Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare stimati colegi! Pentru cei ce vor avea curajul sa-si demonteze un Z12XE, indiferent pe ce masina se afla, pana la nivel de chiulasa, poate ii ajuta cateva poze si cateva sfaturi.

Demontarea anexelor:

La furtunele de plastic, pe fiecare poza sunt indicate punctele unde trebuie sa apasati pentru deblocare. La fel si pentru mufele de la ECU, nu este de ajuns sa deblocati clema metalica si sa trageti de ea; mai trebuie sa trageti si de partea mobila de plastic, de cele mai multe ori mufele fiind imbacsite cu mizerie.

Atentie: Incercati pe cat posibil sa grupati suruburile scoase si sa tineti minte de unde vin fiecare. Cele 3 suruburi care tin pompa de apa pe capacul de distribuite se pot confunda foarte usor cu cele 4 pe care le veti scoate de jos, de la baia de ulei. Capacul de distributie se prinde cu suruburile cele mai lungi, chiar daca va lasa impresia ca ies mult in afara.



Atentie la cele doua suruburi de la conducta care se prinde de valva EGR; trebuie sa le desurubati inainte de a scoate galeria de admisie. Atentie si la cablajul electric prins in cleme de partea de jos a galeriei.

edit by StefanTolos


Pentru a scoate cureaua de agregate rotiti in sensul de strangere, cu o cheie, surubul din mijlocul intinzatorului. Nu scoateti conductele din compresorul de AC;
deblocati doar clemele care le tin prinse de elementele caroseriei, astfel in cat sa puteti indeparta compresorul cu tot cu conducte.
Este de ajuns sa demontoati doar cele patru suruburi de la baia de ulei. Aveti grija cu firele care ies din sonda.


Inainte de a demonta suportul de motor, susppendati motorul cu un cric. Desurubati prezoanele in ordinea numerica din schema, la inceput slabindu-le doar cate un sfert de tura.


Recomand ca la demontare fuliei sa desfaceti doar surubul mare, central. Tineti suruburile cat mai grupate cu piesele de care apartin.


Cred ca daca nu desfaceti cele 3 suruburi care prind pompa de apa de capacul de distributie, veti evita inlocuirea garniturii de la pompa de apa.


Atentie la prima poza din acest grup: doar ultimul surub din partea dreapta, putin mai scurt decat cele doua de langa el apartin pompei de apa. Cele doua de langa el (cele din mijloc)
apartin de cele 4 pe care le veti desface de jos de la baia de ulei.
Daca veti introduce un surub mai lung (vezi poza 2 din grup) riscati sa spargeti capacul de distributie.
In poza 3 aveti grupul de suruburi care apartin de capacul de distributie, inclusiv cele 4 de la baia de ulei.


Puneti in ordine capacele lagarelor care prin axele cu came. Tineti minte din ce parte vine fiecare ax (admisie sau evacuare).


Demontati toate anexele de pe chiulasa pentru a putea fi mai usor rectificata.


Din propria experienta, nu cred ca ajuta foarte mult curatarea in interior a galeriei de admisie. Riscul de a rupe clemele de plastic este destul de mare si atunci galeria nu se va mai etansa perfect, absorbind aer fals. Este de ajuns sa curatati bine cele 3 orificii.

Remontare:


Montati la loc anexele desfacute de pe chiulasa. Valva EGR se va monta mult mai usor cu chiulasa data jos. Inlocuiti garnitura de la valva EGR, altfel riscati sa intre apa in ulei.


Curatati bine blocul motor si capetele pistoanelor (puteti folosi ceva din plastic, gen un card de credit, o carcasa de cd-uri etc). Nu zgariati blocul motor si pistoanele cu piese metalice.
Puneti garnitura noua si asezati chiulasa peste ea, avand grija sa se alinieze perfect in partea stanga, pentru a permite garniturii de la capacul de distributie sa etanseze corect. Strangeti prezoanele chiulasei cu o cheie dinamometrica, in sens invers demontarii lor. Personal nu am folosit cheie dinamometrica, dar este bine sa o strangeti din 3-4 pasi (adica nu strangeti un prezon de prima data la maxim, chiar daca aveti cheie dinamometrica; la inceput strangeti-le cu mana, apoi strangeti cate un sfert de tura cu cheia).


Montati garnitura noua de la capacul de distributie. Atentie la "pana" de ghidaj a patinei din dreapta a lantului de distributie. Puneti la loc intinzatorul, ghjidajele si patina lantului. Apoi montati capacul de distributie si pompa de apa respectand dimensiunile suruburilor. Folositi o garnitura nou la pompa de apa daca ati demontat cele 3 suruburi mentionate mai sus, de pe capacul de distributie. Nu strangeti de tot suruburile din capetele axelor cu came.


La montarea fuliei din capatul arborelui, asigurati-va ca pistonul numarul 1 se afla in punctul cel mai de sus. Fulia care este prinsa cu cele 6 suruburi de flansa care face legatura cu arborele cotit nu poate fi montata gresit, dar flansa poate fi pusa gresit cu 180grd. Astfel, ca semnul stantat pe fulie nu va mai corespunde cu marcajul de pe blocul motor, ci va fi in partea opusa. Chiar si asa, puteti sa simtiti cu surubelnita cand pistonul 1 este in punctul cel mai de sus, oricum alinierea vizuala intre marcajul de pe fulie si cel de pe bloc este relativa.


Blocati axele cu came cu ceva asemanator in capetele din dreapta si aveti grija ca camele de la cilidrul 1 sa fie orientate spre exterior.


Desenati la scara pe un carton rigid folosind un compas, o rigla si un raportor, apoi decupati desenul respectiv. Strangeti mai intai surubul de la axul cu came de la evacuare, apoi puneti in pozitie discul care este citit de senzorul de pozitie, in asa fel in cat sageata desenata pe disc sa intre in cama desenata pe carton. Strangeti si acest surub. Montati si restul de anexe.
Restul, cum ar zice neamtul, e floare la ureche.
Skip ads

  • Bodea Andrei

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cam aceeasi chestie am facut si eu cu motorul meu dar nu am gasit cuplul de forta la strangerea suruburilor de la chiuloasa,poate ma ajutati dumneavoastra,deocamdata sunt in repaus cu montarea motorului pt ca nu stiu cat de tare sa strang acele suruburi
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Scuze de intarziere. Eu nu am folosit cheie dinamometrica, le-am strans cu cheia, la bunul simt. Nu am avut nici pana acum vreo problema cu garnitura de chiulasa. Daca chiar vrei, si ai cu ce, cauta mai multe informatii in manualul de la Haynes. Google it sau cauta pe site o sectiune pentru manuale de reparatii. Succes!
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Opel Agila Z12XE:
http://www.sendspace.com/file/6sjc3n

Poate va ajuta, cuplu de forta si ordinea.
Skip ads

  • adir

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Urmand tutorialul am ajuns la partea de extragere a chiulasei insa nu reusesc sa o desprind de blocul motor. Ar trebui sa se desprinda usor?


Multumiri, un tutorial foarte util.
  • Valentin Stefan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor am si eu un opel corsa c z10xe si m-am hotarat sa imi fac singur distributia,as vrea sa stiu cu cati nm se strang suruburile de la capacul distributiei si cele de la baia de ulei.celelalte suruburi stiu,a gasit in autodata dar de capac distributie si capac baie ulei nu am gasit pe nicaieri,sunt alea 2 suruburi mari si in rest sunt cam toate la fel. (Am mai demontat un motor si am vazut despre ce e vorba,orice sfat imi e util.multumesc
  • Valentin Stefan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor am si eu un opel corsa c z10xe si m-am hotarat sa imi fac singur distributia,as vrea sa stiu cu cati nm se strang suruburile de la capacul distributiei si cele de la baia de ulei.celelalte suruburi stiu,a gasit in autodata dar de capac distributie si capac baie ulei nu am gasit pe nicaieri,sunt alea 2 suruburi mari si in rest sunt cam toate la fel. (Am mai demontat un motor si am vazut despre ce e vorba,orice sfat imi e util.multumesc
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
8nm.
  • Valentin Stefan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1.0 12V (58 Hp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc mult
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vezi aici.
Si scriele si aici pe forum poate mai ajuta pe alti.
Workshop-manuals.com Z 10 XE, Z 10 XEP
Workshop-manuals.com Z 10 XE, Z 10 XEP
Sau vezi in Tis2000 sunt tot la fel.

Pentru baie vezi in link.... etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR