ~90C unde intervine ventilatorul si raceste treaba."
Asta inseamna ca indicatorul de temp lucreaza normal si ca ambele termostate sunt deschise.
De ce raman deschise, asta e intrebarea?
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
M-am hotarat sa gadil putin si senzorul de temperatura. Ma gandesc sa-i curat contactele electrice in primul rand, apoi daca e nevoie s-o demontez si sa vad daca-i ceva in neregula cu el.
Aseara a trebuit sa stau in masina vreo jumate de ora. Ploua torential. Motorul era oprit, dar contactul pus, sa mearga ventilatorul din habitaclu. In aceasta jumate de ora, indicatorul de temperatura o oscilat de la 60C la 84-85, dupa vreo 2 minute iar la 60, apoi iar la 85-88, apoi scadea spre 50, apoi iar urca, si tot asa. Toate astea cu motorul oprit! Inainte de asta, cat timp am mers cu masina, indicatorul nu trecuse de ~70grC.
Nu stiu daca e normal sau nu comportamentul, dar vreau sa-l verific.
Intrebarea este: unde se afla senzorul de temperatura pe motorul Z16SE?
@shrincu: poti sa pui te rog o poza cu furtunul in care se afla termostatul pus de tine. O sa ma orientez dupa pozitionarea colierului si vreau sa vad daca este cea mai mica diferenta intre setup-ul meu si al tau.
Aseara a trebuit sa stau in masina vreo jumate de ora. Ploua torential. Motorul era oprit, dar contactul pus, sa mearga ventilatorul din habitaclu. In aceasta jumate de ora, indicatorul de temperatura o oscilat de la 60C la 84-85, dupa vreo 2 minute iar la 60, apoi iar la 85-88, apoi scadea spre 50, apoi iar urca, si tot asa. Toate astea cu motorul oprit! Inainte de asta, cat timp am mers cu masina, indicatorul nu trecuse de ~70grC.
Nu stiu daca e normal sau nu comportamentul, dar vreau sa-l verific.
Intrebarea este: unde se afla senzorul de temperatura pe motorul Z16SE?
@shrincu: poti sa pui te rog o poza cu furtunul in care se afla termostatul pus de tine. O sa ma orientez dupa pozitionarea colierului si vreau sa vad daca este cea mai mica diferenta intre setup-ul meu si al tau.
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
@lpedala:
Imi cer mii de scuze pentru intarziere. Am fost in concediu si nu aveam calculator pe langa mine. Mai sunt jos pozele.
Pozitia e incercuita cu rosu. Observi ca e un colier nou acolo pe care l-am pus exact pe "capatzana" termostatului. Colierul vechi e la locul lui la capatul furtunului. Termostatul intra pe furtun fara prea mare efort si asa am hotarat sa adaug al doilea colier. Termostatul l-am bagat cu elementul termosensibil (gamalia rosie) in motor.
In a doua poza e si termostatul (se vede pe fundal cutia de Dacia). Mie mi se par indetice si pe cutia de Dacia scria "Made in France".
Am facut 4000km in concediu, din care mai mult de jumate pe autostrazi (110-120kmh). Temp nu a scazut sub 85 grade, desi am prins si zile cu 10-12 grade afara. Pozitia termostatului la tine e la fel ca la mine?
Imi cer mii de scuze pentru intarziere. Am fost in concediu si nu aveam calculator pe langa mine. Mai sunt jos pozele.
Pozitia e incercuita cu rosu. Observi ca e un colier nou acolo pe care l-am pus exact pe "capatzana" termostatului. Colierul vechi e la locul lui la capatul furtunului. Termostatul intra pe furtun fara prea mare efort si asa am hotarat sa adaug al doilea colier. Termostatul l-am bagat cu elementul termosensibil (gamalia rosie) in motor.
In a doua poza e si termostatul (se vede pe fundal cutia de Dacia). Mie mi se par indetice si pe cutia de Dacia scria "Made in France".
Am facut 4000km in concediu, din care mai mult de jumate pe autostrazi (110-120kmh). Temp nu a scazut sub 85 grade, desi am prins si zile cu 10-12 grade afara. Pozitia termostatului la tine e la fel ca la mine?
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
lpedala a scris:Nu stiu cum arata senzorul, cred ca asemanator cu cel din poza de la tine.
M-am uiat si rasuitat pe langa pompa de apa, nu l-am vazut.
Uite o poza cu motorul meu, fara carcasa de la fitrul de aer, fara baterie, zi tu unde e.
M-am uiat si rasuitat pe langa pompa de apa, nu l-am vazut.
Uite o poza cu motorul meu, fara carcasa de la fitrul de aer, fara baterie, zi tu unde e.
EVRIKA! L-am gasit
Nu e langa pompa de apa (am cautat in dusmanie). Senzorul se afla sub modulul de aprindere (cea care tine loc de "bobina de inductie" si "delco"). E prins direct in bloc si il desfaci cu o cheie fixa de......16..18 nu mai stiu sigur. Spatiul e inghesuit rau, dar il dovedesti....
Sa ne tii la curent
L.E.: spalai masina sau cum de e asa curata la motor?
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Este senzorul de temperatura de vina.
M-am lasat greu convins, dupa ce am schimbat 3 termostate de Dacie (1 AMC si 2 Vernet) temperatura tot nu trecea de 60 pe ceas.
Acum 2 zile mi-a iesit furtunul cu termostatul de Dacie din radiator in mers, cred ca nu era prins bine in capatul dinspre radiator, caci de acolo a iesit, Era sauna sub capota, am pierdut 4.5L lichid de racire.
Mai tarziu mi-am dat seama ca e din cauza supra presiunii.
Ca sa aflu daca e vina senzorului, am facut un test. Cu masina pe loc, am tinut motorul turat sa vad ce se intampla. A inceput sa fiarba apa distilata din motor. Cat arata ceasul din bord? 80C. La momentul fierberii, aburul a iesit pe la buson prin locul special conceput, de data asta n-a mai gasit alte puncte slabe. Iar am avut sauna sub capota.
Am deconectat mufa de la senzorul de temp care se afla unde a spus shrincu. Am aflat din TIS.
Am pornit motorul, a aparut eroare de ECM in bord, ventilatoarele au pornit la maxim. Apoi am oprit, am bagat mufa la loc, am pornit, si, minune, temperatura aratata era de 84C. Ulterior a disparut si eroare din bord.
Tot timpul cat nu am stiut asta, am supraincalzit motorul, am facut un drum de BV cu un carton in fata, dar n-au fost probleme sa fiarba lichidul. Problema ce mai mare este ca domnul senzor de temperatura nu m-a dus numai pe mine in eroare, ci si pe ECM, care nu pornea ventilatoarele pentru ca nu stia ca motorul se supraincalzeste.
Mufele electrice de la senzor nu erau oxidate, nu stiu ce a cauzat contactul imperfect. Le-am curatat totusi cu spray de contacte.
@shrincu, mersi de poze. Si da, motorul era proaspat spalat in poza.
LE: si pentru ca tot am frecat frutunul cu atatea termostate si coliere, s-a crestat putin pe alocuri. Mi-am comandat altul preventiv. Nu este decat 56ron , si facut numai de GM.
Ulterior, vreau sa renunt la termostatul de Dacie sa vad daca nu cumva merge bine cel original si sa-i schimb lichidul de racire inainte de iarna.
M-am lasat greu convins, dupa ce am schimbat 3 termostate de Dacie (1 AMC si 2 Vernet) temperatura tot nu trecea de 60 pe ceas.
Acum 2 zile mi-a iesit furtunul cu termostatul de Dacie din radiator in mers, cred ca nu era prins bine in capatul dinspre radiator, caci de acolo a iesit, Era sauna sub capota, am pierdut 4.5L lichid de racire.
Mai tarziu mi-am dat seama ca e din cauza supra presiunii.
Ca sa aflu daca e vina senzorului, am facut un test. Cu masina pe loc, am tinut motorul turat sa vad ce se intampla. A inceput sa fiarba apa distilata din motor. Cat arata ceasul din bord? 80C. La momentul fierberii, aburul a iesit pe la buson prin locul special conceput, de data asta n-a mai gasit alte puncte slabe. Iar am avut sauna sub capota.
Am deconectat mufa de la senzorul de temp care se afla unde a spus shrincu. Am aflat din TIS.
Am pornit motorul, a aparut eroare de ECM in bord, ventilatoarele au pornit la maxim. Apoi am oprit, am bagat mufa la loc, am pornit, si, minune, temperatura aratata era de 84C. Ulterior a disparut si eroare din bord.
Tot timpul cat nu am stiut asta, am supraincalzit motorul, am facut un drum de BV cu un carton in fata, dar n-au fost probleme sa fiarba lichidul. Problema ce mai mare este ca domnul senzor de temperatura nu m-a dus numai pe mine in eroare, ci si pe ECM, care nu pornea ventilatoarele pentru ca nu stia ca motorul se supraincalzeste.
Mufele electrice de la senzor nu erau oxidate, nu stiu ce a cauzat contactul imperfect. Le-am curatat totusi cu spray de contacte.
@shrincu, mersi de poze. Si da, motorul era proaspat spalat in poza.
LE: si pentru ca tot am frecat frutunul cu atatea termostate si coliere, s-a crestat putin pe alocuri. Mi-am comandat altul preventiv. Nu este decat 56ron , si facut numai de GM.
Ulterior, vreau sa renunt la termostatul de Dacie sa vad daca nu cumva merge bine cel original si sa-i schimb lichidul de racire inainte de iarna.
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
lpedala a scris:
Acum 2 zile mi-a iesit furtunul cu termostatul de Dacie din radiator in mers, cred ca nu era prins bine in capatul dinspre radiator, caci de acolo a iesit, Era sauna sub capota, am pierdut 4.5L lichid de racire.
Mai tarziu mi-am dat seama ca e din cauza supra presiunii.
Acum 2 zile mi-a iesit furtunul cu termostatul de Dacie din radiator in mers, cred ca nu era prins bine in capatul dinspre radiator, caci de acolo a iesit, Era sauna sub capota, am pierdut 4.5L lichid de racire.
Mai tarziu mi-am dat seama ca e din cauza supra presiunii.
Ai idee cum ai ajuns la suprapresiune?
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat