Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumiri. Atunci dau si eu o fuga la geometrie ca am schimbat pivotii...fara brat ce-i drept, dar oricum, mai sigur asa.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La orice interventie la bucse, pivoti, rulment, amortizoare+flanse, bielete etc. obligatoriu se face din nou directia, oricat de bune ar fi piesele si de precise, oricat te stradui sa pui suruburile in aceeasi pozitie tot nu iese sa stai in cap.
Eu dupa ce am schimbat bratele ca asa e la Agila (bratul are pivot si busca) si am pus piesa de calitate, incercat sa scot acelasi unghi degeaba, diferenta mica dar bani de aruncat pe caucioace nu am. La cealalta am luat o groapa romanesca gen aici sunt banii dumneavoastra de incepuse usor sa traga dreapta, jante ok tat bun dar unghi din parti, singura explicatie a fost ca s-a deplasat caseta de directie, nu pot sa nu-i contrazic ca am vazut cu ochii mei pe monitor amandoua fugite putin dreapta.
  • alexandrudicu

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Azi am fost si mi-am luat doua cauciucuri noi, Michelin Energy Saver, si apoi tot la acelasi service sa-mi faca unghiurile, dar o noua problema. Capatul de bara dreapta are joc cam mare, deci am schimbat si capetele de bara, iar apoi mi-au facut si unghiurile. Total 725 lei. Sa speram ca va fi bine, ca deja am bagat cam multi bani in masinutza.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si acum istoria cu P0340... Vine Alexandru de la Tg. Neamt la Iasi sa pune distributia la punct, sa vedem cum facem sa citeasca senzorul came...teoretic banal dar...pinioanele vechi nu le mai are, hai ca punem ceva saibe, surub varianta lunga bla bla. Fiind pinioane model nou senzorul nu avea cum citi de la disc nimic ca statea prea departe si mesterii nu stiau cum se face treaba cu saiba originala. Uitam, distributia nu era la punct evident... Pun eu 2 saibe, nu ajung si hai sa mai pun una ceva mai subtire si isi baga dracu coada, una cade in motor si nu o pot recupera, deci demontam distributia complet si stupoare, GARNITURA NU ERA SCHIMBATA, naclaita cu silicon ieftin si ea putreda. Stateam si ne uitam la motor nepunticiosi, seara, eu nu aveam garnitura, el nu putea pleca cu masina ca era riscant si asa a avut bafta ca nu s-a dus antigel in ulei in 8,000km dar mult nu mai avea.
Ieri rezolvat, garnitura noua, simering ca si ala curgea, facut totul de la zero, cu ulei, filtru etc.
Aviz celor care doresc ieftineala, NU SE POATE.

Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@alexandrudicu
Eu imi reglez singur unghiul de convergenta la directie,de peste 15 ani.Am avut OltCit si Dacie si n-am avut in toti acesti ani niciun cauciuc uzat pe fata din cauza reglajului.Il reglez asa cum zicea @dancuciureanu de fratii din Iasi,doar ca eu folosesc un lemn lung in loc de sfoara.Acum am un Opel Corsa,de 2 luni,la care nu a trebuit sa umblu,caci era reglat corect (am verificat).La unghiul de cadere nu am umblat niciodata,ca nu a fost necesar.La Corsa,doar aceste 2 unghiuri sint reglabile (de convergenta si de cadere),al treilea (de atac) nu se poate regla.
Daca vrei,pot sa-ti verific si tie unghiul,daca luam legatura.Nu sint mecanic,dar fac multe chestii singur la masina (sint inginer automatist).

Legat de service-uri si meseriasi,sint de acord ca e tragedie.Spune-mi te rog daca ai fost cumva la un service particular pe strada Jina (Sibiu),specializat pe Opel si daca da,ce parere ai.Eu n-am fost,dar mi-a fost recomandat de cineva.
  • ovidiu.SB

  • Mesaje scrise: 462
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@alexandrudicu poate ne spui mai exact care sunt acele service in afara de huber ca pe asta il stim toti.
  • alexandrudicu

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La un service particular pe strada Jina (Sibiu) nu am fost, am fost la altul pe Str. Verzariei tot la recomandarea cuiva, insa dupa ce mi-a schimbat radiatorul, ii dusesem si 4L de antigel, mi-a lasat o jumatate de litru de antigel intr-o sticla spunandu-mi sa mai completez eu daca trebuie, insa acel antigel era plin de impuritati, muste, etc, deci clar ca el a luat antigelul dus de mine si "mi-a lasat" niste antigel separat.

Idiotii aia cu distributia sunt din Medias, si se pare ca habar nu aveau sa schimbe o distributie, insa ei destepti ca se baga, desi eu m-am dus de altceva la ei. Din cauza lor am stricat si 2 cauciucuri noi. Toate trec si se platesc.

In sfarsit am ajuns la dl. Dan Cuciureanu la Iasi si dupa 2 zile am reusit impreuna cu el sa facem distributia cum trebuie. Mii de multumiri.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ovidiu.SB a scris:@alexandrudicu poate ne spui mai exact care sunt acele service in afara de huber ca pe asta il stim toti.

Care e "huber",ca eu nu-l stiu?
Pe Verzariei am fost de cateva ori cu vechea Dacie si mi-am propus sa nu mai merg...
Am fost ieri pe str.Jina nr.5 (recomandat ca specialist in Opel) si doar am intrebat pretul (manopera) pt schimbarea distributiei,cu pompa de apa cu tot.Intre 150 si 200 lei,depinde daca nu se rupe vreun surub de la pompa de apa,asta necesitand munca in plus.Nu are firma la poarta si are loc doar pt 2 masini din ce am vazut eu.
Skip ads

  • alexandrudicu

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Huber este reprezentanta Opel din Sibiu, care au niste preturi foarte mari si sunt cam incompetenti.

Distributia schimbata cu 150 de lei e cam ieftin, avand in vedere ca desface jumatate de motor. Treaba ta, dar sa nu te trezesti cu surprize neplacute cum am patit eu. Vezi ca la distributie iti trebuie mai multe piese decat kitul de distributie, fiindca e posibil sa trebuiasca schimbate mai multe garnituri care nu sunt in kitul de distributie. Ia legatura cu cineva cu adevarat priceput sa nu ai probleme. Eu am mers pana la Iasi, 500km, dar a meritat, ca acum stau linistit si stiu ca masina e facuta cum trebuie, ca am vazut cu ochii mei si am lucrat cot la cot. Si eu am incercat varianta pe graba, cu 300 de lei facem distributia, facuta de mantuiala, si m-am trezit cu P0340, cu antigel care curgea in motor si cu o gramada de silicon in ulei.

Multa bafta cu schimbatul distributiei, insa nu te du la oricine sa se ocupe de ea, ca pe mine distributia pusa aiurea m-a mai costat inca 1000 de lei, ca sa repar masina, ce au stricat-o primii. Deci nu am economisit nimic, am pierdut.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
danpet are C14NZ adica banal la distributie, dai jos capac plastic, scoti 1 curea, 1 rola, 3 suruburi la pompa apa, e fix-pix treaba de 1,5ore hai maxim 3 ore daca te freaca un surub ruginit la pompa, nu trebuie cale de pus la punct, mai fumezi o tigara, mai un suc...cam asta e pretul 150-200lei.
La Z10XE/Z12XE/Z10XEP/Z12XEP/Z14XEP desfaci de bubui un milion de suruburi, capace-capacele, cureti-speli...multi fug de asa ceva mai ales ca trebuie si scule dedicate.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:danpet are C14NZ adica banal la distributie, dai jos capac plastic......

intrebare "anemica"(cu directie precisa catre c14nz)-se poate renunta la acele capace plastic?exista riscul de uzura prematura?
tks(scuzati intrbarea si formularea infantila) Wink
scuze catre initiator in cazul in care considera neavenita interventia pe acest topic
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu,sint sigur ca difera complexitatea distributiei,de la o masina la alta,evident si pretul manoperei.
Intr-adevar,la mine pare atat de simplu incat m-as apuca sa mi-o schimb singur.Totusi,ca sa dau jos capacul de plastic (cel de jos),trebuie sa desfac fulia de curea de alternator,blocand volanta.
Poti sa-mi spui te rog sensul filetului de la surubul acestei fulii (normal sau invers)?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sens normal
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan!
Deocamdata nu cred ca e cazul sa schimb distributia,se pare mai merge,dupa cum arata cureaua.Ce parere aveti?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Arata bine dar sa nu ai incredere, strange bani pina la sfarsitul anului si schimba ca sa stai linistit 60,000km
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
...Eu imi reglez singur unghiul de convergenta la directie,de peste 15 ani.Am avut OltCit si Dacie si n-am avut in toti acesti ani niciun cauciuc uzat pe fata din cauza reglajului.Il reglez asa cum zicea @dancuciureanu de fratii din Iasi,doar ca eu folosesc un lemn lung in loc de sfoara.Acum am un Opel Corsa,de 2 luni,la care nu a trebuit sa umblu,caci era reglat corect (am verificat).La unghiul de cadere nu am umblat niciodata,ca nu a fost necesar.La Corsa,doar aceste 2 unghiuri sint reglabile (de convergenta si de cadere),al treilea (de atac) nu se poate regla.
...
..
Eu am folosit pt unghiurile de directie acele lanterne laser(de jucarie-3lei)fixate pe cate un magnet,pe care le lipesc pe jante ,si miscand masina inainte-inapoi vad atat unghiulde cadere cat si convergenta rotilor folosind o sipca pe care am marcat-o cu un marcher.E drept,pana acum numai la ARO si D1300.Pt asta mica am fost la service si am stat cu ochii pe ''specialist''sa vad eu toate unghiurile.
Si inca ceva,la Corsa unghiul de cadere nu este reglabil,dar se poate schimba ovalizand gaurile de pe amortizoare;unghiul''de atac'' sau altfel spus de fuga-cel ce face ca roata sa fie mai mult sau mai putin inclinata in viraje se mai poate jongla(la corsa b )din tirantul basculei inferioare,unde se pot adauga seibi de reglaj
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru ingenioasa idee cu laserele!Asta presupune insa in plus,un ecran (perete) pe care sa proiectezi,la o anumita distanta si pe care sa faci semne.
Trebuie sa-ti spun totusi ca faci o confuzie intre unghiul de cadere si cel de atac (fuga).
-Unghiul de cadere (carosaj) e cel facut de planul rotii cu verticala.La rotile din spate,la multe masini el e negativ,asta face ca rotile sa fie "cracanate".Si la Corsa mea e,dar putin,abia perceptibil.
-Unghiul de atac (fuga) e cel facut de axa imaginara a pivotilor cu verticala.Echivalentul inclinarii furcii din fata a bicicletelor si motocicletelor.
http://www.samaservice.ro/*articleID_18-articles
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Exact ceea ce am sustinut si eu.Deci caderea se [regleaza],la mine cel putin ,prin ovalizarea uneia din gaurile de fixare a fuzetei de amortizor.
Unghiul de fuga (de care ai pomenit) se regleaza la ''B'' prin deplasarea basculei inferioare catre fata/spate cu ajutorul tirantului axial care este precum cel de la D1300 de pe bascula superioara,cu diferenta ca este montat pe bascula inferioara.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
UP
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am postat eu un filmulet la : Probleme tehnice > Trenul de rulare > Geometria - simptome/cauze/solutii - general pagina 4, jos . Mai bine de atat nu se poate explica ce inseamna fiecare unghi ! O intrebare din lipsa de timp : Se pot testa cumva acele flanse de la amortizor fata fara sa demontez ? Imi tot trancane pe fata si n-am descoperit cam pe unde e ( caseta e buna , capetele de bara,bieletele si bucsile fata sunt si ele pentru ca le-am cracanat special la itp , separat de zgomotele acelea mai am coloana de directie cu putin joc la nucile acelea 2 dar de acest zgomot stiam ) .Pe un drum normal nu am probleme decat zgomotul la plecare de pe loc care suna a tampon rupt (clanc la plecare , clanc la decuplare -si in treapta 1 max 2-dar foarte rar). Mai nou trebuie sa demontez roata stanga spate sa vad ce e acolo ca se aude ca si cum as avea o piatra in cauciuc cand franez(destul de rar face),posibil sa o pun pe strung sa iau din tambur (cred ca s-a tocit in interior). Pe spate scartaie bucsile ca la colegul cand se ridica dintr-o parte , apoi din cealalta Smile) . Camicaze rau cu zgomotele , momentan Very Happy . Am mers cu mai multe corse si nu se aud deloc ca la mine ...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR