Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • vicogeo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ajutor,
pe scurt: am "pupat" un cielo in fund; la prima vedere nu se vedea nicio zgarietura (nici la corsa nici la cielo) asa ca nu am ajuns la politie.

problema: am observat-o cand s-a incalzit motorul peste 90 grade si a intrat in functiune ventilatorul.
Se adude de parca ar bate sau atinge intr-un punct.
am vazut ca sunt 2 ventilatoare montate (unul in fata radiatorului AC si altul dupa radiatorul de racire).

intrebari:
In ce ordine pornesc ventilatoarele?
Cum pot sa stiu care dintre ele este "afectat"? Logic ar fi cel din fata radiatorului de AC.
"afectarea" oare presupune inlocuirea carcasei(suport-ul)+electroventilator sau doar a electroventilatorului?

Pot sa fac verificarile de unu singur sau sunt nevoit sa ajung la un service?

best regards.
Skip ads

  • goldeye3002

  • Mesaje scrise: 448
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Chiar ai doua ventilatoare? Eu am doar unul singur in compartimentul motor...si vad ca avem aceleasi motoare. Radiatorul de AC si cel de racire stiu ca sunt corp comun aparent. La cele diesel sunt un sandwich de 3 radiatoare AC,racire si intercooler,gresesc?
Poate din cauza socului s-a miscat rama si atunci freca paleta. Cel mai bine mergi pana se incinge si porneste ventilatorul sau pornesti AC incat sa porneasca si ventilatorul si vezi daca freaca...daca nu iti dai seama ramane varianta serviceului, desi ca sa dai bara fata jos trebuie sa desfaci 5-6 suruburi. Tu decizi, banii sunt la tine Smile
  • vicogeo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Da am 2 ventilatoare!



Desfacut surubelele, dat bara jos si constatat ca in urma impactului s-a strambat un pic intaritura de la bara, a.i.
preseaza pe ventilatorul AC. (poate fac un mic tutorial despre dat bara jos)

Intrebarea e daca se poate indrepta intaritura ?
ma gandesc sa nu se afecteze structura de rezistenta in urma ciocanirilor,
si daca in urma strambarii s-au modificat (sau nu) partile laterale de care este prinsa.?
  • goldeye3002

  • Mesaje scrise: 448
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
M-ai pus pe ganduri...si eu am dat bara jos complet,da nu am observat ventilatorul, maine verific din nou.
Intaritura se poate indrepta daca numai ea e afectata, chiar am citit ieri seara pe forum,tot asa, cineva intreaba de un mecanic pt a-si indrepta aceeasi intaritura din spatele barii iar raspunsul era ca nu e neaparat nevoie de mecanic ci de un ciocan de 5kg(solutie specific romaneasca) si putina indemanare. In acest caz merge,nu vad de ce sa fie afectata prea mult rezistenta,eventual daca e mai rau decat pare, tu stii mai bine,din poza pare ca ok.
Skip ads

  • goldeye3002

  • Mesaje scrise: 448
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
M-am mai uitat odata cu atentie si chiar nu am acel ventilator in fata radiatorului cum ai tu. Am si aer conditionat, e acelasi motor....wtf?
Cei cu motorul de 1.2 aveti asa ceva? Numai cele cu cutie automata sa aiba acest ventilator?

  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am cutie automata si am 2 ventilatoare. Dar am 1.7 pe de alta parte Rolling Eyes
  • vicogeo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
goldeye3002 a scris:M-am mai uitat odata cu atentie si chiar nu am acel ventilator in fata radiatorului cum ai tu. Am si aer conditionat, e acelasi motor....wtf?
Cei cu motorul de 1.2 aveti asa ceva? Numai cele cu cutie automata sa aiba acest ventilator?


Nashpa!
esti primul proprietar? poate a fost scos intentionat(in urma unui impact frontal?)...
am gasit in TIS ca sunt 2 viteze, prima viteza sunt legate in serie respectiv paralel pentru a-doua viteza.
iaca schema si ordinea de pornire:






  • goldeye3002

  • Mesaje scrise: 448
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nu sunt primul proprietar, sunt al doilea si primul in romania. E ciudata chestia pentru ca aerul conditionat merge bine mersii, motorul nu s-a supraincalzit niciodata pana acum si acel ventilator porneste din an in pasti. Personal am dat bara fata jos si nu am vazut urme de impact, in fata e totul original, bara are acea hartiuta lipita pe ea cu data fabricatiei si bucatile de polistiren care vin din fabrica. Suruburile de pe acolo au acea vopsea galbena(semn de verificare din fabrica)intacta. Mai astept raspunsuri si de la alti posesori.
Skip ads

  • kosmoo

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am motor 1.2 din 2001 si am 2 ventilatoare , iar ce-l de pe interior harjaie cand porneste am observat acum 1 saptamana, trebuie sa-i fac ceva si eu. LE : acum am observat ca ultumul post este de 2 ani
  • vicogeo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
poate ai intrat printr-o balta mai noroioasa si ti-a intrat pamant pe la el.. verifica.
daca era cel din bara atunci mai era posibilitatea sa fi avut un accident iar intaritura barii sa preseze pe el. (nu se observa decat daca dai bara jos).
  • rogozea.alexandru

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare

Sunt intr-o mare dilema cu gargarita mea deoarece cand pornesc a/c se aude un zgomot ca de tractor, dar care nu este constant. Cand merge frumos nici nu il auzi cand face ca un tractor pe nepusa masa.
In prima faza am crezut ca sunt rulmentii de la compresor. M-am dus azi la Radacini Brasov si baietii de acolo mi-au spus ca nu are nimic compresorul si ca de vina este ventilatorul de racire si ca ma costa vreo 9 mil, doar piesa. Crying or Very sad
Toate bune si frumoase dar problema este ca am observat ca am 2 ventilatoare. Intrebarea mea este care este ventilatorul care raceste motorul si care este cel de A/C? Este unul in dreptul soferului la motor vizibil si altul este in dreptul pasagerul din stanga pe care il vad prin masca daca ma chinui putin in genunchi.Smile)
Cei de la Radacini mi-au spus ca de vina este cel din dreptul soferului (adica cel care se vede) si ca trebuie inlocuit, dar eu i-am scos fisa si am pornit aerul si surpriza sunetul de tractor a ramas, asta inseamna ca ventilatorul din stanga care abia il vad prin masca este cel cu buba si totodata este cel de aer conditionat, iar celalalt este cel de la motor. Am intuit bine?
Exista posibilitatea sa mai fie un alt ventilator ascuns la 1.3 cdti care chiar nu se vede?
  • jery

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salut alexandru detaliaza putin cind iti apare zgomotul ca si eu am acel zgomot aparut acum citeva zile si nu stiam de la ce este la mine apare daca merge ac pe viteza mai mare de treapta 1 la ventilatorul din masina daca merg pe treapta 2 sau 3 apare, am observat ca cele doua ventilatoare fac zgomotul asta nasol cind intra in treapta 2 de viteza cind merg pe viteza 1 nu fac la cel din fata radiatoarelor am o clema din plastic rupta si cred ca intra in vibratie cind creste turatia lor dar cel de la motor (cel mare ) nu se misca e fixat bine daca rezolvi cumva da si tu de stire mersi
Skip ads

  • Leonardbraila

  • Mesaje scrise: 612
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
si eu am o problema cu ventilatorul si cu antigelul+apa distilata care dispare din borcan.
ventilatorul porneste cand ajunge apa la 95 grade...asa este normal?
intr-o luna jumate am completat 1,5l de apa distilata...este normal sa piarda atata apa?
zilnic imi trece apa de 90 grade...este o problema asta?
masina este o corsa C 1,2 75CP cu aer conditionat

daca nu m-am exprimat bine si nu ati inteles problema va rog sa-mi spuneti
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
1.pai vezi daca pierde pe undeva. poti sa tragi masina pe asfalt uscat si vezi daca pica ceva sub ea.
Daca nu curge nimic e posibil sa fie garnitura de chiulasa arsa si atunci e grav.
2 verifici uleiul la cald si vezi daca are spuma galbuie, daca are inseamna ca baga antigelul in baia de ulei.
3 e posibil sa dea antigelul pe evacuare si atunci scoate fum alicios, sau mai bine zis aburi.
ar mai fi o varianta sa piarda apa doar cu motorul pornit, o verificare buna ar fi sa pui masina pe uscat si apoi salti capota la motor si pui un cearceaf uscat si de o culoare potrivita ca astfel sa se vada eventualii stropi pe el, accelerezi masina si apoi verifici daca se vad stropi pe undeva, ori pe jos ori pe cearceaf.
daca faci ce ti-am spus aici imposibil sa nu gasesti defectiunea. bafta si asteptam raspuns!
  • rogozea.alexandru

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,
Va impartasesc si eu experienta mea cu un corsa 1.3 cdti proprietate personala, poate va ajuta. Am avut si eu probleme cu aerul conditionat in sensul ca atunci cand il porneam facea ca un tractor. Am fost la reprez. Opel in Bv. s-au uitat baietii la ea si mi-au zis ca trebuie sa schimb ventilatorul din partea soferului ca este dus si ma costa vreo 9 milioane. Ca sa verific spusele lor m-am dus acasa m-am documentat si am aflat ca cdti-ul are 2 vent. unul la sofer si unul in partea pasagerului din dreapta(care este cel de AC), m-am bagat sub masina si am scos fisa de la vent. din partea pasagerului din dreapta si surpriza vent. presupus ca defect mergea ca uns(adica cel din partea soferului). Apoi am inversat : am scos fisa de la vent. din partea soferului si i-am dat drumu la AC(sa mearga vent. din partea pasagerului din dreapta) si bineinteles ca facea ca tractorul. Acum ca am descoperit care ventilator este cu problema am mai bagat o serie de navigari pe net si am dat peste un site unde cineva cu un corsa povestea cum s-a trezit cu masina lovita in parcare in partea cu ventilatorul de la AC si bineinteles zgomotul de tractor. Ca sa rezolve problema a dat masca jos si a constat ca bara de protectie(care este din aluminiu) se indoise si elicea de la vent. freca pe ea). A luat omu un ciocan i-a dat cateva a pus-o sus si gata s-a rezolvat cu zgomotul. In acelasi fel am procedat si eu si am rezolvat-o pentru ca mi-am amintit ca cel de la care am luat-o a intrat usor in spatele unei alte masini.
Asa ca daca stiti ca l-ati pupat pe vreunul cu partea in care este vent. de la AC sau ati luat masina de alt proprietar si aveti un zgomot ca de tractor cand dati drumu la AC nu ar strica sa efectuati operatiunea asta care va ia cel mult o ora, cam atat mi-a luat mie care nu am desfacut in viata mea o masina pana sa-mi iau opel.Smile))
Vedeti ca la cdti se demonteaza si farurile ca sa puteti da masca jos, cel putin la mine asa a mers.
Si uite asa am scutit niste bani pe care ii dadeam la "meseriasii" de la Opel si nici nu rezolvam problema.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Smile eu am lovit-o si s-a strambat traversa din spatele barii, aia solida in care se infileteaza carligul de remorcare, m-a sters unul cu un ford mondeo, am avut decat bara sparta pe care am sudat-o in plastic, a iesit super si traversa asta stramba, dar cel cu fordu.... aripa, usa stramba la balamale de bagai mana inauntru, janta de otel, levier de directie.... m-a dat dracu cu opelul meu cu tot...
Stiti cum am indreptat traversa aia care venise in ventilator si scartaia? Daca o dadeam jos o deplasam de la gauri si nu o mai puneam in veci la loc.... Am dat bara jos, am legat cu un fier beton de 6 masina de stalp, de jos si cu socuri de mers inapoi.... dar nu recomand, ziceai ca se rupe masina nu alta, asa troznea, e foarte dura traversa aia. Bafta
  • raven11

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salutare
Cine s-a mai confruntat cu problema asta: de cand am masina din semnatura eu nu tin minte sa-mi fi pornit electroventilatorul de la radiatorul de racire si am intalnit toate situatiile posibile pe drumurile noastre din tara, cozi etc., deci temperatura la apa a trecut si de 95, cam rar cei drept.
O cauza care ar fi?
Ms
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ori nu l-ai auzit, ori nu merge, astea sunt variantele, se poate scoate mufa de la el si se verifica prin alimentarea pinilor (nu stiu exact configuratia) daca el functioneaza, daca el merge si tot nu porneste cand ar trebui e de pe traseu, senzor ceva. Iti trece frecvent de 90 grade?
  • raven11

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Frecvent nu-mi trece de 90.
As incerca faza cu mufa cu pinii da nu stiu exact cum se face, n-are cineva o schema electrica?
Ms
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
daca nu trece frecvent atunci functioneaza, si atunci cand trece, opreste si ridica capota, daca se invartesc paletii e ok
Oricum sunt silentioase ventilatoarele astea
nu le auzi din masina
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR