- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
vavarita
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia Sports Tourer 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2007
- Mesaj Privat
serj
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare! vad ca nu s-a mai scris de ceva vreme aici...dar sper sa mi se raspunda cat mai repede
am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
nu prea am inteles in care parte trebuie sa dai ca sa maresti si in care parte sa dai ca sa-l micsorezi , nu inteleg la care parte mobila se refera,capacul delcoului care devine mobil dupa ce slabesti piulita sau partea aia metalica pe care se afla piulita...ca daca e partea metalica si tragi spre faruri de ea delcoul se duce in partea opusa,daca faci invers delcoul se misca spre faruri, nu inteleg depsre care vb cand zice "parte mobila"
va multumesc si astept raspunsuri cat mai repede ca masina inca nu e inscrisa si trebuie s-o duc la RAR si....
am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
nu prea am inteles in care parte trebuie sa dai ca sa maresti si in care parte sa dai ca sa-l micsorezi , nu inteleg la care parte mobila se refera,capacul delcoului care devine mobil dupa ce slabesti piulita sau partea aia metalica pe care se afla piulita...ca daca e partea metalica si tragi spre faruri de ea delcoul se duce in partea opusa,daca faci invers delcoul se misca spre faruri, nu inteleg depsre care vb cand zice "parte mobila"
va multumesc si astept raspunsuri cat mai repede ca masina inca nu e inscrisa si trebuie s-o duc la RAR si....
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
am uitat sa spun ca...asa cum e acum in momentu asta...dupa ce ca nu sta la relanti...cateodata daca o turez ramane turata la 2000rpm si cateodata daca nu ramane blocata la 2000rpm dupa ce o turez scade foarte greu turatia,dureaza ceva timp pana ajunge la relanti (900-1000 rpm)
multumesc pt cei care mi-au raspuns si pt cei care-mi vor raspunde!
multumesc pt cei care mi-au raspuns si pt cei care-mi vor raspunde!
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
Vlad_slatina- Suspendat
- 63 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Calibra 1993 C20NE
- Olt
Vlad_slatina- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Olt
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,375 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,375
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
Vlad_slatina- Suspendat
- 63 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Calibra 1993 C20NE
- Olt
Vlad_slatina- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Olt
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Gabelu88
- **
- 117 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Valcea
Gabelu88
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
Poti verifica daca modulul e problema: scoti mufa de la injector,pui lampa de control(sau un bec de max 2 W) la cele de fire si dai la automat.
Daca lampa(becul) palpaie atunci inseamna ca e bun modulul.
Daca lampa(b) sta mereu aprinsa atata timp cat dai la automat inseamna ca ai modulul de aprindere stricat,
Daca nu se aprinde deloc lampa(b) atunci nu ai curent la injector,verifica o sigurantza sau firele.
Ceea ce am spus scrie si in cartea service de opel astra F,deci e corect.
Daca lampa(becul) palpaie atunci inseamna ca e bun modulul.
Daca lampa(b) sta mereu aprinsa atata timp cat dai la automat inseamna ca ai modulul de aprindere stricat,
Daca nu se aprinde deloc lampa(b) atunci nu ai curent la injector,verifica o sigurantza sau firele.
Ceea ce am spus scrie si in cartea service de opel astra F,deci e corect.
teh-nicu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2010
- Mesaj Privat
Va salut domnilor!
Sunt nou pe aici si vin cu o problema care ma framanta de vreo doi ani:
-am un opel Astra F CC editia sport, af 1993, echipat cu motorul C16NZ. Opresc motorul si dupa cateva minute, cand vreau sa pornesc nu mai pleaca nici cu slujbe. Imi mai fac de lucru vreo jumatate de ceas si dupa aceea pleaca la prima cheie ca si cand nu s-a intamplat nimic. Nu mi s-a oprit nici odata in timpul mersului. Asta se petrece aleator, la cateva saptamani sau chiar luni odata.
La service de geaba marg ca atunci cand functioneaza nu are ce-i face iar cand nu porneste nu pot ajunge acolo. La ultmile revizii chiar mi s-a spus ca e un motor foarte bun.
Am curatat cam tot ce am vazut eu mufe electrice si papuci, inclusiv la blocul de aprindere de sub capacul delcou. Am observat ca atunci cand nu porneste, injectorul nu primeste impulsuri de comanda. Am desfacut si calculatorul, am verificat circuitele de comanda a injectorului dar nimic suspect.
Astept sugestii de la cine a mai patit treaba asta si a remediat-o si de asemenea, daca are cineva vreo schema electrica, inclusiv schema electronica a ECU, m-as bucura sa mi-o trimita.
Pentru ca nu stiu mai nimic despre aceasta masina as vrea si ceva date cum ar fi cat ulei intra la motor, la cutie, la servo, cat lichid de racire, ce cauciucuri e bine sa folosesc de 175 sau 185 si care fura la kilometraj, etc.
Cel putin stiu cum se cupleaza dezaburirea si cum se aprinde lumina.
Cauta si vei gasi
Sunt nou pe aici si vin cu o problema care ma framanta de vreo doi ani:
-am un opel Astra F CC editia sport, af 1993, echipat cu motorul C16NZ. Opresc motorul si dupa cateva minute, cand vreau sa pornesc nu mai pleaca nici cu slujbe. Imi mai fac de lucru vreo jumatate de ceas si dupa aceea pleaca la prima cheie ca si cand nu s-a intamplat nimic. Nu mi s-a oprit nici odata in timpul mersului. Asta se petrece aleator, la cateva saptamani sau chiar luni odata.
La service de geaba marg ca atunci cand functioneaza nu are ce-i face iar cand nu porneste nu pot ajunge acolo. La ultmile revizii chiar mi s-a spus ca e un motor foarte bun.
Am curatat cam tot ce am vazut eu mufe electrice si papuci, inclusiv la blocul de aprindere de sub capacul delcou. Am observat ca atunci cand nu porneste, injectorul nu primeste impulsuri de comanda. Am desfacut si calculatorul, am verificat circuitele de comanda a injectorului dar nimic suspect.
Astept sugestii de la cine a mai patit treaba asta si a remediat-o si de asemenea, daca are cineva vreo schema electrica, inclusiv schema electronica a ECU, m-as bucura sa mi-o trimita.
Pentru ca nu stiu mai nimic despre aceasta masina as vrea si ceva date cum ar fi cat ulei intra la motor, la cutie, la servo, cat lichid de racire, ce cauciucuri e bine sa folosesc de 175 sau 185 si care fura la kilometraj, etc.
Cel putin stiu cum se cupleaza dezaburirea si cum se aprinde lumina.
Cauta si vei gasi