- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
senzorul de temperatura e o problema la Z16SE-urile noastre
am gasit la 45 ron
am impresia ca si mie imi face figuri pt ca nu prea am auzit sa imi intre a 2 a treapta la ventilatoare desi e foarte cald afara iar motorul pare destull de fierbinte
@Ipedala cand ai scos mufa la senzor de temperatura ,in bord iti mai indica temperatura?
am gasit la 45 ron
am impresia ca si mie imi face figuri pt ca nu prea am auzit sa imi intre a 2 a treapta la ventilatoare desi e foarte cald afara iar motorul pare destull de fierbinte
@Ipedala cand ai scos mufa la senzor de temperatura ,in bord iti mai indica temperatura?
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
@lpedala: Ok, am mai sapat si se pare ca e acelasi senzor care ofera si informatia pentru pornirea ventialtorului. Din moment ce indica aiurea, se explica de ce a fiert lichidul.
@schumy1502: daca pui contact dupa ce decuplezi senzorul nu iti mai indica temperatura in bord iar ventilatoarele pornesc amandoua si merg continuu, insa nu prea inteleg cum te ajuta testul. Tu suspectezi ca indica o temperatura mai mica decat in realitate.
Cred ca ai putea sa incerci altceva: Presupunand ca termostatul iti functioneaza normal, ai putea sa verifici ce temperatura iti indica atunci cand se deschide cicuitul catre radiator. Ar trebui sa deschida intre 85 si 90 grade. Cu ocazia asta poti sa verifici si pornirea ventilatoarelor care ar trebui sa se intample pe la 92-95 si sa se opreasca cand ajunge sub 90. Sper ca te ajuta.
@schumy1502: daca pui contact dupa ce decuplezi senzorul nu iti mai indica temperatura in bord iar ventilatoarele pornesc amandoua si merg continuu, insa nu prea inteleg cum te ajuta testul. Tu suspectezi ca indica o temperatura mai mica decat in realitate.
Cred ca ai putea sa incerci altceva: Presupunand ca termostatul iti functioneaza normal, ai putea sa verifici ce temperatura iti indica atunci cand se deschide cicuitul catre radiator. Ar trebui sa deschida intre 85 si 90 grade. Cu ocazia asta poti sa verifici si pornirea ventilatoarelor care ar trebui sa se intample pe la 92-95 si sa se opreasca cand ajunge sub 90. Sper ca te ajuta.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ieri a aparut o problema noua.
Am pornit motorul, am pornit AC-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord. Asa a ramas si azi.
Acul la temperatura lucreaza corect, dar ventilatoarele nu mai pornesc, temp motor ajunge la 92-95 si e liniste. Daca ma pun in miscare intervine racirea naturala.
Now what?
Am pornit motorul, am pornit AC-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord. Asa a ramas si azi.
Acul la temperatura lucreaza corect, dar ventilatoarele nu mai pornesc, temp motor ajunge la 92-95 si e liniste. Daca ma pun in miscare intervine racirea naturala.
Now what?
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Pai tu ai decuplat senzorul de temp. ca sa ii cureti contactele. Eu am facut acelasi lucru ca sa fiu sigur ca ala e senzorul. Ma gandeam ca anomalia poate sa apara de la deconectarea senzorului, eventual sa necesite o resetare. Dar am verificat si nu se inatmpla la fel.....
Mai mult, se pare ca doar ventilatorul de la AC nu cupleaza in cazul tau, ceea ce exclude o problema legata de senzorul de temp al motorului...
Mai mult, se pare ca doar ventilatorul de la AC nu cupleaza in cazul tau, ceea ce exclude o problema legata de senzorul de temp al motorului...
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dupa diagnostic cu OP-com la cornel02 s-au vazut urmatoarele erori:
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat). Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Eroarea P1530 n-am vazut-o nici eu nici Cornel vreo data.
Ma gandesc cat ajunge o rata la o masina noua.
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat). Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Eroarea P1530 n-am vazut-o nici eu nici Cornel vreo data.
Ma gandesc cat ajunge o rata la o masina noua.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am continuat discutia pe un topic dedicat erorii P1530 https://www.clubopel.com/vie...p?p=853116#853116
intru-cat nu mai este vorba depsre termostat. Daca aveti idei, va rog postati acolo.
intru-cat nu mai este vorba depsre termostat. Daca aveti idei, va rog postati acolo.
- George Pelesca
- **
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Referitor la problemele cu temperatura motorului la Z16E, termostatul meu original (wahler) cred cã obosise deoarece foarte rar temperatura motorului ajungea la 90 grade celsius, asa ca in primavara l-am schimbat cu unul identic (cca 30 lei). Totul OK temperatura la bord crestea normal si se stabiliza in jur de 85 grade indiferent de regimul de functionare al motorului.
Si acum partea dramatica: acum 2 zile pe la km 50 pe Bucuresti - Pitesti pe la 160 Km/h ma uit la bord si 85 grade. O las mai usor si nu ma mai uit la bord. Pe la 130 Km/h se aprinde becul galben de la sistemul de racire si in secunda 2 acul de temperatura cade pe 0. Trag pe dreapta si opresc motorul care fierbea si nu mai avea lichid in vasul de expansiune. Tragedia a fost cã nu a scapat garnitura de chiuloasa (desi aceasta practic nu se poate arde intrucat este din metal). Supraincalzindu-se, motorul a fortat garnitura de chiuloasa si a bagat presiune in instalatia de racire si antigel in cilindrii.
Dupa ce desfac motorul si nu gasesc nicio problema, testez termostatul care functionase perfect cca 5000 km. In apa clocotinda acesta nu deschidea nici macar un mm.
Deci mare atentie la bord pentru ca nu putem avea incredere nici intr-un termostat nou.
Totusi raman anumite nelamuriri:
- de ce nu s-a aprins becul din bord decat cand a fost prea tarziu si nu cand am inceput sa raman fara apa?
- de ce a cazut acul de la indicatorul de temp cand motorul s-a supraincalzit si apoi si-a revenit cand motorul s-a mai racit? Posibila defectiune la sonda de temp?
- sigur termostatul a fost original, desi arata identic cu cel original?
Ca fapt divers, daca se pune un tester pe motor acesta o sa indice o temperatura a lichidului de racire care am constatat eu ca este mai mare decat cea indicata in bord (fapt ce eu nu mi-l pot explica.
Si acum partea dramatica: acum 2 zile pe la km 50 pe Bucuresti - Pitesti pe la 160 Km/h ma uit la bord si 85 grade. O las mai usor si nu ma mai uit la bord. Pe la 130 Km/h se aprinde becul galben de la sistemul de racire si in secunda 2 acul de temperatura cade pe 0. Trag pe dreapta si opresc motorul care fierbea si nu mai avea lichid in vasul de expansiune. Tragedia a fost cã nu a scapat garnitura de chiuloasa (desi aceasta practic nu se poate arde intrucat este din metal). Supraincalzindu-se, motorul a fortat garnitura de chiuloasa si a bagat presiune in instalatia de racire si antigel in cilindrii.
Dupa ce desfac motorul si nu gasesc nicio problema, testez termostatul care functionase perfect cca 5000 km. In apa clocotinda acesta nu deschidea nici macar un mm.
Deci mare atentie la bord pentru ca nu putem avea incredere nici intr-un termostat nou.
Totusi raman anumite nelamuriri:
- de ce nu s-a aprins becul din bord decat cand a fost prea tarziu si nu cand am inceput sa raman fara apa?
- de ce a cazut acul de la indicatorul de temp cand motorul s-a supraincalzit si apoi si-a revenit cand motorul s-a mai racit? Posibila defectiune la sonda de temp?
- sigur termostatul a fost original, desi arata identic cu cel original?
Ca fapt divers, daca se pune un tester pe motor acesta o sa indice o temperatura a lichidului de racire care am constatat eu ca este mai mare decat cea indicata in bord (fapt ce eu nu mi-l pot explica.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
George Pelesca a scris:... Ca fapt divers, daca se pune un tester pe motor acesta o sa indice o temperatura a lichidului de racire care am constatat eu ca este mai mare decat cea indicata in bord (fapt ce eu nu mi-l pot explica.
deci cine a constatat ca e temperatura mai mare decat cea indicata in bord? tu sau testerul?
- bogdanbdl
- **
- 210 mesaje
- din 26 Mai 2010
- Astra 2001 Z14XE
- Prahova
bogdanbdl
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
lpedala a scris:
deci cine a constatat ca e temperatura mai mare decat cea indicata in bord? tu sau testerul?
George Pelesca a scris:... Ca fapt divers, daca se pune un tester pe motor acesta o sa indice o temperatura a lichidului de racire care am constatat eu ca este mai mare decat cea indicata in bord (fapt ce eu nu mi-l pot explica.
deci cine a constatat ca e temperatura mai mare decat cea indicata in bord? tu sau testerul?
Pe tester imi arata o temperatura a motorului de 92 grade iar la bord aveam cca 60 grade. Asta dupa vreo 15 minute de functionare a motorului.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- raduadrianb
- *
- 14 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
raduadrianb
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
pismialex
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutari!
Am un Z16XEP iar termostatul vine cu tot cu carcasa ~6.5, 7 mil. Am citit chestia cu termostatul de Dacia dar la mine ar mai fi probleme in plus. Acul din bord nu se misca absolut deloc, senzorul de temperatura l-am schimbat iar deseori cand scot cheia din contact porneste ventilatorul. Cu mufa scoasa de la senzor, ventilatorul nu porneste. Deja sunt in ceata si-n frig. Daca ma puteti lamuri si pe mine. Multumesc.
Am un Z16XEP iar termostatul vine cu tot cu carcasa ~6.5, 7 mil. Am citit chestia cu termostatul de Dacia dar la mine ar mai fi probleme in plus. Acul din bord nu se misca absolut deloc, senzorul de temperatura l-am schimbat iar deseori cand scot cheia din contact porneste ventilatorul. Cu mufa scoasa de la senzor, ventilatorul nu porneste. Deja sunt in ceata si-n frig. Daca ma puteti lamuri si pe mine. Multumesc.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
patrik18
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mi-am schimbat si eu zilele astea antigelul la masina si acum nu imi mai uraca apa la bord! Daca merg cu ea cativa km pana se incalzeste bine si apoi opresc motorul si stau 5 mine cand pun contactul se ridica apa dar daca o pornesc si accelerez scade pana la minim....care ar putea fi problema? Ma poate ajuta cineva?
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salve,
Din ce descrii tu, poate fi termostatul blocat deschis sau senzor de temperatura care indica aiurea. E foarte usor sa iti dai seama care din ele e. Ambele sunt probleme relativ obisnuite la Z16SE si ambele au rezolvari postate pe aici pe forum.
Mai insista cu cautarile pe forum si tine-ne la curent daca nu te descurci.
Bafta!
P.S.: am presupus ca e Z16SE.
Din ce descrii tu, poate fi termostatul blocat deschis sau senzor de temperatura care indica aiurea. E foarte usor sa iti dai seama care din ele e. Ambele sunt probleme relativ obisnuite la Z16SE si ambele au rezolvari postate pe aici pe forum.
Mai insista cu cautarile pe forum si tine-ne la curent daca nu te descurci.
Bafta!
P.S.: am presupus ca e Z16SE.