Mie 18 Oct, 2006 1:20 am
Am incercat sa explic ca nu sunt unul dintre cei care incearca sa iasa cat mai mult in evidenta pe strada si nu cer sa impun respect "intre blocuri" dar te simti complet altfel la volanul unei masini un pic mai impunatoare, cu un aspect mai sportiv. Nu am nimic cu nici un brand auto, sunt de parere ca fiecare masina isi face banii (si dacia e masina de banii aia). Prin respect ma refeream la faptul ca nu-ti mai taie toti vitejii calea sau evita sa aiba un comportament deranjant in preajma ta (in general). Atunci cand conduc un matiz sau ceva apropiat sunt tratat mult mai urat in trafic.
Daca e sa-mi schimb masina acum in nici un caz nu as mai lua masina Second Hand. Masina noua este noua, masina la mana a N-a.. e... cum spuneam masina de banii aia. Daca Masina noua costa 11k euro si eu o cumpar dupa 3-4 ani cu 5 este clar ca diferenta de 6000 euro nu se reflecta doar in vechimea actelor. Nu cred ca exista masina second fara probleme.
Nici o masina Sh nu pica "din senin" cu totul dar am avut tendinta sa zic lasa ca e oke si asa, daca merge. Ba nu ai timp, ba nu ai bani, si asa se aduna pana se leaga una de alta de nu poti sa le faci decat pe toate odata.
Financiar nu imi permit sa o repar dintr-o bucata. Lunar pot sa zic ca ii pot aloca in jur de 4-5 mil pentru reparatii. Nu sunt un fan prea mare al fenomenului de tuning, cum spuneam si in postul inaintea achizitiei "caut calibra cat mai stock".
La capitolul imprumuturi nu prea sunt eu in total de acord. Nu prea vreau sa dau un avans de 5000 si sa raman cu inca 5000 de plata, din care de fapt dau vre-o 6500 inapoi (asta daca mi se da un nr mic de ani). Nu prea recomand nimanui sa se intinda la imprumuturi decat daca au un venit mare si foarte sigur. Daca nu poti da banii intr-un an sau maxim 2 atunci nu are sens sa te bagi. O masina este un accesoriu. Nu este ok ca o masina sa te tina in loc 4-5 (daca nu 10) ani, sa stai sa dai o treime din salariu pe ea.
Chiar daca am 22 ani sunt cat de cat la casa mea, am o logodnica si sper ca in ceva timp sa ne putam muta in casa noastra. Nu am cautat niciodata sa intorc capul pe strada pustoaicelor de liceu inraite dupa dardaitul de tabla(muzica) din masina mea.
Calibra a fost pasiunea mea de prin '96 cand am mers cu una. Daca vroiam multa putere si atat imi luam un ursulet si ma suiam pe stalpi.
In momentul de fata ce trebuie sa-i mai fac calibrei: schimbat plafon(se dezlipeste), cumparat un mp3 ca e prea liniste sau prea galagie de la esapament (am cumparat masina fara catalizator si medie si m-am dus si mi le-am cuparat eu - probabil primul posesor de calibra care le pune si nu le scoate), mai am de schimbat un parbriz un cap de planetara si un rulment si in rest cam atat. Motorul este proaspat refacut deci 1-2 ani la motor nu e de umblat.
Mi-am schimbat job-ul si acum am mai multe responsabilitati si mult mai putin timp. Nu prea mai am timp sa stau pe sub masina sau pana la gat sub capota. Nu imi permit sa ma lase masina pe drum (nu mi-a facut-o niciodata), sau sa nu porneasca (patiti din cauza bateriei - consumatori )
Consumul la Calibra nu este de neglijat. In oras daca este liber in jur de 11 iar dimineata sau cand e aglomerat ajunge pe la 12.5 pe comp (corespunde si cu consumul la pompa). Eu zic ca este un consum decent pentru ceea ce ofera.
Astra Bertone e calibra cu fata de astra. Imi place super mult masina dar (nu vreau sa jignesc vre-un proprietar de astra dar) interiorul la astra lasa de dorit fata de modelele precedente. Fetele de usi... slabut. Pana si la modelele Full sunt destul de slabute, Comparati cu fetele de usi de la o calibra cu piele si vedeti diferenta. La motorizari sunt super. Mult mai multi cai decat am nevoie. Dar cautand pe meleagurile noastre Bertone nu prea am gasit multe in jurul a 10.000 euro, in general sunt la 12-13k cu super tuning (nu-mi plac). Nu-mi convine sa vand calibra si sa o dau ca avans, si sa mai dau de la banca inca vre-o 5k, pentru o masina din 2001 sau (intr-un caz fericit) 2002. Stiu ca in general masinile sport sunt pentru un condus sportiv, deci o masina de 4-5 ani sport care a costat noua undeva la 20.000 nu e ca din fabrica .... si incepi si baga si acolo lunar, nu ca la calibra dar adunand ratele la banca + reparatii.. parca tot aia e. Intr-adevar e o masina mai noua si ai niste facilitati in plus...
Este o alegere foarte grea. Nu ma grabesc deloc. Nu am nici o problema, pot sa mai stau linistit cu calibra destul de mult . Ma gandeam totusi catre ce directie sa ma indrept.
Imi cer scuze pentru postul atat de lung dar.... imi este foarte somn, am discutat azi f mult chestia asta cu prietenii mei si acum m-a apucat inspiratia:)
ps: Am fost surprins (palacut) de numarul de raspunsuri