- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
scanx, ce spui tu e foarte convingator. totusi, ca o parere personala, o baterie cu capacitate mai mare decat cea originala e utila in cazul in care folosesti mai multi consumatori decat are masina, in mod obisnuit, iar acesti consumatori doresti sa-i folosesti si cu motorul oprit (cand alternatorul nu mai incarca bateria). de exemplu daca folosesti un aspirator de masina. sau daca vrei sa montezi, pe langa mp3playerul masinii, si o statie radio in CB (cum intentionez eu). Statia asta radio poate avea o putere de la 4 la 10, 25, chiar 100 de wati.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu vreau sa schimb vreo parere si fiecare isi face upgrade-uri pe masina in functie de necesitati. Problema nu este bateria mai mare cu 10-20A, ci asigurarea incarcarii ei.
La ce ajuta cei 10-20A daca se fac drumuri scurte si nu se ajunge niciodata la incarcare full?
Daca iti stii consumatorii in timp de repaus si cat timp ai sa rulezi prin oras, iti poti face estimari si e posibil sa te ajute surplusul de energie, sau nu.
Daca si in timp ce se ruleaza cu masina prin oras exista consumatori mai mari decat poate debita alternatorul, atunci tot din baterie va trage curent si de aici "mumu" incarcare baterie, asta se intampla iarna deobicei.
La ce ajuta cei 10-20A daca se fac drumuri scurte si nu se ajunge niciodata la incarcare full?
Daca iti stii consumatorii in timp de repaus si cat timp ai sa rulezi prin oras, iti poti face estimari si e posibil sa te ajute surplusul de energie, sau nu.
Daca si in timp ce se ruleaza cu masina prin oras exista consumatori mai mari decat poate debita alternatorul, atunci tot din baterie va trage curent si de aici "mumu" incarcare baterie, asta se intampla iarna deobicei.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
Eu sunt din nou in ceatza... Mi-am cumparat baterie noua (GM, capacitate 55 Ah) si am primit la ea, de la firma de unde am cumparat-o, urmatoarele documente: factura, bon si certificat de garantie. Toate au pe ele stampila firmei care mi-a vandut baterie. Pe certficatul de garantie scrie ca bateria are doi ani garantie. Pana aici e ok. Nu stiu insa daca sunt obligat sa merg la un service pentru montarea bateriei si / sau pentru verificarea instalatiei electrice a masinii. In caz afirmativ, la ce service sa ma duc ?
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din pacate la mine pe spatele certificatului de garantie nu scrie nimic.
Iar pe fatza certificatului, acolo unde scrie ca am garantie 2 ani, zice ca garantia se acorda cu conditia montarii piesei (adica a acumulatorului, in cazul meu) la un service autorizat RAR. Ma gandesc sa ma duc la un service Opel, desi astea sunt scumpe
Iar pe fatza certificatului, acolo unde scrie ca am garantie 2 ani, zice ca garantia se acorda cu conditia montarii piesei (adica a acumulatorului, in cazul meu) la un service autorizat RAR. Ma gandesc sa ma duc la un service Opel, desi astea sunt scumpe
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Nu este obligatoriu. Service-urile care sunt autorizate RAR sunt mult mai multe decat crezi. Intereseaza-te la cele din zona in care locuiesti. Asa cum spun altii, service-ul lui nea Vasile probabil ca nu are autorizatie RAR, dar cele care fac reparatii, in special pe asigurari, sunt 100% autorizate RAR. Orienteaza-te si vei vedea ca nu este asa de complicat.
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Si inca o idee. In week-end-ul care a trecut, intamplator, mi-am bagat nasul la baterie in sensul ca am indepartat bateria de tot. De-a lungul timpului observasem o gramada de mizerie adunata de jur-imprejur (praf, frunze etc) pe care nu o poti indeparta decat prin scoaterea bateriei. Concluzia: daca tot schimbi bateria incearca sa faci curat sub ea. Eu am racait usor cu o surubelnita si ulterior cu o pensula - avand atasat aspiratorul. Nici nu poti sa crezi cat praf si frunze se afla acolo, dar cel mai rau este ca acea mizerie obtureaza in timp gaurile de scurgere aflate sub baterie, fapt ce poate duce la manifestarea coroziunii.
- umblaretz
- ***
- 975 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
umblaretz
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
Da, am reusit sa inlocuiesc acumulatorul si am gasit si eu pamant sub bateria veche. Nu inteleg de ce firma Opel nu a gasit un sistem de a proteja, cumva, bateria. Mi se pare aiurea ca permanent sa cada pe baterie apa de ploaie si sa intre praf. In alta ordine de idei... am scos partea din stanga (cum privesti spre sofer) a grilei de aerisire, ca sa pot extrage bateria veche, si am deplasat un soi de cheder subtire care e sub grila aia. Nu stiu unde se fixa chederul... !
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am priceput, merci mult ! Si cum se pune la loc: se aseaza mai intai chederul pe marginea parbrizului, si se lipeste cu ceva, si apoi se pune peste cheder grila de aerisire? Sau se baga chederul in canalul din grila, si apoi se monteaza grila ? Eu am incercat sa pun chederul sa stea pe marginea parbrizului, dar nu sta, nu are nici o aderenta !
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
@ negociator
Cu chederul ala am avut si eu probleme cand am desfacut grila. In principiu trebuie sa-l usuci bine (de regula are ceva umezeala in el) si sa-l lipesti la loc cu un silicon negru (asa avea al meu) - daca zic eu bine cred ca se poate folosi si Victor Reinz- cel pentru etansare. Apoi vii cu grila peste el. N-ai cum fii sigur ca vine chederul bine daca il bagi cu tot cu grila.
Spre norocul meu, chederul meu a mai avut ceva silicon acolo si s-a prins binisor. Oricum trebuie sa schimb parbrizul si atunci va fi innoit acel silicon.
Cu chederul ala am avut si eu probleme cand am desfacut grila. In principiu trebuie sa-l usuci bine (de regula are ceva umezeala in el) si sa-l lipesti la loc cu un silicon negru (asa avea al meu) - daca zic eu bine cred ca se poate folosi si Victor Reinz- cel pentru etansare. Apoi vii cu grila peste el. N-ai cum fii sigur ca vine chederul bine daca il bagi cu tot cu grila.
Spre norocul meu, chederul meu a mai avut ceva silicon acolo si s-a prins binisor. Oricum trebuie sa schimb parbrizul si atunci va fi innoit acel silicon.
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Nope. Am invatat si eu de la astia mai batrani pe forum. Siliconul despre care vorbim nu cred ca este o caruta de bani insa este bun (se foloseste in special la garnituri, pentru etansare - dar nu se foloseste acolo unde sunt temperaturi foarte inalte).
Siliconul ale carui ramasite le-ai gasit pe chederul ala (asa cum am gasit si eu cand am curatat lacasul bateriei si pe la filtrul de polen) are un aspect mai lipicios, nu se usuca in totalitate - probabil ca asta se intampla pentru a realiza o mai buna protectie a parbrizului. Pentru ca alta explicatie pentru prezenta acelui cheder acolo n-am gasit.
Eu unul n-am timp sa merg prin targ (Vitan) pentru ca in fiecare week-end de regula plec din Bucuresti, dar sigur gasesti pe acolo.
Siliconul ale carui ramasite le-ai gasit pe chederul ala (asa cum am gasit si eu cand am curatat lacasul bateriei si pe la filtrul de polen) are un aspect mai lipicios, nu se usuca in totalitate - probabil ca asta se intampla pentru a realiza o mai buna protectie a parbrizului. Pentru ca alta explicatie pentru prezenta acelui cheder acolo n-am gasit.
Eu unul n-am timp sa merg prin targ (Vitan) pentru ca in fiecare week-end de regula plec din Bucuresti, dar sigur gasesti pe acolo.
jungle_
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2010
- Mesaj Privat
Eu am schimbat bateria ieri pentru ca m-a lasat de tot.In sensul ca masina nu mai pornea decat impinsa, stiind ca acest lucru nu e sanatos. Am mers si am luat Rombat de 50 ah dar nu mi-a zis nimeni ca trebuia sa fac treaba cu contactul, si sa o las pornita 10-15 min. Mai ales ca nesimtitii astia nici nu iau bine banii, pun bateria si te scot repede afar ca asteapta altul si nu e loc doar de o masina in curte la ei.E vreo problema ?
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
asdirc- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat