baby4tfr
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 g
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
baby4tfr
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 g
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
viodevio
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am tot citit prin topicul asta, si am o intrebare: Ce inseamna cositor de calitate? ala de la centrale termice e bun (100lei rola)?
Cam cat ar trebui sa coste un cositor de calitate, sa imi fac o idee prin prisma pretului?
Nu sunt electronist de meserie dar am observat vreo doua feluri de cositor pe pietele noastre:
-unul gri deschis (ca argintul la culoare) care lipeste foarte bine
-unul gri (de culoarea plumbului, cred ca are si plumb in el) se gaseste pe toate drumurile, am colectie de asa ceva, nu e bun de nimic, sau cel putin eu nu reusesc sa lipesc cu el (leduri si alte balarii mici)
Am gasit pe la cineva cositor (nu prea mult) de pe cremea lu ceasca, sa il folosesc pe asta?
Nu am probleme la calculatorul de injectie, dar ma gandesc sa il desfac asa preventiv. Spunea cineva aici ca trebuiesc refacute lipiturile din etajul de putere, care este etajul de putere? a pus cineva poze mai sus, daca se poate sa imi incercuiti acolo
Singura problema o am cu senzorul de pe/la volanta (P0335) dar dupa cum am vazut aici multa lume l-a schimbat si problema nu a fost de la el, nu as vrea sa dau 300-350lei pe senzor si apoi sa vad ca si al meu era bun
P.S. Lipiturile am de gand sa le fac cu statie de lipit (are un pretenar , in schimb nu are fludor)
Cam cat ar trebui sa coste un cositor de calitate, sa imi fac o idee prin prisma pretului?
Nu sunt electronist de meserie dar am observat vreo doua feluri de cositor pe pietele noastre:
-unul gri deschis (ca argintul la culoare) care lipeste foarte bine
-unul gri (de culoarea plumbului, cred ca are si plumb in el) se gaseste pe toate drumurile, am colectie de asa ceva, nu e bun de nimic, sau cel putin eu nu reusesc sa lipesc cu el (leduri si alte balarii mici)
Am gasit pe la cineva cositor (nu prea mult) de pe cremea lu ceasca, sa il folosesc pe asta?
Nu am probleme la calculatorul de injectie, dar ma gandesc sa il desfac asa preventiv. Spunea cineva aici ca trebuiesc refacute lipiturile din etajul de putere, care este etajul de putere? a pus cineva poze mai sus, daca se poate sa imi incercuiti acolo
Singura problema o am cu senzorul de pe/la volanta (P0335) dar dupa cum am vazut aici multa lume l-a schimbat si problema nu a fost de la el, nu as vrea sa dau 300-350lei pe senzor si apoi sa vad ca si al meu era bun
P.S. Lipiturile am de gand sa le fac cu statie de lipit (are un pretenar , in schimb nu are fludor)
- flores_astra
- ****
- 1,250 mesaje
- din 21 Sep 2008
- Astra 2003 Z18 XE
- Bucuresti
flores_astra
- Mesaje scrise: 1,250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Sorin Deac
- **
- 57 mesaje
- din 16 Oct 2007
- Agila 2001 Z10XE
- Cluj
Sorin Deac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
Iti poti da seama foarte usor de calitatea fludorului, astfel:
Faci o lipitura pe un suport de cupru ( un capat de sirma mono sau multifilara) si dupa racirea aliajului , la aspectare constati:
- lipitura la care cositorul ramine lucios la suprafata este cu fludor bun pentru lipituri electronice (are mai putin plumb in componenta)
-lipitura la care cositorul este mat este realizata cu un fludor industrial (are mai mult plumb, se topeste la temperaturi mai mari si este mai sfarimicios - friabil la solicitari mecanice) si se foloseste la lipituri de piese mecanice.
Faci o lipitura pe un suport de cupru ( un capat de sirma mono sau multifilara) si dupa racirea aliajului , la aspectare constati:
- lipitura la care cositorul ramine lucios la suprafata este cu fludor bun pentru lipituri electronice (are mai putin plumb in componenta)
-lipitura la care cositorul este mat este realizata cu un fludor industrial (are mai mult plumb, se topeste la temperaturi mai mari si este mai sfarimicios - friabil la solicitari mecanice) si se foloseste la lipituri de piese mecanice.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
teh-nicu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2010
- Mesaj Privat
Spuneai ca nu esti electronist dar vrei sa desfaci calculatorul, asa preventiv si sa refaci lipiturile... eu sunt electronist si te sfatuiesc sa nu-l desfaci! Cand un lucru merge bine, lasati-l in pace mai fratilor, ca mai bine ca fabrica nu-l puteti face.
Iti spun doar ca placa respectiva este pe minim trei straturi de cablaj imprimat, sunt piese SMD care au 1,2/1,6mm cu 0,5mm grosime, sunt suflate cu silicon pentru protectie la umezeala, se lucreaza sub lupa, cu varf tip weller de 0,5mm numarul 2 sau statie cu aer cald iar distanta intre trasee si intre piciorusele pieselor ajunge si sub 0,3mm. Daca ai inteles ce am scris, ai dotarea si rabdarea necesra incearca, dar nu inainte sa-ti cumperi o placa de rezerva.
Sper sa nu se supere nimeni...
Iti spun doar ca placa respectiva este pe minim trei straturi de cablaj imprimat, sunt piese SMD care au 1,2/1,6mm cu 0,5mm grosime, sunt suflate cu silicon pentru protectie la umezeala, se lucreaza sub lupa, cu varf tip weller de 0,5mm numarul 2 sau statie cu aer cald iar distanta intre trasee si intre piciorusele pieselor ajunge si sub 0,3mm. Daca ai inteles ce am scris, ai dotarea si rabdarea necesra incearca, dar nu inainte sa-ti cumperi o placa de rezerva.
Sper sa nu se supere nimeni...
- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
baby4tfr
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 g
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
baieti vreau sa va spun ca problema mea cu calculatorul pompei de injectie s-a rezolvat multumita voua iar ce ma bucura cel mai mult este ca merge fara probleme mai ales ca lipiturile m-a costat 30 ron asa ca va multumesc inca o data ptr tot si tineti-o tot asa fratilor ca astia la service ne ia ( pe mama si pe tata)cand este vb de bani bafta tuturor
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
danteo
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
bine ai venit pe forum si ne pare bine ca incercati sa respectati regulamentul forumului prin postari adecvate.
Calculatorul de injectie se afla in partea din spate,jos a motorului si este prins in 4 sruburi de blocul motor,trebuie sa va uitati dupa un radiator de aluminiu mare,incercati sa cititi acest topic unde veti gasi toate detaliile necesare dumneavoastra.
bine ai venit pe forum si ne pare bine ca incercati sa respectati regulamentul forumului prin postari adecvate.
Calculatorul de injectie se afla in partea din spate,jos a motorului si este prins in 4 sruburi de blocul motor,trebuie sa va uitati dupa un radiator de aluminiu mare,incercati sa cititi acest topic unde veti gasi toate detaliile necesare dumneavoastra.
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
danteo a scris:sal. unde anume se gaseste calculatorul injectiei si cum il pot demonta?
Daca citeai penultima pagina a acestui topic gaseai postul meu in care am atasat o poza cu locatia calculatorului pe motor:
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1086
tommy322
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare am si eu o problema
astazi mi-sa oprit masina in mers (opel vectra b 1.6 an 2001 benzina) si am fost nevoit sa o duc pe platforma pana la un service
acolo baietii au spus ca este de la pompa de benzina sau de la releul pompei de benzina.
au pus testerul pe ea si a dat codul de eroare P0230 ,au schimbat releul si cand am plecat cu ea dupa nici 100 m s-a oprit iar.
Am decis impreuna cu electronistul servisului sa descidem ecu
Acesta s-a uitat si a spus ca poate sa puna (pe direct) releul pompei de benzina si a prins un fir de la barerie direct la releu si masina a pornit (din cate am vazut eu).Intrebarea mea este daca se mai poate repara si cat m-ar costa sa il repar As putea sa merg asa cu ea (pe direct) vre-o 200km ca sa pot ajunge cu ea acasa
Multumesc tuturor pentru ajutor si informatii
Salutare,
bine ati venit pe www.clubopel.com.
Este de apreciat ca ati postat totusi la o sectiune dedicata problemelor tehnice, dar dorim sa subliniem un lucru important, pentru a evita neplacerile pe viitor ,sa incercati sa cititi regulamentul acestui forum,multumesc frumos pentru colaborare si intelegere.
Am sa va expun cateva exemple,sa intelegeti despre ce este vorba:
Regulament pentru '' Probleme tehnice ''
Ce poate face functia 'CAUTA'
Postare inadecvata
Cauta si vei gasi
edit by StefanTolos
astazi mi-sa oprit masina in mers (opel vectra b 1.6 an 2001 benzina) si am fost nevoit sa o duc pe platforma pana la un service
acolo baietii au spus ca este de la pompa de benzina sau de la releul pompei de benzina.
au pus testerul pe ea si a dat codul de eroare P0230 ,au schimbat releul si cand am plecat cu ea dupa nici 100 m s-a oprit iar.
Am decis impreuna cu electronistul servisului sa descidem ecu
Acesta s-a uitat si a spus ca poate sa puna (pe direct) releul pompei de benzina si a prins un fir de la barerie direct la releu si masina a pornit (din cate am vazut eu).Intrebarea mea este daca se mai poate repara si cat m-ar costa sa il repar As putea sa merg asa cu ea (pe direct) vre-o 200km ca sa pot ajunge cu ea acasa
Multumesc tuturor pentru ajutor si informatii
Salutare,
bine ati venit pe www.clubopel.com.
Este de apreciat ca ati postat totusi la o sectiune dedicata problemelor tehnice, dar dorim sa subliniem un lucru important, pentru a evita neplacerile pe viitor ,sa incercati sa cititi regulamentul acestui forum,multumesc frumos pentru colaborare si intelegere.
Am sa va expun cateva exemple,sa intelegeti despre ce este vorba:
Regulament pentru '' Probleme tehnice ''
Ce poate face functia 'CAUTA'
Postare inadecvata
Cauta si vei gasi
edit by StefanTolos
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat