Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
zero a scris:Ce feeling placut ii Smile
Patesc si eu des, ca vine cate unu si se baga aproape in spatele meu si face semne cu faruri, claxoane, ca sa ma dau cu "masinuta" din calea lui.

Pisc un pic pedala ... si spun : "Gotta go,go,go"


Ce feeling placut ii ca esti tocmai in Cluj, mai zero

Am un sfat prietenesc pentru tine, ca doar nu vrei sa iti umpli frigiderul cu carne: mai uita-te din cand in cand in oglinda retrovizoare si, daca vezi ca se apropie cineva treci pe banda I. Nu el "se baga" in spatele tau (ca doar nu se teleporteaza), ci tu ai stat pana a ajuns in spatele tau. Iti da flash, tu calci pedala. Bineinteles ca in timpul asta el incetineste, pentru ca tu (orgoliu sa fie?) nu vrei sa treci pe banda I. Pana iti accelereaza tie "masinuta", frigiderul iti e plin. De ce? Cand ai putea sa treci frumos pe banda I si sa accelerezi acolo fara sa-i stanjenesti pe partenerii de trafic...

Fiecare dintre noi are "ceasul" lui... Nu il forta pe al tau, si nu forta pe altii sa stea dupa tine
Skip ads

  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei : in masura in care pot, mi-am impus si imi impun un stil de sofat sa ii zicem "politicos".

De exemplu, nu ma bag in depasire, daca nu pot depasi lung, fara sa stanjenesc pe altii. Nici mie nu imi place sa franez ca unul a depasit scurt ... si incerc sa nu fac la fel.

In masura in care pot circul pe banda I. Desi la noi inca circula mitul ca pe banda II merg aia cu experienta si masina tare. Desi codul rutier spune ceva cu "cat mai aproape de partea dreapta..."

Pe aici pe la noi nu ii plin de sosesele cu 2 benzi (peste tot).
Vinerea trecuta, la intrarea in Ludus (portiune cu curbe, 1 banda, parapeti laterali) ... incepe un mosulica depasirea cu Daci 1300 din '79.
Si eu mergeam cam cu 100. Chioru naibii nu o vazut masinile pe contrasens. Cred ca era ocupat sa ii explice la nevasta-sa ce masina tare are.
I-am dat blana si m-am dus. Nu aveam chef de manevre si frane pe langa parapeti.

Ca sa iti dau un exemplu clar de dobitocie autohtona.
Vad ca ma depasesc vre-o 3 masini straine. Ma uit in oglinda, era un grup (coloana) si se cam grabeau.
Trag frumos pe banda 1 (care era inchis pentru lucrari ... dar mi-am gasit un pic de loc) si le fac semn sa depaseasca.
Trec vre-o 6 masini, multumesc frumos baietii, dupa care am injurat 5 minute pana m-o lasat si pe mine, soferii nostrii, sa revin.

3 lucruri fac sa nu fac.

1. Niciodata nu evaluez gresit conditiile si masina.
Fac cam 90% din ce stiu ca pot.
2. Nu ma deranjeaza sa fac mici favoruri dese (las pe unu sa iasa dintr-o parcare nasoala, etc).
3. Si care ii magar ... nu fac concesiuni Smile

Si vis-a-vis de faza cu care m-ai citat. Si eu ii fac blitz-uri la ala din fatza sa se dea pe banda 1 daca vrea sa mearga cu 40.
Eu ma refeream la chiori care ma streseaza din spate si eu nu am ce face. Daca ii o singura banda, si trafic intens ... asta e. Blitzurile si claxoanele chiar nu ajuta cu nimic.
  • Tigra16v

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
zero.....cred ca esti inca la varsta la care crezi ca daca mergi cu viteza esti tare.....nu este chiar asa....viteza ucide.....scuze de off topic
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Viteza [neadaptata] ucide.
Urmareste un pic datele accidentelor.

Am vazut masini rupte in doua si pe la 100/ora ... ceea ce nu poti numi maniac de viteza.
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
zero a scris:Viteza [neadaptata] ucide.





Si dupa parerea ta, vitezele date de tine in topicul "Cat esti de iute" au fost foarte adaptate..... Wink Hai sa iti reamintesc despre ce vorbesc :
Record de viteza in localitate (eu inteleg prin localitate, plin centru, ziua, oameni, masini) : 120
Record de viteza noaptea in localitate pe ploaie : 120
Neutral Neutral Neutral


Ultima modificare facuta de florinike la Sam 03 Sep, 2005 3:10 pm
  • Tigra16v

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Record de viteza in localitate (eu inteleg prin localitate, plin centru, ziua, oameni, masini) : 120
Record de viteza noaptea in localitate pe ploaie : 120


Am vazut masini rupte in doua si pe la 100/ora ... ceea ce nu poti numi maniac de viteza.


Maniac nu te pot numi nu ar fi frumos din partea mea dar putina inconstienta exista daca tu mergi cu 120 in plin centru.... Shocked . Oricum discutia topicului era alta si ar fi bine sa revenim la subiect.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Niciodata nu calc pedala daca nu am un camp bun de vizibilitate.
Daca am 3-4 benzi si vad clar inainte ... ma duc. Daca nu ... stau calm.
Si am vazut destule masini si oameni loviti ... la viteze mult mai mici.

Eu am bagat la cap niste chestii cu care ma stresa instructorul. Sa cunosti masina, si stii foarte bine orice manevra. Asta numea el sofat.
Si ma punea sa ma duc 50 de metrii cu spatele la 10 cm de bordura. Si o faceam pana iesea. Si o tona de alte "prostii".
  • Tigra16v

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Frate Zero......da poti sa stai si tu pe subiect.....crezi ca ne intereseaza cum ai facut tu scoala....poate in alt topic Laughing
Skip ads

  • Rares

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tigra16v are dreptate.

Toata lumea stie ca pe forumul Clubopel se discuta la subiect si nu ca pe chat.

Daca cineva are chef de chat sunt doua variante:

- mirc
- discutii generale
  • mariuslca

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina: Campo 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
off-topic: Rares .. ai omis messengerul Smile

a promis cineva ca pune un grafic pentru opel tigra ?

zero tu vorbeste despre tigra ta de parca ai avea vreun gallardo sau eu stiu ce alt bolid..
si eu am tigra de o saptamana Wink

on-topic: eu nu prea imi pot da seama care e turatia optima pentru un consum minim.. pana acum am schimbat la cat am considerat ca trage bine(nu sportiv) motorul, dar am impresia ca "papa" destul de mult in oras.

masina e simpla, standard, fara modificari.
  • Mafi0tul

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Shocked deci nu am vazut nici un sfat concret de schimbare a treptei la turatie optima
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p?p=560902#560902

poate ajuta !
Skip ads

  • adrianp2200

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Mai este un topic "cuplu vs putere" inchis din cauza "poluarii". Acolo sunt in primele pagini doi-trei care chiar stiu fizica si explicau foarte tehnic cum ideal e sa ramai in plaja de cuplu maxim, insa in general parerile erau impartite. In plus zicea cineva ca a schimbat vitezele pe la cuplu maxim dar i-a crescut consumul (vezi citat).

Pe mine (si nu numai) m-ar interesa cum sa consum cat mai putin, nu neaparat cum sa accelerez mai tare.
ToX a scris:eu am alta parere. de ex la c20xe , cuplu maxim e la 4000 si ceva de ture parca, este foarte sus. daca ar fi sa schimbi la turatia aia sigur nu consuma mai putin decat daca as schimba la 2200, 2500 rpm, care zic eu ca turatia ideala la motorul meu. De ce credeti ca fabricantul spune in cartea masinii cat consuma la 90km/h ? de ex la mine la calibra, in carte scrie consumul urban, consumul extraurban, mixt, si la 90km/h.

Ursu/\82 a scris:Mda , foarte nemultumit.Am facut testul de a schimba mai sus un pic de cuplu maxim si m i-a iesit in felul urmator: 41litri /461Km. din care 170 km au fost afara cu o viteza de maxim 110km/h, restul in oras.Faceti voi un calcul la cat s-a dus in oras, 11-12l/100km.Acum urmeaza testul 2.Schimbat vitezele la 2500rot, pana acum am schimbat la 3000, cuplu maxim fiind 2800 cu toate ca pe cartea tehnica care o am eu scrie 2600.Rog si pe altii care arata consumul instant sa ne faca si noua niste teste.


Da, si in manualul Opelului meu Corsa C Z10XE 2001 (pe care nu il mai gasesc pe net) scria ca pentru consum optim de benzina turatia sa fie intre 2000 si 3000 rpm (cred ca se refereau la viteza constanta, nu si la schimbatul vitezei, ca eu daca schimb la 3000 scade parca o idee sub 2000 Wink). Si mai scria expres faptul ca daca se merge o periada mai lunga de timp cu viteza de 50 km/h se recomanda viteza a 4-a pentru consum mai bun de benzina.
La masina mea am asa: 50km/h in a 3-a: 2500 rpm iar in a 4-a ~2100.
Plus ca sa schimb la 3800 (din cate inteleg acolo ar fi cuplul maxim) ar insemna sa merg cu a 2-a (de ex) pana la 50km/h Shocked

Asadar nu vad ca manualul sa-mi recomande sa schimb la 3800 rpm... Tot nu m-am lamurit care-i treaba Question
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pentru cei interesati de o diagrama cu puterea si cuplul Tigrei (preluata dintr-o brosura cu Tigra - reclama)



http://img834.imageshack.us/i/diagramaputeretigra.jpg/

Din ce-mi dau seama, pentru o acceleratie rapida, turatia optima de schimbat ar fi undeva pe la 5000 de ture. De la 3400-3500 pana la 5000 de ture avem o plaja in care cuplul este intre 120-125 Nm. Dupa 5000 de ture, cuplul scade (nu rau, dar scade). La schimbarea treptei de viteza intr-o treapta superioara la 5000 de ture, turatia motorului va cadea undeva la minim 3500 (poate 4000, nu am facut teste), deci in zona de cuplu mare. Ideea e ca turatia motorului sa cada intr-o zona unde cuplul sa aive minim 120 Nm. Parerea mea.

Pentru consum mic, turatia optima de schimbare a vitezei pare sa fie intre 3000-3500 (pentru un cuplu cat mai linear si la peste 100Nm). Mers in consum mic probabil este pe la 2000-2500 in treapta treapta a 3-4 si intre 2500-3000. Desi cartea masinii spune ca decat sa mergi cu a 4-a la 70 la ora, poti merge in a 5-a pentru un consum mai mic. E posibil sa retin gresit. Ce am zis aici, am zis pentru motorul de X14XE.

Pentru depasiri in siguranta si consum mai mic in accelerare (ca acolo se papa mult, nu?) schimbati treapta de viteza in una mai mica (daca esti in a 4-a la 2000-2500 de turatii se poate da a 3-a, avand 3000 sau chiar mai mult).

PS: Asta este opinia mea si nu o lege universala, nu vreau sa contrazic pe nimeni. Motorul este un sistem complex si se comporta diferit in situatii si eploatari diferite. Sunt multe variabile ce intra in acest sistem.
  • adrianp2200

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Stiu ca mergeam cu a 4-a cu vreo 60-65km/h in spatele unuia, in afara localitatii. Mergea prea incet, sa fim seriosi. Am gasit un moment liber sa-l depasesc si am bagat a 3-a inainte sa treaca ultima masina dintr-un sir din sens opus. Urmatoarea masina care venea era la ~ un kilometru in fata. Am estimat ca il pot depasi, insa masina n-a accelerat cum m-as fi asteptat Neutral desi am apasat la podea acceleratia si am dus a 3-a pana in 4500 rpm inainte sa schimb a 4-a, cel pe care il depaseam a accelerat si el, dar nu prea reuseam sa trec de el. Am revenit pe banda mea cand mai aveam 50m pana la cel din fata si a fost cam prea ... "palpitant" Confused Embarassed. Dupa ce am revenit, ma uit la bord, aveam (in crestere) cam 90 km/h. Manevra estimez ca a durat vreo 15-20 secunde, mult mai mult decat trebuia si decat estimam eu....
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
In a 3 la 60 inseamna 3000 de ture ... deci trebuia sa cresti la 90 in blana in mult mai putine secunde! Nu stiu ce s-a intamplat in cazul tau, dar nu trebuia sa-i dai a 4-a si sa o tii in a 3-a pana la 600 de ture in depasire.

Cumva dupa ce i-ai dat a treia accelera mai incet ca in a 4-a? ma intreb oare nu a intrat in a 5-a? k ma mir sa accelereze asa greu daca nu erai incarcat.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Acum am vazut ce am zis:
amr84 a scris:... dar nu trebuia sa-i dai a 4-a si sa o tii in a 3-a pana la 600 de ture in depasire.


Vroaim sa zic: cand ai intrat in depasire, trebuia sa mentii treapta de viteza in a 3-a pana ajungeai la 5500-6000 de ture (am mancat un 0 la postul anterior) si dupa sa fii trecut in treapta a 4-a. Ce masina era cea pe care incercai sa o depasesti? Ce greutate aveai pe masina?
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Vrei consum mic in oras,schimbi intre 2500-3000,vrei sa scoti maxim din motorul ala obosit 1.4 16v,schimbi la 4000-4500 maxim! Tigra 1.4 16v consuma oricum peste 7 in oras in orice fel de conditie! Si sa nu mai spun ca posesorii de Tigre se vad cel putin intr-un Impreza dar la drum ii vezi pe toti pe dreapta la 90-100km/h sau pe bana a 2 a la aceeasi viteza,incurcand traficul!
  • Marius_20

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu schimb la fel cum spune colegul adrian, la 2500-3000 (chiar si pe la 3500) in oras, iar in afara pe la 4000-4500 rpm. Tigra 1.4 16v consuna cam 8-9 in oras, Bucuresti, iar 1.6 16v 9-10L, dar asta depinde si de cum mergi, daca bagi piciorul in ea din stop in stop...nu mai iesi la consum. La ce drumuri avem...nici nu ai unde sa dai in masina, pacat de cei ce au cutii 6+1 si masini puternice ca nu pot sa le foloseasca pe toate.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
chelu adrian a scris:... Si sa nu mai spun ca posesorii de Tigre se vad cel putin intr-un Impreza dar la drum ii vezi pe toti pe dreapta la 90-100km/h sau pe bana a 2 a la aceeasi viteza,incurcand traficul!


Si ce-i rau in asta? Daca nu pot sa fie, macar sa viseze. Si sa-i lase pe cei cu Impreza sa ajunga prin santuri k ei sunt raceri inascuti! Atata timp cat nu depasesc viteza legala care e problema ca merg pe dreapta? daca tu te grabesti (mereu!) nu toti se grabesc (mereu, ci doar ocazional). E momente in care merg normal, economic si fara riscuri in trafic, e momente cand ma grabesc si eu (si 90-100 e putin ... cu aia merg cand nu ma grabesc si cu cauciucuri de iarna la peste 7 grade).

Cel mai bine e sa-ti cunosti masina si limitele ei ... indiferent de marca. Eu cunosc Tigra si sunt multumit de ea! Si nu e masina sport ca Impreza, nici n-am bani sa intretin una sport! Nu mai comparati un tantar cu un armasar! K toti visati la Vayron! Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR