Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Detin o Astra G motorizare Z16XEP. Motorul mi se pare foarte reusit insa cam ,,papa" benzina mai ales dupa 120 km/h. La vechea Dacie exista posibilitatea de a schimba pinionul la treapta a 5 a si astfel la 117km/h aveam 3 000 rpm , cat aveam inainte la 100 km/h.Se schimbau 2 rotite dintate , compatibile cu pinioanele de Nova. Iar procedura era foarte usoara : doar se desfacea un capac aflat in spetele cutiei si in 10 minute modificarea era facut.
De aici rezulta si o economie de carburant destul de insemnata ( aprox. 0.8 l / 100 km) cat si un mers mai usor al motorului.
Stie cineva daca se poate face asa ceva si la Z16XEP ( nici macar nu stiu ce cod are cutia de viteze) ?
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cutia ta este F17. nu poti sti daca ai WR sau CR decat daca citesti codurile inscrise pe aceasta.
Daca ai CR poti sa pui sincron de WR sau WR1, vei avea raport de demultiplicare 0,761 pentru WR respectiv 0,674 pentru WR.1 fata de 0,890 pentru cutia CR
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru raspunsul tau.O sa ma uit pe cutie sa vad ce scrie pe ea.
Insa nu prea stiu ce inseamna raportul de demultiplicare. Mai pe intelesul unui ,,nestiutor" : ce pinion este mai bine sa cumpar ?
Se schimba greu ?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Raportul de demultiplicare inseamna raportul dintre viteza arborelui primar si cel secundar din cutia de viteze.


In viteza a 5-a arborele secundar (care transmite miscarea catre grupul diferential si mai apoi spre roti) se invarte mai repede decat arborele primar.
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
De schimbat se schimba greu ?
La vechea Dacie a durat 30 de minute.Se desfacea un capac din ,,spatele" cutiei , apoi se scoteau 2 rotite dintate (pinioanele) si ... cam gata .
Asa e si la F17 ?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ddf a scris:De schimbat se schimba greu ?
La vechea Dacie a durat 30 de minute.Se desfacea un capac din ,,spatele" cutiei , apoi se scoteau 2 rotite dintate (pinioanele) si ... cam gata .
Asa e si la F17 ?

Da,cu diferenta ca umbli pe la roata stg.fata,si-ti trebuie si `furca` ce vine peste pinionul diferit de cel vechi.cam asta-ti tb.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ok, deci sa inteleg ca nu trebuie data jos toata cutia ci doar capacul de la roata stanga (sofer). ?
Cele 3 piese le gasesc la magazin ?
Multumesc tuturor de lamuriri.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se gasesc la magazinele de piese auto ceva mai maricele (sau la reprezentanta, dar un sincron + furca o sa te coste mai mult decat o cutie completa SH).
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Wow ! Shocked
Pai la o Dacie Break 1410 am dat cam 60 ron pentru un pinion de Nova !
O cutie Sh sa fie undeva la 6 -7 milioane . Deci piesulicile astea 2 (pardon 3) sa fie mai mult de atata ? Shocked
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
eu am avut probleme cu vechea cutie F17 cu viteza a 5-a (nu intra in viteza) dupa ce si-a bagat un "mester" nasul in ea. La opel costa 1600 RON sincronul pentru viteza V.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca si la mine sa stricat sincronul la viteza a 4 a.Acum 1 luna mi0a picat ambreiajul(pompa de ambreiaj) si am schimbat-o fara sa ai pun furtunul nou ,cel al pompei noi , a ramas cel vechi.Sambata trecuta am ramas iar fara ambreiaj si mecanicul mi-a schimbat furtunul ,acum vad ca dupa 300 de km tine presiune dar problema este ca in treapta a 4 a are momente cand caraie(nu face mereu) dar e deranjantSpecific ca numai in treapta a 4 a face ,in celelalte intra foarte bine. .La reprezentanta este scump sincronul pt ca vne cu tot cu pinionul de la a 3 a si a 4 a.Am zis sa incerc un aditiv de la metabond de cutie ,nu stiu ce sa mai zic . Cred ca voi ajunge in a schimba cutia de viteze.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@gabiopel- sa nu te superi pe mine dar nu are absolut nici o importanta acel furtun de la pompa de ambreiaj deci pregateste-te sa ramai in curand iar fara ambreiaj.

Instalatia e amorsata prin caderea fluidului (lichid de frana ) din borcan inspre pedala deci daca ar fi vreo problema ai pierde lichid

La rulment e alta treaba daca ia aer, aeru nu se duce spre pompa de ambreiaj si eventual sa urce sus in vasul de lichid de frana, rulmentul e plasat cumva mai sus decat propria intrarea a conductei care vine de la pompa de ambreiaj, aerul care il trage se acumuleaza deasupra rulmentului la niplu....

Ca sfat poti sa incepi cu un kit de amreiaj dupa cum am vorbit, si dupa aia vezi de ce iti agata acum cutia, poate fi din timonerie sau se poate rezolva acum cu kitul de ambreiaj ...
Skip ads

  • crystyxcw

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pentru cutia F23 exista o solutie pentru a schimba pinionul la a 5-a?
  • Terapie

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ia ia ia ... aici se incepuse o discutie interesanta...totusi am niste nelamuriri...
De ce ai schimba pinionu ala si la ce duce asta? Deci scade consumu(din moment ce merge mai putin turat ma gandesc ca e logic...), dar ce inseamna asta practic? Scade puterea? (nu ca ar folosi cineva prea des a 5-a la depasiri sau alte cele...)...ar fi bun daca ar fi cineva care a facut magaria asta sau un mecanic care stie exact ce implica...si pana la urma cam cat ar costa...si pe mine m-ar incanta ca atunci cand merg cu o anumita viteza sa nu se mai screme saracu motor in 3000-4000 turatii...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Scade puterea la roata dar daca potrivesti pinioanele in asa fel incat la viteza normala de croaziera sa fi in turatia de cuplu maxim tu nu vei simti nici o diferenta, decat la buzunar (va consuma mai putin pentru aceiasi viteza de deplasare).
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu am gasit inca placuta pe care sa scrie modelul cutiei. Mai caut insa ... nu vad pe nicaieri.
Totusi : ce pinioane ar fi recomandate ? Ar merge si de la diesel ? Si unde s-ar putea face operatiunea ?
Inclin sa cred ca am cutie de tractiune , nu de fuga , ptr. ca am 3000 rpm la ~ 100 km/h.
  • stefan_10

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ganditi-va ca nu sunt numai avantaje in schimbarea acestor pinioane. Prin "lungirea" treptei a 5-a,treapta a 4-a va fi mult mai mult folosita la depasiri,rampe,etc!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu cine foloseste treapta V pentru depasiri Smile poate doar daca esti schumy si faci depasiri la 160+


Pe motorul Z16XEP s-au montat atat cutii F17 (CR & WR) cat si F13 (la fel, CR si WR).
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pe cutia de viteze este scris :
GM 9186
09 400 206
8 1167 0/5
Ce tip de cutie este ?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
de obicei pe Z16XEP s-a montat cutie F17 CR
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR