daca ai corsa c,e situat in spatele torpedoului,scoti torpedoul ca are 2 suruburi dedesupt si 2 cand deschizi torpedoul.apoi scoti tubul care da aer la picioare,si o plansa,deasupra locului,unde tine picioarele pasageru.deja cand scoti torpedoul ,se vede cutia ventilatorului,dar aici e mai greu ptr ca are suruburi si e destul de greu sa ajungi la cel din spate,trebuie sa te bagi cu totul sub bord sa desfaci,apoi are 2 cleme una in fata si una in spate ,e greu sa dai drumul la clema din spate ptr ca e lipit de podea si abia iti intra degetele sa ii dai drumul.trebuie sa desfaci si suruburile de la cal ca sa poti scoate mai usor cutia ventilatorului.odata ce ai dat drumul si la cleme iti va cobora in jos jumatate de cutie cu motorasul si ventilatoru.desfaci si cele 3 suruburi ce tin motorasul de cutie si apoi ungi cum sti tu mai bn.bafta la demontat sper ca sa inteles,ce am scris
- beynur
- **
- 206 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Zafira 2006 Y2,2DTI
- Alta tara
beynur
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2006 Y2,2DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
mihai_39 a scris:Cum l-ai desfacut?
daca ai corsa c,e situat in spatele torpedoului,scoti torpedoul ca are 2 suruburi dedesupt si 2 cand deschizi torpedoul.apoi scoti tubul care da aer la picioare,si o plansa,deasupra locului,unde tine picioarele pasageru.deja cand scoti torpedoul ,se vede cutia ventilatorului,dar aici e mai greu ptr ca are suruburi si e destul de greu sa ajungi la cel din spate,trebuie sa te bagi cu totul sub bord sa desfaci,apoi are 2 cleme una in fata si una in spate ,e greu sa dai drumul la clema din spate ptr ca e lipit de podea si abia iti intra degetele sa ii dai drumul.trebuie sa desfaci si suruburile de la cal ca sa poti scoate mai usor cutia ventilatorului.odata ce ai dat drumul si la cleme iti va cobora in jos jumatate de cutie cu motorasul si ventilatoru.desfaci si cele 3 suruburi ce tin motorasul de cutie si apoi ungi cum sti tu mai bn.bafta la demontat sper ca sa inteles,ce am scris
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
bubuvali
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salutare,sunt nou in club am o corsa c 1.3 cdti si vin cu o problema-miros urat in masina iarna -vara dar in special vara.Am folosit toate metodele:schimbat filtru polen,spray dezinfectant wurth,dezinfectat de la o farmacie veterinara(aldezin),pulverizat pe la picurator ventilator si gurile de aerisire din masina.Pe forum am vazut ca cineva a folosit un dezinfectant bionet a15 cu succes dar se gaseste numai in bucuresti.Acum o luna am dat jos bordul si am descoperit caloriferul incastrat intr-o cutie care are niste fante care se deschid-inchid in functie de zonele unde vrei sa ajunga aerul conditionat sau caldura :la parbriz ..etc. Am folosit spray wurth care are un furtun de 50 cm si am inundat caloriferul cu dezinfectat.Aproape o saptamana aer proaspat si miros placut in masina dupa care mirosul a revenit.Daca ma poate ajuta cineva cu o alta solutie, poate mai trebuie dat in alta parte sau trebuie aruncata masina la gunoi ca sunt disperat de miros ,scuze ptr deranj.
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
k1sandu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2010
- Mesaj Privat
EL-GABRY- Suspendat
- 1,477 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,477
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
Va salut.
Dupa ce am citit tot topicul,va cer si eu cateva sfaturi.Masina in discutie este Corsa C,Z10XEP,2004.
Vreau sa scap de Legionella (daca o am...) si de mirosul neplacut.Ce am facut in acest sens :
1.Am schimbat filtrul de polen si am curatat cu servetele umede locasul filtrului (atat cat am reusit sa bag mana);
2.Azi am cumparat 3 spray-uri:
a)ABRO AIR CLEAN (model cu spuma si cu furtunas) - 29LEI din magazin specializat auto;
b)ALLEGRINI PURE AIR IGIENIZZANTE (model cu supapa autoblocanta,ce se utilizeaza tot odata,pe recirculare) - 15LEI din magazin specializat auto;
c)DETTOL (elimina 99.99%din bacterii) - 26LEI,din farmacie.
Va intreb :
In ce ordine sa le folosesc,cum se utilizeaza corect modelul cu furtunas (pas cu pas) si unde sa dau cu DETTOL (cautasem BIONET A15,dar in farmacie nu am gasit si am luat un echivalent,zic eu).
Pun mare pret pe asta ca dupa ce am citit aici :
http://ro.wikipedia.org/wiki/Legionella
nu mi-a cazut bine.Si sotia e insarcinata si nu vreau sa am probleme.Ea nu suporta AC pornit,dar pt.siguranta mea.
As prefera sa nu desfac plastice,mi-e cam greu.La filtrul de polen pot umbla usor,eu l-am schimbat.
Va multumesc pt.raspunsuri.
P.S. : am cumva si filtru de freon?Daca da,unde se afla,cam cat costa si cum se schimba.
Stima.
Dupa ce am citit tot topicul,va cer si eu cateva sfaturi.Masina in discutie este Corsa C,Z10XEP,2004.
Vreau sa scap de Legionella (daca o am...) si de mirosul neplacut.Ce am facut in acest sens :
1.Am schimbat filtrul de polen si am curatat cu servetele umede locasul filtrului (atat cat am reusit sa bag mana);
2.Azi am cumparat 3 spray-uri:
a)ABRO AIR CLEAN (model cu spuma si cu furtunas) - 29LEI din magazin specializat auto;
b)ALLEGRINI PURE AIR IGIENIZZANTE (model cu supapa autoblocanta,ce se utilizeaza tot odata,pe recirculare) - 15LEI din magazin specializat auto;
c)DETTOL (elimina 99.99%din bacterii) - 26LEI,din farmacie.
Va intreb :
In ce ordine sa le folosesc,cum se utilizeaza corect modelul cu furtunas (pas cu pas) si unde sa dau cu DETTOL (cautasem BIONET A15,dar in farmacie nu am gasit si am luat un echivalent,zic eu).
Pun mare pret pe asta ca dupa ce am citit aici :
http://ro.wikipedia.org/wiki/Legionella
nu mi-a cazut bine.Si sotia e insarcinata si nu vreau sa am probleme.Ea nu suporta AC pornit,dar pt.siguranta mea.
As prefera sa nu desfac plastice,mi-e cam greu.La filtrul de polen pot umbla usor,eu l-am schimbat.
Va multumesc pt.raspunsuri.
P.S. : am cumva si filtru de freon?Daca da,unde se afla,cam cat costa si cum se schimba.
Stima.
crisxx- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2009
- Mesaj Privat
EL-GABRY- Suspendat
- 1,477 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,477
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
crisxx a scris:pentru modelul cu furtunas poate te ajuta acest ghid.
bafta!Web Page Name
bafta!Web Page Name
Multumesc,intre timp am dat si eu din fiecare conform instructiunilor de folosire de pe ele.
Cu Dettol am dat pe filtru de polen,zona filtrului de polen si prin gurile de ventilatie,iar celelalte cum v-am spus.Acum este OK.
Mai am doar nelamurirea legata de filtrul de freon,daca imi puteti spune.
Stima.
iagur
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2008
- Mesaj Privat
- adrian1984
- *
- 21 mesaje
- din 08 Sep 2009
- Astra 2004 z17dtl
- Galati
adrian1984
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
beynur a scris:uitati-va la poza asta,cum va ajunge motorasul ventilatorului daca nu dati drumul la aer cald cateva minute si la o treapta mai mare cum sa mai scris mai sus (dupa ce ati folosit aerul conditionat vara)sa se usuce condensul.bafta la demontat si la uns,ca si mine cand va incepe sa scartaie de atata rugina
Condensul se formeaza numai pe vaporizator si nu pe motor.
Motorul ajunge in acest hal din cauza umiditatii din aer, si in timp incepe sa rugineasca, nu are treaba cu "lasat pe aer cald ca sa se usuce"
Si daca vrei sa se usuce vaporizatorul trebuie lasat tot pe aer rece si nu pe cald, ca sa sufle aerul pe vaporizator si nu pe caloriferul de incalzire masina.
Chiar si la o masina fara AC, acel motor arata la fel sau ma urat.
Pentru curatat vaporizatorul, am folosit Desogerm 3A ( este folosit pentru sterilizat instrumentarul medical ) si am scapat de orice miros neplacut in masina. Inainte sa opresc motorul, las ventilatia pe aer rece fara AC pornit, cam 1-2 min pe treapta a 3, sa se usuce vaporizatorul.
Abia atunci miroase putin a aer inchis, dar dispare in max. 1 min pt. ca sa uscat vaporizatorul.
EL-GABRY- Suspendat
- 1,477 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,477
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
scanx a scris:
Condensul se formeaza numai pe vaporizator si nu pe motor.
Motorul ajunge in acest hal din cauza umiditatii din aer, si in timp incepe sa rugineasca, nu are treaba cu "lasat pe aer cald ca sa se usuce"
Si daca vrei sa se usuce vaporizatorul trebuie lasat tot pe aer rece si nu pe cald, ca sa sufle aerul pe vaporizator si nu pe caloriferul de incalzire masina.
Chiar si la o masina fara AC, acel motor arata la fel sau ma urat.
Pentru curatat vaporizatorul, am folosit Desogerm 3A ( este folosit pentru sterilizat instrumentarul medical ) si am scapat de orice miros neplacut in masina. Inainte sa opresc motorul, las ventilatia pe aer rece fara AC pornit, cam 1-2 min pe treapta a 3, sa se usuce vaporizatorul.
Abia atunci miroase putin a aer inchis, dar dispare in max. 1 min pt. ca sa uscat vaporizatorul.
beynur a scris:uitati-va la poza asta,cum va ajunge motorasul ventilatorului daca nu dati drumul la aer cald cateva minute si la o treapta mai mare cum sa mai scris mai sus (dupa ce ati folosit aerul conditionat vara)sa se usuce condensul.bafta la demontat si la uns,ca si mine cand va incepe sa scartaie de atata rugina
Condensul se formeaza numai pe vaporizator si nu pe motor.
Motorul ajunge in acest hal din cauza umiditatii din aer, si in timp incepe sa rugineasca, nu are treaba cu "lasat pe aer cald ca sa se usuce"
Si daca vrei sa se usuce vaporizatorul trebuie lasat tot pe aer rece si nu pe cald, ca sa sufle aerul pe vaporizator si nu pe caloriferul de incalzire masina.
Chiar si la o masina fara AC, acel motor arata la fel sau ma urat.
Pentru curatat vaporizatorul, am folosit Desogerm 3A ( este folosit pentru sterilizat instrumentarul medical ) si am scapat de orice miros neplacut in masina. Inainte sa opresc motorul, las ventilatia pe aer rece fara AC pornit, cam 1-2 min pe treapta a 3, sa se usuce vaporizatorul.
Abia atunci miroase putin a aer inchis, dar dispare in max. 1 min pt. ca sa uscat vaporizatorul.
Unii zic ca se lasa cateva minute pe aer cald,altii pe rece (tu).Cum e corect pana la urma?Eu asa prefera sa las pe rece,fara AC pornit,ca e cam nasol cu caldura pornita pe...caldura.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Sunt 2 "calorifere" in masina, unul rece ( vaporizatorul, unde circula freonul prin el ) si unul cald prin care circula antigelul prin el.
Acuma voi cum credeti ca e mai bine? Sa lasi sa bata aerul de la ventilator pe caloriferul cald, atunci cand celilalti zic ca trebuie lasat pe cald ( deci sufla degeaba ), sau sa lasi sa bata pe caloriferul rece (vaporizator) sa se usuce condensul?
Fiecare poate sa dea de butoane cum ii place, nimeni nu-i zice sa faca cum zi altii.
Acuma voi cum credeti ca e mai bine? Sa lasi sa bata aerul de la ventilator pe caloriferul cald, atunci cand celilalti zic ca trebuie lasat pe cald ( deci sufla degeaba ), sau sa lasi sa bata pe caloriferul rece (vaporizator) sa se usuce condensul?
Fiecare poate sa dea de butoane cum ii place, nimeni nu-i zice sa faca cum zi altii.
corsalex
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
eu am gasit vaporizatorul cred ca e ala (un fel de radiator in bord, jos, care sufla ventilatorul pe el...la corsa c) plin de apa. cred ca acolo se formeaza bacteriile si mirosul urat. si masina nu mai mersese de 7ore. deci eu zic ca ar fi trebuit sa nu mai existe apa acolo. in final, am rezolvat cu dettol, am defacut torpedoul si am dat ventilatia pe recirculare si viteza a 4-a si am bagat spray-ul pe gura de recirculare astfel incat ventilatorul sa arunce mai departe spray-ul pe vaporizator. vad ca nu mai miroase deocamdata...sa vedem zilele urmatoare...sper sa fi scapat de "putoare" :d.
bafta
bafta
bbncosmin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
- beynur
- **
- 206 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Zafira 2006 Y2,2DTI
- Alta tara
beynur
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2006 Y2,2DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
EL-GABRY a scris:
Unii zic ca se lasa cateva minute pe aer cald,altii pe rece (tu).Cum e corect pana la urma?Eu asa prefera sa las pe rece,fara AC pornit,ca e cam nasol cu caldura pornita pe...caldura.
scanx a scris:
Condensul se formeaza numai pe vaporizator si nu pe motor.
Motorul ajunge in acest hal din cauza umiditatii din aer, si in timp incepe sa rugineasca, nu are treaba cu "lasat pe aer cald ca sa se usuce"
Si daca vrei sa se usuce vaporizatorul trebuie lasat tot pe aer rece si nu pe cald, ca sa sufle aerul pe vaporizator si nu pe caloriferul de incalzire masina.
Chiar si la o masina fara AC, acel motor arata la fel sau ma urat.
Pentru curatat vaporizatorul, am folosit Desogerm 3A ( este folosit pentru sterilizat instrumentarul medical ) si am scapat de orice miros neplacut in masina. Inainte sa opresc motorul, las ventilatia pe aer rece fara AC pornit, cam 1-2 min pe treapta a 3, sa se usuce vaporizatorul.
Abia atunci miroase putin a aer inchis, dar dispare in max. 1 min pt. ca sa uscat vaporizatorul.
beynur a scris:uitati-va la poza asta,cum va ajunge motorasul ventilatorului daca nu dati drumul la aer cald cateva minute si la o treapta mai mare cum sa mai scris mai sus (dupa ce ati folosit aerul conditionat vara)sa se usuce condensul.bafta la demontat si la uns,ca si mine cand va incepe sa scartaie de atata rugina
Condensul se formeaza numai pe vaporizator si nu pe motor.
Motorul ajunge in acest hal din cauza umiditatii din aer, si in timp incepe sa rugineasca, nu are treaba cu "lasat pe aer cald ca sa se usuce"
Si daca vrei sa se usuce vaporizatorul trebuie lasat tot pe aer rece si nu pe cald, ca sa sufle aerul pe vaporizator si nu pe caloriferul de incalzire masina.
Chiar si la o masina fara AC, acel motor arata la fel sau ma urat.
Pentru curatat vaporizatorul, am folosit Desogerm 3A ( este folosit pentru sterilizat instrumentarul medical ) si am scapat de orice miros neplacut in masina. Inainte sa opresc motorul, las ventilatia pe aer rece fara AC pornit, cam 1-2 min pe treapta a 3, sa se usuce vaporizatorul.
Abia atunci miroase putin a aer inchis, dar dispare in max. 1 min pt. ca sa uscat vaporizatorul.
Unii zic ca se lasa cateva minute pe aer cald,altii pe rece (tu).Cum e corect pana la urma?Eu asa prefera sa las pe rece,fara AC pornit,ca e cam nasol cu caldura pornita pe...caldura.
salutare la toti.parerea mea e,dupa cum se vede in poza,apa a ramas in cutia motorasului si a ruginit,apa ce sa format din cauza condensului si nu a infiltrari cum se intampla in la dacile de odinioara.apa aceea nu s-ar fi format daca motorasul cu ventilatorul nu erau reci din cauza aerului condizionat.iar la o oprire a aerului rece,la un contrast brusc cu aerul cald de o vara innabusitoare,se formeaza condensul.
aerul cald se poate lasa pe cald(asa cum fac si eu)dar nu trebuie neaparat sa stai in masina si sa suporti aerul cald.poti iesi linistit afara si sa astepti o leaca,macar 30 de secunde.fiecare face cum vrea
deci repet.e doar parerea mea,ca daca s-ar lasa pe aer cald,motorasul si ventilatorul s-ar incalzi o leaca si nu ar putea face condens.daca gresesc,e doar parerea mea si cer scuze,accept comentarii.
s-ar mai putea face un lucru,ptr a salva motorasul.uns peste tot cu vaselina si gata rugina numai bine
- Freakdriver
- **
- 58 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Stimati colegi...ieri dupa ce am mers prin oras pe o caldura nebuna fara AC(e defect)...mi s-a ridicat apa la 95 grade.Am oprit motorul...dupa vreo jumatate de ora am pornit si am circulat normal pana la destinatie.Astazi cand am pornit motorul si am dat drumul la ventilatie m-a cuprins un miros atat de urat si deranjant...semana cu fumul de la gunoi...filtrul de polen a fost schimbat acum 1000km...mi-a fiert cumva motorul si de asta miroase asa...sau e de la bacteriile astea despre care se tot vorbeste...ciudat este ca pana acum nu am avut nici o problema cu mirosul in habitaclu....voi ce credeti...si ce sfaturi imi puteti da?
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- beynur
- **
- 206 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Zafira 2006 Y2,2DTI
- Alta tara
beynur
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2006 Y2,2DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
salutare la toti.am folosit si eu spray-ul ala special ptr masinile cu aer conditionat.l-am folosit si a facut minuni.avea un furtunas ce se baga in gaurile pe unde baga aer,dar scria pe spray ca da performante mai bune daca il bagi direct unde sta filtrul de polen.asa am facut si eu,am bagat pe la gaura de la filtrul de polen ,am pus filtru la loc si am dat drumul la aer conditionat la viteza a-4-asi dupa 2 minute mi-a iesit toata spuma ce o bagasem din compartimentul motor stergatoare(unde se afla filtrul anti-poline la corsa C)pe la fantele de aer din bord.a facut minuni si a doua zi chiar sa simtit un aer placut mirositor,nu ca innainte,acel miros de mocheta mucegaita,ce imi baga in masina cand deschideam si inchideam aerul conditionat.foto mai jos.deci nu conteaza daca ai schimbat filtre sau nu.bafta si o zi buna
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Si de mirosul de praf cum scapam? Mie imi miroase uneori cind dau drumul la aeroterma vreo 2 minute la pornire a praf, dupa aceea nu mai miroase s-au ma obisnuiesc. Filtrul de polen e aproape nou. Daca dau drumul la AC se mai diminueaza si dispare mai repede. Banuiesc ca intra praf de afara pe fantele exterioare de linga parbriz.